- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Symulator => Wątek zaczęty przez: EPokovski w 18 Stycznia 2013, 13:42:17

Tytuł: Wypadki w MaSzynie
Wiadomość wysłana przez: EPokovski w 18 Stycznia 2013, 13:42:17
To jest właściwie pytanie. Dlaczego pociągi w MaSzynie nie mogą się wykoleić? Zatrzymuja się nawet ze 150 do zera na odcinku 1m. Dlaczego nie można zrobić systemu zeby wypadały z szyn już o znieszczeniu składy nie wspomnę

- zły dział
- zdecyduj się czy piszesz z polskimi znakami lub bez
Proszę poprawić wiadomość.
Przenoszę do odpowiedniego działu.

/ Żuk
Tytuł: Odp: Wypadki w MaSzynie
Wiadomość wysłana przez: Benek w 18 Stycznia 2013, 13:51:52
Pociągi w MaSzynie mogą się wykolejać, to raz. Odpal sobie scenariusz Moczniki_Cargo. Tam się wykoleja EN57. Zniszczenia składów wymagałyby ingerencji w ich strukturę, tak by ich pudło było złożone z wielu kafelków, które by się mogły przemieszczać względem siebie. Dość skomplikowane do wyliczenia. MaSzyna to symulator prowadzenia pojazdów szynowych, a nie wypadków. Wypadków jest dużo mniej niż "normalnych" przejazdów pociągów w świecie realnym, stąd nie ma potrzeby tego robić moim zdaniem. Zawsze możesz spróbować zrobić coś takiego i się pochwalić rezultatami.
Tytuł: Odp: Wypadki w MaSzynie
Wiadomość wysłana przez: Tolein w 18 Stycznia 2013, 22:46:02
O ile taki model zniszczeń nie jest aż tak skomplikowany do policzenia, to już kwestia odpowiedniego wyrenderowania tego, w szczególności na Pentium 2 i TNT Riva, nie wspominając wcześniejszego przygotowania takiego modelu, jest raczej nie do przeskoczenia.
Pozostaje też kwestia samej decyzji - czy twórcy symulatora chcą go w tym kierunku rozwijać. Na przykład moim skromnym zdaniem to dobrze, że symulator nie oferuje tego typu symulacji, nie chciałbym widzieć uczniów podbazy spędzających długie godziny na konstruowaniu kolejnej katastrofy kolejowej. Jestem bowiem przekonania, że mogłoby to pozostawić pewnego rodzaju ślady na ich psychice.
I tu pojawia się zasadnicze pytanie - dlaczego TY konkretnie, chciałbyś mieć dostęp do tego typu symulacji? W końcu w pracy wszystkich ludzi związanych z koleją, od dyspozytora, przez rewidenta, po maszynistę, chodzi głównie o to, żeby wszelkiego rodzaju zdarzeń unikać. Samo doprowadzenie do sytuacji, która mogłaby zakończyć się tragedią, to swoisty GAME OVER.
Tytuł: Odp: Wypadki w MaSzynie
Wiadomość wysłana przez: matfre96 w 18 Stycznia 2013, 23:49:49
Dlatego też powinna być funkcja samoczynnego wyłączenia symulacji po zderzeniu z prędkością wyższą niż np. 40 km/h
Tytuł: Odp: Wypadki w MaSzynie
Wiadomość wysłana przez: Anrej w 19 Stycznia 2013, 09:42:14
Zatrzymuja się nawet ze 150 do zera na odcinku 1m.
Jakby tak było to by świadzczyło o nie poprawwności symuatora. Ale tak nie jest.
Tytuł: Odp: Wypadki w MaSzynie
Wiadomość wysłana przez: Benek w 19 Stycznia 2013, 10:12:21
Mylisz się, w symulatorze tak jest. Zrób sobie symulację zderzenia czołowego dwóch pociągów. Czasem też miałem tak, że pociąg bez widocznej przyczyny zatrzymywał się w jednej chwili. Wynikało to z różnych błędów. Wydaję mi się, że Ty masz na myśli nagłe hamowanie, które nie powoduje zatrzymania natychmiastowego pociągu. A tutaj chodzi o inne przypadki.
Tytuł: Odp: Wypadki w MaSzynie
Wiadomość wysłana przez: Anrej w 19 Stycznia 2013, 18:43:19
EPokovsk nic nie pisze o zderzeniu, tylko że się zatrzymują. Jechałem nieraz na czołówkę z AI, ale AI zaczął wcześniej hamować. Przy zderzeniu AI został cofnięty. Na jednej scenerii to mnie AI gonił. Nie doszło do zderzenia, bo AI się zatrzymał.
Tytuł: Odp: Wypadki w MaSzynie
Wiadomość wysłana przez: Benek w 19 Stycznia 2013, 18:53:20
EPokovsk nic nie pisze o zderzeniu, tylko że się zatrzymują.
A co ja tu napisałem:
Czasem też miałem tak, że pociąg bez widocznej przyczyny zatrzymywał się w jednej chwili.
?
Ostatni obserwuję, że ludzie nie czytają ze zrozumieniem. Kilku osobom trzeba było przytaczać to co zostało napisane wcześniej.
Tytuł: Odp: Wypadki w MaSzynie
Wiadomość wysłana przez: EPokovski w 28 Stycznia 2013, 15:04:32
Tolein, myślę ,że masz racje. Wypadki w symulatorach nie są konieczne. W końcu nie oto tutaj chodzi ;) Z drugiej strony mogłyby by być ciekawym urozmaiceniem.
Tytuł: Odp: Wypadki w MaSzynie
Wiadomość wysłana przez: Irek_Wd w 28 Stycznia 2013, 17:33:43
Jadąc jeszcze na PC2011 Autosanik przeniknął [sic!] przez zaporę i wjechał na przejazd jakieś parę-paręnaście metrów ode mnie. Serio aż mi się ciepło na plecach zrobiło.
Tytuł: Odp: Wypadki w MaSzynie
Wiadomość wysłana przez: adsim w 28 Stycznia 2013, 17:46:43
Na jakiej scenerii?
A tyle razy pisałem w beta, żeby nie wstawiać pojazdów na przejazdach z zaporami, bo nie ma jeszcze eventów do zatrzymania pojazdu...
Tytuł: Odp: Wypadki w MaSzynie
Wiadomość wysłana przez: kacp3r w 28 Stycznia 2013, 21:06:59
Zapewne chodzi o scenerie Quarka.
Tytuł: Odp: Wypadki w MaSzynie
Wiadomość wysłana przez: PanMechanik w 29 Stycznia 2013, 01:01:39
Na jakiej scenerii?

L61_tlk-1 (scenariusz, zdaje się autorstwa @Benka), na paczce PC2011 bywały takie kwiatki, że po wyjechaniu ze stacji początkowej, na pierwszym przejeździe, mieliśmy dzwona z samochodem osobowym. Kilka przejazdów dalej z wymienionym autosanem. Mnie osobiście zdarzało się to za każdym razem, a robiłem tę trasę 3/4 razy w tygodniu.
Tytuł: Odp: Wypadki w MaSzynie
Wiadomość wysłana przez: KRIKI9429 w 29 Stycznia 2013, 02:33:10
Niech ktoś zrobi tak żeby samochody po przejezdzie nie przenikały przez lokomotywę . Wtedy maSZyna będzie realna a nie magiczna .
Tytuł: Odp: Wypadki w MaSzynie
Wiadomość wysłana przez: KRIKI9429 w 29 Stycznia 2013, 08:40:10
A jaką alternatywę proponujesz? Może specjalne peryferium do komputera - krew tryskająca na wyświetlacz?

Nie. Tylko jak samochód by miał kolizję to wtedy lokomotywa popchała do przodu.
Tytuł: Odp: Wypadki w MaSzynie
Wiadomość wysłana przez: adsim w 29 Stycznia 2013, 09:24:43
L61_tlk-1 (scenariusz, zdaje się autorstwa @Benka), na paczce PC2011 bywały takie kwiatki, że po wyjechaniu ze stacji początkowej, na pierwszym przejeździe, mieliśmy dzwona z samochodem osobowym. Kilka przejazdów dalej z wymienionym autosanem. Mnie osobiście zdarzało się to za każdym razem, a robiłem tę trasę 3/4 razy w tygodniu.
Mało prawdopodobne... Akurat tu ja ustawiałem te auta i jestem na 200% pewien, że te, które stoją przed przejazdami są wyłączone. Wygląda więc na to, że grzebałeś coś w paczce i nawet nie zdajesz sobie sprawy, że to zepsułeś (np. przez zmianę exe, lub wpisów). A za to już nie odpowiadam.
Tytuł: Odp: Wypadki w MaSzynie
Wiadomość wysłana przez: Rozi w 29 Stycznia 2013, 10:29:09
Adsim, jemu chodzi o scenariusz L61_posp, gdzie jeździł w kółko żółty samochodzik przez niestrzeżony przejazd. Tylko, że on pisał o scenariuszu TLK...
Tytuł: Odp: Wypadki w MaSzynie
Wiadomość wysłana przez: adsim w 29 Stycznia 2013, 10:45:04
Na wszystkich misjach na L61 samochody są powstawiane tak samo. Żółty seat przejeżdża przez niestrzeżony przejazd i nie ma tam żadnych szlabanów. Nie ma też żadnych autosanów przejeżdżających przez przejazd.
Tytuł: Odp: Wypadki w MaSzynie
Wiadomość wysłana przez: PanMechanik w 29 Stycznia 2013, 13:51:33
Mało prawdopodobne... Akurat tu ja ustawiałem te auta i jestem na 200% pewien, że te, które stoją przed przejazdami są wyłączone. Wygląda więc na to, że grzebałeś coś w paczce i nawet nie zdajesz sobie sprawy, że to zepsułeś (np. przez zmianę exe, lub wpisów). A za to już nie odpowiadam.

http://eu07.pl/forum/index.php/topic,5102.msg316090.html#msg316090

Niewiarygodne, ale możliwe. W paczce nic nie zmieniałem, ani nie grzebałem, była to czysta wersja PC2011, wypakowana tydzień przed zrobieniem tych screenów. Jeździłem wtedy na najnowszym, dostępnym exe (było to 355 bodajże).

Zwróć uwagę na to, że samochód zamknięty między drągami przemieszcza się. Na pierwszym screenie stoi bliżej lewego drąga, a na ostatnim jest już zdecydowanie bliżej środka przejazdu.
Tytuł: Odp: Wypadki w MaSzynie
Wiadomość wysłana przez: adsim w 29 Stycznia 2013, 14:49:37
...Jeździłem wtedy na najnowszym, dostępnym exe (było to 355 bodajże)...
...Wygląda więc na to, że grzebałeś coś w paczce i nawet nie zdajesz sobie sprawy, że to zepsułeś (np. przez zmianę exe...
Tytuł: Odp: Wypadki w MaSzynie
Wiadomość wysłana przez: PanMechanik w 29 Stycznia 2013, 15:24:29
...Jeździłem wtedy na najnowszym, dostępnym exe (było to 355 bodajże)...
...Wygląda więc na to, że grzebałeś coś w paczce i nawet nie zdajesz sobie sprawy, że to zepsułeś (np. przez zmianę exe...

Ojj przepraszam najmocniej, nie miałem pojęcia, że zmiana pliku exe, publikowanego na forum, testowanego przez grupę za to odpowiedzialną, może doprowadzić do zepsucia czegokolwiek w symulacji ...

Prowokacji nie akceptujemy.
Rozi
Tytuł: Odp: Wypadki w MaSzynie
Wiadomość wysłana przez: popatrz w 29 Stycznia 2013, 16:17:28
Było napisane w Publikacjach:
Cytat: Ra
Wersja 1.8.595.355 EU07.EXE powstała na początku czerwca w wyniku sukcesywnego wprowadzania poprawek i eliminowania błędów zauważonych podczas pracy nad Paczką Całościową 2011 i po jej wydaniu.
Jeśli ten błąd kolega zauważył, to dlaczego dopiero teraz o nim mówimy?
Cytat: Ra
w niektórych przypadkach, scenerie z PC2011 mogą nie działać poprawnie.
A to już mówi samo za siebie.
IMO czas zaprzestać publikacji samodzielnych exe dla ogółu przy obecnych mocach przerobowych BT i wydawać je razem z paczkami całościowymi albo service pack'ami. Unikniemy wtedy podobnych dyskusji.

3 słowa po angielsku w zdaniu polskim nieco śmiesznie brzmią. Słowa "moim zdaniem" komponują się o wiele lepiej.
Rozi
Tytuł: Odp: Wypadki w MaSzynie
Wiadomość wysłana przez: ryba825 w 29 Stycznia 2013, 16:45:02
IMO czas zaprzestać publikacji samodzielnych exe dla ogółu przy obecnych mocach przerobowych BT i wydawać je razem z paczkami całościowymi albo service pack'ami. Unikniemy wtedy podobnych dyskusji.
A może wyświetlać okienko 800x800 z informacją na czerwono, że exe jest nowsze niż paczka i może coś nie działać, a przy próbie zamknięcia tego okna test, jakieś 3 pytania z wyświetlonego tekstu? ;)
Tytuł: Odp: Wypadki w MaSzynie
Wiadomość wysłana przez: Ra w 29 Stycznia 2013, 16:52:51
IMO czas zaprzestać publikacji samodzielnych exe dla ogółu
To jest kwestia wyboru między starymi a nowymi błędami. Jedni sobie cenią usunięcie starych i uciążliwych problemów, inni mają pretensje, że po udoskonaleniu i wyregulowaniu różnych mechanizmów stare scenerie i modele wymagają poprawek.
Tytuł: Odp: Wypadki w MaSzynie
Wiadomość wysłana przez: Benek w 29 Stycznia 2013, 16:55:52
A może wyświetlać okienko 800x800 z informacją na czerwono, że exe jest nowsze niż paczka i może coś nie działać, a przy próbie zamknięcia tego okna test, jakieś 3 pytania z wyświetlonego tekstu? ;)
A dlaczego autorzy dodatków mają leczyć głupotę innych? Ja rozumiem nie poinformować użytkownika, że coś może nie działać, ale jak trolle nie czytają, to ich problem. Te trolle co nie czytają, to i tak nie potrafią jeździć prawidłowo. Można się o tym przekonać przeglądając YT.
Tytuł: Odp: Wypadki w MaSzynie
Wiadomość wysłana przez: ryba825 w 29 Stycznia 2013, 17:14:11
A dlaczego autorzy dodatków mają leczyć głupotę innych? Ja rozumiem nie poinformować użytkownika, że coś może nie działać, ale jak trolle nie czytają, to ich problem. Te trolle co nie czytają, to i tak nie potrafią jeździć prawidłowo. Można się o tym przekonać przeglądając YT.
Jak się pisze nowy program, to zazwyczaj idioto-odporny, ale przy rozwijaniu nie zawsze się tak da, szczególnie gdy zmiany są w podstawie. Jedyny sposób to nachalnie wyświetlać informację, że coś może nie działać (oczywiście jeśli nie wybierzemy opcji: exe z nową paczką/SP).
Tytuł: Odp: Wypadki w MaSzynie
Wiadomość wysłana przez: muri w 29 Stycznia 2013, 17:43:41
Jak się pisze nowy program, to zazwyczaj idioto-odporny, ale przy rozwijaniu nie zawsze się tak da, szczególnie gdy zmiany są w podstawie. Jedyny sposób to nachalnie wyświetlać informację, że coś może nie działać (oczywiście jeśli nie wybierzemy opcji: exe z nową paczką/SP).
Piszesz z doświadczenia? Czy z "chciałbym się obudzić i być astronautą"? Bugi były są i będą, żadne testy - ani jednostkowe, ani UAT - nie wyczeszą wszystkiego - to raz. Dwa, to że użytkownik to takie sprytne stworzenie, które zawsze może zrobić coś w sposób, jakiego nikt by się nie spodziewał... Nachalne wyświetlanie informacji nie jest dobre - przyzwyczaja ludzi do tego że wszystko dostaną gotowe na tacy. Takie ułatwianie życia jest dobre na krótką metę - bo procentuje zwiększoną ilością głupich zachowań w przyszłości. Niestety, ale korzystając z softu (zwłaszcza takiego który jest open-source) trzeba troszkę od siebie wymagać.
Tytuł: Odp: Wypadki w MaSzynie
Wiadomość wysłana przez: ryba825 w 29 Stycznia 2013, 17:54:38
Bugi były są i będą, żadne testy - ani jednostkowe, ani UAT - nie wyczeszą wszystkiego - to raz. Dwa, to że użytkownik to takie sprytne stworzenie, które zawsze może zrobić coś w sposób, jakiego nikt by się nie spodziewał...
To że bugi będą zawsze doskonale wiem; że użytkownik zawsze potrafi coś zepsuć - też wiem, bo nie raz crachowałem programy, mimo iż autor go pozabezpieczał. Jakoś trzeba przekazać, że nie wszystko może działać.
Tytuł: Odp: Wypadki w MaSzynie
Wiadomość wysłana przez: muri w 29 Stycznia 2013, 18:43:41
Ależ jest przekazane - w informacjach od autora dotyczących danej wersji. To "od siebie wymaganie" o którym pisałem, w tym przypadku sprowadza się do czytania takich informacji. Niestety, ale bagaż "grzechów młodości"  jest na tyle duży, że bezkolizyjne wprowadzanie zmian nie jest możliwe. Ale jak to mówią "Always Look on the Bright Side of Life" (http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=jHPOzQzk9Qo#t=30s) - dzięki temu widać co jest jeszcze do poprawy, czy to w exe czy w sceneriach :)

Zamykam. Wątek "nieco" odbiegł od tego co było zamierzone w pierwszym poście.
Rozi