- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc doraźna => Wątek zaczęty przez: inoworclawpkp w 02 Listopada 2012, 12:59:35
-
Ja z takim pytaniem, co trzeba zrobić, żeby zamienić siedzenie maszynisty ze spota do EN57, bo wiadomo, że w EN57 nie ma już krzeseł, tak jak w maszynie.
Reg. Zakazy: 10, Obowiązki: 8
Przecinek, przecinek i jeszcze raz przecinek. Zmieniłem temat wątku na adekwatny do treści.
Rozi
-
Odpalasz w 3DSie dwie kabiny, z jednej kopiujesz fotel i wklejasz do drugiej. Proste.
-
Dla nie posiadających 3DSa lub lubiących bardziej archaiczne metody polecam notatnik a dokladniej notepad2.
-
A jak w tym notatniku odnajdę plik z fotelem i co dokładnie mam zrobić żeby zamienić fotel maszynisty z spota do zwykłej jednostki.
-
Musisz zmienić nazwę fotela "fabrycznego" na nazwę fotela ze spota. Pamiętaj żeby zostawic oryginalne współrzędne "starego" fotela.
-
Odpalasz w 3DSie dwie kabiny, z jednej kopiujesz fotel i wklejasz do drugiej. Proste.
Ta jasne. O ile ja wiem to typowego kopiuj wklej w maxie nie uświadczysz. Możesz sobie skopiować dany interesujący Cię element i użyć opcji Merge.
-
Faktycznie. Ja po prostu tak to nazywam. Przepraszam za niedoprecyzowanie. Musisz wyciąć ten fotel i zapisać do pliku 3DS, potem Mergować go do starej kabiny. Pamiętaj też o skopiowaniu tekstur fotela
-
Pod jaką nazwą jest fotel maszynisty w en57 zwykłym i en57(spot) bo szukałem w notatniku, ale nie mogłem znaleźć?
-
Pewnie szukałeś pod nazwą fotel. W ten sposób jego nie znajdziesz, bo fotel składa się z kilku submodeli.
-
Sawi a ty wiesz może które to są i czy w spocie jak i en57 są pod tą samą nazwa?
-
Sprawdzę w maxie i napiszę. Daj mi chwilę i nic nie pisz. Fotel, a raczej krzesło w niemodernizowanej EN57 składa się z następujących submodeli:
Cylinder554, Cylinder11, Cylinder553, Cylinder552a (nóżki z podstawą), ChamferBox10 (siedzisko), ChamferBox11a, Planeo8 (oparcie), Cylinder09a, Cylinder551a (rurki łączące oparcie z siedziskiem).
Fotel ze SPOt'a z jednego fotele. Czyli jak da się zauważyć nie są pod tą sama nazwą.
-
Ew. naciśnij Ctrl+F i wyszukaj wpisując nazwę tekstury fotela. Skuteczna metoda.
-
Jasne że można, tylko widzisz utrudnieniem znalezienia takowej tekstury w zwykłej EN57 jest to, że ona jest pod nazwą krzeslo bo faktycznie jakby się bliżej przyjrzeć temu ala fotelowi, to bardziej on przypomina krzesło.
EDIT:
Aczkolwiek jak najbardziej da się. Otwieramy plik np kabina_en57iia.t3d i w notatniku dajemy znajdź wpisujemy krzeslo i gotowe. Po chwili znajdujemy następujące Parenty:
//---------------------------------------------------------------------------------
Parent: Plane01
Type: Mesh
Name: ChamferBox10
Anim: false
Ambient: 255.0 255.0 255.0
Diffuse: 255.0 255.0 255.0
Specular: 229.5 229.5 229.5
SelfIllum: false
Wire: false
WireSize: 1.0
Opacity: 100.0
Map: krzeslo
//---------------------------------------------------------------------------------
Parent: Plane01
Type: Mesh
Name: ChamferBox11a
Anim: false
Ambient: 255.0 255.0 255.0
Diffuse: 255.0 255.0 255.0
Specular: 229.5 229.5 229.5
SelfIllum: false
Wire: false
WireSize: 1.0
Opacity: 100.0
Map: krzeslo
//---------------------------------------------------------------------------------
Parent: Plane01
Type: Mesh
Name: Plane08
Anim: false
Ambient: 255.0 255.0 255.0
Diffuse: 255.0 255.0 255.0
Specular: 229.5 229.5 229.5
SelfIllum: false
Wire: false
WireSize: 1.0
Opacity: 100.0
Map: krzeslo
-
Takie coś mi wyskakuje?
-
Otworzyłeś plik binarny .e3d a powinieneś otworzyć plik .t3d.
-
Że co? Przecież napisałem wyżej co i jak. Powtórzę:
Otwieramy plik np kabina_en57iia.t3d i w notatniku dajemy znajdź wpisujemy krzeslo
T3D nie E3D.
-
Dziękuje temat do zamknięcia.
Zamykam.
Rozi