- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Tabor kolejowy => Wątek zaczęty przez: Tyrystor w 17 Sierpnia 2012, 16:54:26

Tytuł: Prowadzenie 201Ek
Wiadomość wysłana przez: Tyrystor w 17 Sierpnia 2012, 16:54:26
Na tym filmie http://www.youtube.com/watch?v=3rkNfSK3UQU&feature=player_detailpage#t=58s (http://www.youtube.com/watch?v=3rkNfSK3UQU&feature=player_detailpage#t=58s) ukazane jest w jaki sposób przyśpiesza się lokomotywą 201Ek, ale mam również pytanie odnośnie tego. Czy obsługa Zdajnika Jazdy różni się czymś od obsługi ZJ w modelu 201Em, a dopiero nastawnika jazdy w niezmodernizowanym 201E?

Tytuł: Odp: Prowadzenie 201Ek
Wiadomość wysłana przez: Tomnord15 w 17 Sierpnia 2012, 18:20:11
Różni się i to znacznie, w wersji 201Em zadajnik prędkości realizuje pozycje automatycznie do pierwszej bezoporowej, a następnie dalszych do połączenia równoległego i 6 bocznika, jeśli chcesz to możesz zablokować, na bezoporowej lub na bocznikach, jeśli nie zablokujesz to komputer zrealizuje pozycje do połączenia równoległego bezoporowego a następnie 6 bocznikowego. W wersji 201Ek musisz przestawiać każdą pozycję ręcznie joystickiem. Jeśli chodzi o pozycje jazdy to wszystkie są takie same we wszystkich wersjach. Zarówno 201E,201Ek i 201Em. Czyli bezoporowe są na 21,36 i 48 pozycji jazdy+ 6 bocznikowania. Pozycje zadajnika prędkości w 201Em masz tu-  http://www.transportszynowy.pl/et22modpoznast.html (http://www.transportszynowy.pl/et22modpoznast.html)
Tytuł: Odp: Prowadzenie 201Ek
Wiadomość wysłana przez: Tyrystor w 18 Sierpnia 2012, 12:10:01
Jeżeli komputer (bo raczej nie zdajnik :D) sam realizuje pozycje w 201Em to nie ma dużego ryzyka że przypadkiem dojdzie do rozerwania ciężkiego składu?
Tytuł: Odp: Prowadzenie 201Ek
Wiadomość wysłana przez: Szycha441 w 18 Sierpnia 2012, 12:20:54
Jest i to się często zdarza w tych Helmutach.
Tytuł: Odp: Prowadzenie 201Ek
Wiadomość wysłana przez: EU07-457 w 19 Sierpnia 2012, 18:57:01
Jeżeli komputer (bo raczej nie zdajnik :D) sam realizuje pozycje w 201Em to nie ma dużego ryzyka że przypadkiem dojdzie do rozerwania ciężkiego składu?

Ryzyko jest o wiele większe niż na 201E, gdyż podczas prowadzenia rozruchu nie ma praktycznie możliwości naciągnięcia składu - zadając prędkość np. 10 km/h komputer robi wszystko, ażeby jak najszybciej osiągnąć zadaną prędkość. Ponadto jeśli podczas rozruchu prędkość rzeczywista zbliży się do prędkości zadanej (na około 2 km/h) następuje natychmiastowe rozłączenie styczników liniowych, co przy dużych prądach powoduje spore szarpnięcia.
Od siebie dodam, że po "wyczuciu" tych maszyn prowadzenie ich sprawia dużo przyjemności mimo opisanych mankamentów. Przy lżejszych pociągach (tak do 2500 ton) prowadzenie 201Em jest bardzo fajne.
201Ek w zasadzie prowadzi się bardzo podobnie jak tradycyjnego ET22, z tą różnicą, że zamiast koła mamy joystick.