- Symulator MaSzyna -
Hyde Park => Bieżące kolejowe => Wątek zaczęty przez: MaciejM w 11 Września 2012, 17:36:16
-
Pojawiło się pierwsze zdjęcie z Pesy nowego pojazdu z grupy GAMA. Screen ze strony PESY, natomiast zdjęcie z profilu Rynku Kolejowego na FB.
Pierwsza lokomotywa platformy Gama ma się pojawić na torach jeszcze w tym roku. Będzie to elektryczna lokomotywa 4-osiowa o mocy 5600 kW zasilana napięciem 3kV DC o oznaczeniu 111E. Będzie ona wyposażona w dodatkowy silnik spalinowy, dzięki któremu będzie mogła ona być wykorzystywana do prac manewrowych w trakcji spalinowej.
-
Polski Vectron, czyli dla mnie "nowy byk". Szkoda, że nie robimy loków wielosystemowych.
Generalnie całkiem przyjaźnie wygląda :D
-
Cały Taurus, zmienili tylko dolną część czoła by wyglądał inaczej.
-
Myślałem, że będzie wyglądał zdecydowanie gorzej, jednak wygląda super. ;)
-
Eh ale graficy się nie popisali - słaby ten model na renderze :D ja bym lepszy zrobił, że taki (nie)skromy będę xD.
Co do loka, hmm ciekawa taka jakby hybryda z tym spalinowym silnikiem...
-
Eh ale graficy się nie popisali - słaby ten model na renderze :D ja bym lepszy zrobił, że taki (nie)skromy będę xD.
Co do loka, hmm ciekawa taka jakby hybryda z tym spalinowym silnikiem...
Hybryda to nie nowość ;) Przy czym w innych lokach stosuje się inne rozwiązania - wyciągnięcie szafy elektrycznej i szybki montaż silnika spalinowego.
Ps. Co do "renderu" to może nam dadzą gotowy model do symka. ;)
-
Wątpię żeby ci tak od za free dali model. A poza tym to model jest zrobiony abyś mniej więcej miał orientacje jak będzie wyglądał i tak czy siak połowę detali byś musiał dodać czy pozmieniać bo z realem ni jak nie pasuje. Mam na myśli głównie górne elementy poszycia oraz dach. Można by tak dalej wypisywać ale przy takiej fotce nie zbyt dużo widać jakie elementy są widoczne.
-
Czy ja wiem czy taki sam jak Taurus, nie przesadzałbym. Czego się spodziewałeś, że wymyślą od nowa koło? Ja bym raczej szukał podobieństw "w rodzinie", np. do Linka (http://pl.wikipedia.org/wiki/PESA_Link)
-
Czy ja wiem czy taki sam jak Taurus, nie przesadzałbym. Czego się spodziewałeś, że wymyślą od nowa koło?
W dzisiejszych czasach połowa aut jest identyczna to i loki robią podobne ;)
-
Ten przód nowego loka, to przypomina to cacko z PESY dla ĆD.
-
Jako ciekawostkę mogę dodać wizualizację tego cacuszka z września 2011r.
-
Design bardzo fajny. Tzn. widać choćby po nachyleniu czoła, że to nie jest, jak Taurus, pociąg do przebijania prędkości światła. Niemniej ad obrazkum które przesyłałem z porównaniem, Taurus wygląda przy nim jak ledwo już ciepłe kluchy. Gama dużo bardziej agresywna, poza tym dobrze chyba, że trzymają jakiś spójny design w ramach "rodziny", niech będzie rozpoznawalna.
Niech jeździ, niech się sprawdza i sprzedaje. I niech Polskie Mikole przestaną płakać, że w Polsce nic już się nie robi, że komuna, a potem że solidarność, a potem że kapitalizm, a że teraz to jak źle jest, to każdy widzi.
Ten przód nowego loka, to przypomina to cacko z PESY dla ĆD.
Ja bym raczej szukał podobieństw "w rodzinie", np. do Linka (http://pl.wikipedia.org/wiki/PESA_Link)
Btw. widzę, że kolega @7play4game będzie miał w nadchodzącym czasie pełne ręce roboty. ;)
-
Dobra a teraz pytanie teoretyczno-gdybologiczne.
Maraton został zaprojektowany pod 3 kV DC. Czy rozmiary aparatury zasilanej prądem zmiennym są większe? Słowem, czy można by zrobić Maratona pod 25 kV AC*? Czy potrzebne jest inne pudło?
* Chodzi mi o lokomotywę jedno systemową.
P.S. Wymodelowanie tych wszystkich krzywizn... to będzie praco i trójkąto-chłonne.
-
O samą bryłę bym się nie martwił, pytanie brzmi co z kabiną;)
Gdzieś słyszałem, że np. Dragon(6ACT) choć jest po 3KV, to mogą zrobić specjalnie dla francuzów pod 25V zmienny. Choć w nim to więcej miejsca jest niż w tym zwłaszcza, że GAMA ma jeszcze silnik spalinowy, to o wiele więcej miejsca zmienny nie zajmuję.
-
Gama i Link dla zachodniopomorskiego (w barwach Regentalbahn) ruszyły na Innotrans do Berlina.
-
Najwidoczniej swoje testy Maraton odbędzie w Lotosie...
-
Rozmawiałem z kierownikiem zmiany w GATX Ostróda i on coś mówił, ze Lotos będzie starał się o pozwolenie na manewry na terenie zakładu jakąś nową lokomotywą. W sam raz będzie pasowała do nowych 462R. Ale bynajmniej dla mie nie jest to zdziwieniem, że Lotos ją testuje.
Edit:
Gdzie była robiona powyższa fotka?
-
Husarz, link do filmu z grupy Mikole na Fb:
-
Tak dla odmiany. Newag to chyba tajną akcje robi... Lokomotywa cała zamaskowana, a na tym maskowaniu tylko widoczny napis typu lokomotywy. Sami zobaczcie http://www.garnek.pl/fachman/22923999/zamaskowany-gryffin
Rozi
-
Newag... "zamaskowany-gryffin"...
Nie żebym się miał czepiać czy coś, ale czy Gryffina to nie robią Gliwice przypadkiem? Od tak pierdyłka, ale chyba dość istotna. Nie przypominam sobie, aby to Newag podjął się jego stworzenia. No chyba że o czymś nie wiem.
-
W sumie to ZNLE go robią, ale ostatecznie należą one do NEWAG-u.
-
Tak dla odmiany. Newag to chyba tajną akcje robi... Lokomotywa cała zamaskowana, a na tym maskowaniu tylko widoczny napis typu lokomotywy. Sami zobaczcie http://www.garnek.pl/fachman/22923999/zamaskowany-gryffin
Jest już zdjęcie.
http://forumkolejowe.pl/e4msu-e4acu-gryffin-polska-lokomotywa-pasazerska-vt809,105.htm#64624
-
del
-
Myślę, że są solidne podstawy, by twierdzić, że bardzo prawdopodobne jest to, że Lotos kupi co najmniej kilka sztuk...
Ja tam nie widzę żadnych "solidnych podstaw". Maszyna jeszcze nie zaczęła jeździć dla Lotosu a już obstawiasz ile wezmą sztuk. Na początek wystarczy to, że z Lotosu do PESY nie wróci zajeżdżony trup. Powtarzałem to już wielokrotne. Jeśli lokomotywa "przeżyje" pół roku w Lotos Kolej na ciężkich pociągach to znaczy, że jest to maszyna nie do zajechania. Dlaczego tak jest wiedzą doskonale Ci co w Lotosie pracują.
Druga sprawa to taka, że przewozy LK opierają się głównie na przewozie paliwa. Jest tak dlatego, że LK ma umowę z Lotosem. Wygasa ona bodaj za rok czy dwa. Gdy Lotos nie będzie musiał zlecać przewozu LK wezmą kogoś innego. Lotos Kolej słono sobie liczy za transport i gdyby Lotos nie miał związanych rąk na pewno LK by nie woziło ich paliw.
-
No to nazwa lokomotywy poniekąd słuszna. Jak znam umiejętności konstrukcyjne ZNTK Bydgoszcz (poniekąd nimi są) ;) GAMOŃ będzie na początku serwisowany, więc pomimo wielu awarii będzie jeździł. Za jakieś 3 lata serwis sobie odejdzie do innej OMEGI, czy tam ALFY, a właściciel pojazdu zostanie w małej czarnej.
Stawiam na Griffina :)
-
Tak dla odmiany. Newag to chyba tajną akcje robi... Lokomotywa cała zamaskowana, a na tym maskowaniu tylko widoczny napis typu lokomotywy. Sami zobaczcie http://www.garnek.pl/fachman/22923999/zamaskowany-gryffin
Znalazłem na jakimś Niemieckim Forum zdjęcia Griffina.
-
Jak dowiedział się "Rynek Kolejowy", Pesa prowadzi zaawansowane rozmowy z Lotos Kolej dotyczące wieloletniej dzierżawy pięciu lokomotyw Gama Maraton. - Ten pojazd idealnie trafia w nasze potrzeby - przyznaje prezes Lotos Kolej Henryk Gruca.
http://www.rynek-kolejowy.pl/35397/Sa_juz_pierwsi_chetni_na_Game_Lotos_wezmie_piec_sztuk.htm
-
Znalazłem na jakimś Niemieckim Forum zdjęcia Griffina.
Ciekawe, jakiś czas temu widziałem te zdjęcia na stronie znle, a teraz ich tam nie ma.
-
Był mały wyciek przed premierą ;-)
-
Pierwsze jazdy próbne lokomotywy Gama Marathon.
http://www.rynek-kolejowy.pl/35895/Pierwsze_jazdy_probne_Gama_Marathon.htm (http://www.rynek-kolejowy.pl/35895/Pierwsze_jazdy_probne_Gama_Marathon.htm)
-
Zobaczcie kto jest autorem zdjęcia ;-).
-
Zobaczcie kto jest autorem zdjęcia ;-).
;) Udało mi się pojeździć po stacji. Ciężko cokolwiek powiedzieć na temat osiągów maszyny, gdyż były to tylko jazdy luzem. Kabina maszynisty jest bardzo funkcjonalna. Przyciski, dźwignie i przełączniki wydają się być masywne, ale nie "toporne", przez co cały odbiór wizualny jak dla mnie jest bardzo pozytywny.
Ci, co jeżdżą będą na pewno podczas schodzenia z maszyny szukać poręczy - moim zdaniem są za nisko, ale wydłużenie ich podobno zepsuło by design. Być może będę miał okazję pojechać z pociągiem, to wtedy napiszę coś więcej na temat jej właściwości trakcyjnych.
-
Jak dasz radę porób jakieś zdjęcia i nagrania, byśmy zobaczyli od środka :).
-
Jak dasz radę porób jakieś zdjęcia i nagrania, byśmy zobaczyli od środka :).
I wymiary jak możesz. Na przyszłość :)
-
Jak dasz radę porób jakieś zdjęcia i nagrania, byśmy zobaczyli od środka :).
Zdjęcia i filmy z jazdy są, ale narazie niestety nie do publikacji.
-
Nieźle wyposażona :) @Paweł, a jak jest z przestronnością w kabinie? Bo zdjęcia niestety tego tak dokładnie nie ukażą.
-
Nieźle wyposażona :) @Paweł, a jak jest z przestronnością w kabinie? Bo zdjęcia niestety tego tak dokładnie nie ukażą.
W kabinie jest bardzo dużo miejsca.
-
Ci, co jeżdżą będą na pewno podczas schodzenia z maszyny szukać poręczy - moim zdaniem są za nisko, ale wydłużenie ich podobno zepsuło by design.
To samo jest na Siemensach ES64U4 - zawsze jak schodziłem z maszyny to brakowało mi poręczy. Nie wiem skąd taka moda - dla wygody przynajmniej do wysokości ramion poręcze powinny sięgać.
-
Przepraszam za odkop, ale taka ważna informacja. W środę będzie przechodziła testy w PKP Cargo w Inowrocławiu towarowym od 9-14. Stamtąd uda się o 16 do Karsznic.
-
A wiadomo jaki będzie przebieg trasy tegoż dziwactwa?
-
Pewnie koło 8 wyruszy z Bydgoszczy, przejedzie przez stację Inowrocław, później będzie seria różnych testów na towarowej, o 16 ruszy, prawdopodobnie, przez łącznicę Inowrocław Towarowy - Mimowola (dwutorowa), dla pociągów towarowych, Inowrocław Rąbinek i dalej już węglówką. Informacji o powrocie nie mam, być może będą.
-
Wstępnie mogę potwierdzić to, co pisze @KlimaT. Wszystko jednak zależy od tego, czy PESIE uda się załatwić wszystkie wymagane dokumenty z UTK.
EDIT:
potwierdzam jutrzejszy wyjazd do Inowrocławia.
-
Ok, a nie wiesz może, co z maratonem będzie po przybyciu do Karsznic?
Dodano: 21 Listopada 2012, 10:41:07
No i do tej pory jeszcze nie przyjechał. Brak zezwolenia ze strony PLK, ponieważ nie dostali dokumentów na dopuszczenie do ruchu. Wszystko przygotowane, wagony z Wapienna przyjechały, ale lokomotywy nie ma. W każdym razie, dzisiaj NA PEWNO musi przyjechać. Nie wiadomo tylko kiedy.
Dodano: 21 Listopada 2012, 17:17:47
No to nadszedł czas na podsumowanie. Przepraszam za nowy post, ale sytuacja tego wymaga.
Godz 8 - wyjeżdżają (wiadomość od cargo)
Godz 8.30 - ELF jedzie do Gniezna (czas w Inowrocławiu)
9 - czemu jej jeszcze nie ma?
10 - wiadomość; PESA nie dostarczyła PLK dokumentów sprawności technicznej
12:30 - wyruszają
13 - powinni już być
14:30 - jadą drogą okrężną i przepuszczają wszystkie pociągi...
No i tak zamiast 9, przyjechał o 15. Wszystkim, którzy wybrali przejazd Elfem, gratuluję wyboru.
Kilka zdjęć, jakość jak jakość, ale chociaż się udało. No i jeszcze przy ruszaniu z 3200t zerwał sprzęgi w kilku wagonach. Nieźle.
-
Ze swojej strony mogę dodać, że wrażenia z jazdy są imponujące. Jechałem z Bydgoszczy do Inowrocławia w charakterze pilota. Rozpędzanie od 0 do 120 km/h praktycznie błyskawiczne. To samo z hamowaniem - przy pomocy hamowania ED praktycznie staje w miejscu. W Inowrocławiu testowane były możliwości silnika spalinowego. Brutto 3200 ton przeciągał bez żadnego problemu osiągając prędkość około 10 km/h. Zerwanie nie nastąpiło przy ruszaniu lecz podczas hamowania ze spychanym składem - później było jeszcze jedno zerwanie. Moja rola zakończyła się w Inowrocławiu. Dalej był już inny pilot. Lokomotywa z Karsznic miała wrócić z pociągiem bądź luzem - w zależności od czasu przybycia do stacji docelowej.
-
Od jutra Gama ma zacząć testy w Lotos Kolej. Wyjazd z Gdańska do Zduńskiej Woli godz. 11:30
-
Miała zacząć testy właśnie na przełomie stycznia i lutego. Więc nieco dziwi mnie ta informacja że to już jutro, o ile to prawda.
-
Miała zacząć testy właśnie na przełomie stycznia i lutego. Więc nieco dziwi mnie ta informacja że to już jutro, o ile to prawda.
09.01. maszyniści z Lotosu byli w Bydgoszczy na szkoleniu, więc wszystko możliwe...
-
Mam potwierdzenie, Gama jedzie na 100% w tej chwili zbliża się do Pruszcza.
EDIT
No i mam ;)
http://www.stacjatczew.cba.pl/details.php?image_id=70
http://www.stacjatczew.cba.pl/details.php?image_id=71
http://www.stacjatczew.cba.pl/details.php?image_id=72
-
Jest i film Morfeusza120.
-
Jest i film Morfeusza120.
Świetnie! Zastanawiałem się czy jechać na niego czy nie, jednak nie jechałem, teraz trochę żałuję :) Ma ktoś informacje jak z powrotem owej lokomotywy?
-
Ludzie spokojnie. Jak maszynka trafiła do Lotosu to pewna jest stała relacja Gdańsk - ZWK tak samo jak pewne jest, że będą ją odstawiać na tor 7 w Karsznicach. Możliwe nawet, że będą ją ściągać na szopę Lotosu celem uzupełnienia piasku i ew tankowania. Lepiej postarajcie się o jakieś wymiary bo zdjęcia na teksturę leżą ;)
-
Stałą relacją ma być ZWK. Z informacji które uzyskałem wiem że jest duża szansa na wyjazd w Poniedziałek o tej samej porze. Jutro na pewno wraca do Gdańsk, ale nie wiem o której.
-
12:00 z ZWK Przemku :) Próżne beczki.
-
Wczoraj stała odstawiona w Karsznicach ;)
http://zsk-galeria.cba.pl/displayimage.php?pos=-1486 (http://zsk-galeria.cba.pl/displayimage.php?pos=-1486)
-
Dziś wyjazd z Gdańska około godziny 14:00, masa składu 2900 ton.
-
Tytuł filmu mówi sam za siebie
Jurto Gama wyruszy na trasę do ZWK z ładunkiem 3500 ton.
-
Jurto Gama wyruszy na trasę do ZWK z ładunkiem 3500 ton.
Ładnie się obraca. Wczoraj o 20.00 wyjeżdżałem z Karsznic, to jeszcze stała na torach postojowych.
-
Z Gdańska wyjeżdża średnio co 48 godzin, jutro wyjazd o 16:00.
-
Z tego co widzę u siebie w Staszowie, maszyny LOTOS Kolej praktycznie 2 razy na miesiąc przy dobrych wiatrach jeżdżą przez Staszów linią D29-70 biegnąca przez Włoszczowice, Chmielnik, Staszów przez Chmielów. Ma ktoś jakieś info czy 111Ed będzie jechać przez Staszów przez następny tydzień/2 tygodnie? Jeśli by jechał do 17.00, wybrałbym się na polowanie. Z góry dzięki za info.
-
Szanse na to są znikome. Na tą chwile jeździ tylko do ZWK.
-
Dziś Gama rozpoczyna jazdy testowe dla PKP IC, ma się pojawić na pociągu TLK Norwid do Krakowa natomiast w drogę powrotna wyruszy z TLK Smok Wawelski.
W kolejnych dniach może pojawić się na następujących pociągach:
-EIC Chrobry
-TLK Kaszub
-TLK Mazury
-EIC Panorama
Gama wczoraj wieczorem poprowadziła swój pierwszy pociąg pasażerski TLK Kopernik na odcinku Bydgoszcz Główna - Warszawa Wschodnia.
http://rail.phototrans.eu/14,77049,0,PESA_111Ed_.html
-
Wyczytałem w internecie że GAMA Marathon pojedzie 04.03.2013 z pociągiem TLK 51102 KASZUB, tylko nie wiem czy to prawda czy tylko przypuszczenia.
-
W trakcie testów lokomotywa będzie prowadziła następujące pociągi:
TLK 53106 „Norwid” na odcinku Warszawa Wschodnia-Kraków Główny
TLK 31100 „Smok Wawelski” na odcinku Kraków Główny – Warszawa Wschodnia
TLK 15103 „Kaszub” na odcinku Warszawa Wschodnia - Gdynia Główna
TLK 51102 „Kaszub” na odcinku Gdynia Główna - Warszawa Wschodnia
EIC 1803 „Chrobry” na odcinku Warszawa Wschodnia - Poznań Główny
EIC 8102 „Chrobry” na odcinku Poznań Główny - Warszawa Wschodnia
EIC 1601 „Panorama” na odcinku Warszawa Wschodnia - Wrocław Główny
EIC 6101 „Panorama” na odcinku Wrocław Główny - Warszawa Wschodnia
Źródło: http://www.rynek-kolejowy.pl/40624/__PKP_Intercity_przetestuje_pierwsza_polska_lokomotywe_zserii_Gama_.htm
-
Czyli przykładowo na Norwidzie czy na Kaszubie GAMA będzie jeździć co osiem dni?
-
Nie, jak już to co cztery dni.
-
Oficjalna rozpiska, na jakich Gama pojedzie
https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/155898_532768556790245_708693590_n.jpg
-
Zdjęcia z przejazdu do Krakowa http://www.eu06.pl/elektryczne/111ed/index.html (http://www.eu06.pl/elektryczne/111ed/index.html)
-
W harmonogramie są chyba moim zdaniem dwa błędy ponieważ 05 i 07 marca jest błąd i w harmonogramie pisze TLK 15102 a powinno być TLK 15103 i 06, 08 marca pisze TLK 51103 a powinno być TLK 51102.
-
Nie ma żadnych błędów. Pociągi rozpoczynają bieg jako 15102 i 51103. Numer jest zmieniany później.
-
Witam. Kiedy będzie można się jej spodziewać na E20 ?
-
Kiedy będzie można się jej spodziewać na E20 ?
Forum się nieprawidłowo wczytuje? Kilka postów niżej masz na jakich relacjach będzie jeździć i kiedy…
https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/155898_532768556790245_708693590_n.jpg
-
Przepraszam nie doczytałem mój błąd.
-
Dzisiejszy Norwid 53107 po podmianie lokomotywy na Warszawie Wschodniej (odjazd 13:18) oraz postój na Warszawie Zachodniej. Ogólnie lokomotywa bardzo ciekawie się prezentuje.
Dodano: 02 Marca 2013, 18:11:29
Dodam jeszcze, że moją uwagę zwróciło logo PESY, zamiast wszechobecnego PESA Bydgoszcz pojawiło się PESA Poland.
-
Gama z Kaszubem podczas postoju w Tczewie.
http://www.stacjatczew.cba.pl/details.php?image_id=204
-
Trochę informacji technicznych i dlaczego nazywa się Marathon (http://www.transportszynowy.pl/lok111Ed.php)
-
Piękny i mocny, wydaje się że PESA zrobiła duży krok naprzód. Napewno będą zamówienia z kraju i zagranicy, jeśli nie przestrzelą ceny. A kiedy to cacko w Maszynie? :)
-
^^wczoraj.
Mnie interesuje natomiast silnik spalinowy i jego charakterystyka, pojemność. Silnik to CAT C15 ale niewiele się o nim rozpisują.
-
To na co czekaliśmy. Czyli sprzęgnięta 111Ed z wagonami 158A / 159A:
(http://eu07.pl/imageshack.us/other/rc9twn3.th.jpg) (http://eu07.pl/imageshack.us/other/rc9twn3.jpg) (http://eu07.pl/imageshack.us/other/CsDKNWs.th.jpg) (http://eu07.pl/imageshack.us/other/CsDKNWs.jpg)
Ciasno, ciasno.
-
Zdążyli już nawet trochę uszkodzić.
-
Ciutke nieprzemyślana długość tego pomostu nad zderzakami jest.
-
@gfirlejczyk:
co zdążyli uszkodzić? Pomost?
-
Po to jeździ w IC, żeby można było wszystkie niedociągnięcia wyłapać i poprawić w kolejnych egzemplarzach.
-
Skoro Gama tak się przycisnęła do wagonu na torze prostym to też nasuwa się pytanie jak sprawa miała się przy łuku / rozjeździe?
-
A kiedy to cacko w Maszynie? :)
Jak weźmiesz się do roboty.
-
To nie Gama, a wagon jest 'problemem'. Połączenie z wagonu celowo wychodzi za zderzaki - dzięki temu w przypadku połączenia dwóch takich wagonów przejście jest hermetyczne.
-
Zarówno wałki gumowe, jak i hubnery są elementami podatnymi i mogą sobie wystawać poza linię zderzaków. Jedynie harmonie brezentowe używane w dawnych wagonach były rozpinane i ściągane. Hubnery są od wałków trochę szersze i sięgają trochę niżej, ale o ile wiem są akceptowane przez UIC i FPS nie jest jedyną firmą w Europie, jaka wyposaża swoje wagony w przejścia uszczelnione typu SIG-II. Szczerze mówiąc nie spotkałem się z inną definicją skrajni w tym rejonie, niż prostokąt berneński. Jednak zapewne musi istnieć zdefiniowane ograniczenie (wie ktoś? dać znać), jak blisko własnej linii zderzaków (uginających się) mogą znaleźć się inne, stałe elementy lokomotywy/wagonu (gdzie miękkie przejścia gumowe, czy mostki przejściowe w zdefiniowanej strefie zawsze będą oczywistym wyjątkiem, a sztywne i ostre wsporniki sygnałowe na pewno nie będą). Bo mi cały czas chodzi o coś innego. Moim zdaniem niemożliwe będzie także... "bezpieczne" połączenie dwóch lokomotyw w takim wariancie wykonania, bo te twarde elementy zwyczajnie zahaczą o siebie np. na łuku przy ściśnętych zderzakach, co byłoby niedopuszczalne. Nie jestem pewien, czy w 111Ed te masywne stopnie nie są jednocześnie elementem antywspinaczy, co może być powodem, dla którego Pesa próbuje umieścić je w taki sposób. Nie mniej jak dla mnie jest to do zmiany.
Źródło: http://www.skyscrapercity.com/showpost.php?p=100982641&postcount=7736 (http://www.skyscrapercity.com/showpost.php?p=100982641&postcount=7736)
Jeżeli wklejasz tekst z innego forum (a nie jesteś jego autorem) to podaj źródło i autora, oznacz też cytat. Iwan
-
Nie jestem pewien, czy w 111Ed te masywne stopnie nie są jednocześnie elementem antywspinaczy, co może być powodem, dla którego Pesa próbuje umieścić je w taki sposób. Nie mniej jak dla mnie jest to do zmiany.
Te elementy zapewne przy zderzeniu są pewną strefą zgniotu i mają przyjmować siłę tego uderzenia.
-
Te elementy zapewne przy zderzeniu są pewną strefą zgniotu i mają przyjmować siłę tego uderzenia.
No za dużej tej strefy zgniotu to nie ma bo zaraz jest czoło lokomotywy tuż nad światłami.
-
Te elementy zapewne przy zderzeniu są pewną strefą zgniotu i mają przyjmować siłę tego uderzenia.
Siłę uderzenia przejmują absorbery, czy jak oni to tam fachowo nazywają, poniżej foto.
-
Sygnał alarmowy?
A to aparat psikusa zrobił i czerwone obwódki dookoła lewego i prawego reflektora zafundował.
-
Sygnał alarmowy?
A to aparat psikusa zrobił i czerwone obwódki dookoła lewego i prawego reflektora zafundował.
Ale on ma włączone czerwone światła raczej. 111ed chyba stoi na ślepym torze.
-
Hmm, albo natężenie tych czerwonych jest zbyt mocne, albo aparat źle sobie z tym poradził, albo to jest białe... Ciekawa sprawa. (fot:Rynek kolejowy)
-
Hmm, albo natężenie tych czerwonych jest zbyt mocne, albo aparat źle sobie z tym poradził, albo to jest białe... Ciekawa sprawa.
Na zdjęciu kolegi @szlaban (kliknij Tutaj (http://eu07.pl/forum/index.php?action=dlattach;topic=8750.0;attach=60678;image) ) widać że światła żółte są od wewnętrznej strony. Logicznie wychodzi że czerwone od zewnętrznej. Aparat pewnie coś "sfiksował".
-
Akurat w przypadku 111Ed reflektor =/= jeden kolor światła, na zdjęciu @mechatronika palą się czerwone sygnały.
http://s8.flog.pl/media/foto_middle/6568736_111ed01-gama.jpg (http://s8.flog.pl/media/foto_middle/6568736_111ed01-gama.jpg)
-
Czyli takie coś (http://eu07.pl/forum/index.php/topic,22063.msg337047.html#msg337047) to po przyciemnienu zapewne? Wewnętrzne ledowe dwukolorowe.
-
Myślę że po prostu wewnętrzne LEDy są jako odpowiedniki świateł do jazdy dziennej.
-
Chyba to trochę bardziej złożone. Tam na zdjęciach Maćka patyki były w dole i były białe ledy - tutaj to raczej już nie są ledy (http://www.transportszynowy.pl/111Ed/111Ed-6d.jpg)
Tu z patykami w górze (http://www.transportszynowy.pl/111Ed/111Ed-2.html) też chyba jakiś halogen świeci.
-
http://www.stacjatczew.cba.pl/details.php?image_id=204 (http://www.stacjatczew.cba.pl/details.php?image_id=204)
Tutaj w nocy.
Przenoszę dyskusję o Gamie do właściwego tematu.
adsim
-
Tymczasem w PESIE powstaje już druga GAMA, prawdopodobnie spalinowa w związku z przetargiem PKP IC.
-
Tak mnie naszło teraz. Czy jest jakiś przepis określający umiejscowienie "trzeciego" światła? Bo wszystkie loki mają "pod dachem" co wydaje się logiczne. Natomiast patrząc na "Husarię" w Niemczech i nie tylko (również inne loki) mają to światło pod szybą.
-
Czy jest jakiś przepis określający umiejscowienie "trzeciego" światła? Bo wszystkie loki mają "pod dachem" co wydaje się logiczne. Natomiast patrząc na "Husarię" w Niemczech i nie tylko (również inne loki) mają to światło pod szybą.
To nie jest ten sam typ - nowsza platforma ES64U4 ma swiatla nad szyba, a starsza ES64U2 pod szyba.
Tu znajdziesz opis platformy U2:
http://www.railcolor.net/index.php?nav=1404931&lang=1
a tu platformy U4:
http://www.railcolor.net/index.php?nav=1404933&lang=1
-
TSI "Lokomotywy i tabor pasażerski" wskazuje, że dolne światła mają być 1500 - 2000 mm pgs, ustawione symetrycznie względem środka lokomotywy i z zachowaniem minimalnego odstępu od siebie 1000 mm. Górne światło ma być umieszczone na osi pojazdu, min. 600 mm wyżej od dolnych. Wychodzi z tego wszystkiego trójkąt równoramienny, o czym z kolei mówi TSI "Ruch kolejowy". Nie wiem, czy wg tych norm była budowana Husaria, ale w każdym bądź razie takie obowiązują teraz.
-
Nie wiem, czy wg tych norm była budowana Husaria, ale w każdym bądź razie takie obowiązują teraz.
Taurusy nie spelniaja TSI, dopiero Vectron jest platforma tworzona wg TSI.
-
Obiło mi się o uszy, że Gama ma jeździć jeszcze przez dwa dni do Wrocławia (bodajże któryś wtorek i czwartek). Ktoś wie coś więcej na ten temat?
-
26 i 28 marca na Panoramie: http://img96.imageshack.us/img96/7692/89260153819778958065517.jpg
-
26 i 28 marca na Panoramie: http://img96.imageshack.us/img96/7692/89260153819778958065517.jpg
Nie patrzcie na te rozpiski. To już jest nieaktualne. GAMA póki co stoi w PESIE i nie wiadomo, czy w ogóle jeszcze pojedzie na pociągach IC.
-
Tak jak wcześniej pisałem - Gamoń za długo nie pojeździ. To już stara tradycja producenta - dużo hałasu, szmery, bajery, kibelek. Pewnie główna wada to szybkie zużycie kół i awaria sterowania, bo ta afera ze wspornikami od sygnałów końcowych, to pryszcz. Poczytajcie historię o tramwaju o ksywie VIAGRA.
-
Ktoś się orientuje, czy gama dzisiaj jedzie do Wrocławia, czy nadal stoi w Pesie?
-
Jak pisze Intercity na Facebooku:
lokomotywa jest na przeglądzie. Trudno powiedzieć nam w tej chwili kiedy wróci na tory.
-
Dziś Gama widziana w Kutnie z jakimś TLK, prawdopodobnie był to TLK Kaszub.
-
Lokomotywa 111Ed-001 Gama wróciła na testy do PKP Intercity. Można się domyślać, że po poprawkach producenta.
Nadzorowana eksploatacja lokomotywy Gama Marathon w PKP Intercity rozpoczęła się 1 marca. 20 marca czytelnicy poinformowali nas, że coś niepokojącego dzieje się z Gamą, ponieważ wróciła do producenta. Przedstawiciele Pesy zapewniali wówczas, że wszystko jest w porządku, a lokomotywa musi przejść badania.
Od kilku dni Gama znów jest jeździ w pociągach PKP Intercity. Co zostało w niej „zbadane” lub zmienione? Beata Czemerajda z biura prasowego PKP IC, przyznaje, że wcześniej elementy lokomotywy rysowały tzw. mostki Hubnera w nowych wagonach wyprodukowanych przez H. Cegielski, Fabrykę Pojazdów Szynowych. Teraz ten problem nie występuje – Gama może być podłączona do dowolnego wagonu przewoźnika.
Co zostało w Gamie zmienione? Od kilku dni czekamy na odpowiedź Pesy w tej sprawie.
Gama Marathon będzie woziła pasażerów PKP Intercity do końca kwietnia.
Info: Kurier Kolejowy.pl
-
Nowy harmonogram testów.
http://postimg.org/image/ie2q53r51/
-
Co zostało w Gamie zmienione? Od kilku dni czekamy na odpowiedź Pesy w tej sprawie.
Info: Kurier Kolejowy.pl
Na pewno zmodernizowaniu uległy zderzaki. Do przemyślenia pozostaje jeszcze, czy doszło do modernizacji mocowania sprzęgu śrubowego (czy po wydłużeniu zderzaków dalej pozostał wystarczający zapas do bezproblemowego podpięcia wagonów pod lokomotywę, czy jednak też wymagało to modernizacji).
-
Na pewno, to Kopernik nie żyje. Zderzaki są te same. Skrócili wspornik schodków i sygnałów końca pociągu, który służy zarazem jako strefa zgniotu. W ten sposób zamocowane do niego wsporniki sygnałów końcowych, nie będą wchodzić w konflikt z gumowymi osłonami mostków przejściowych wagonów. Czy z PESY wyszedł jakiś dobry pojazd?
-
Na zdjęciach jak byk widać że wyciągnęli zderzaki, stref zgniotu nie ruszali.
-
To zmień byka :) 50 mm ucięte. Najlepiej widać to na pierwszym zdjęciu. Na 2-gim efekt rybiego oka. Ja to widziałem ,,na żywca".
-
Nawet liczba otworów się zgadza ze stanem poprzednim :P http://eu07.pl/forum/index.php?action=dlattach;topic=22063.0;attach=60392;image (http://eu07.pl/forum/index.php?action=dlattach;topic=22063.0;attach=60392;image)
-
Tej cześć co rysowała wagony w ogóle nie ruszali. Jedynie co robili co widać to trochę bufory przesunęli do przodu i przez to wydaje się że trochę to skrócili ale tak nie jest.
Link do screena porównawczego: http://eu07.pl/userfiles/20603/priv-gama.jpg
-
Tak sądzisz, czy Ci się zdaje? Ja na przykład wiem na pewno, że ruszyli. :)
W swoich wyliczeniach nie zwróciłeś na jedno uwagi. Na rozmiary stopni wejściowych.
-
@EU40 mam do Ciebie prośbę. By zamknąć tę dyskusje ostatecznie pokaż proszę zdjęcie/a z bliska przed i po. Wtedy będzie to jasne i czytelne. Wszak sam napisałeś, że widziałeś tego loka na żywca. Także to podejrzewam nie problem by takie foto zapodać jako ostateczny dowód.
-
Oprócz tego to dali też na tych strefach zgniotu adaptery na tabliczki końcówek.
-
Oprócz tego to dali też na tych strefach zgniotu adaptery na tabliczki końcówek.
One już tam były, teraz je po prostu pomalowali ;)
-
Czy ktoś dziś widział Maratończyka na Panoramie?
Wczoraj podczas powrotu z grodu Kraka, smok wawelski miał wypadek z osobą postronną.
Po hamowaniu nagłym coś się wzięło i popsuło w maratończyku.
-
Dzisiaj na Panoramie jechała EP09.
-
@EU40 mam do Ciebie prośbę. By zamknąć tę dyskusje ostatecznie pokaż proszę zdjęcie/a z bliska przed i po. Wtedy będzie to jasne i czytelne. Wszak sam napisałeś, że widziałeś tego loka na żywca. Także to podejrzewam nie problem by takie foto zapodać jako ostateczny dowód.
Nie robiłem zdjęć przed ,,obcięciem", bo niby po co? Zresztą, mam wątpliwości, czy można byłoby dostrzec dokładnie różnicę na podstawie porównania fotografii. W każdym bądź razie, długość lokomotywy ze zderzakami się nie zmieniła, więc jaki sens jest poruszać dalej tą sprawę?
To było najbardziej pozytywne ekonomicznie rozwiązanie problemu przez producenta pojazdu.
Dodano: 23 Kwietnia 2013, 06:19:00
Po hamowaniu nagłym coś się wzięło i popsuło w maratończyku.
Czyli nie dość że gamoń, to jeszcze i viagra..
-
Po hamowaniu nagłym coś się wzięło i popsuło w maratończyku.
Czyli nie dość że gamoń, to jeszcze i viagra..
Zwłoki urwały któryś z kurków - normalna sprawa przy takich spotkaniach.
-
Czyli, jedyny sposób = skarpety, kołek.. i jedziemy.
-
Czyli, jedyny sposób = skarpety, kołek.. i jedziemy.
No chyba Ty. Zabezpieczyć, wyłączyć, sprawdzić, i dopiero jedziemy.
-
Co Ty chcesz wyłączać?
-
Jak dziura to dziura. Defektujemy :)
-
111Ed w Swarzędzu
-
Gama już się znajduję w PESIE.
-
Gama wraca do testów w Lotos Kolej, przed chwilą minęła Tczew jadąc w kierunku Gdańska.
-
Info z godziny 13:00 Gama stoi w PESIE. Jak pisze @przem710 trafi do Lotosu.
-
W linku poniżej napisane jest o tym, co się zmieniło w lokomotywie Gama.
http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/13996/Co-sie-zmienilo-w-lokomotywie-Gama.html
-
Na przyszłość powinni wyprodukować 2 prototypy, żeby sprawdzić, czy dają się one ze sobą połączyć.
-
A zderzaki są te same, co były :) Widzę, że kurier PKP, tez wypisuje bzdury. Jak na razie maszynka nie jeździ.
-
Jak na razie maszynka nie jeździ.
Taaaaaaa, to chyba kto inny wypisuje bzdury, bo przedwczoraj wieczorem się z nią mijałem.
-
8 Jechała z pierwszym pociągiem Lotosu.
http://www.garnek.pl/rogonon/25852961/111ed-001
-
Mam nadzieję, że nie będzie to tylko jazda hin und zurück.. Jak ,,butów" nie zmienili, to może być cienko.
Ciekawe jak maja się testy na Griffinie. Stawiam, że wyjdą o wiele lepiej niż na Gamoniu.
-
Ciekawe jak maja się testy na Griffinie. Stawiam, że wyjdą o wiele lepiej niż na Gamoniu.
Po czym wnioskujesz? Jak na razie Gama sobie radzi.
-
Ale i stoi..
-
Zdarza się nawet najlepszym. No chyba że liczysz ilość jego postojów, po wyjeżdżonych godzinach. To wtedy się zgodzę że stoi.
http://rail.phototrans.eu/14,79431,0,PESA_111Ed_.html
Z 15 maja. Nie wygląda jak by Gamie coś dolegało.
-
Gama cały czas śmiga z pociągami dla Lotosu, często ją widuję.
On/ona/ono widuje, ja widuję.
Benek