- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Symulator => Wątek zaczęty przez: Dżyszla w 19 Czerwca 2003, 13:59:35
-
Piszę tutaj, bo właściwie nie wiem, gdzie miałbym to pisać.
Jakie znaczenie miałoby mieć "sterowanie" wagonem jako conductor (oznaczone jako propozycja w scenery.doc)? Bo nie wiem, jak mam to interpretować na potrzeby STV (robię kolejną wersję, która ma być w zamierzeniach w 90% zogdna ze specyfikacją najnowszą).
I jeszcze jedno co do propozycji - dla danej podstacji określa się prąd, przy którym napięcie ma spaść o połowę - nie lepiej byłoby określić maksymalną moc (ew. wydajnosć prądową) danej podstacji, a resztę jechać odpowiednimi wzorami?
[%sig%]
-
Dżyszla napisał(a):
> Jakie znaczenie miałoby mieć "sterowanie" wagonem jako
> conductor (oznaczone jako propozycja w scenery.doc)?
Na razie to nie dziala dlatego na żółto w scenery.doc - a w przyszłości
będzie to oznaczać że ten wagon ma być obsadzony przez AI
które sprawdza czy wszystkie wagony skończyły wy/załadunek
i jest pora odjazdu - wtedy będzie dawał sygnał odjazdu.
Sens tego jest tylko gdy maszynista jest "humandriver".
>
> I jeszcze jedno co do propozycji - dla danej podstacji
> określa się prąd, przy którym napięcie ma spaść o połowę - nie
> lepiej byłoby określić maksymalną moc (ew. wydajnosć prądową)
> danej podstacji, a resztę jechać odpowiednimi wzorami?
Mowisz o podstacji czy trakcji - ten prad to jest dla trakcji
i jest to zaszlosc - ale zostawie to pole tylko zmienie sens jako
"maksymalny prad przy ktorym nie przepala sie
styk pantograf/drut" albo cos w ten desen
(prosze o propozycje).
Natomiast spadek napiecia bedzie realizowany
w podstacji (TractionPowerSource) -
po to definiuje sie rezystancje wewnetrzną
podstacji (z tego co pisał ostatnio Olo wynika że jest to ok. 0.18 ohma).
Kazdy odcinek trakcji bedzie miał przypisaną jakąś podstację -
w ten sposób bedzie realizowane sekcjonowanie.
[%sig%]
-
McZapkie napisał(a):
> > I jeszcze jedno co do propozycji - dla danej podstacji
> > określa się prąd, przy którym napięcie ma spaść o połowę -
> nie
> > lepiej byłoby określić maksymalną moc (ew. wydajnosć
> prądową)
> > danej podstacji, a resztę jechać odpowiednimi wzorami?
>
> Mowisz o podstacji czy trakcji - ten prad to jest dla
> trakcji
> i jest to zaszlosc - ale zostawie to pole tylko zmienie sens
> jako
> "maksymalny prad przy ktorym nie przepala sie
> styk pantograf/drut" albo cos w ten desen
> (prosze o propozycje).
Przepraszam - rzeczywiście to właściwość trakcji...
Ale tak BTW:
- Dla trakcji nie ma sensu podawanie NominalVoltage - to będzie definiować PowerSource
- Czy materiał i grubość drutu jest potrzebna? Jeśli chodzi o rezystancję, to lepiej byłoby podawać ją jako współczynnik ohm/m
- czy gdzieś na kolei występuje prąd zmienny?
- Czy odległość liczona po przewodach od źródła mocy będzie uwzględniana przy wyliczaniu oporu linii na odcinku do lokomotywy?
- No i ten odzysk - kiedy będą lokomtywy-elektrownie, czyli z hamulcem elektrodynam.?
I czy w następnym update będzie już prawdziwa trakcja (z uwzględnieniem rzeczywistego napięcia, jego spadku itd.)?
[%sig%]
-
Dżyszla napisał(a):
>
> Ale tak BTW:
> - Dla trakcji nie ma sensu podawanie NominalVoltage - to
> będzie definiować PowerSource
To prawda - zastanawiam sie czy to wywalic czy zinterpretowac
jakos inaczej, np. maksymalne napiecie przebicia itp ?
> - Czy materiał i grubość drutu jest potrzebna? Jeśli chodzi o
> rezystancję, to lepiej byłoby podawać ją jako współczynnik
> ohm/m
Te parametry na razie uzywane sa ze wzgledu na grafike
(im grubszy tym slabiej blendowany z odlegloscia,
a material to kolor w zaleznosci tez od pierwszego bitu
damageflag).
Ale skoro sa ze wzgledu na grafike to po co dawac
rezystywnosc skoro mozna policzyc z tego co jest.
> - czy gdzieś na kolei występuje prąd zmienny?
Np. u sasiadow.
> - Czy odległość liczona po przewodach od źródła mocy będzie
> uwzględniana przy wyliczaniu oporu linii na odcinku do
> lokomotywy?
W przyszlosci tak, ale w prymitywny sposob (nie po przewodach
tylko w linii prostej).
> - No i ten odzysk - kiedy będą lokomtywy-elektrownie, czyli z
> hamulcem elektrodynam.?
Ten odzysk to tak na wszelki wypadek bo na PKP
to na razie nie funkcjonuje, a ED grzeje atmosfere.
> I czy w następnym update będzie już prawdziwa trakcja (z
> uwzględnieniem rzeczywistego napięcia, jego spadku itd.)?
A to nie tylko ode mnie zalezy, tylko od tego czy beda
skonczone pivoty pantografow.
[%sig%]
-
> > - Dla trakcji nie ma sensu podawanie NominalVoltage - to
> > będzie definiować PowerSource
>
> To prawda - zastanawiam sie czy to wywalic czy
> zinterpretowac
> jakos inaczej, np. maksymalne napiecie przebicia itp ?
Przebicia czego? Co ma przebujać? Nie popadajmy w skrajności i nie róbmy modelu doświadczalnego. Standaryzujemy - wszystko jest przystosowane i tyle.
>
> > - Czy materiał i grubość drutu jest potrzebna? Jeśli chodzi
> o
> > rezystancję, to lepiej byłoby podawać ją jako współczynnik
> > ohm/m
>
> Te parametry na razie uzywane sa ze wzgledu na grafike
> (im grubszy tym slabiej blendowany z odlegloscia,
> a material to kolor w zaleznosci tez od pierwszego bitu
> damageflag).
> Ale skoro sa ze wzgledu na grafike to po co dawac
> rezystywnosc skoro mozna policzyc z tego co jest.
Może chociaż po to, żeby było szybciej (chyba, że bedzie liczone podczas ładowania i zapisywany wynik w pamięci, bo liczenie rezystywności na podstawie materiału i grubości drutu w realtime jest zbytecznym obciążaniem procka.
> > - Czy odległość liczona po przewodach od źródła mocy
> będzie
> > uwzględniana przy wyliczaniu oporu linii na odcinku do
> > lokomotywy?
> W przyszlosci tak, ale w prymitywny sposob (nie po
> przewodach
> tylko w linii prostej).
W lini prostej od stacji? To chyba za bardzo uproszczone. No bo np mamy tak:
....##C###...
...#............#..
..#..............#.
.#...............#..
.A*..............B..
A,B,C,# <- tory
* <- stacja
I teraz okaże się, że opór z A-B jest mniejszy niż A-C?
[%sig%]
-
Dżyszla napisał(a):
> Przebicia czego? Co ma przebujać? Nie popadajmy w skrajności
> i nie róbmy modelu doświadczalnego. Standaryzujemy - wszystko
> jest przystosowane i tyle.
Mialem na mysli wyladowania atmosferyczne.
No ale jesli juz upraszcac, to i liczenie
rezystancji niech bedzie uproszczone
w linii prostej - w rzeczywistosci linie sa raczej
proste. A ze jest tendencja do robienia
makiet kolejowych w symulatorze to inna rzecz :)
> Może chociaż po to, żeby było szybciej (chyba, że bedzie
> liczone podczas ładowania i zapisywany wynik w pamięci, bo
> liczenie rezystywności na podstawie materiału i grubości drutu
> w realtime jest zbytecznym obciążaniem procka.
Oczywiscie ze zostanie przy wczytywaniu policzone raz.
>
> I teraz okaże się, że opór z A-B jest mniejszy niż A-C?
A jaki to jest opor? Nie mam pod reka rho miedzi.
[%sig%]
-
Miedź ma 1,8 *10^-8 [ohm*m]
Aluminium - 2,7*10^-8
Z kolei R={peta}l/S, to dla S={pi}r^2 przy r=0,003m otrzymujemy i l = 1000m
Dla miedzi R=(10^3*1,8*10^-8)/(2,8*10^-5) = 0,6 ohm.
Dobra - z tą makietą to rzeczywiście trochę przesadziłem.
A wyładowań nie ma sensu chyba robić (tzn. przebić przy nich występujących). Ale jak uważasz... Ja tylko sugeruję.
PS. w drzewo tematów też trafił piorun? Zerwknij na spis postów w postaci drzewa...
[%sig%]