- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Na warsztacie => Wątek zaczęty przez: Tyrystor w 13 Sierpnia 2012, 20:49:39

Tytuł: Tyrystorowy Warsztat
Wiadomość wysłana przez: Tyrystor w 13 Sierpnia 2012, 20:49:39
Na początku chciałbym Was przeprosić za moje niemiłe zachowanie kilka miesięcy temu. Żałuję tego i cieszę się że mogłem powrócić.

Do tematu: Tutaj będę przedstawiał moje prace nad tworzonymi dodatkami do Symulatora MaSzyna. Na początek prezentuje teksturę Ostrowskiej lokomotywy ET22-248 stojącej obecnie na terenie Lokomotywowni Odolany. Proszę nie zważać na błędy ponieważ jest to "wersja robocza" :D.
Tytuł: Odp: Tyrystorowy Warsztat
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 13 Sierpnia 2012, 20:52:46
Pokaż fotki z których ją robisz.
Tytuł: Odp: Tyrystorowy Warsztat
Wiadomość wysłana przez: Maxiu w 13 Sierpnia 2012, 20:55:23
Miałeś zrobić zdjęcia na szopie? Jak dopracujesz to pójdzie na pewno :)
Tytuł: Odp: Tyrystorowy Warsztat
Wiadomość wysłana przez: Tyrystor w 13 Sierpnia 2012, 21:07:14
Pokaż fotki z których ją robisz.

Sawi muszę jeszcze poprawić foto bo przy drugim boku deszcz spadł i ostrości nie łapał.
http://eu07.pl/userfiles/14745/priv-ET22-248_photos.rar (http://eu07.pl/userfiles/14745/priv-ET22-248_photos.rar)
Tytuł: Odp: Tyrystorowy Warsztat
Wiadomość wysłana przez: matfre96 w 14 Sierpnia 2012, 14:14:50
Nie musisz. Wystarczy że odpowiednio usuniesz żaluzje.
Tytuł: Odp: Tyrystorowy Warsztat
Wiadomość wysłana przez: Patrykos w 14 Sierpnia 2012, 14:20:06
Nie musisz. Wystarczy że odpowiednio usuniesz żaluzje.
Ale teraz to chyba żartujesz, co?
Tytuł: Odp: Tyrystorowy Warsztat
Wiadomość wysłana przez: Tyrystor w 14 Sierpnia 2012, 18:15:53
Nie musisz. Wystarczy że odpowiednio usuniesz żaluzje.
Nie mogę usunąć żaluzji ponieważ drugi bok to jak portal między światami w tym byku. Musi być drugi bok ze zdjęć.
Tytuł: Odp: Tyrystorowy Warsztat
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 14 Sierpnia 2012, 20:20:15
Sawi muszę jeszcze poprawić foto bo przy drugim boku deszcz spadł i ostrości nie łapał.]
Znasz Moje zdanie w tych kwestiach. Zrób piko belo i na testy.
Tytuł: Odp: Tyrystorowy Warsztat
Wiadomość wysłana przez: Tyrystor w 15 Sierpnia 2012, 11:07:00
W tym czasie zrobiłem parę nowości dźwiękowych dla lokomotyw 181 i 182. Autorem materiału filmowego skąd pozyskałem większość dźwięków jest @mechatronik. Słyszany dźwięk wskaźnika pozycji wału kułakowego opóźnia się przez działanie frapsa. Przy normalnej jeździe tego nie słychać.   http://www.youtube.com/watch?v=3faE8QirVng&feature=youtu.be (http://www.youtube.com/watch?v=3faE8QirVng&feature=youtu.be)

  Dodano: 16 Sierpnia 2012, 22:44:19
Coming Soon... A właściwe kilka doróbek, poprawek i do testu!
Tytuł: Odp: Tyrystorowy Warsztat
Wiadomość wysłana przez: up5358 w 17 Sierpnia 2012, 01:51:52
Witaj
Skoro na warsztacie to być może ktoś zwróci uwagę na poprawienie kilku detali aby symkowy "byk" wyglądał, jak jego pierwowzór.  Dokładnie zaznaczone kółkami i teraz napiszę o co chodzi:

w żółtym kółku: Ten badyl w oknie jest stosowany tylko w przypadku lokomotyw, które idą na szopie w pokrzywy na dłuższy czas. Jeśli lokomotywa ma być w ruchu (zapewne po to jest tworzona tekstura) to podmień na adekwatne okno z innego byka albo w inny sposób ten kołek "wymazać".

w czerwonym kółku: Loki od bodajże 233 lub 234 nie posiadają już fabrycznie tych elementów. Sposób zawieszenia mają identyczny jak 201E, 201e-zez, itp w naszym symku.  W poprzedniej wersji pisałem o tym w temacie @Szoguna pod jego 22-256. Odpisał, że to kwestia nałożenia alfy w odpowiednim miejscu.
Wiem, że to nie jest koncert życzeń ale jeśli dałoby się załatwić takie "pierdoły" to jazda tym elektrowozem byłaby większą przyjemnością.

Tytuł: Odp: Tyrystorowy Warsztat
Wiadomość wysłana przez: Szycha441 w 17 Sierpnia 2012, 09:46:17
Super byk! :) Na pewno jeden z lepszych. A czy nowe dźwięki dla 181 i 182 zostaną opublikowane?
Tytuł: Odp: Tyrystorowy Warsztat
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 17 Sierpnia 2012, 09:52:04
Zostaną, jak przejdą pozytywnie testy.
Tytuł: Odp: Tyrystorowy Warsztat
Wiadomość wysłana przez: Tyrystor w 17 Sierpnia 2012, 16:44:52
Wiem, że to nie jest koncert życzeń ale jeśli dałoby się załatwić takie "pierdoły" to jazda tym elektrowozem byłaby większą przyjemnością.

Pierdoła warta 2 sekund poświęcenia. Zrobię to co możliwe, ale jak pisałem są ważniejsze rzeczy w tej tex :)

  Dodano: 17 Sierpnia 2012, 19:32:28
Co byście powiedzieli na coś takiego?
Tytuł: Odp: Tyrystorowy Warsztat
Wiadomość wysłana przez: Balaclava w 17 Sierpnia 2012, 19:38:41
Dałeś tam alfę? Ja bym to raczej zrobił tak jak @Benek robi te płynne przejścia między trawą na MOPie.
 
Tytuł: Odp: Tyrystorowy Warsztat
Wiadomość wysłana przez: PX48-28 w 17 Sierpnia 2012, 19:40:16
Wygląda bardzo fajnie.
Tytuł: Odp: Tyrystorowy Warsztat
Wiadomość wysłana przez: hunter w 17 Sierpnia 2012, 19:54:39
Nie ma co meczyc podsypki sprzed 10 lat, nalezaloby zrobic nowa.
Tytuł: Odp: Tyrystorowy Warsztat
Wiadomość wysłana przez: Tyrystor w 17 Sierpnia 2012, 19:57:58
Hunter właśnie nad tym pracuję :PP. Jest sens zwiększania rozdzielczości tekstury?
Tytuł: Odp: Tyrystorowy Warsztat
Wiadomość wysłana przez: Ra w 17 Sierpnia 2012, 20:16:47
Jest już przygotowane nowe mapowanie podsypki, do którego nie potrzeba skalować zdjęć oraz przy którym różne profile nie wymagają oddzielnych tekstur, a także próbnie jest zrobiona jedna tekstura 1024×1024.
Tytuł: Odp: Tyrystorowy Warsztat
Wiadomość wysłana przez: Tyrystor w 20 Sierpnia 2012, 23:07:03
EN57-1937 w przygotowaniu.
Tytuł: Odp: Tyrystorowy Warsztat
Wiadomość wysłana przez: MaciejM w 20 Sierpnia 2012, 23:09:04
EN57-19xx syreny mają obok górnego reflektora.
Tytuł: Odp: Tyrystorowy Warsztat
Wiadomość wysłana przez: Tyrystor w 20 Sierpnia 2012, 23:17:18
EN57-19xx syreny mają obok górnego reflektora.
Przerobi się :D

Edit: Człon Ra oteksturowany, czekają go jeszcze poprawki.
Tytuł: Odp: Tyrystorowy Warsztat
Wiadomość wysłana przez: up5358 w 21 Sierpnia 2012, 20:29:50
EN57-19xx syreny mają obok górnego reflektora.

Wasza KaeMowska 57-1900 ma tak, jak w ED72:

http://www.hot.jpg.pl/zdjecie/73636/pgt/100/EN571900__tory_postojowe_Pruszkow_wakacje_1990.html

http://www.kolejowaklatka.org/001/index.php?nr=4902

To jest jedyna EZT z serii 19XX posiadająca tak zrobione syreny. Pozostałe mają te urządzenia po obydwóch stronach górnych reflektorów.
Tytuł: Odp: Tyrystorowy Warsztat
Wiadomość wysłana przez: ZT-POZNAN w 21 Sierpnia 2012, 20:47:14
Witaj
Skoro na warsztacie to być może ktoś zwróci uwagę na poprawienie kilku detali aby symkowy "byk" wyglądał, jak jego pierwowzór.  Dokładnie zaznaczone kółkami i teraz napiszę o co chodzi:

w żółtym kółku: Ten badyl w oknie jest stosowany tylko w przypadku lokomotyw, które idą na szopie w pokrzywy na dłuższy czas. Jeśli lokomotywa ma być w ruchu (zapewne po to jest tworzona tekstura) to podmień na adekwatne okno z innego byka albo w inny sposób ten kołek "wymazać".

w czerwonym kółku: Loki od bodajże 233 lub 234 nie posiadają już fabrycznie tych elementów. Sposób zawieszenia mają identyczny jak 201E, 201e-zez, itp w naszym symku.  W poprzedniej wersji pisałem o tym w temacie @Szoguna pod jego 22-256. Odpisał, że to kwestia nałożenia alfy w odpowiednim miejscu.
Wiem, że to nie jest koncert życzeń ale jeśli dałoby się załatwić takie "pierdoły" to jazda tym elektrowozem byłaby większą przyjemnością.


Reasumując ostatni byk, z tego typu układem pudła ma numer 241, od 242 rozwiązano to już inaczej.
@Trystor zwróć uwagę również na ułożenie żaluzji na dachu, w pierwszym poście miałeś dobrze, kolejno zmieniłeś na te z przed numeru 242, co w tym wypadku mija się ze stanem faktycznym. Dla ciekawostki = byk obecnie wpisany na stan CT Warszawa, status OS
Tytuł: Odp: Tyrystorowy Warsztat
Wiadomość wysłana przez: up5358 w 21 Sierpnia 2012, 20:54:55
ZT-Poznań: Mnie chodziło o system zawieszenia, a nie o układ żaluzji na pudle.
Proszę, poniżej zdjęcie ET22-239, która ma się nijak do twojego twierdzenia:
http://archeo.kolej.pl/krzysr/pkp/html/et22_201.html
ET22-241:
http://www.kw.rail.pl/details.php?image_id=5822

Ty pisałeś o układzie żaluzji, bo rzeczywiście 241 jako ostatnia ma takie. 242 ma już takie, jak pozostałe numery wzwyż.
Tytuł: Odp: Tyrystorowy Warsztat
Wiadomość wysłana przez: klimczok_mk w 21 Sierpnia 2012, 21:23:52
Tyrystor ty to robisz na bazie ED72 czy od podstaw nowy model?
Tytuł: Odp: Tyrystorowy Warsztat
Wiadomość wysłana przez: ŁukaszWrocław w 21 Sierpnia 2012, 21:57:27
Tyrystor ty to robisz na bazie ED72 czy od podstaw nowy model?

Wydaje mi się że na bazie modelu ED72. Moje przypuszczenie opiera się na tych syrenach na boku.
Tytuł: Odp: Tyrystorowy Warsztat
Wiadomość wysłana przez: ZT-POZNAN w 21 Sierpnia 2012, 22:00:36
ZT-Poznań: Mnie chodziło o system zawieszenia, a nie o układ żaluzji na pudle.
Proszę, poniżej zdjęcie ET22-239, która ma się nijak do twojego twierdzenia:
http://archeo.kolej.pl/krzysr/pkp/html/et22_201.html
ET22-241:
http://www.kw.rail.pl/details.php?image_id=5822

Ty pisałeś o układzie żaluzji, bo rzeczywiście 241 jako ostatnia ma takie. 242 ma już takie, jak pozostałe numery wzwyż.

Nie miałem na myśli tych elementów, o których pisałeś, a budowę pudła, jeżeli chodzi o Twoje stwierdzenie, te elementy podparcia posiadają byki do numeru 221, (dawne belkowce miały to jeszcze inaczej rozwiązane).
Tytuł: Odp: Tyrystorowy Warsztat
Wiadomość wysłana przez: Tyrystor w 09 Września 2012, 18:46:07
Tyrystor ty to robisz na bazie ED72 czy od podstaw nowy model?

Oczywiście że na ED72 :) Model wymaga delikatnych przeróbek i będzie kibelek.

EDIT. Prace suną bardzo wolno, ale coś się dzieje. Przerobiłem częściowo kabinę.

Scalone.
Rozi