- Symulator MaSzyna -
Hyde Park => Inne niekolejowe => Wątek zaczęty przez: ŁukaszWrocław w 23 Sierpnia 2012, 20:55:54
-
Witam. Czy któryś z forumowiczów opowiedziałby mi o skansenie w Chabówce? Czy wogóle opłaca się tam jechać, oraz jak tam jest z taborem.
-
Opłaca się. Jest dużo ciekawego, oraz zadbanego taboru.
-
Poszukaj w internecie, np na stronie skansenu.
-
Jak wyżej. Skansen bardzo ciekawy, bardzo duża różnorodność taborowa. Dwa elektrowozy (no, po przyjeździe EU06-01 to obecnie trzy), kilka spalinowozów, cała masa parowozów i wagony, w większości z okresu między- i powojennego. Polecam ;)
http://www.parowozy.pl/skansen/
-
I jeszcze dodam, że jest kilka ciekawych pługów odśnieżnych.
-
A jak się miewa sprawa z wchodzeniem do kabin ? Są zamknięte ?
-
A jak się miewa sprawa z wchodzeniem do kabin ? Są zamknięte ?
No jasne większość taboru zamknięta... dla mnie nie ma sensu tam jechać, no do pługu można wejść i paru parowozów.
Chyba, że zagadasz z gościem w warsztacie to Cie wpuści (ja miałem takiego farta :D sam zaproponował).
-
Zależy na kogo się trafi, jeden powiedział, że można na halę wejść, a inny wyprosił.
-
Dzięki wszystkim za informacje. Pozdrawiam.
-
Nie wiem czy ktoś z Was zauważył, ale ten wątek jest w dziale Inne niekolejowe. Temat o skansenie z taborem historycznym kolejowym w takim dziale szok. Co to się wyrabia ehhh. @ŁukaszWrocław jak już tam będziesz, to porób proszę parę fot tego taboru.
-
Można wejść do SM04, do EP02, no i do większości parowozów. Na EU07 jest kłódka, a ST43 pozamykany na 4 spusty. Do depa się nie zbliżałem.
-
Do wszystkich Ty2 i Ty51 też nie można.
-
Byłem w poniedziałek w Jaworzynie Śląskiej i podobało mi się bardziej niż w Chabówce, ale tam też jest bardzo ciekawie.
W Jaworzynie prawie wszystkie lokomotywy są otwarte, oprócz EU04.
-
Pewnie, że do Chabówki jedź! Piękne maszyny, zabytkowe wagony, pierwsze spalinówki. Nie wiem, czy już ze stacji zabrali EU07 i resztę złomów. Do siódemki nie wjedziesz, do rumuna też. EP02 bez kabiny więc nie masz co wchodzić. W skrócie - JEDŹ !
-
Jak byłem w Jaworzynie w poniedziałek 13.08, to EU04 też była akurat otwarta. Liczyłem na cyknięcie jakichś fot na tekstury, niestety z pulpitu praktycznie nic nie zostało :-(
-
Ja mam na szczęście takie znajomości, że mam zdjęcie kabiny 07-001, oraz 43-01.
-
Nie należy zapomnieć o otwartej EP23-001 w Jaworzynie. Dodatkowo dowiedziałem się, że w okolicach września/października ma przyjechać ekipa Bombardiera i odrestaurować ją, żeby (przynajmniej z zewnątrz) wyglądała jak nowa. Ja osobiście mimo że byłem tam niedawno, to wybieram się jeszcze raz 7. albo 9. września.
-
Odnośnie EP23-001, to już w 2008 roku coś przy niej robiono http://www.parowozycompl.fora.pl/jaworzyna,9/renowacja-ep23-001,70.html
-
Byłem tydzień temu w Jaworzynie. EP23 jest tylko trochę "poszpachlowana". Działają też reflektory.
-
Jak ja byłem, to byłem w podbijarce(?), Ol12 i SM30, którą zahamowałem. :)
Oprócz tego w wagonach.
Szkoda, że zamykają,| | ale jak masz kwadrat to wiadomo, ja zgubiłem.
Rozi
-
Ja mam na szczęście takie znajomości, że mam zdjęcie kabiny 07-001, oraz 43-01.
@Woku, tylko przypadkiem nie rozdawaj tych zdjęć :P Projekt powoli, ale robi się z tych zdjęć ;)
Daj znać jak coś będziesz wiedział, bo zakład o którym dobrze wiesz gdzie miała trafić, jeszcze nie dał mi odpowiedzi ;)
-
ja byłem to byłem w podbijarce(?), Ol12 i SM30, którą zahamowałem. :)
Oprócz tego w wagonach.
Szkoda, że zamykają,a le jak masz kwadrat to wiadomo, ja zgubiłem.
Dlaczego zahamowałeś ? A poinformowałeś kogoś o tym ? Teraz będą chcieli ją gdzieś przemanewrować i narobią płaskich miejsc.
W porządnych skansenach zamykają nie tylko na kwadrat.
-
CO do SM30 to raczej nic się nie stanie, bo tą maszyną właśnie wykonują manewry.
-
Witam. Czy któryś z forumowiczów opowiedziałby mi o skansenie w Chabówce? Czy wogóle opłaca się tam jechać, oraz jak tam jest z taborem.
Witaj, chociaż już sporo czasu upłynęło od wiadomości, to mogę podzielić się tym co wiem.
Ja dziś byłem w Chabówce w skansenie chociaż pogoda była paskudna. Lokomotyw jest bardzo wiele, pytałem pani co sprzedawała bilety czy można wchodzić na lokomotywy i do wagonów , powiedziała że te co są otwarte to jak najbardziej. Otwartych jest całkiem sporo. Skansen zacząłem zwiedzać chwile po godz 13 i ledwo 2 godzin starczyły (o 15 zamknięcie) a i tak szybko oglądałem , nie mówiąc że na czytanie info nie wiele czasu poświęciłem, właśnie z braku czasu . Ale na pewno tam jeszcze przyjadę. Na stronie skansenu jest info że można nawet kwatery wynajmować. Jestem pełen podziwu jak ogromne lokomotywy produkowano kiedyś i to w Polsce np w Chorzowie , niektóre prawie 200 ton, chociaż 40 tonowe robią wrażenie. Wydaje się że piramide prościej by było zbudować niż lokomotywę. Polecam odwiedzić taki tabor , wiem że jest też w innych miejscach Polski. Jak dla mnie dużo radości z oglądania lokomotyw i wagonów. Pani bileterka mówiła że w lecie będą jezdziły lokomotywy retro, koszt przejazdu to zapewne nie tanio, bo koszt uruchomienia takiej lokomotywy to 1 000 zł i potrzeba 500 kg węgla aby rozpalić ją, w dodatku cena maszynisty... Ale myślę że warto :). A właśnie na miejscu nie trzeba wykupować przewodnika, bo są tzw koedy qr, które wystarczy zeskanować i na telefonie włącza się audio przewodnik, taki kod qr jest przy każdej lokomotywie, ale nie trzeba skanować za każdym razem :). Ale żeby wszystko obejrzeć, zbadać, wysłuchać, myślę że trzeba by spędzić czas od początku do końca tj do zamknięcia. Szkoda że w Polsce już nie produkuje się takich cudów.
https://ibb.co/RbD4BDZ
https://ibb.co/tMXyTkH
https://ibb.co/dLCVRhz
https://ibb.co/3TvGY8N
https://ibb.co/8dH3xmj
https://ibb.co/vPhN7Wx
https://ibb.co/37fyj3G
https://ibb.co/rMLqqXv
https://ibb.co/zHWX1Sy
https://ibb.co/JxpcZ5d
https://ibb.co/BPYYH8m
https://ibb.co/kmF54nf
https://ibb.co/ncJPcj8
https://ibb.co/RQ1YTqK
https://ibb.co/dLCVRhz
https://ibb.co/d4cFwPv