(http://eu07.pl/imageshack.us/other/VoltagesMap.gif) | Żółty: 25kV, 50Hz Czerwony: 15kV, 16.7Hz Fiolet: 11kV, 16.7Hz (1000mm) Zielony: 3kV stały Niebieski: 1.5kV stały Turkus: trzecia szyna 750V stały Szary: spalinowe albo brak kolei |
Jeszcze warto wspomnieć, że do zasilania odbiornika o tej samej mocy znamionowej prądem przemiennym potrzebujemy przewodu o dużo mniejszym przekroju, w efekcie trakcja jest lżejsza i dużo mniejsze problemy generuje przy dużych prędkościach pracy odbieraka.Najpierw się uczymy potem piszemy. Co prąd AC ma wspólnego z przekrojem przewodu? Równie dobrze można mieć 25kV DC i też można wieszać cienkie przewody. Nawet przy DC mogły by być cieńsze.
Jeszcze warto wspomnieć, że do zasilania odbiornika o tej samej mocy znamionowej prądem przemiennym potrzebujemy przewodu o dużo mniejszym przekroju, w efekcie trakcja jest lżejsza i dużo mniejsze problemy generuje przy dużych prędkościach pracy odbieraka.
Z czego mnie uczono to z definicji prądu sinusoidalnego winka że gdybyśmy zasilali prądem stałym odbiornik w postaci rezystancji R przez pewną jednostkę czasu T i wytworzone ciepło miało by się równać ciepłu wytworzonemu na tej samej rezystancji R zasilanej prądem sinusoidalnym w tym samym czasie T to wówczas wartość skuteczna prądu sinusoidalnego równa jest wartości skutecznej prądu stałego * pierwiastek z 2Jak byś poczekał jeszcze do przedmiotu metrologia to byś się nauczył że woltomierze pokazują wartości skuteczne więc 25kV to wartość skuteczna a wartość międzyszczytowa to ponad 35kV więc już nic nie trzeba kombinować.
Jak każdy wie mamy w prądzie przemiennym trzy moce pozorna, czynna i bierna. Jeżeli mamy obciążenie rezystancyjne moc pozorna = biernej.Wprowadzasz w błąd.
System 16 2/3Hz Wymaga falowników które przetwarzają prąd z sieci 50Hz na 16 2/3Hz jak to robiono przed erą energoelektroniki ?Za Niemców zelektryfikowane linie kolejowe na Dolnym Śląsku były zasilane prądem 16,7 Hz ze zbudowanej na potrzeby kolejowe elektrowni w Ścinawce Średniej, posiadającej 4 bloki o mocy 4 MW i 2 bloki 2 MW/50 Hz, które zasilały krajową sieć. Przy linii 274 Zgorzelec-Jelenia Góra-Wrocław były 4 podstacje trakcyjne: w Lubaniu, Jeleniej Górze, Sędzisławiu (przebudowana później na rozdzelnię WN) i Wałbrzychu Szczawienku.
Albo musiały być przetwornice wirowe AC/AC albo oddzielne elektrownie dla celów sieci trakcyjnej.