- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Infrastruktura kolejowa => Wątek zaczęty przez: szlaban w 22 Września 2012, 10:12:59

Tytuł: Tor szeroki tor normalny
Wiadomość wysłana przez: szlaban w 22 Września 2012, 10:12:59
"Lokomotywa niedawno ponownie wróciła na szerokie tory, a przez jakiś czas była na testach w Przedsiębiorstwie Usług Kolejowych KOLPREM i jeździła po torze normalnym w okolicach Krakowa" mowa tu o 16D, moje pytanie to czym się różni tor szeroki od toru normalnego poza szerokością jak mniemam.
Tytuł: Odp: Tor szeroki tor normalny
Wiadomość wysłana przez: JONIN_EZT w 22 Września 2012, 13:20:39
Masz lekko powiększoną skrajnie. Przy szerokich wagonach masz zakaz wjazdu na torze normalnym przy peronach 0,86m i 0,96m. Trochę zmieniona konstrukcja toru (specjalne podkłady pod tor szeroki). To w sumie tyle.
Tytuł: Odp: Tor szeroki tor normalny
Wiadomość wysłana przez: szlaban w 22 Września 2012, 14:48:52
Czy to jakoś wpływa na jazdę ?

Regulamin, Zakazy: Punkt 8.

REWIZOR
Tytuł: Odp: Tor szeroki tor normalny
Wiadomość wysłana przez: MichałŁ w 22 Września 2012, 21:57:12
Masz lekko powiększoną skrajnie. Przy szerokich wagonach masz zakaz wjazdu na torze normalnym przy peronach 0,86m i 0,96m. Trochę zmieniona konstrukcja toru (specjalne podkłady pod tor szeroki). To w sumie tyle.

Pasażerskie Rosyjskie wagony rzeczywiście mają lekko powiększoną skrajnię bo są już "upchane" żeby jako tako mogły jeździć po normalnych torach. Ale skrajnia szerokiego toru ze wschodu wygląda tak:
http://caravan-trans.com/wp-content/uploads/2011/03/IMG_6798_2.jpg.
Jak widać taki wagon czy lokomotywa spokojnie "szorowała by" o naszą sieć trakcyjną.
A możliwości tej skrajni widać dokładnie na węglarkach, gdzie są ładowane drzewem na 1/4 wysokości ściany ponad górną krawędź.
Na szerokotorową zwykłą platformę można załadować TIRa i nie mamy przekroczonej skrajni.
Tytuł: Odp: Tor szeroki tor normalny
Wiadomość wysłana przez: szlaban w 22 Września 2012, 23:22:57
Czyli to tylko o powiększenie ładowności chodzi><?

Przestań stawiać spacje przed punktami interpunkcyjnymi.
Rozi
Tytuł: Odp: Tor szeroki tor normalny
Wiadomość wysłana przez: matek123 w 23 Września 2012, 07:48:52
ZSSR wprowadził tor szeroki na wypadek wojny, aby Europa Zachodnia miała trudności z wjazdem pociągów pancernych.
Tytuł: Odp: Tor szeroki tor normalny
Wiadomość wysłana przez: MichałŁ w 23 Września 2012, 15:03:31
Tak jasne. Ja słyszałem ze jest szerszy o carskie przyrodzenie. To są legendy.

1524mm to dokładnie 5 stóp, a 1435mm to 5 stóp - szerokość koła ówczesnych pojazdów szynowych z Anglii.
Tytuł: Odp: Tor szeroki tor normalny
Wiadomość wysłana przez: Tolein w 23 Września 2012, 15:30:33
1524mm to dokładnie 5 stóp, a 1435mm to 5 stóp - szerokość koła ówczesnych pojazdów szynowych z Anglii.

Nie wiem jak inni, ale ja, z tego co napisałeś, nic nie zrozumiałem.
Poza tym, u licha, można sobie przecież o tym wszystkim poczytać choćby na wikipedii.
Tytuł: Odp: Tor szeroki tor normalny
Wiadomość wysłana przez: MichałŁ w 23 Września 2012, 18:33:51
Na pierwszych kolejach w Anglii przyjmowano za bazę pomiarową środek koła ichniego "standardowego" wozu czyli 5 stóp.
Potem wprowadzono wewnętrzne obrzeża wiec aby pojazdy miały dobre trzymanie w torze trzeba było znormalizować szerokość miedzy główkami szyny i okazało się że ta wielkość to 1435mm.
Rosjanie od razu budowali tory o rozstawie 5 stóp ale nie od środka główki szyny tylko od ich wewnętrznych krawędzi.
Tytuł: Odp: Tor szeroki tor normalny
Wiadomość wysłana przez: Damianek2000 w 29 Września 2012, 05:46:26
Na szerokim torze są inne szyny niż na normalnym. Są one nieco większe.
Tytuł: Odp: Tor szeroki tor normalny
Wiadomość wysłana przez: MichałŁ w 29 Września 2012, 08:54:41
Nie opowiadaj bzdur. Podejdź pod najbliższy szeroki tor jaki masz. Zobaczysz na nim takie same szyny jak na normalnym torze, S49 albo S60.
Tytuł: Odp: Tor szeroki tor normalny
Wiadomość wysłana przez: JONIN_EZT w 29 Września 2012, 15:40:39
Na szerokim torze są inne szyny niż na normalnym. Są one nieco większe.

Bzdura jakich mało. Jak już to podkłady są większe. Szyny są jak właśnie kolega wyżej przedstawił.
Tytuł: Odp: Tor szeroki tor normalny
Wiadomość wysłana przez: 201E-003 w 29 Września 2012, 21:29:40
A gdzie na normalnym torze zabudowane są szyny R65?
Tytuł: Odp: Tor szeroki tor normalny
Wiadomość wysłana przez: darek71wrc w 29 Września 2012, 22:33:06
A gdzie na normalnym torze zabudowane są szyny R65?
o.O! A skąd wziąłeś taki typ szyny?
Tytuł: Odp: Tor szeroki tor normalny
Wiadomość wysłana przez: Paczkuś w 30 Września 2012, 08:33:14
http://www.lhs.pl/info/metryczka
http://www.stacjawyszkow.cba.pl/articles.php?article_id=8
Tytuł: Odp: Tor szeroki tor normalny
Wiadomość wysłana przez: MichałŁ w 30 Września 2012, 08:38:59
A gdzie na normalnym torze zabudowane są szyny R65?
Dobrze kolega mówi. Mój wcześniejszy post narobił zamieszania. Chodziło mi że szeroki tor też może być robiony z różnych szyn, nie zawsze większych od toru normalnego. R65- R a właściwie Р od Rosyjskiego słowa Рельс rels czyli szyna. największa to R75 ale są też małe np R33 R38 R43
Tytuł: Odp: Tor szeroki tor normalny
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 30 Września 2012, 08:44:59
Odnośnie szyny typu P65 (R65) tak ona wygląda http://lhs.pl/zdjecia/DSC32005

  Dodano: 30 Września 2012, 08:48:31
http://lhs.pl/zdjecia/DSC15396
Tytuł: Odp: Tor szeroki tor normalny
Wiadomość wysłana przez: JONIN_EZT w 30 Września 2012, 13:27:53
W takim razie przepraszam i zwracam honor. Trzeba się dokształcić.
Tytuł: Odp: Tor szeroki tor normalny
Wiadomość wysłana przez: darek71wrc w 30 Września 2012, 13:39:22
W takim razie przepraszam i zwracam honor. Trzeba się dokształcić.
Mnie też się wydaje, że o szynach trochę mało wiem, a to z racji, że takich u nas się nie używa.
Tytuł: Odp: Tor szeroki tor normalny
Wiadomość wysłana przez: Damianek2000 w 01 Października 2012, 07:02:58
Mam styczność z LHS i byłem pewien że szyny są większe :):):). Nawet na stacji Wola Baranowska jest kilka torów normalnych i kiedy się je porówna z LHS widać różnicę.
Tytuł: Odp: Tor szeroki tor normalny
Wiadomość wysłana przez: Tyrystor w 01 Października 2012, 17:54:31
Mam styczność z LHS i byłem pewien że szyny są większe :):):). Nawet na stacji Wola Baranowska jest kilka torów normalnych i kiedy się je porówna z LHS widać różnicę.

Może masz mylną pewność :) Szyny muszą być takie same jak w torze normalnym, jedna z przyczyn to nacisk na podkłady oraz możliwość projektowania lokomotyw z szerszym wózkiem i nie wymagałoby zmian projektowych w osiach.
Tytuł: Odp: Tor szeroki tor normalny
Wiadomość wysłana przez: Tolein w 01 Października 2012, 19:19:12
Ale widzisz, @Wishniowy, kilka postów wyżej masz przykłady cięższych szyn używanych w torze szerokim, ale mimo wszystko dalej wątpisz.
Nie bardzo rozumiem też samą argumentację: nacisk na podkłady - skoro trzeba zrobić inny podkład (bo inny rozstaw szyn) to jaki jest problem uwzględnić przy projektowaniu inny ciężar szyny; zmiany w osiach - tutaj kompletnie nie rozumiem, przecież tak długo jak główka trzyma stały profil, tak długo nie robi to dla taboru kompletnie żadnej różnicy. To że stopka jest szersza, czy cała szyna jest wyższa, na dobrą sprawę nic do tematu osi nie wnosi, natomiast zwiększa sztywność szyny, jej parametry fizyczno-użytkowe, co przy większym nacisku na oś wydaje mi się jak najbardziej pożądane.
Tytuł: Odp: Tor szeroki tor normalny
Wiadomość wysłana przez: JONIN_EZT w 01 Października 2012, 22:27:07
Jak już o nacisku mowa, to od razu na całą konstrukcję się bierze pod uwagę, czyli patrz nacisk na oś. Znamy nacisk na oś to jednocześnie znamy klasę toru i wszystkie zawarte elementy jak szyny, podkłady, złączki, grubość podsypki i przy okazji czy tor klasyczny czy bezstykowy. Szyna może być lżejsza lub cięższa, ale przy tym trzeba jeszcze pamiętać o rozstawie podkładów.