- Symulator MaSzyna -
Hyde Park => Bieżące kolejowe => Wątek zaczęty przez: sektor 77 w 14 Października 2012, 00:13:07
-
Siedem pociągów odwołały Przewozy Regionalne w woj. śląskim, porozumiały się też co do obsługi jednej z tras z Kolejami Śląskimi. Ma to związek z brakiem obsady maszynistów, z których 44 od piątku jest na zwolnieniach lekarskich. Jak poinformowała rzeczniczka Przewozów Regionalnych Katarzyna Mirowska, bez zastępczej komunikacji autobusowej odwołany został pociąg z Katowic do Oświęcimia. Zastępcze autobusy pojadą za sześć kolejnych odwołanych pociągów kursujących między Czechowicami-Dziedzicami a Oświęcimiem, Zebrzydowicami i Cieszynem. Według Mirowskiej, aby możliwie zminimalizować skutki nieobecności maszynistów, zarządy Przewozów Regionalnych i Kolei Śląskich porozumiały się m.in. w sprawie uruchomienia w sobotę i niedzielę po 30 połączeń na wiodącej przez centrum aglomeracji trasie Tychy Lodowisko - Sosnowiec Główny. Ogółem szok "śląskich kolei" Również są problemy z wypłaceniem wynagrodzeń.
-
...
Plotki głoszą, że za ten stan rzeczy trzeba podziękować Pani prezes.
Brak wypłat zaległych świadczeń dla pracowników, a podobno sobie nagrodę wypłaciła.
-
...
Plotki głoszą, że za ten stan rzeczy trzeba podziękować Pani prezes.
Brak wypłat zaległych świadczeń dla pracowników, a podobno sobie nagrodę wypłaciła.
Wiadomo, że trzeba odwrócić uwagę od prawdy. Zwala się na pracowników, a samemu "grabi się" ile można.
-
O to likwidacja ŚZPR w "pięknym" stylu. Pieniądze oficjalnie przelane przez marszałka a od dwóch tygodni pracownicy nic nie dostali. Kuriozum.
-
Pieniądze oficjalnie przelane przez marszałka a od dwóch tygodni pracownicy nic nie dostali.
Gdzie przelane? Samo województwo stwierdziło, że nie ma już umowy z PR i płacić nie będą. Dopiero kilka dni temu przelano część należności - z tego pracownicy dostali połowę pensji.
-
Pięknie wujo Matusiewicz pokazuje, że ma głęboko w dupie ludzi ze „swojego” województwa. Liczy się tylko jego kolejka.
-
Oj... takich wujków tam jest wielu do robienia kolejarzy w konia. To są metody komuchów, tylko wtedy pracownik miał większe prawa.
-
[...]z tego pracownicy dostali połowę pensji.
Jeszcze nie dostali owego wynagrodzenia. Wypłata wynagrodzeń dopiero przy dobrych wiatrach zacznie się wypłacana od godziny 10 we poniedziałek. Ponieważ w soboty oraz niedziele szanowne biurokraci oraz biurokratki nie pracują. Co do tego:
Siedem pociągów odwołały Przewozy Regionalne w woj. śląskim, porozumiały się też co do obsługi jednej z tras z Kolejami Śląskimi. Ma to związek z brakiem obsady maszynistów, z których 44 od piątku jest na zwolnieniach lekarskich. Jak poinformowała rzeczniczka Przewozów Regionalnych Katarzyna Mirowska, bez zastępczej komunikacji autobusowej odwołany został pociąg z Katowic do Oświęcimia. Zastępcze autobusy pojadą za sześć kolejnych odwołanych pociągów kursujących między Czechowicami-Dziedzicami a Oświęcimiem, Zebrzydowicami i Cieszynem. Według Mirowskiej, aby możliwie zminimalizować skutki nieobecności maszynistów, zarządy Przewozów Regionalnych i Kolei Śląskich porozumiały się m.in. w sprawie uruchomienia w sobotę i niedzielę po 30 połączeń na wiodącej przez centrum aglomeracji trasie Tychy Lodowisko - Sosnowiec Główny. Ogółem szok "śląskich kolei" Również są problemy z wypłaceniem wynagrodzeń.
To nie siedem pociągów tylko kolejnych siedem. Ogółem nie wyjechało na tory 59 pociągów sp. Przewozy Regionalne na Śląsku jak podaje Rynek-Kolejowy. A nie siedem.... W owych artykułach nie dopisano że kolejne siedem nie wyjechało, a piszą że tylko siedem. Błąd w informacji.
-
Póki co to do końca tygodnia poć 46321 i 64324 obsadzamy maszynistami swoimi (PR Opole). Ile będzie trwała taka sytuacja to nie mam pojęcia.
-
Jeżeli Koleje Śląskie mają przejąć całość połączeń PR-ów w regionie to przejmą również połączenia nierentowne. No chyba że w nowym rozkładzie nastąpi jakaś drastyczna redukcja w co wątpię:) Na razie KS jeżdżą sobie z Gliwic do Częstochowy i jest fajnie, tanio, wygodnie, czysto. Ale nie wróżę nic dobrego tej spółce na przyszłość.
KS to samorządowy przewoźnik kolejowy, przyznam się że mnie ciary przechodzą jak czytam o czymś takim.
Z czasem jak to w komunizmie - opłacalne połączenia będą musiały pracować na nieopłacalne, czego efektem będzie oczywiście wzrost cen biletów. No ale, nie tak aby drastycznie prześcignęły autobus:) O to już zadba samorząd...
PS: Nie wiem jak u was ale u mnie w Tarnowskich Górach mamy taki mały sejm - 460 radnych darmozjadów:)
-
KS to samorządowy przewoźnik kolejowy, przyznam się że mnie ciary przechodzą jak czytam o czymś takim.
Koleje Mazowieckie akurat bardzo dobrze prosperują i są przewoźnikiem samorządu mazowieckiego. Trzeba poczekać 2-3 lata, wtedy będzie można mówić o sukcesie lub klęsce Kolei Śląskich.
-
Trzeba poczekać 2-3 lata, wtedy będzie można mówić o sukcesie lub klęsce Kolei Śląskich.
Tak, a przez te 2-3 lata kolej na Śląsku nie będzie istnieć. Pasażera łatwo do firmy zrazić, gorzej go potem ponownie zachęcić. I niestety KŚ będą gwoździem do trumny dla kolei na Śląsku. A marszałek nie ma bladego pojęcia czego się podjął.
-
Koleje Mazowieckie akurat bardzo dobrze prosperują i są przewoźnikiem samorządu mazowieckiego. Trzeba poczekać 2-3 lata, wtedy będzie można mówić o sukcesie lub klęsce Kolei Śląskich.
Akurat na KM-y bym nawet nie patrzył bo to Warszawa, a "Warszawa" potrafi dać pieniędzy na swoje (woj. Mazowieckie), dla nich tylko Warszawa się liczy.
Wystarczy trochę pojeździć i poczytać.
-
Trzeba poczekać 2-3 lata, wtedy będzie można mówić o sukcesie lub klęsce Kolei Śląskich.
Tak, a przez te 2-3 lata kolej na Śląsku nie będzie istnieć. Pasażera łatwo do firmy zrazić, gorzej go potem ponownie zachęcić. I niestety KŚ będą gwoździem do trumny dla kolei na Śląsku. A marszałek nie ma bladego pojęcia czego się podjął.
Bo tak to jest jak do zarządzania koleją bierze się urzędasów po studiach ekonomicznych którzy o pociągach wiedzą tyle że jedzie trąbi i ma dodatkowe światło na górze. A... i że jak jest czerwone na tym stojącym czymś to nie można jechać.
-
No niestety. Każda regulacja państwowych urzędasów musi skończyć się źle. Tak jest ze wszystkim, żeby tylko brali pieniądze i nic nie robili to by było super. Jeżeli opodatkują okrągłe koła a kwadratowe nie to ludzie zaczną na potęgę produkować koła kwadratowe. Jeżeli będziemy płacić w fabryce od sztuki to ludzie wyprodukują nam milion śrubek wielkości mikrona. Jeżeli zapłacimy im od wagi to wyprodukują nam śrubę o masie 4 ton. Jeżeli podwyższą zasiłki samotnym matkom to natychmiast wzrośnie liczba rozwodów i samotnych matek. Itd.
Jeżeli zaczną dotować kolej do Jarkawek to kolejarze będą jeździli do Jarkawek:)
-
Akurat na KM-y bym nawet nie patrzył bo to Warszawa, a "Warszawa" potrafi dać pieniędzy na swoje (woj. Mazowieckie), dla nich tylko Warszawa się liczy.
Wystarczy trochę pojeździć i poczytać.
No właśnie niezbyt... Warszawa do KMów się nie dokłada, a województwo dla KMów dużych profitów nie ma (janosikowe, te sprawy). Warszawa dotuje sobie własną SKM. Widocznie mało jeździsz i czytasz.
-
Ale w początkowej fazie ktoś te kase musiał na to wyłożyć.
-
A do takich Śląskich czy innych to nie wykładają?
-
Pewnie, że marszałek dokłada i to nie mało.
-
Wykładają, wykładają.
-
Pięknie wujo Matusiewicz pokazuje, że ma głęboko w dupie ludzi ze „swojego” województwa. Liczy się tylko jego kolejka.
Czyżbyś miał rodzinkę w Patologiach Regionalnych? ;> Marszałek nie miał w tym wypadku obowiązku płacić bo nie było umowy. Zarząd kasę teraz ma a dalej nie wypłacił pieniędzy. Zarząd PR zarówno na Śląsku jak i centrala w Warszawie kręcą ostro, bo próbują coś jeszcze ugrać.
@EU07-483: Nikt się nie zrazi bo po tym burdelu który przez ostatnie lata tworzył ŚZPR gorzej się nie da, do tego nowszy tabor i o wiele milsza obsługa.
-
Czyżbyś miał rodzinkę w Patologiach Regionalnych? ;>
Nie, moja rodzina w ogóle nie jest związana z koleją. Skoro marszałkowi tak bardzo zależy, żeby kolej w województwie w końcu funkcjonowała tak jak trzeba i dlatego zakłada nową spółeczkę to niech nie wprowadza paralizu i do sytuacji, kiedy są odwoływane pociągi. Oczywiście, na takie linie jak Katowice - Oświęcim nie ma co wysyłać KKA albo pociągów bo przecież tam nie ma ludzi, nikt tym nie jeździ. Guzik prawda. Gdyby była taka siatka połączeń jak za Gardonia to nie byłoby tego pi&^$@#$%go busiarstwa i większość ludzi jeździłaby pociągami. Co mają powiedzieć ludzie z Oświęcimia albo Bierunia Nowego skoro nie ma bezpośredniego połączenia z Katowicami? To że PRy zawaliły to wiem.
-
Nie, moja rodzina w ogóle nie jest związana z koleją. Skoro marszałkowi tak bardzo zależy, żeby kolej w województwie w końcu funkcjonowała tak jak trzeba i dlatego zakłada nową spółeczkę to niech nie wprowadza paralizu i do sytuacji, kiedy są odwoływane pociągi. Oczywiście, na takie linie jak Katowice - Oświęcim nie ma co wysyłać KKA albo pociągów bo przecież tam nie ma ludzi, nikt tym nie jeździ. Guzik prawda. Gdyby była taka siatka połączeń jak za Gardonia to nie byłoby tego pi&^$@#$%go busiarstwa i większość ludzi jeździłaby pociągami. Co mają powiedzieć ludzie z Oświęcimia albo Bierunia Nowego skoro nie ma bezpośredniego połączenia z Katowicami? To że PRy zawaliły to wiem.
Nie da się wprowadzić nowej spółki na rynek od razu ze wszystkim, perfekcyjnie działającą siatką połączeń itd. KM też powstawały w bólach, mimo że było im łatwiej bo nie mają tak wielkiej sieci kolejowej w stosunku do powierzchni. Jak się KŚ rozwiną to będą pociągi do Oświęcimia i Bierunia, po to kupują szybobusy. A busiarze wciskają się wszędzie i często nic na to nie poradzisz bo powodem jest infrastruktura (Katowice - Kraków np.)
-
Ty liczysz na to, że na Śląsku na poważnie można cokolwiek zrobić? Liczysz na KM tylko pod nazwą KŚ? Zapomnij. KZK GOP nie ma żadnego konkurenta i ma pasażera za debila.
-
Ty liczysz na to, że na Śląsku na poważnie można cokolwiek zrobić? Liczysz na KM tylko pod nazwą KŚ? Zapomnij. KZK GOP nie ma żadnego konkurenta i ma pasażera za debila.
A to ciekawa wypowiedź, tylko właśnie czas najwyższy, aby się konkurencja pojawiła i zakończą się żarty z pasażerami ;)
-
Panowie, rozumiem, temat emocjonalny ale ja Was proszę wszystkich, słownictwo.
-
Wiem ze KZK GOP to porażka^2 ale ludzie widzą poprawę i będą szli w tym kierunku. Trzymam kciuki - ja od roku jestem bardzo zadowolony z KŚ, jeżdżę codziennie i życzył bym takich warunków sobie i innym w całym województwie! :)
-
@EU07-483: Nikt się nie zrazi bo po tym burdelu który przez ostatnie lata tworzył ŚZPR gorzej się nie da, do tego nowszy tabor i o wiele milsza obsługa.
Weź otwórz oczy trochę szerzej. Na tę chwilę taboru mają w sam raz, jednak od nowego RJ planują przejąć obsługę w CAŁYM województwie. Ja się pytam - czym? Miłą obsługą? Ładnymi konduktorkami w fajnych mundurkach zawiozą ludzi do pracy? RK wyliczył, że aby taboru stykło im w sam raz, to bodajże od wczoraj musieliby dostawać codziennie jeden nowy pociąg... Myślisz, że jakakolwiek firma produkująca/lizingująca/wynajmująca tabor sprosta temu wyzwaniu?
-
I tak pewnie wezmą kible PRów.
-
Ty liczysz na to, że na Śląsku na poważnie można cokolwiek zrobić? Liczysz na KM tylko pod nazwą KŚ? Zapomnij. KZK GOP nie ma żadnego konkurenta i ma pasażera za debila.
Da się zrobić jak i wszędzie. Przykładem firma "NEINVER" która wybuduje dworzec kolejowy, dworzec autobusowy i centrum handlowe w jednym, czyli my to nazywamy tym nowym dworcem w Katowicach.
Jak widać nie trzeba pieniędzy podatnika aby wybudować dworzec. Nie musi się dworcami zajmować samorząd. To dlaczego zajmuje się kolejami? Ogłosić przetarg i pozwolić działać wolnemu rynkowi. Skok cywilizacyjny zacznie się wtedy jak upadnie socjalizm.
W Warszawie mamy np. taki stadion za prawie 2 miliardy zamiast 200 milionów a mimo to wyszła Bubel-Blaszak-Arena. Stało się tak dlatego że państwo maczało w tym paluchy.
Przyznam się że to co widzę teraz na Górnym Śląsku jeżeli chodzi o koleje to ja popieram autonomię żeby była, szeroko rozumianą autonomię gospodarczą i prawną i życzyłbym takiej autonomii każdemu regionowi w Polsce:)
-
Da się zrobić jak i wszędzie. Przykładem firma "NEINVER" która wybuduje dworzec kolejowy, dworzec autobusowy i centrum handlowe w jednym, czyli my to nazywamy tym nowym dworcem w Katowicach.
A co ma piernik do wiatraka? Chcesz przyrównywać dworzec do organizacji szeroko pojętej komunikacji miejskiej w regionie…?
-
W Japonii masz prywatną kolej, w Chińskiej Republice Ludowo-demokratycznej także.
-
Mam wrażenie, że żyjesz w ciut innej rzeczywistości niż inni…
-
Masz rację. Ta rzeczywistość która jest mi się nie podoba he he. To nie jest normalne żeby 1/3 nakładów na kolej szła na urzędników, a dla kolejarzy nie ma na pensje.
Właśnie prywatyzacja kolei oznacza zwolnienia dla urzędasów, a nie kolejarzy.
PS: Piernik do wiatraka ma tyle że wiatrak miele mąkę potrzebną do wypieku pierników.
Jeżeli kogoś interesuje temat prywatyzacji kolei to proszę sobie przeczytać bardzo ciekawy artykuł
http://nczas.com/publicystyka/podatnicy-doplacaja-miliardy-do-polskich-kolei-rozwiazanie/
-
@Eisenmann, zamilcz, albowiem nie wiesz co mówisz.
-
Weź otwórz oczy trochę szerzej. Na tę chwilę taboru mają w sam raz, jednak od nowego RJ planują przejąć obsługę w CAŁYM województwie. Ja się pytam - czym? Miłą obsługą? Ładnymi konduktorkami w fajnych mundurkach zawiozą ludzi do pracy? RK wyliczył, że aby taboru stykło im w sam raz, to bodajże od wczoraj musieliby dostawać codziennie jeden nowy pociąg... Myślisz, że jakakolwiek firma produkująca/lizingująca/wynajmująca tabor sprosta temu wyzwaniu?
Tabor będzie, nie bój żaby :) Zobaczysz w grudniu. A jeśli chodzi o szanowny RK to ich obiektywzim w stosunku do KŚ jest farsą. Ponieważ śląski przewoźnik nie skorzystał z ich oferty doradczej (zespół RK pracuje jako ZESPÓŁ DORADCÓW GOSPODARCZYCH "TOR") i są na nich obrażeni.
-
Charlie, w sumie to czym się różnisz od regiochłopaków?
-
Wracając do wątku: jak sytuacja obecna z zaległościami ?