- Symulator MaSzyna -

Hyde Park => Bieżące kolejowe => Wątek zaczęty przez: blachamc w 24 Stycznia 2013, 12:00:20

Tytuł: Sygnały kolejowe w USA
Wiadomość wysłana przez: blachamc w 24 Stycznia 2013, 12:00:20
Witam czy ktoś z Was orientuje się jak rozszyfrować sygnały świetlne występujące na liniach w USA. Głównie interesuje mnie sprawa sygnalizatora który przypomina nasze tarcze rozrządowe i czy te sygnały należy w taki sam sposób interpretować?
Tytuł: Odp: Sygnały kolejowe w USA
Wiadomość wysłana przez: Ra w 24 Stycznia 2013, 12:25:04
Z tego, co wiem, to tam każda kolejowa firma ma własny system sygnalizacji. Przynajmniej są 3 najpopularniejsze systemy. Co do sygnałów, to wystarczy poszukać:
http://www.railroadsignals.us/
Tytuł: Odp: Sygnały kolejowe w USA
Wiadomość wysłana przez: blachamc w 24 Stycznia 2013, 13:07:20
Bawię się ostatnio w RailWorks Train Simulator 2013 i na jednej z linii są właśnie tylko takie sygnalizatory jak nasze tarcze rozrządowe i  nie bardzo wiem jak to zinterpretować jak mam wyświetlone trzy światła w pionie, poziomie lub po skosie. Stąd moje pytanie o sygnały.
Tytuł: Odp: Sygnały kolejowe w USA
Wiadomość wysłana przez: Ra w 24 Stycznia 2013, 13:44:32
Poza tym, że używają tam kilku różnych rodzin sygnałów, to sygnalizacja jest bardziej prymitywna niż w Europie. W Europie sygnalizatory na ogół wskazują konkretną prędkość (w Polsce jest to 40, 60 i 100km/h, w innych krajach mają też 80km/h, czy wskaźniki cyfrowe), w USA w wielu przypadkach pomarańczowe światło oznacza "średnia prędkość", czy tam "wolniej niż maksymalna prędkość".

Przede wszystkim musisz wiedzieć, po czyjej linii jedziesz i jaki typ sygnałów tam występuje. ;)
Tytuł: Odp: Sygnały kolejowe w USA
Wiadomość wysłana przez: Tolein w 24 Stycznia 2013, 13:53:13
Nie masz tam przypadkiem jakiegoś samouczka? Niech zgadnę, to ta magiczna 'podkowa' w Arizonie?
Tytuł: Odp: Sygnały kolejowe w USA
Wiadomość wysłana przez: blachamc w 24 Stycznia 2013, 15:17:16
No właśnie samouczka brak, a szukałem dość intensywnie. Tak chodzi właśnie o Arizonę. A tak na marginesie to muszą mieć tam niezły bajzel jak każdy przewoźnik ma swoje sygnały.
Tytuł: Odp: Sygnały kolejowe w USA
Wiadomość wysłana przez: matek123 w 24 Stycznia 2013, 15:24:18
Może nie tyle co przewoźnik tylko zarządcy infrastruktury (np. w polce PLK).
Tytuł: Odp: Sygnały kolejowe w USA
Wiadomość wysłana przez: Preki w 24 Stycznia 2013, 16:52:34
W USA nie ma także firmy pokroju PKP PLK, DB Netz czy National Rail. Przewoźnik zarządza jednocześnie przewozami, taborem i infrastrukturą, jak to ma miejsce np. na PKP LHS.

Uprzedzając wszelkie pytania - nad integralnością sieci w Stanach czuwa departament transportu, wymagając od przewoźników żeby np. budowali łącznice między swoimi liniami, tak aby w razie czego zrobić objazdy. Gdyby każdy miał sobie samemu rzepkę skrobać, to byłby niezły bajzel, choć i tak z punktu widzenia Europejczyka tamtejsza kolej jest dziwna - w przeszłości bywało że trzy linie biegły równolegle przez dobre kilkanaście mil.
Tytuł: Odp: Sygnały kolejowe w USA
Wiadomość wysłana przez: blachamc w 24 Stycznia 2013, 17:08:57
Czyli wychodzi z tego, że skoro jestem przewoźnikiem to mam swój pociąg, swoje tory i swoje sygnały. To dlatego w TS2013 mam różne rodzaje sygnałów zależy czyja linia i jakich zarządca używa. Dziwne chyba dużo prościej by było wprowadzić jeden standard.
No ale wróćmy do tematu szukałem (wydaje mi się, że dość intensywnie, bo mnie to męczy) zanim założyłem wątek i nie znalazłem jednoznacznego wyjaśnienia co dany sygnał oznacza, może ktoś z was może pomóc.

A tak na marginesie oglądaliście film pt. " Niepowstrzymany" o uciekającym pociągu bez obsługi, zmierzam do tego, że nie mają czegoś takiego jak CA i SHP.
Tytuł: Odp: Sygnały kolejowe w USA
Wiadomość wysłana przez: matek123 w 24 Stycznia 2013, 17:13:11
Dostałeś odpowiedz na to w pierwszym poście @Ra.
Tytuł: Odp: Sygnały kolejowe w USA
Wiadomość wysłana przez: blachamc w 24 Stycznia 2013, 17:15:07
Już się do tego dokopałem.
Temat wyczerpany jak nie ma chętnych do dalszej dyskusji na temat kolei w Stanach to wątek proponuję zamknąć.
Tytuł: Odp: Sygnały kolejowe w USA
Wiadomość wysłana przez: MichałŁ w 24 Stycznia 2013, 18:50:48
Czyli wychodzi z tego, że skoro jestem przewoźnikiem to mam swój pociąg, swoje tory i swoje sygnały. To dlatego w TS2013 mam różne rodzaje sygnałów zależy czyja linia i jakich zarządca używa. Dziwne chyba dużo prościej by było wprowadzić jeden standard.
No ale wróćmy do tematu szukałem (wydaje mi się, że dość intensywnie, bo mnie to męczy) zanim założyłem wątek i nie znalazłem jednoznacznego wyjaśnienia co dany sygnał oznacza, może ktoś z was może pomóc.

A tak na marginesie oglądaliście film pt. " Niepowstrzymany" o uciekającym pociągu bez obsługi, zmierzam do tego, że nie mają czegoś takiego jak CA i SHP.
Mają i czuwaki i sygnalizację kabinową ale jak to w filmie nie wszystko jest prawdziwe np. "Pociąg śmierci do Denver" gdzie rozerwanie sprzęgu hamulcowego miało uniemożliwić zatrzymanie pociągu.
Tytuł: Odp: Sygnały kolejowe w USA
Wiadomość wysłana przez: Preki w 24 Stycznia 2013, 19:40:20
Kiedyś w pewnym programie TV, w którym były przedstawiane głupoty jakie ludzie odstawiali, było jak w USA (a dokładniej na Norfolk Southern) mechanik opuścił pociąg i ten dalej jechał. Jak on to zrobił? Cegła na pedale czuwaka?
Tytuł: Odp: Sygnały kolejowe w USA
Wiadomość wysłana przez: blachamc w 24 Stycznia 2013, 19:43:04
Wiadomo film filmem i nie pokazują takich rzeczy jednak nawet w TS nie jest to odwzorowane jeśli chodzi o kolej amerykańską. A film był rzekomo na faktach mechanik wyskoczył z loka żeby przestawić zwrotnicę i już nie zdążył wskoczyć więc może mieć coś wspólnego z tą cegłą.
Tytuł: Odp: Sygnały kolejowe w USA
Wiadomość wysłana przez: MichałŁ w 24 Stycznia 2013, 19:47:30
w USA mamy rozpowszechniony czuwak pasywny dlatego takie rzeczy się dzieją.
Tytuł: Odp: Sygnały kolejowe w USA
Wiadomość wysłana przez: Preki w 25 Stycznia 2013, 11:45:09
mechanik wyskoczył z loka żeby przestawić zwrotnicę i już nie zdążył wskoczyć więc może mieć coś wspólnego z tą cegłą.
Mechanik zahamował skład na ED. W lokomotywach spalinowych budowy GM-EMD hamulec ED uruchamia się poprzez przełączenie małej dźwigni określającej pracę nastawnika - albo w tryb jazdy albo hamowania. Przy czym nastawnik w trybie hamowania po pewnym czasie odbija i może przejść na jazdę sam z siebie. Czemu inne urządzenia ABP nie zadziałały - to już jest w tym filmie właśnie dziwne.

Poza tym, nawet u nas pomimo posiadania CA/SHP przepisy jasno zabraniają zostawiania uruchomionej lokomotywy samej sobie bez jakiejkolwiek obsady, nigdy nic nie wiadomo.