- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Infrastruktura kolejowa => Wątek zaczęty przez: PanTraxx w 02 Sierpnia 2012, 14:33:38
-
Witam wszystkich. Okoliczności z jakich tutaj piszę są tragiczne. Jedna z firm zaczęła już dzisiaj burzyć stację Lubin Górniczy. To tak dla mnie tragiczne że mógłbym się rozpłakać przed ekranem pisząc to co się dzieje :(. Zdjęcia poniżej.
-
Zaorają całą stację czy tylko budynek? Jeśli tylko zabitą dechami budę, to chyba nie jest tak tragicznie ;)
-
Ja też nie widzę w tym nic tragicznego. Straszyło do tej pory to wyburzają.
-
Zaorają całą stację czy tylko budynek?
Nie tylko budynek :). Nie chodzi oto czy to dziura zabita deskami czy coś innego. Ta stacja jest piękna nie z zewnątrz ale piękna z historii.
-
Czy likwidują w ogóle całą stację, czy wyburzają budynek, żeby np. postawić coś nowego?
-
OIDP Wyburzają budynek żeby poszerzyć ul. Kolejową. Stacja jako taka zostaje, a podobno w przyszłym roku ma być remont linii.
-
Kolega @adamst ma trochę racji lecz tam mają postawić "centrum przesiadkowe" a ruch pasażerski ma być wznowiony we wrześniu lub grudniu tego roku. Przygotowuję aparat ;).
PS. Tylko budynek.
-
Łeee, no to nie ma w sumie nad czym za bardzo rozpaczać.
-
Jest różnica między stacją a dworcem.
-
Bez zbędnego filozofowania i tak uważam, że nie ma zatem nad czym się rozckliwiać. Miejsce to nie zostanie "zlikwidowane".
-
Dzisiejsze foty z wyburzania. Dzisiaj było dużo fotografów.
-
@PanTraxx, no teraz fotki nabrały klimatu.
-
Staram się :).
-
Stara ta stacja, że ma taką historię? O ile wiem zabytków nie można rozbierać.
-
Powiem w skrócie. Stacja ta działała od 1869 roku. Nazywała się wtedy chyba "Lüben i. Schl.- Bahnhof".
Stacja ta odwiedzała pociągi osobowe nawet ze Szczecina (gdzieś tak w czasach PRL-u lub starsze). W 2009 roku przestała odwiedzać pociągi osobowe nawet z Legnicy. Budynek stacyjny przestał być zabytkiem kiedy jakiś "inteligent" zmodernizował właśnie ten budynek. Dlatego teraz (06.07.2012) zostały same gruzy ,iż w sobotę pospieszyli się i została sama ściana.
-
Stara ta stacja, że ma taką historię? O ile wiem zabytków nie można rozbierać.
Masz rację wedle przepisów tak jest. W praktyce jednak zależy czy główny konserwator nie przytuli jakiejś większej kwoty. Jeżeli przytuli, a komuś zależy na wyburzeniu, to już po zabytku...Przykład - w Łodzi w ten sposób wyburzono większą część zakładów, które również były zabytkami (Uniontex, Eskimo, Zajezdnia MPK na Dąbrowie). Także nie ma się co dziwić.
-
@Tomaszek_Lodz masz rację. Jednak dodaj do tej historii ,że (jak wspomniałem wyżej) ta stacja nie jest zabytkiem odkąd ją zmodernizowano dlatego mieli łatwiej tak zwane "rachu ciachu i po strachu".
-
Wiesz...zmodernizowanie zabytku też nie jest tak "hop-siup". Żeby zmodernizować obiekt zabytkowy również trzeba mieć zgodę konserwatora. Sama modernizacja nie może zbyt "unowocześniać" budynku. Może być zmodernizowany, jednak z zachowaniem swoich pierwotnych cech (np. nie można pokryć cegieł tynkiem). Skoro twoją stację zmodernizowali że tak powiem-od fundamentu, to znaczy, że chyba nie była ona jednak zabytkiem. Chyba że...jak pisałem wcześniej ktoś otrzymał stosowną "gratyfikację".
-
Wiesz...zmodernizowanie zabytku też nie jest tak "hop-siup". Żeby zmodernizować obiekt zabytkowy również trzeba mieć zgodę konserwatora. Sama modernizacja nie może zbyt "unowocześniać" budynku. Może być zmodernizowany, jednak z zachowaniem swoich pierwotnych cech (np. nie można pokryć cegieł tynkiem). Skoro twoją stację zmodernizowali że tak powiem-od fundamentu, to znaczy, że chyba nie była ona jednak zabytkiem. Chyba że...jak pisałem wcześniej ktoś otrzymał stosowną "gratyfikację".
Dworzec w Lubinie został zmodernizowany (przebudowany) w latach '70.
-
Mieszkam niedaleko Lubina - w Głogowie (uta Miedzi Głogów, różowy most - Tolerancji, największe rondo w Europie w centrum miasta) i co do stacji Lubin. Wyburzają, gdyz po co ma straszyć? I tak żaden pociag osobowy tamtędy nie jeździ. Rzadko jeżdżą towarówki. Prędkość na tej linii pewnie z 10-15 km/h (zły stan torów, podtorza itp). Za około 1 roku ma ruszyć przebudowa tej linii na odcinku Legnica - Rudna Gwizdanów, wtedy stacja na nowo powstanie. Tylko trzeba poczekać właśnie rok.
Sam jeździłem tą linią do Wrocławia, pociągiem ze Szczecina do Wrocławia Głównego p. Legnicę, ale było do dawno i ładnych parę latek temu. Tak samo z Głogowa do Legnicy (gdyż tam mam rodzinkę). Kursowały pociągi (60km) w 1:10 h. Po modernizacji pewnie ruszą spowrotem pociągi osobowe i nawet będzie opłacalna podróż z Głogowa do Legnicy o czasie podróży konkurencyjnym z busami. Kwestia tylko, jak im wyjdzie modernizacja linii.