- Symulator MaSzyna -

Hyde Park => Inne niekolejowe => Wątek zaczęty przez: RUDEK w 28 Grudnia 2012, 20:53:50

Tytuł: Budowa symulatora do gry Maszyna
Wiadomość wysłana przez: RUDEK w 28 Grudnia 2012, 20:53:50
Chcę po Nowym Roku rozpocząć budowę całej kabiny symulatora poczciwej eu07 i potrzebuję osoby, która pomoże w budowie i ma taką samą pasję jak ja. Mam już zgromadzoną większość materiałów, a niebawem powinienem zdobyć resztę . Jeżeli ktoś pochodzi z okręgu Katowic i byłby zainteresowanym proszę o odpowiedź.
Tytuł: Odp: Budowa symulatora do gry Maszyna
Wiadomość wysłana przez: MaciejM w 28 Grudnia 2012, 21:03:04
Cytuj
i ma taką samą pasję jak ja.
Teoretycznie ponad 3,5 tysiąca użytkowników ma taką samą pasję :)
Cytuj
Mam już zgromadzoną większość materiałów a niebawem powinienem zdobyć resztę .
Powiedz co posiadasz, będziemy wiedzieć na czym stoimy.
Tytuł: Odp: Budowa symulatora do gry Maszyna
Wiadomość wysłana przez: RUDEK w 28 Grudnia 2012, 21:26:12
Generalnie jeżeli chodzi o części mamy prawie wszystko ale to nie jest kłopot.Chodzi nam bardziej o kogoś kto by nam pomógł w realizacji planu budowy symulatora bo jest to bardzo poważne przedsięwzięcie.
Tytuł: Odp: Budowa symulatora do gry Maszyna
Wiadomość wysłana przez: mikol w 28 Grudnia 2012, 22:00:28
Nie licz na to, że ktoś będzie prowadził Cię za rączkę przez każdy krok. Teraz ja po raz drugi proszę Cię o podanie tego co posiadasz. Trzeba wiedzieć czego potem będziemy potrzebować. Za nim weźmiesz się do roboty porządnie przewertuj forum w poszukiwaniu poradników dotyczących Twoich zagadnień. Życzę powodzenia i znalezienia osoby współpracującej ;)
Tytuł: Odp: Budowa symulatora do gry Maszyna
Wiadomość wysłana przez: RUDEK w 28 Grudnia 2012, 22:22:56
Nie chodzi nam o to żeby nas ktoś prowadził za rączkę ale o to że chcemy szybciej ten projekt zrealizować a jeżeli chodzi o części to brakuje nam prędkościomierz Haslera i drobne detale typu daszki przeciw słoneczne itp.Prędkościomierz mam już zamówiony lada dzień powinien przyjść.
Tytuł: Odp: Budowa symulatora do gry Maszyna
Wiadomość wysłana przez: mikol w 28 Grudnia 2012, 22:26:11
Znasz przysłowia: "Nadgorliwość jest gorsza od faszyzmu" i "Jak się człowiek spieszy to się diabeł cieszy"? Nikt Cię nie pogania. Możesz robić długo, byle dokładnie.
Tytuł: Odp: Budowa symulatora do gry Maszyna
Wiadomość wysłana przez: RUDEK w 28 Grudnia 2012, 22:51:00
Dokładnie to na pewno będzie tylko czasu brakuje do realizacji, a chcę się tym podzielić z innymi osobami, którym zależy na prawie oryginalnym symulatorze._Mam już pomieszczenie i chcemy zacząć budowę.

Proszę przyłożyć się do pisowni.
/ Żuk
Tytuł: Odp: Budowa symulatora do gry Maszyna
Wiadomość wysłana przez: Balaclava w 29 Grudnia 2012, 11:12:41
No cóż, przede wszystkim nie "Budowa symulatora", tylko "Budowa pulpitu". Na YT znajdziesz wiele filmów dotyczących budowy takiego pulpitu:

Tytuł: Odp: Budowa symulatora do gry Maszyna
Wiadomość wysłana przez: RUDEK w 29 Grudnia 2012, 14:51:26
Ja widziałem te wszystkie filmiki już i ja nie buduję pulpitu tylko symulator , czyli całą kabinę łącznie z hydrauliką. Mam już praktycznie wszystko  i chce zacząć od przyszłego roku .
Tytuł: Odp: Budowa symulatora do gry Maszyna
Wiadomość wysłana przez: Mihau w 29 Grudnia 2012, 15:30:46
Ja widziałem te wszystkie filmiki już i ja nie buduję pulpitu tylko symulator , czyli całą kabinę łącznie z hydrauliką. Mam już praktycznie wszystko  i chce zacząć od przyszłego roku .
Hydrauliką? Łódź podwodną budujesz? Może chodziło Ci o pneumatykę? Masz jakieś plany jak to ma wyglądać, na jakiej zasadzie ma działać, czym ma być sterowane? Jeśli budujesz symulator to rozumiem że piszesz jakiś nowy program(symulator)?
Tytuł: Odp: Budowa symulatora do gry Maszyna
Wiadomość wysłana przez: RUDEK w 29 Grudnia 2012, 15:52:17
Kolego chodzi mi o to że chcę zbudować całą kabinę eu07 i połączyć to z grą maszyna.Plan jest taki że ma to wyglądać i działać jak w realistycznym tak jak loku .Zawieszenie będzie na siłownikach elektrycznych lub tak jak napisałem hydraulicznych.
Tytuł: Odp: Budowa symulatora do gry Maszyna
Wiadomość wysłana przez: matek123 w 29 Grudnia 2012, 15:56:16
A jak zamierzasz sterować siłownikami bujającymi kabinę? Na chwilę obecną nie ma opcji na wyprowadzenie bujania poza komputer.
Tytuł: Odp: Budowa symulatora do gry Maszyna
Wiadomość wysłana przez: mechatronik w 29 Grudnia 2012, 15:58:32
Zawieszenie będzie na siłownikach elektrycznych lub tak jak napisałem hydraulicznych.
Nie jestem pewien czy masz pojęcie na co się porywacie…
Tytuł: Odp: Budowa symulatora do gry Maszyna
Wiadomość wysłana przez: El Mecánico w 29 Grudnia 2012, 15:59:54
Więc z MaSzyną w żaden sposób tego nie sprzęgniesz, bo poza program wyprowadzone (na razie) są tylko lampki CA/SHP i oporów (w ostatnich wersjach chwilowo niema zapisu parametrów jazdy, takich jak prędkość), na dodatek jako stan diód święcących na klawiaturze. Nie przewiduje się aby kiedykolwiek fizyka/animacja w jakikolwiek sposób wyprowadzała na zewnątrz jakiekolwiek parametry przyspieszenia/sił.
Tytuł: Odp: Budowa symulatora do gry Maszyna
Wiadomość wysłana przez: RUDEK w 29 Grudnia 2012, 16:20:20
Po sprawdzeniu z znajomym informatykiem doszliśmy do tego że każdy parametr jazdy ma swój adres i można go przekształcić z sygnału cyfrowego na analogowy a na końcach serwo mechanizmy. A jeżeli chodzi o ruch kabiny to można stworzyć prosty algorytm nie  sprzerzając tego  z grą.
Tytuł: Odp: Budowa symulatora do gry Maszyna
Wiadomość wysłana przez: Mihau w 29 Grudnia 2012, 16:27:54
Szczęka mi opadła, wydaje mi się że porywacie się z motyką na księżyc no ale powodzenia życzę i kciuki trzymam.
Tytuł: Odp: Budowa symulatora do gry Maszyna
Wiadomość wysłana przez: RUDEK w 29 Grudnia 2012, 16:38:39
Dzięki wyzwanie jest wielkie ale chcemy tego dokonać, z wiadomościami jakie posiadamy powinno się nam udać z doświadczenia wiemy że w teorii jest zawsze łatwiej niż w praktyce.
Tytuł: Odp: Budowa symulatora do gry Maszyna
Wiadomość wysłana przez: El Mecánico w 29 Grudnia 2012, 16:42:30
No a jak poradzicie sobie z grafiką? Rendering jest albo z punktu widzenia maszynisty, czyli z wnętrzem, albo z wolnej kamery poza lokiem. Tak czy siak nie będzie to wyglądało tak jak byście chcieli.
Tytuł: Odp: Budowa symulatora do gry Maszyna
Wiadomość wysłana przez: RUDEK w 29 Grudnia 2012, 16:47:37
Obraz będzie z zewnątrz poza lokiem rzucany przez projektor.
Tytuł: Odp: Budowa symulatora do gry Maszyna
Wiadomość wysłana przez: El Mecánico w 29 Grudnia 2012, 16:49:50
Z którego renderingu? Z zewnętrznego? Viewport nie podąża w nim za pojazdem.
Tytuł: Odp: Budowa symulatora do gry Maszyna
Wiadomość wysłana przez: Mihau w 29 Grudnia 2012, 17:04:59
Zawsze można powiększyć pole poruszania się po kabinie by można było wyjść poza nią, zbyt profesjonalnie rozwiązanie to nie jest ale zawsze jakaś alternatywa.
Tytuł: Odp: Budowa symulatora do gry Maszyna
Wiadomość wysłana przez: matfre96 w 29 Grudnia 2012, 17:07:14
Albo stworzyć pusty plik 3D kabiny i loka.
Tytuł: Odp: Budowa symulatora do gry Maszyna
Wiadomość wysłana przez: bprog w 29 Grudnia 2012, 17:08:40
Wydaje mi się, że uzyskanie odpowiedniego obrazu to obecnie najmniejsze zmartwienie.
Tytuł: Odp: Budowa symulatora do gry Maszyna
Wiadomość wysłana przez: RUDEK w 29 Grudnia 2012, 17:13:30
Macie koledzy rację najprostsze jest zawsze najlepsze.

  Dodano: 29 Grudnia 2012, 18:23:44
Koledzy mam niewielkie pytanie bo zastanawiamy się jeszcze co zamontować, wstawić monitory zamiast okien czy wstawić szyby a rzut ekranu dać przez projektor przed lokiem?
Tytuł: Odp: Budowa symulatora do gry Maszyna
Wiadomość wysłana przez: Husarz w 29 Grudnia 2012, 18:28:55
Jakbyś chciał wstawić wyświetlacz lub monitor dobrej jakości w okna to byś się z kasą nie pozbierał ;) A w jakim pomieszczeniu to robicie?
Tytuł: Odp: Budowa symulatora do gry Maszyna
Wiadomość wysłana przez: Jeżyk w 29 Grudnia 2012, 18:31:27
800zł wystarczy na dwa dobre monitory z allegro lub 1200 ze sklepu...

  Dodano: 29 Grudnia 2012, 18:32:59
150zł za kwadraciaka idealnego do okna. Nie mogę podać linku ale na allegro wystarczy wklepać monitor.
Tytuł: Odp: Budowa symulatora do gry Maszyna
Wiadomość wysłana przez: szogun w 29 Grudnia 2012, 18:34:50
A jak to chcecie zrobić skoro aktualnie symulator renderuje tylko obraz z jednego widoku? Trzy komputery z jednocześnie odpalonym symkiem?
Tytuł: Odp: Budowa symulatora do gry Maszyna
Wiadomość wysłana przez: RUDEK w 29 Grudnia 2012, 18:47:06
W sumie to myślimy zamontować projektor ale nie wiemy czy rozdzielczość obrazu 2,5m na 1,80m nas zadowoli.Bo ewentualnie możemy zamontować 40 calowy monitor zamiast przedniego prawego okna a lewe i środkowe zasłonić roletami .Bo i tak podczas  gry jesteś skupiony na co jest przed tobą.
Tytuł: Odp: Budowa symulatora do gry Maszyna
Wiadomość wysłana przez: matfre96 w 29 Grudnia 2012, 23:26:21
Wg mnie najlepszym rozwiązaniem jest stworzenie idealnie białej, płaskiej ściany ok. 2,5m-3m i użycie projektora.
Tytuł: Odp: Budowa symulatora do gry Maszyna
Wiadomość wysłana przez: Anrej w 30 Grudnia 2012, 00:55:22
Chcę po Nowym Roku rozpocząć budowę całej kabiny symulatora poczciwej eu07 i potrzebuję osoby która by mi pomogła w budowie i ma taką samą pasję jak ja.Mam już zgromadzoną większość materiałów a niebawem powinienem zdobyć resztę .Jeżeli ktoś pochodzi z okręgu Katowic i byłby zainteresowanym proszę o odpowiedź.
Co pracę dyplomową macie zrobić i chcecie wykorzystać ten symulator do swojego symulatora. Budowa symulatora do gry maszyna. To nie zbyt dobrze brzmi. To nie jest gra maszyna, tylko to jest symulator. W waszym symulatorze będzie tylko EU07. Trudno na pulpicie EU07 symulować ET22, czy EN57.
Tytuł: Odp: Budowa symulatora do gry Maszyna
Wiadomość wysłana przez: Husarz w 30 Grudnia 2012, 01:06:13
@Anrej ludzie tworzą pulpity SU45, ET22, EN57 itd. Nic nie stoi na przeszkodzie jeździć ET22 na innym kompie ;)
Tytuł: Odp: Budowa symulatora do gry Maszyna
Wiadomość wysłana przez: pol102 w 30 Grudnia 2012, 03:59:15
A jak to chcecie zrobić skoro aktualnie symulator renderuje tylko obraz z jednego widoku? Trzy komputery z jednocześnie odpalonym symkiem?
Q to opanował ;) Gdzieś nawet był film :)
Tytuł: Odp: Budowa symulatora do gry Maszyna
Wiadomość wysłana przez: SKP w 30 Grudnia 2012, 11:34:21
Coraz więcej misji ma zdarzenia losowe. Nawet, jeśli uda Ci się idealnie zgrać w czasie wszystkie zdarzenia na zwykłej misji, to na misjach z eventami losowymi przez jedną szybę będziesz patrzył jak lok jedzie w prawo, a przez drugą w lewo.
Tytuł: Odp: Budowa symulatora do gry Maszyna
Wiadomość wysłana przez: EU40 w 30 Grudnia 2012, 16:59:13
Cytuj
Wg mnie najlepszym rozwiązaniem jest stworzenie idealnie białej, płaskiej ściany ok. 2,5m-3m i użycie projektora.
A w mojej ocenie najlepiej zbudować takie białe pomieszczenie, z gąbczastym obiciem i zastosować drzwi z klamką od zewnątrz.
Przepraszam, ale nerwy mi puszczają, jak czytam cały ten śmieszny wątek. Skoro gość podjął pracę nad symulatorem, a napotkał jakieś problemy, to niech zwróci się o pomoc w odpowiednim dziale. Tutaj cały czas pada hasło: chcę wybudować.. Ja też kuźwa chcę i próbuję, ale jak pozytywnych rezultatów nie zobaczę, to Wam 4 liter nie zawracam.
Co do bujania kabiną - wcale nie jest to wymagane przy budowie symulatora, pytałem się o to firmy zagranicznej, która buduje symulatory do zachodnich lokomotyw. Symulator dobiera się pod konkretny cel, tj. np. reakcje maszynisty na sygnały, sytuacje ruchowe, zachowywania się urządzeń pokładowych. Jak na razie nikomu nie udało się zgromadzić wszystkich tych rzeczy na raz. Niedawno oglądałem program o symulatorze PZL dla zawodowych kierowców, gdzie odbywający jazdę za kółkiem jest popodłączany do mnóstwa czujników, badających jego stan psychofizyczny, ciśnienie, itp. W trakcie programu, twórca symulatora poinformował, że absolutnie nie jest możliwe zbudowanie symulatora, który w 100% odzwierciedli zachowanie się kabiny podczas np. zderzenia, gdyż groziłoby to uszkodzeniem sprzętu bądź nawet śmiercią odbywającego symulację. MaSzyna, mieści się zatem pod swego rodzaju określenie symulatora. Tak samo zresztą jak MSTS. Jeżeli nie, symulatory zachodnie, też powinny być określane jako gra.
Tytuł: Odp: Budowa symulatora do gry Maszyna
Wiadomość wysłana przez: RUDEK w 30 Grudnia 2012, 20:49:14
Co ma piernik do wiatraka, ja uważam że ruchoma kabina jest jak najbardziej wskazana . A za granicą nie trzeba pytać bo w Polsce też mamy mądrych ludzi.