- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc doraźna => Wątek zaczęty przez: mikol w 14 Grudnia 2012, 16:07:20
-
Po ściągnięciu SPKS i wypakowaniu go do symulatora, nie mogę ruszyć lokomotywą. Na scenerii TD odpalam byka, załączam wszystko (obwód główny, przetwornica, sprężarka). Gdy próbuję odhamować skład, wskaźnik w cylindrze hamulcowym zalicza mi z dosyć dużą prędkością dosłownie 360 stopni. Nie mogę ani ruszyć składem ani go odhamować. Co robię nie tak?
-
A zamieniłeś pliki .chk? Myślę, że pewnie nie. ;)
Postępuj zgodnie z załączoną instrukcją, a nie bazuj na samym exe.
-
Uruchom symulator za pomocą EXE dołączonego do SPKS.
-
A wybierasz EXE które obsługuje SPKS?
EDIT:
Kolega @Damo mnie uprzedził.
-
Uruchom symulator za pomocą EXE dołączonego do SPKS.
Dziękuję, działa. Można zamknąć :)
-
[OT] Kolejny raz wychodzi nie czytanie pliku informacyjnego ze zrozumieniem lub w nie czytanie go w ogóle. [/OT]
-
Mam pytanie, jeżeli ktoś zaintalował ten dodatek to czy istnieje możliwość odinstalowania go? Jeżeli tak, to jak?
-
Wypakować całą paczkę od nowa. :D SPKS nadpisuje pliki *.chk lokomotyw czyli teoretycznie nie można tego cofnąć natomiast praktycznie tak jak napisałem wypakować PC od nowa.
-
Nie ma możliwości odinstalowania od tak, możesz tylko skopiować z PC/poprosić kogoś o podesłanie starych chk i EXE.
-
Nie opłaca się odinstalowywać, trzeba się do praktycznego posługiwania hamulcem przyzwyczajać :)
Kwestia opanowania klawiszy: ,,3" ,,9" ,,4".
-
Nie ma możliwości odinstalowania od tak, możesz tylko skopiować z PC/poprosić kogoś o podesłanie starych chk i EXE.
Jest na to jeszcze i prostsza metoda jeśli ktoś ma dużo miejsca na dysku. Posiadać dwie paczki :). Jedną z SPKS'em i niezbędnymi do poprawnego działania chk, i drugą ze starymi chk i np wersją EXE 390 :).
-
Wiesz Pietras w takie coś to zazwyczaj bawią się DEVS/BT/WPC :) Ale jak sam napisałeś jeśli ktoś ma dużo miejsca na dysku to cóż stoi na przeszkodzie:)
-
A ja mam właśnie taki problem jak był wymieniony wyżej mimo że posiadam exe390.
-
Właśnie trzeba uruchomić symulator na EU07.exe 1121 kB, a nie na EXE 390.
-
Jest wersja 390 z zaimplementowanym SPKS-em oraz bez niego.
-
Ja od siebie polecam zmienić nazwę exe z paczki z SPKS na EU07_skps.exe i wszystko pięknie działa. Warto przypomnieć, że opublikowane przez @yB exe to najnowsze exe390+SPKS.
-
SPKS nie jest zgodny wstecz (tzn. pliki CHK), więc jedyne sensowne rozwiązanie, to dwie osobne paczki. Jedna do wgrywania pozostałych dodatków, a druga do przyzwyczajania się do nowych hamulców.
-
Ja od siebie polecam zmienić nazwę exe z paczki z SPKS na EU07_skps.exe i wszystko pięknie działa. Warto przypomnieć, że opublikowane przez @yB exe to najnowsze exe390+SPKS.
W jednej PC to nie ma prawa bytu ze względu na chk. Tak jak napisał @Ra SPKS nie jest zgodny właśnie ze względu na te pliki.
-
Czyli kwiatki będą występować po połączeniu exe390 (SPKS) z paczką bez jego plików jak i normalnego exe390 z paczka po dodaniu SPKS-u.
-
U mnie działa wszystko. Ale znalazłem coś co nie pokrywa się z instrukcją w pliku txt. Mianowicie przynajmniej u mnie większość pojazdów ma dźwięk hamowania: hiss.wav a nie airsound. Recepta prosta wystarczy zmienić nazwę airsound na hiss. Ale jak nazywa się dźwięk odhamowywania czyli ten airsound2 po "staremu"?
-
A ja znalazłem błąd ;)
Na zwierzyńcu transport jest zima. I ta zima powoduje że przy 450A, EU07 się ślizga. I ma prawo. No bo zima. Natomiast nie schodząc kołem na niższą pozycję, tylko odrazu wciśnięcie klawisza S (tudzież "piasecznicy") powoduje wywalenie nadmiarowego. Dziwne, bo w rzeczywistości by to nie przeszło ;)
-
„airsound:” to wewnętrzna nazwa dźwięku, a „hiss.wav” to nazwa pliku dźwiękowego. Airsound2 został wprowadzony w SPKS. Stary wpis
airsound: hiss.wav 1000.0 -0.1
można zmienić na
airsound: [1007]fv4a_ham.wav 1000.0 -0.1
airsound2: [1007]fv4a_luz.wav 1000.0 -0.1
-
I ta zima powoduje że przy 450A, EU07 się ślizga. I ma prawo. No bo zima.
Zmienione zostało tarcie w torach (tak samo w zimowej wersji E.Dobre). Nie powinno się przekraczać 400A bo będzie wesoło:)
-
Macieju, ja to przecież wiem. ;) Zgłaszam tylko że jest "fake" jeśli chodzi o piasecznice i wywalenie nadmiarowego. Zastanawia mnie, czemu doczekaliśmy wersji znacznie poprawionej fizyki hamulców, ale zapomina się o poślizgu. Bo do tej pory każdy wóz ślizga się wszystkimi silnikami, a nie ma zróżnicowania na poślizg pojedynczego silnika (bądź całego wózka ale tylko jednego).
-
(...) ale zapomina się o poślizgu.
Jak jesteś taki mądry, to się zabieraj za poprawianie kodu źródłowego. Zapewne w kilka chwil ogarniesz wszystko to, o czym nam się "zapomniało".
-
@youBy...czyli w każdym pliku .mmd musiał bym dodać ten wpis airsound i airsound2... do rana nie skończe ;P
Ok podmienione od EU/EP07/08 ...prościzna:)
-
Mała uwaga zgłaszana do mnie przez PW. Otóż aby całkowicie odluzować lokomotywę należy ciągle trzymać klawisz num 6. Wcześniej wystarczyło raz nacisnąć num 6.
-
@Tyrystor, i tak też jest w rzeczywistości.
@Ra, przecież ten temat był już poruszany nie raz. Poza tym ja jestem zwykłym szarym tworzycielem tekstur, nie jestem godny posiąść kodu exe. Ani mi nawet nie wolno!
-
Ja za to mam taką kwestię: Nie słychać syku powietrza podczas użycia hamulca dodatkowego w lokomotywie. Czy tak jest w rzeczywistości? Kiedyś siedziałem w kabinie SU45 podczas manewrów luzakiem i jakiś tam syk było słychać....
-
Nie jest. Zarówno przy zaciąganiu jak i luzowaniu dodatkowego słychać syk powietrza.
-
Mam ten sam problem co Alexej teraz patrze. Ale to co hamulce są realne to jest koniec. Jeszcze raz kłaniam się nisko:)
-
@Ra, przecież ten temat był już poruszany nie raz. Poza tym ja jestem zwykłym szarym tworzycielem tekstur, nie jestem godny posiąść kodu exe. Ani mi nawet nie wolno!
Są miliony rzeczy, których nie ma i o które można by się czepić, że nie działają, a była o tym mowa. Jeśli yB poprawia hamulce, to skupia się na hamulcach, a nie na modelu silnika elektrycznego. Jeśli ja poprawiam AI, to moim głównym obiektem zainteresowania jest działanie AI, a nie funkcjonowanie przełączników w kabinie. To, że masz takie wyobrażenie o sobie, to nie znaczy, że nie możesz tego zmienić.
-
Mam pytanie. Czy to normalne, że w Zbiorniku Głównym jest mniej niż 0,5 MPa, a ja odhamowałem lokomotywę?
-
@oko: nie wrzucałem mmd, ponieważ nazwa airsound2 nie jest zbyt „ładna” i wymaga to głębszego zastanowienia, jak to właściwie nazwać. Z drugiej strony, odgłosy wydawane przez zawór maszynisty FV4a są dosyć charakterystyczne i znacząco różne podczas hamowania i luzowania.
@Alexiej: zawór hamulca dodatkowego powinien również syczeć, niemniej jednak moja styczność z tymi zaworami jest niewielka i specjalnie się w to nie wgłębiałem. Na pewno jest widoczna wada, którą należy zlikwidować.
@ST44-003: oczywiście, że myślałem o poślizgach, jak również o wielu innych rzeczach (które niekoniecznie były zgłaszane na forum). Wymagałoby to trochę innego podejścia do liczenia fizyki. Nie mówię, że jest to niemożliwe, tylko wymaga trochę czasu i chęci. Na pewno byłaby to rewolucyjna zmiana. Swoją drogą, sam kod niewiele zmienia. Obecnie liczenie poślizgów jest bardzo na okrętkę zrobione… Podczas testowania działania systemu przeciwpoślizgowego coś mi nie pasowało w poślizgach (za szybko koła się zakleszczały i za wolno zaczynały obracać) i znalazłem pradopodobny błąd — nieuwzględnienie przyspieszenia ziemskiego w ciężarze. Teraz koła w miarę sensownie się ślizgają, ale za to podsypanie piachu sprawia, że w ułamku sekundy wracają do właściwej prędkości obrotowej. Wynika to z tego, że piaskowanie gwałtownie podnosi współczynnik tarcia/przyczepności szyn.
-
@youBy, jest jeszcze jedna kwestia której (tego nie jestem pewien) Ci nikt chyba nie zgłosił. Wiesz że w siódemkach użycie piasecznicy powoduje spadek powietrza w zbiorniku głównym? Jest w granicach 0,05-0,08 atmosfery na sekundę. Co do piasecznic, to są jeszcze bardziej szczegółowe sprawy, zwłaszcza przy poprawianiu poślizgu, ale to w późniejszych etapach.
-
@hubo221: Coś takiego nie powinno mieć miejsca. Następnym razem sprawdź proszę ciśnienie w przewodzie zasilającym (druga wartość w PP pod F2). Może manometr źle wskazuje, może jakiś inny pojazd w składzie napełnia przewód zasilający.
-
@Alexiej: zawór hamulca dodatkowego powinien również syczeć, niemniej jednak moja styczność z tymi zaworami jest niewielka i specjalnie się w to nie wgłębiałem. Na pewno jest widoczna wada, którą należy zlikwidować.
Przed chwilą przejrzałem materiał na vhs-ie z tych manewrów o których wspominałem. Słychać wyraźny i głośny syk podczas zaciągania hamulca dodatkowego. Jak będę miał odrobinę czasu to postaram się zgrać te fragmenty użycia hamulca dodatkowego na wersję cyfrową i wrzucę.
Przy okazji pytanie: Czy lista pojazdów nieobsługiwanych jest nadal zgodna z tą ze strony: http://www.awril.pl/spks/lista_chk.pdf czy "doszły" jakieś inne pozycje?
-
PP: 5,0 i bardzo powoli spada, ale na EP09 już nie.
W składzie jest sama lokomotywa EP08-013, ale na EU07 jest tak samo. Na EN57-608 chyba nie ma tego błędu.
-
Po pobieżnym przeglądnięciu mogę powiedzieć, że jest zgodna. W weekend mogę jeszcze wygenerować nową (w tej brakuje np. ED72, któe jest w paczce).
-
@ST44-003 wiem że tak jest, dlatego o tym napisałem :)
-
Nie wiem czy ktoś tak ma ale u mnie nie działa manometr cylindrów hamulcowych w EP09. Tak samo w ET41 po przejściu do członu B nie działa ten oto manometr.
-
Nie wiem czy ktoś tak ma ale u mnie nie działa manometr cylindrów hamulcowych w EP09. Tak samo w ET41 po przejściu do członu B nie działa ten oto manometr.
Potwierdzam.
-
A mnie w EPoce działa.
-
U mnie też działa.I na EP-oce i na jamniku. Natomiast ten "martwy" manometr w EP09 jest od hamulca postojowego ,a nie dodatkowego (a to zasadnicza różnica jest), nawet na manometrze jest napisane.
-
Sprawdziłem przed chwilą, działa w obu. W przypadku EP09 należy pamiętać, że włączenie hamulca ED powoduje spuszczenie powietrza z cylindrów.
-
@youBy, poprawiałeś ET21? Bo cylindry z trudem luzują i przyjmują powietrze. Nie działa też dodatkowy. Wiem że Ty miałeś drobne chwilowe z Knorrem.
-
Potwierdzam, u mnie dzieje się podobnie.
EDIT:Przed chwilą sprawdziłem SM03 i również występuje podobny problem.
-
Wychodzi na to, że stałe w Knorze się gdzieś zdążyły zepsuć… Dopisuję do listy.