- Symulator MaSzyna -
Hyde Park => Bieżące kolejowe => Wątek zaczęty przez: hubo221 w 29 Grudnia 2012, 17:53:50
-
W miejscowości Chabówka (woj. małopolskie) wykoleiła się lokomotywa PKP Intercity pociągu relacji Zakopane-Warszawa - poinformował w sobotę rzecznik PKP PLK Mirosław Siemieniec. Nikomu nic się nie stało, organizowana jest komunikacja zastępcza.
Link: http://wyborcza.pl/1,91446,13119322,Malopolskie__wykoleila_sie_lokomotywa__utrudnienia.html
-
EU07-116 + wagon ,,długi" 139A.
-
Ja to mam szczęście, rano złapałem ją na "Monciaku" z Gdyni, co do tego wykolejonego składu to pewnie były "Tatry".
-
@Mati_An, tak są to Tatry, odwołane na odcinku Chabówka - Kraków Płaszów. A przy okazji, nie wiesz co poleciało na porannych Tatrach DO Zakopanego?
-
Ano wiem, EP07-1039.
-
Podziękował :)
-
Podczas wjazdu pociągu EX " Tatry" PKP Intercity relacji Zakopane - Warszawa z toru szlakowego na tor stacyjny w Chabówce na rozjeździe doszło do wykolejenia lokomotywy i pierwszego wagonu. W wyniku wykolejenia lokomotywy (wszystkimi osiami) i wagonu (jedną osią) nikomu nic się nie stało.
cytat Kurier Kolejowy
-
Tu coś więcej napisane:
W czasie wjazdu w stację Chabówka o godz 16:02 z toru szlakowego na tor stacyjny nr 1, na rozjeździe 2a/b pociągu 3112 Tatry rel Zakopane - Warszawa nastąpiło wykolejenie lokomotywy EU07-116 wszystkimi osiami oraz pierwszego wagonu za lokomotywą pierwszym wózkiem. Według nieoficjalnych informacji "Rynku Kolejowego" przyczyną wykojenia mogła być pęknięta szyna.
http://www.rynek-kolejowy.pl/38331/_Wykolejenie_pociagu_wChabowce_.htm
-
Na rozjeździe pęknięta szyna? Raczej zły stan rozjazdu.
TVN24 jak zwykle dostarcza nam szerszy materiał:
http://www.tvn24.pl/wiadomosci-z-kraju,3/tatry-wykolejone-peknieta-szyna,297075.html (http://www.tvn24.pl/wiadomosci-z-kraju,3/tatry-wykolejone-peknieta-szyna,297075.html)
-
A to na rozjeździe już szyna nie może pęknąć ?
-
Nie spotkałem się nigdy z taką sytuacją.. Podrozjazdnice raczej dobrze współpracują z szynami, co innego na szlaku. Jednakże wszystko jest w naszym pięknym kraju możliwe.
-
Widać, że dyrektor zakładu lini kolejowych w nowym sączu zna się na rzeczy, skoro mówi, że elektrowóz to "ponad stu tonowa maszyna" ;D
-
Obok znajduje sie za siatką, Skansen taboru kolejowego. To miejsce w sam raz dla tego EU07-116
-
Przy okazji, w telewizorni, w jednym z programów TVN24 mówili o Chabówce. W tle manewrowała EU07-540 która z Monciakiem pojechała do Zakopanego. ;)
-
Kilka ujęć z miejsca wykolejenia.
http://www.railphoto.info/galeria/displayimage.php?pos=-8913
http://www.railphoto.info/galeria/displayimage.php?pos=-8914
http://www.railphoto.info/galeria/displayimage.php?pos=-8915
http://www.railphoto.info/galeria/displayimage.php?pos=-8916
http://www.railphoto.info/galeria/displayimage.php?pos=-8917
-
Mi to szczerze mówiąc nie wygląda na pęknięcie szyny tylko na niezabezpieczeniu (brak dobicia) iglicy, u nas tylko, że tramwaj identycznie się wykoleił i było to spowodowane brakiem dobicia. To tylko takie moje zdanie.
-
W rzeczy samej, zgadzam się z PX.
-
Dobrze, że lok się nie wywrócił. Mechanik musiał mieć niezłe zdziwko, jak nagle znalazł się na trawie.
-
Dobrze że do rzeki nie wjechał.
-
PLK tyle pieniędzy bierze za dostęp do infrastruktury że rozjazdy powiny być w pełni sprawne.A taka prawda jest że na tej lini nic nie robią o dobrych kilku lat.
-
Czyli poprostu zaniedbanie i niedopilnowanie sprawności urządzeń.
-
Ktoś wie czy na słupie był Sz czy normalny sygnał? Jeśli Sz to niedoleganie iglicy jest dość prawdopodobne.
-
Na rozjeździe pęknięta szyna? Raczej zły stan rozjazdu.
To jest możliwe, u nas ostatnio pod na szczęście - ostatnią osią loka odpadło pół iglicy... fart, bo nic się nie stało.
-
Na rozjeździe pęknięta szyna? Raczej zły stan rozjazdu.
To jest możliwe, u nas ostatnio pod na szczęście - ostatnią osią loka odpadło pół iglicy... fart, bo nic się nie stało.
Tak dla jasności, iglica to też szyna?
-
Na rozjeździe pęknięta szyna? Raczej zły stan rozjazdu.
To jest możliwe, u nas ostatnio pod na szczęście - ostatnią osią loka odpadło pół iglicy... fart, bo nic się nie stało.
Tak dla jasności, iglica to też szyna?
Iglica to ruchoma część rozjazdu.
Dodano: 01 Stycznia 2013, 17:52:59
http://www.kontrakt-bhp.com.pl/paul/kolej/srk_zwrotnice.php (http://www.kontrakt-bhp.com.pl/paul/kolej/srk_zwrotnice.php)
-
No czyli dobrze to rozróżniałem, to prosze Panowie piszcze jaśniej bo z wypowiedzi Jageera wynika, że iglica to szyna.
-
Bo (jak krowie na rowie) iglica to ścięta pod kątem i wygięta szyna.
-
Bo (jak krowie na rowie) iglica to ścięta pod kątem i wygięta szyna.
Tak ale pęknięta szyna, a pęknięta iglica to zupełnie co innego znaczy, 303E jest pochodna od 4E ale nie nazwesz 303E jako 4E czysz nie prawdasz?
-
Kiepskie porównanie. A pęknięta szyna czy iglica, jest to usterka infrastruktury która zależnie od warunków może nieść mniejsze lub większe konsekwencje.
-
Kiepskie porównanie. A pęknięta szyna czy iglica, jest to usterka infrastruktury która zależnie od warunków może nieść mniejsze lub większe konsekwencje.
Dokładnie, o to mi chodziło. Jak masz złe utrzymanie to może Ci pęknąć szyna, iglica itp... i może wszystko pójść. Po prostu chciałem napisać, że w rozjeździe też może coś się rozwalić.
-
303E jest pochodna od 4E ale nie nazwesz 303E jako 4E czysz nie prawdasz?
Ale zarówno 303E jak i 4E to EU07
-
Owszem w rzeczy samej, lecz nie zmienia to faktu iż są to dwa różne typy siódemki.
-
Bo (jak krowie na rowie) iglica to ścięta pod kątem i wygięta szyna.
Nie, o ile dobrze pamiętam iglica jest inaczej hartowana bo przy każdym przekładaniu się gnie. Gdyby z szyny zrobić iglice to chyba by pękła (@darek71wrc sprecyzuj jeżeli się mylę).
Tak dla jasności, iglica to też szyna?
Nie.
-
Tu jest opisane dokładnie co to iglica.
http://www.transportszynowy.pl/kolrozjazdybudowa.php
-
Tu jest opisane dokładnie co to iglica.
http://www.transportszynowy.pl/kolrozjazdybudowa.php
Tak ale to nie tłumaczy przyczyny wykolejenia. Rozjazd to nie tylko iglica. A jak szyna pękła akurat na rozjedzie.
-
@Patrykos, cóż tu tłumaczyć. Zwykła szyna ma inny odlew, a opornica z iglicą są frezowane. Opornica pod główką szyjki żeby dopasować iglicę ( początek iglicy musi się schować pod opornicę) aby koło nie pojechało po samej opornicy tylko na ostrze iglicy.