- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Na warsztacie => Wątek zaczęty przez: hanys w 16 Września 2012, 15:53:01
-
Tworzę ten wątek aby osoby, które zajmują się przenoszeniem modeli z innych symulatorów, prezentowały tutaj tok prac.
tutaj prezentowali w toku prac osoby, które zajmują się przenoszeniem modeli z innych symulatorów. Stwierdziłem, iż w tym wątku ->http://eu07.pl/forum/index.php/topic,22065.0.html <- nie ma sensu pokazywać modeli, ponieważ dział pomoc nie służy do prezentowania a do udzielenia jakichkolwiek pomocy. A tutaj możemy zaprezentować jakie modele przenosimy do naszego symulatora. Na dzień dobry prezentuję 3 modele, które już przeniosłem do Maszyny z Trainza. Autorem poniższych modeli jest kolega Wujek 082 z Trainza, który wyraził chęć do współpracy odnośnie wymiany oraz udostępnienia modeli. Będę tutaj prezentował modele, które przenoszę do Maszyny. I jeszcze raz apeluję. Jeżeli ktoś by chciał przyłączyć się do projektu, którego jestem pomysłodawcą, to niech się zgłosi. Osoby, które chciały i mają czas odnośnie przenosin modeli do Maszyny powinne umieć modelować, tworzyć tekstury oraz prawidłowo wrzucać i tworzyć pliki .t3d oraz .inc maszyny aby model poprawnie się wyświetlał w Maszynie. Niech się zgłoszą, to udostępnię kilka modeli do przeniesienia. Byłbym wdzięczny, ponieważ modeli jest dużo, a ja jestem jak na razie sam ;)
Staraj się pisać powoli i czytać jeszcze raz przed wysłaniem. Pierwsze zdanie nie miało sensu.
Rozi
Dodano: 17 Września 2012, 18:16:30
Kolejna pierdółka do kolekcji. Tym razem kwietnik. Autor 3D: Wujek 082 jak i zarówno wszystkich dotychczas pokazanych modeli.
Dodano: 18 Września 2012, 15:50:30
Siemka. Dzisiaj przedstawiam kolejne modele. Tym razem od kolegi Qdat*ego z Trainz. W załączniku przedstawiam sklepspozywczak_qdaty.jpg oraz wiatasmietnikowa1_qdaty.jpg . Pozdrawiam
-
Siemka. Po krótkiej przerwie i oczekiwaniu na nowe modele, przedstawiam wam kolejny model, zapewne przyda się do nowo powstających scenerii, bądź do tych co są gruntownie modernizowane. A zatem, przedstawiam wam Zejście ze stacji Falenica. Autorem modelu jest samplaire. Co do innych modeli Wujka 082, to koledzy są jeszcze w toku prac nad ich przenosinami i niebawem powinny bądź i znajdują się w dziale testów. Pozdrawiam
-
Jaka szerokość?
-
Jaka szerokość?
Pytanie niekompletne. Szerokość czego? Tekstury? Boku lewego, prawego, wnętrza, może szerokość dachu? Albo szerokość ogólna?
A ja bym zapytał: ile lat to ma?
Kolejne pytanie niekompletne. Ile to ma? Co, ile lat ma ten budynek? Rozmiaru?
256x512 tekstury, 58 polygonów a co będę sie srał.:
Summary Info for zejscie18.gmax (at Frame 0)
Objects:
Cast Receive Motion
Name Type Verts Faces Shadows Shadows Blur Hidden Frozen Material (Type)
------------------------ ------------ ------------ ------------ ------------ ------------ ------------ ------------ ------------ ------------------------
zejscie_falenica Editable 82 58 Yes Yes No No No Material #7 (Standard)
Scene Totals:
Objects: 1
Shapes: 0
Cameras: 0
Lights: 0
Helpers: 0
Total: 1
Mesh Totals:
Verts: 82
Faces: 58
Materials:
Material #7 ( Standard )
C:\Users\Patryk\Desktop\hanys2\hanys2\przermod\zejscie falenica\zejscie_falenica.tga
Rozmiar pliku .t3d : 6,37 KB
Rozmiar pliku .inc : 321 bajtów
Rozmiar pliku .dds : 85,4 KB
Rozmiar pliku .tga : 512 KB
W sumie: 604 KB (bez obrazka oraz pliku info.txt)
Jeszcze coś ?
-
A tak apropo, to jaki to ma sens zadawania takich bez sensownych pytań ile to waży czy jaki ma rozmiar tekstura. Na chłopski rozum idzie wywnioskować jeżeli jest to model z Trainza, to jest to model w porównaniu do Maszyny o skąpej ilości polygonów oraz o optymalnym rozmiarze tekstur, no ej, sory. Ale w porównaniu z modelami z Trainza a z modelami z Maszyny to Trainzowskie modele są chude w stosunku do Maszynynowych, gdzie zaś nie ma znaczenia czy model ma 5 polygonów czy 55 polygonów. A w Trainz jest to różnica kolosalna ponieważ każdy polygon się liczy, po to aby zoptymalizować oraz upłynnić symulację gry, żeby na słabszych nie co kompach z mało wydajną grafiką mógł każdy sobie pyknąć...
Dodam jeszcze : Zejście peronowe z Warszawy Falenicy.
-
Pytanie niekompletne. Szerokość czego? Tekstury? Boku lewego, prawego, wnętrza, może szerokość dachu? Albo szerokość ogólna?
Jakbyś mógł podać mi te wymiary.
-
2: 5 metrów; 1: 4 metry
Ja nie mam wpływu na wymiary modelu, ja tylko wymieniam mapowanie tekstury. Nie do mnie pretensje czy model jest o 2 cm za szeroki czy za wąski. To proszę już pisać do autora modelu 3D. Ja nie mam zamiaru bawić się w jakieś tam modyfikowanie, bo komuś się tak podoba. Autor modelu 3D zdecydował że to będzie jak najlepszy wymiar mniej więcej podobny +- do oryginału i już.
Podam ci jeszcze wysokość. Wysokość masz 3,17 metra, do szczytu dachu od podłoża. Długość gabarytowa 13 metrów a szerokość gabarytowa 5 metrów.
Dodano: 03 Października 2012, 21:50:05
Kolejny model przeniesiony.
Nazwa: budynek_industrialny
Wymiary gabarytowe modelu:
Szerokość: 14,5 metra; długość: 12,05 metra oraz wysokość: 8,8 metra.
Wymiar tekstury: 512x512
Rozmiar tekstury TGA: 1 Mb
Rozmiar tekstury DDS: 170 KB
Rozmiar pliku .t3d : 7,09 KB
Rozmiar pliku .inc : 301 bajtów
Razem: 1,17 Mb (bez obrazka oraz pliku info.txt)
-
Witam. Przedstawiam wam kolejny model od kolegi Qdat*ego. Jest to obiekt budki stróża przejazdowego.
Model ma tylko 38 polygonów.
-
Dzięki @Matkowi123 ogarnąłem proces konwersji i chętnie pomogę. Z którymi panami została zawiązana współpraca? Z tego co od Wuja znalazłem, to wiele ciekawych obiektów nie zostało. Masz jakąś większą bazę jego modeli niż publikacje na trainzart? Byłbym zwłaszcza zainteresowany obiektami przemysłowymi i magazynowymi, bo z tym u nas krucho.
-
@Stele, @hanys posiada licencję od Wujka 082, kilanziom'a, Qdatego i samplaire.
-
Dzisiaj uzyskałem zgodę Samplaire na resztę jego twórczości. Czyli tabor można wykorzystać. :)