- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Tabor kolejowy => Wątek zaczęty przez: selsyn w 12 Grudnia 2012, 12:32:58

Tytuł: Niepełny zespół trakcyjny
Wiadomość wysłana przez: selsyn w 12 Grudnia 2012, 12:32:58
Mam pytanie, dlaczego ten zespół trakcyjny widziany na załączonym filmiku (link) jest niekompletny? Tzn. po jednej stronie jest kabina a po drugiej kończy się doczepioną lokomotywą elektryczną. Zakupiono połowę składu, czy są jakieś inne powody? Oto link -     
?
Tytuł: Odp: Niepełny zespół trakcyjny
Wiadomość wysłana przez: adsim w 12 Grudnia 2012, 12:36:33
Poszukaj w googlach, co to wagony push-pull.
Tytuł: Odp: Niepełny zespół trakcyjny
Wiadomość wysłana przez: selsyn w 12 Grudnia 2012, 20:17:47
Wyczytałem że na Węgrzech też jeżdżą takie składy, ale chyba nigdzie więcej. Trochę dziwnie to wygląda, wie ktoś czyj to jest patent?
Tytuł: Odp: Niepełny zespół trakcyjny
Wiadomość wysłana przez: Husarz w 12 Grudnia 2012, 20:26:46
Bombardiera.
Tytuł: Odp: Niepełny zespół trakcyjny
Wiadomość wysłana przez: matek123 w 12 Grudnia 2012, 20:27:52
Tutaj jest krótko wyjaśnione. http://www.bowling.setgem.pl/rosja/?title=Push-pull_%28poci%C4%85g%29 (http://www.bowling.setgem.pl/rosja/?title=Push-pull_%28poci%C4%85g%29)
Tytuł: Odp: Niepełny zespół trakcyjny
Wiadomość wysłana przez: MichałŁ w 12 Grudnia 2012, 20:43:33
Były nawet Push-pulle na parowozach. Nawet w Polsce były próby takiego czegoś.


U wschodnich sąsiadów można spotkać Push-pulla z gagarinem
http://parovoz.com/newgallery/pg_view.php?ID=42663&LNG=RU#picture
Tytuł: Odp: Niepełny zespół trakcyjny
Wiadomość wysłana przez: przem710 w 13 Grudnia 2012, 06:13:09
Wyczytałem że na Węgrzech też jeżdżą takie składy, ale chyba nigdzie więcej. Trochę dziwnie to wygląda, wie ktoś czyj to jest patent?

Na zachodzie europy to normalność, w Niemczech takie składy kursują w kolei regionalnej.
Tytuł: Odp: Niepełny zespół trakcyjny
Wiadomość wysłana przez: MaciejM w 13 Grudnia 2012, 09:16:50
A u nas nie? Wszak KM to przewoźnik regionalny.
Tytuł: Odp: Niepełny zespół trakcyjny
Wiadomość wysłana przez: przem710 w 13 Grudnia 2012, 10:48:54
A czy ja piszę że u nas nie jeźdżą?
Tytuł: Odp: Niepełny zespół trakcyjny
Wiadomość wysłana przez: selsyn w 13 Grudnia 2012, 15:24:07
W Hiszpanii nie widziałem jeszcze takiego składu, ciekawe jak jest we Francji.
Tytuł: Odp: Niepełny zespół trakcyjny
Wiadomość wysłana przez: MaciejM w 13 Grudnia 2012, 15:48:35
Cytuj
A czy ja piszę że u nas nie jeźdżą?
Nie :)
Tytuł: Odp: Niepełny zespół trakcyjny
Wiadomość wysłana przez: UAZownik w 13 Grudnia 2012, 16:53:06
W Austrii (i chyba w czechach, nie jestem pewien) od jakiegoś czasu jeżdzą siemensowskie Railjety, tak więc Push-Pulle weszły już na połączenia standardu Ex czy EC.

Nawiązując do tego polskiego parowozowego push-pulla, to musiało to naprawdę ciekawie wyglądać. Z tego co wyszperałem w necie, to składał się on z TKt48 i ryflaków. Ostatni wagon zamiast przejścia miał w jego miejscu dużą szybę i niewielkie pomieszczenie służbowe dla drugiego maszynisty. Było ono połączone kablem z kabiną tekatki, która posiadała coś na wzór pulpitu HUDa czy ETCS (o ile można tak to nazwać) na którym to maszynista parowozu dostawał informację o szlaku i inne polecenia.
Tytuł: Odp: Niepełny zespół trakcyjny
Wiadomość wysłana przez: Rozi w 13 Grudnia 2012, 16:59:37
W Austrii (i chyba w czechach, nie jestem pewien) od jakiegoś czasu jeżdzą siemensowskie Railjety, tak więc Push-Pulle weszły już na połączenia standardu Ex czy EC.

Jeżdżą, jeżdżą, nawet takiego nagrałem:
&feature=plcp
Tytuł: Odp: Niepełny zespół trakcyjny
Wiadomość wysłana przez: MichałŁ w 13 Grudnia 2012, 20:02:04
Nawiązując do tego polskiego parowozowego push-pulla, to musiało to naprawdę ciekawie wyglądać. Z tego co wyszperałem w necie, to składał się on z TKt48 i ryflaków. Ostatni wagon zamiast przejścia miał w jego miejscu dużą szybę i niewielkie pomieszczenie służbowe dla drugiego maszynisty. Było ono połączone kablem z kabiną tekatki, która posiadała coś na wzór pulpitu HUDa czy ETCS (o ile można tak to nazwać) na którym to maszynista parowozu dostawał informację o szlaku i inne polecenia.

Docelowo maszynista miał być jeden i pomocnik z prawem kierowania w parowozie.
Do wyposażenia kabiny sterowniczej należał m.in. kran maszynisty oraz telegraf maszynowy podobny do tego jaki był na statkach http://pl.wikipedia.org/wiki/Telegraf_maszynowy ,ale z inną podziałką (stop, szybciej, dobrze, wolniej i jeszcze coś ale nie pamiętam już) więc maszynista przekazywał do parowozu informację o potrzebie odpowiedniego operowania mocą parowozu ale hamulce obsługiwał bezpośrednio z kabiny sterującej. Wszystkie wagony tego składu zostały odpowiednio zmodyfikowane przez założenie przewodu zasilającego(aby możliwie było sterowanie hamulcem) oraz przewodów do telegrafu.
Tytuł: Odp: Niepełny zespół trakcyjny
Wiadomość wysłana przez: Siecool w 15 Grudnia 2012, 15:10:42
W Hiszpanii nie widziałem jeszcze takiego składu, ciekawe jak jest we Francji.
Jeżdżą, parokrotnie widziałem je na Lille Flandres. Napęd zapewnia taka brzydka, kanciasta i szara lokomotywa ;) Nie wiem co za typ, bo tylko z okna to widywałem, ilekroć byłem na samej stacji stały tylko różne EZTy.
Tytuł: Odp: Niepełny zespół trakcyjny
Wiadomość wysłana przez: Szopa w 15 Grudnia 2012, 20:51:58
Nawiązując do tego polskiego parowozowego push-pulla, to musiało to naprawdę ciekawie wyglądać. Z tego co wyszperałem w necie, to składał się on z TKt48 i ryflaków.
Nie tyle z ryflaków, co z TKt48+Bipy z kabiną sterowniczą. Testy zestawu przeprowadzano bodajże w latach 60/70-tych.
Tytuł: Odp: Niepełny zespół trakcyjny
Wiadomość wysłana przez: ST44-003 w 15 Grudnia 2012, 21:48:46
Czy są może zachowane zdjęcia z tych testów? Ciekawie musiało to wyglądać. No i ciekawe jak rozwiązali kwestię przepustnicy sterowanej z Bipy. :)
Tytuł: Odp: Niepełny zespół trakcyjny
Wiadomość wysłana przez: matek123 w 15 Grudnia 2012, 22:04:33
No i ciekawe jak rozwiązali kwestię przepustnicy sterowanej z Bipy. :)
Z powyższych opisów nie była sterowana przez maszynistę, tylko telegrafem maszynowym wydawał polecenia. Swoją drogą podobne jest rozwiązanie w pługach odśnieżnych 411S.
Tytuł: Odp: Niepełny zespół trakcyjny
Wiadomość wysłana przez: Anrej w 16 Grudnia 2012, 00:49:10
Czy może ktoś potwierdzić, że takie zestawy push-pull jeżdziły. Ja jakoś nie spotkałem się z przypadkiem push-pull w przypadku parowozów, czy innych lokomotyw. Maszynista w ostatnim wagonie musiałby być oczami i uszami maszynisty w parowozie. Przepisy też tylko wyjątkowych przypadkach zezwalają, na jazdę z lokomotywą na końcu skladu.
Tytuł: Odp: Niepełny zespół trakcyjny
Wiadomość wysłana przez: Tyrystor w 16 Grudnia 2012, 01:34:18
Tyle że akurat we współczesnych składach p&p w Polsce przepisy są jednakowe, bo w wagonie sterowniczym jedziesz jak w lokomotywie.
Tytuł: Odp: Niepełny zespół trakcyjny
Wiadomość wysłana przez: MichałŁ w 16 Grudnia 2012, 09:17:45

Czy może ktoś potwierdzić, że takie zestawy push-pull jeżdziły. Ja jakoś nie spotkałem się z przypadkiem push-pull w przypadku parowozów, czy innych lokomotyw.
Nie spotkałeś się z takimi składami bo są głównie używane do obsługi linni miejskich a one są zelektryfikowane, ale tak jak na moich linkach są także pusz pule ze spalinówkami i były także z parowozami. W Polsce skończyło się na próbach niby pozytywnych ale niestety nie wprowadzono tech szerzej.
Maszynista w ostatnim wagonie musiałby być oczami i uszami maszynisty w parowozie. Przepisy też tylko wyjątkowych przypadkach zezwalają, na jazdę z lokomotywą na końcu skladu.
Ale wtedy nie pchasz pociągu pociąg staje się zespołem trakcyjnym.
Maszynista był jeden i tak jak na statku przekazywał komendy o do parowozu za pomocą telegrafu maszynowego ale dla zachowania bezpieczeństwa miał w kabinie zawór maszynisty więc hamulce obsługiwał bezpośrednio.

Opis tych prób wraz ze zdjęciami był w 3 numerze pisma "Koleje dawniej i dziś" tam właśnie były foty Tkt z ryflakami.
Tytuł: Odp: Niepełny zespół trakcyjny
Wiadomość wysłana przez: Anrej w 16 Grudnia 2012, 12:15:11
Tyle że akurat we współczesnych składach p&p w Polsce przepisy są jednakowe, bo w wagonie sterowniczym jedziesz jak w lokomotywie.
Czego nie można powiedzieć o parowozie czy lokomotywie spalinowej.
Czy może ktoś potwierdzić, że takie zestawy push-pull jeżdziły. Ja jakoś nie spotkałem się z przypadkiem push-pull w przypadku parowozów, czy innych lokomotyw.
Nie spotkałeś się z takimi składami bo są głównie używane do obsługi linni miejskich a one są zelektryfikowane, ale tak jak na moich linkach są także pusz pule ze spalinówkami i były także z parowozami. W Polsce skończyło się na próbach niby pozytywnych ale niestety nie wprowadzono tech szerzej.
Co to są linie miejskie. Ja wiem, że są linie podmiejskie i dalekobieżne.W mojej okolicy wszystkie linie są zelekktryfikowane. Skończyło się na próbach, gdyż nie można było podpiąć dowolnego wagonu.
Maszynista w ostatnim wagonie musiałby być oczami i uszami maszynisty w parowozie. Przepisy też tylko wyjątkowych przypadkach zezwalają, na jazdę z lokomotywą na końcu skladu.
Maszynista był jeden i tak jak na statku przekazywał komendy o do parowozu za pomocą telegrafu maszynowego ale dla zachowania bezpieczeństwa miał w kabinie zawór maszynisty więc hamulce obsługiwał bezpośrednio.
Jak pamiętam były podpinane dwie lokomotywy lub dwa parowozy na dwóch końcach składu. Nie było żadnego telegrafu maszynowego. Przekazywanie informacji było przez kod sygnałów dzwiękowych. Tylko po co mu zawór maszynisty, wystarczy mu tylko zawór bezpieczeństwa. Zresztą jak w składzie jest kilka zaworów maszynisty, to tylko jeden może być czynny, reszta musi być w pozycji odcięcia.

Napewno system push-pull jest dobry tam gdzie trzeba zmieniać czoło pociągu. Nie wiem czy to ma przyszłość, trzeba stosować przystosowane do tego wagony. Wagony musiałyby mieć przewody sterujące a tego nie mają. Z powodzeniem można zastosować EZTy lub szynobusy.
Tytuł: Odp: Niepełny zespół trakcyjny
Wiadomość wysłana przez: MichałŁ w 16 Grudnia 2012, 13:11:03
Czego nie można powiedzieć o parowozie czy lokomotywie spalinowej.
Czemu tak uważasz? tu masz jeszcze raz link ze spalinowym pusz pulem
http://parovoz.com/newgallery/pg_view.php?ID=42663&LNG=RU#picture
tu pusz pul z bipy i spalinówki
http://i122.photobucket.com/albums/o263/Daneelo/DoSto/DoSto_DBvqe.jpg
http://steverabone.com/RailwayPhotographs/DR_pho80.jpg
Parowe pusz pule
http://www.igg.org.uk/gansg/00-app3-4/ap3-pp.htm

Cytuj
Co to są linie miejskie. Ja wiem, że są linie podmiejskie i dalekobieżne.
Zwał jak zwał mi chodziło o linie podmiejskie gdzie trzeba często oblatywać składy.

Cytuj
Jak pamiętam były podpinane dwie lokomotywy lub dwa parowozy na dwóch końcach składu. Nie było żadnego telegrafu maszynowego. Przekazywanie informacji było przez kod sygnałów dzwiękowych. Tylko po co mu zawór maszynisty, wystarczy mu tylko zawór bezpieczeństwa. Zresztą jak w składzie jest kilka zaworów maszynisty, to tylko jeden może być czynny, reszta musi być w pozycji odcięcia.
Tak łatwiej było sterować hamowaniem bo maszynista widział bezpośrednio miejsce w którym miał się zatrzymać (peron semafor itp.)

Cytuj
Napewno system push-pull jest dobry tam gdzie trzeba zmieniać czoło pociągu. Nie wiem czy to ma przyszłość, trzeba stosować przystosowane do tego wagony. Wagony musiałyby mieć przewody sterujące a tego nie mają. Z powodzeniem można zastosować EZTy lub szynobusy.
To właśnie było myślą przewodnią zredukować czas potrzebny na obloty składów na stacjach zwrotnych. Do tego pusz pul umożliwa łatwe dostosowanie długości składu do zapotrzebowania.
Pusz pul był jakimś rozwiązaniem bieżących potrzeb jeżeli mam wagony i lokomotywy to łatwiej i taniej jest mi zamontować w wagonach trochę przewodów i rur niż budować całkiem nowy pojazd w postaci EZT czy SZT zwłaszcza w czasach miedzywojennych.
Tytuł: Odp: Niepełny zespół trakcyjny
Wiadomość wysłana przez: Anrej w 16 Grudnia 2012, 22:48:24
Czego nie można powiedzieć o parowozie czy lokomotywie spalinowej.
Czemu tak uważasz?
O ile strowanie lokomotywy z wagonu można sobie wyobrazić. To nie wyobrażam sobie sterowanie parowozem z wagonu. Przypomina to bardziej jazdę manewrową.
Cytuj
Co to są linie miejskie. Ja wiem, że są linie podmiejskie i dalekobieżne.
Zwał jak zwał mi chodziło o linie podmiejskie gdzie trzeba często oblatywać składy.
Na liniach dalekobieżnych też trzeba oblatywać, jak trzeba zmieniać czoło pociągu.
Cytuj
Tylko po co mu zawór maszynisty, wystarczy mu tylko zawór bezpieczeństwa. Zresztą jak w składzie jest kilka zaworów maszynisty, to tylko jeden może być czynny, reszta musi być w pozycji odcięcia.
Tak łatwiej było sterować hamowaniem bo maszynista widział bezpośrednio miejsce w którym miał się zatrzymać (peron semafor itp.)
Czyli zawór maszynisty w lokomotywie musi być w pozycji oodcięcia. Maszynista w lokomotywie tylko steruje mocą zwiekszając lub zmniejszając.
Cytuj
Napewno system push-pull jest dobry tam gdzie trzeba zmieniać czoło pociągu. Nie wiem czy to ma przyszłość, trzeba stosować przystosowane do tego wagony. Wagony musiałyby mieć przewody sterujące a tego nie mają. Z powodzeniem można zastosować EZTy lub szynobusy.
To właśnie było myślą przewodnią zredukować czas potrzebny na obloty składów na stacjach zwrotnych. Do tego pusz pul umożliwa łatwe dostosowanie długości składu do zapotrzebowania.
Pusz pul był jakimś rozwiązaniem bieżących potrzeb jeżeli mam wagony i lokomotywy to łatwiej i taniej jest mi zamontować w wagonach trochę przewodów i rur niż budować całkiem nowy pojazd w postaci EZT czy SZT zwłaszcza w czasach miedzywojennych.
Przeszkodą było brak odpowiednich wagonów. Tak naprawdę było to możliwe w przypadku trakcji elektrycznej.
W przypadku trakcji elektrycznej wiadomo kto prowadzi pociąg. A w przypadku parowozu kto prawadzi, ten co jest w parowozie, czy ten co jest w wagonie.
Tytuł: Odp: Niepełny zespół trakcyjny
Wiadomość wysłana przez: EU07-483 w 16 Grudnia 2012, 23:14:21
Docelowo maszynista miał być jeden i pomocnik z prawem kierowania w parowozie.

Jak pomocnik ma prawo kierowania, to jest maszynistą.
Tytuł: Odp: Niepełny zespół trakcyjny
Wiadomość wysłana przez: MichałŁ w 17 Grudnia 2012, 07:35:48
Cytuj
Na liniach dalekobieżnych też trzeba oblatywać, jak trzeba zmieniać czoło pociągu.
Tak ale nie trzeba robić tego często i zwykle na zatłoczonych stacjach. Zobaczcie co się dzieje teraz w Katowicach jak nie które pociągki wagonowe KŚ muszą się oblatywać w peronach.

Cytuj
Czyli zawór maszynisty w lokomotywie musi być w pozycji oodcięcia
Przecież to się rozumie samo przez się.

Cytuj
Przeszkodą było brak odpowiednich wagonów. Tak naprawdę było to możliwe w przypadku trakcji elektrycznej.
A czym się różnią wagony dla parowozu i dla lokomotywy spalinowej czy elektrycznej?

Cytuj
W przypadku trakcji elektrycznej wiadomo kto prowadzi pociąg. A w przypadku parowozu kto prawadzi, ten co jest w parowozie, czy ten co jest w wagonie.
Cytuj
Jak pomocnik ma prawo kierowania, to jest maszynistą.

Właśnie dlatego był maszynista i pomocnik z prawem kierowania a nie dwóch maszynistów  żeby rozróżnić kto rządzi. Maszynista z kabiny sterowniczej kierował pociągiem a pomocnik wykonywał jego polecenia.
Tytuł: Odp: Niepełny zespół trakcyjny
Wiadomość wysłana przez: Rozi w 17 Grudnia 2012, 08:29:24
Ciekawe jak jest we Francji.
Napęd zapewnia taka brzydka, kanciasta i szara lokomotywa ;)

SNCF Class BB 8500
Tytuł: Odp: Niepełny zespół trakcyjny
Wiadomość wysłana przez: Anrej w 17 Grudnia 2012, 21:57:56
Cytuj
Przeszkodą było brak odpowiednich wagonów. Tak naprawdę było to możliwe w przypadku trakcji elektrycznej.
A czym się różnią wagony dla parowozu i dla lokomotywy spalinowej czy elektrycznej?
Chodziło o wagony przystosowane do push-pull.
Cytuj
W przypadku trakcji elektrycznej wiadomo kto prowadzi pociąg. A w przypadku parowozu kto prawadzi, ten co jest w parowozie, czy ten co jest w wagonie.
Cytuj
Jak pomocnik ma prawo kierowania, to jest maszynistą.
Właśnie dlatego był maszynista i pomocnik z prawem kierowania a nie dwóch maszynistów  żeby rozróżnić kto rządzi. Maszynista z kabiny sterowniczej kierował pociągiem a pomocnik wykonywał jego polecenia.
W tym przyypadku pomocnik przekazuje informacje do maszynisty.

Co to znaczy pomocnik z prawem prowadzenia pociągu. Przepisy opisują kiedy  pomocnik może prowadzić pociąg.
Tytuł: Odp: Niepełny zespół trakcyjny
Wiadomość wysłana przez: EU07-483 w 18 Grudnia 2012, 01:25:22
Co to znaczy pomocnik z prawem prowadzenia pociągu. Przepisy opisują kiedy  pomocnik może prowadzić pociąg.

Pomocnik może prowadzić pociąg tylko i wyłącznie pod nadzorem maszynisty. 'Pomocnik z prawem kierowania' to maszynista, który najwyżej pełni obowiązki pomocnika.