- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc doraźna => Tabor => Wątek zaczęty przez: AK2012 w 22 Grudnia 2012, 11:36:36
-
Witam, mam pytanie jak się włącza drugi typ hamulca w EZT.
-
Pomocniczy? Nie ma.
-
Nie, nie pomocniczy:) Chodzi mi o hamulec EP.
-
No to te pozycje masz na kranie. Z pozycji jazdy w przód to masz luzowanie EP w tył hamowanie EP, dopiero dalej za pozycją hamowania EP zaczynają się pozycje hamulca pneumatycznego. Żeby działał hamulec EP musisz mieć nastawnik kierunku nastawiony na jakiś kierunek.
-
A w jaki sposób można hamować hamulcem pneumatycznym?
-
Za pozycją hamowania masz pozycję luzowania pneum.(ale to ostatnio nie działało jak trzeba) potem jest pozycja odcięcia a dalej pozycja hamowania pneum. Przestawiasz wajchę w pozycje hamowania pneum. upuszczasz ile ci trzeba z PG i ustawiasz na odcięcie. Aby odhamować przestawiasz na luzowanie pneum i napełniasz PG. I tu jest właśnie problem bo dopiero na EXE SPKS działa to jak trzeba na Starszych exe z PC musisz przestawić aż na pozycję luzowania EP żeby odhamować hamulec pneumatyczny.
-
Musisz mieć ustawiony nawrotnik na D, DD, lub R.
Pozycje hamulca:
-1. Luzowanie
0. Jazda
1. Hamowanie EP - klawisz 3 pierwsza pozycja lub klawisz 2, ilość powietrza w cylindrze zależy od czasu w tej pozycji.
2. Pozycja neutralna - klawisz 3 druga pozycja lub klawisz 5.
3. Hamowanie pneumatyczne - klawisz 3 trzecia pozycja lub klawisz 8.
4. Klawisz 3 czwarta pozycja
Tak samo klawiszem 9 tylko w odwrotnym kierynku
0. Jazda - klawisz 9 zerowa pozycja lub klawsz 4
-1. Luzowanie - klawisz 9 lub klawisz (kropka) pozycja nie stabilna.
-
Dobra dzięki. W końcu to ogarniam:)
-
Witam Państwa.
Ja mam dalej problem z hamowaniem EZT. W Maszynie 2010 było wszystko jasne, niestety w 2013 hamowanie jest koszmarem, a układ widoku nie poprawia sytuacji. Widzimy albo okno+prędkościomierz, albo krany, manometry i troszkę okna. Dlatego ujeżdżam "spota", albo ED-ka, bo tam widzę hamulec, prędkościomierz i okno. Problem tkwi w pozycjach jałowych, co dokładniej rozpisałem poniżej:
Od góry patrząc:
1: Luzowanie 9 długo, lub kropka,
2: Jałowy 9 krótko,
3: Jazda 4,
4: Jałowy 3,
5: Hamowanie 3x2
6: Hamowanie 3x3
7: Odcięcie? ctrl+5,
8: Hamowanie nagłe 0
Pytanie: czy te pozycje jałowe wokoło "jazdy" to tak ma być? Czy Hamowanie EP powinienem rozróżnić, czy to jest raczej niewidzialne, niesłyszalne?
Pozdrawiam i liczę na wyrozumiałość.
-
Kolega napisał tutaj niestety źle. W EZT kolejne pozycje to:
Zawór (kran) hamulca Oerlikon'a ma 7 pozycji (opis od prawej do lewej):
1. luzowanie EP (EP - elektropneumatyczne),
2. jazda
3. hamowanie EP
4. luzowanie pneumatyczne i jazda
5. odcięcie
6. hamowanie stopniowe lub nagłe
7. trakcja ukrotniona (można przestawić w to położenie po zwolnieniu blokady)
Czegoś takiego jak pozycja jałowa nie ma (Przynajmniej nic mi na ten temat nie wiadomo).
PS. Dalem cytat bo to fragment strony o hamulcach w serwisie transportszynowy.pl
-
Kolega napisał tutaj niestety źle.
Opisałem to tak jak u mnie wygląda. jałowa, bo nic się nie dzieje. W symulatorze oczywiście. Nie hamuje, nie zwalnia.
-
Od góry patrząc:
1: Luzowanie 9 długo, lub kropka,
2: Jałowy 9 krótko,
3: Jazda 4,
4: Jałowy 3,
5: Hamowanie 3x2
6: Hamowanie 3x3
7: Odcięcie? ctrl+5,
8: Hamowanie nagłe 0
Właśnie to mi się nie podoba w najnowszych Exe, ponieważ jedna pozycja w stronę mechanika za "jazdą" nie robi nic w układzie hamulcowym mimo że słychać "pyknięcie" EP.
Jedynym wyjściem jest sterowanie klawiszami Num2, Num4 oraz "Num."- Nieco gimnastyki palców względem starszych exe gdzie sterowało się kranem "normalnie" czyli Num9 oraz Num3
-
Można otworzyć plik eu07 i zmienić wartość Brakestep na 1.
-
zmienić wartość Brakestep na 1.
Tak, rozwiąże to problem, jednak gdybyśmy chcieli się "przesiąść" np. na EU07 to sterowanie kranem powróci do stanu przed wprowadzeniem płynnego sterowania kranem co nie jest jakoś specjalnie wygodne gdy już się przyzwyczailiśmy do brakestep = 0.5
-
Te stopnie w EU07 i tak są sztuczne i zrobione trochę na siłę ;)
-
Tylko, że jak ktoś zamieni sobie parametr brakestep na 1.0 to niech zapomni o jakimś godziwym hamowaniu heh.
-
Nie chcę, ale muszę to powiedzieć: Trzeba to rozwiązać skryptowo, ponieważ zabawa z parametrem brakestep w eu07.ini to połowiczne rozwiązanie, bądź co bądź skuteczne.
-
Ja myślę, że wystarczy zrobić porządnie hamulce w exe :)
-
Z dyskusji zrozumiałem, że "ten typ tak ma". Od pozycji jazdy (4), czy to w przód, czy w tył, nie dzieje się nic, co przy braku widoczności rączki jest troszkę uciążliwe. Człowiek chce zahamować, "wajchuje", a tu nic. Dzięki za odpowiedzi, podpowiedzi. Pozdrawiam.
-
No niestety teraz w maszynie tylko Fv4a działa jako tako. H14K1 i 394 to też porażka.