Nastawienie podane w rozkładzie jazdy na G | Dozwolone tylko nastawienie na G. Obliczając masę hamującą pociągu sumujemy masy hamujące pojazdów. | |
Nastawienie podane w rozkladzie jazdy na P lub brak. Długość składu ponad 700m. | Dozwolone tylko nastawienie na G. Obliczając masę hamującą pociągu sumujemy masy hamujące pojazdów. | |
Nastawienie podane w rozkladzie jazdy na P lub brak. Długość składu najwyżej 700m. | Masa skladu pociągu mniejsza od 800t. | Nastawienie hamulców; lokomotywa (-y) na P, wszystkie wagony na P. |
Masa skladu pociągu od 800t do 1200t. | Nastawienie hamulców; lokomotywa (-y) na G, wszystkie wagony na P. | |
Masa składu pociągu ponad 1200t do 1600t. | Nastawienie hamulców; lokomotywa (-y) na G, pierwsze 5 wagonów na G tzw. długa lokomotywa, pozostałe wagony na P. | |
Masa składu pociągu ponad 1600t do 2500t. | Nastawienie hamulców; lokomotywa (-y) na G, pierwsze 5 wagonów na G tzw. długa lokomotywa, pozostałe wagony na P. Warunki: Nie ma pojazdów wieloczłonowych lub na stale sprzęgniętych. Nie ma pojazdów lżejszych niż 32t brutto. Nie obowiązuje jeśli w składzie są wszystkie pojazdy z sprzęgiem samoczynnym UIC. | |
Masa skladu pociągu ponad 2500t do 4000t. | Nastawienie hamulców; lokomotywa (-y) na G, pierwsze 5 wagonów na G tzw. długa lokomotywa, pozostałe wagony na P. Warunki: Nie ma pojazdów wieloczłonowych lub na stale sprzęgniętych. Nie ma pojazdów lżejszych niż 40t brutto. Nie obowiązuje jeśli w składzie są wszystkie pojazdy z sprzęgiem samoczynnym UIC | |
Masa składu pociągu ponad 4000t do 6000t. | Nastawienie hamulców; lokomotywa (-y) na G, pierwsze 5 wagonów na G tzw. długa lokomotywa, pozostałe wagony na P. Warunki: Nie ma pojazdów wieloczłonowych lub na stale sprzęgniętych. W składzie są wszystkie pojazdy z sprzęgiem samoczynnym UIC. |
długość składu | 500 | 520 | 540 | 560 | 580 | 600 | 620 | 640 | 660 | 680 | 700 |
wspólczynnik "k" | 1,00 | 0,99 | 0,98 | 0,97 | 0,96 | 0,95 | 0,94 | 0,93 | 0,92 | 0,91 | 0,90 |