- Symulator MaSzyna -
Hyde Park => Inne niekolejowe => Wątek zaczęty przez: Sawi w 01 Sierpnia 2012, 13:32:32
-
Tak korzystając dziś z wolnego dnia przeglądałem sobie YouTube i trafiłem na całkiem ciekawy filmik &feature=related Pojęcia nie miałem, że była taka wersja syrenki. Znałem o tyle o ile wersje 105, ale Syreny Sport nie, do dziś. Zachęcam do obejrzenia tego filmiku. O jakich Wy prototypach słyszeliście? Podzielcie się proszę swoimi fotkami lub jakimś filmikami.
Dodano: 01 Sierpnia 2012, 13:48:49
Lub po prostu napiszcie, jaki Wy kojarzycie. Domyślam się, że musiało być tego sporo, dlatego zachęcam do podzielenia się swoją wiedzą z innymi. Dzięki temu razem nieco przybliżymy sobie te prototypowe pojazdy.
Dodano: 01 Sierpnia 2012, 13:55:07
Zachowamy o nich pamięć w tym miejscu :).
-
A tu na tym filmiku są wszystkie prototypy malucha, których wiekszości tez nie znałem i nie wiedziałem ze takie istniały np. fiat 126p "Wszędołaz"
-
Ja czytałem o Syrenie Sport w gazecie. Przykra historia :( Zastanawiam się, czy jeszcze kiedykolwiek będą produkować polskie samochody...
-
Lecim dalej. Kolejny ciekawy filmik pokazujący kawał naszej dobrej motoryzacji prototypowej &feature=related jak na to patrzę, to aż łezka się w oku kręci, bo dzisiejsze przodujące firmy samochodowe produkują dosłownie auta w tym właśnie stylu. Kto by pomyślał, że nasi inżynierowie wyprzedzą te firmy o jakieś 50 lat szok.
-
A ja w życiu bym nie pomyślał, że było tyle modeli WSKi: http://wueska.pl/pl/start.html (http://wueska.pl/pl/start.html).
-
Czytałem że syrena sport została odbudowana przez jakiegoś fanatyka. http://www.poranny.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20120407/MAGAZYN/120409744 Oprócz tego ciekawymi konstrukcjami były: Maluch Bombel, Lekki Pojazd Terenowy, Maluch Pingwin malujący pasy na jezdniach i Maluch Cabrio.
-
Wiele ciekawych maszyn (m. in. pokazany wyżej beskid, czy wszędołaz) znajduje się w Muzeum Techniki i Komunikacji w Szczecinie przy ul. Niemierzyńskiej. http://muzeumtechniki.eu/
-
http://auta-prl.prv.pl/
Fajna strona wiele ciekawych polskich prototypów.
-
W pewnym sensie jest to wątek nie tylko o polskiej motoryzacji, a o ogólnej. ;) Ja tym razem napiszę o nie zbyt udanym wytworze Jaguara z 2012 roku. Chodzi mi o model XKR-S. Jak wiadomo Jaguar zawsze na uwadze miał komfort, styl i klasę a nie prędkość. Lecz przy tym modelu skupili się tylko na prędkości. W tym modelu zamontowali silnik nowej generacji AJ-V8 o mocy 550 KM. Na długiej prostej wyciąga prędkość rzędu 300km/h. Wydaje się, że jest on samochodem marzeń, lecz przegrał wyścig na prostej, oraz na zakrętach z Nissanem GTR z 2011 roku, z silnikiem V6 3.8 o mocy 530 KM. Jaguar przegrał już na samym starcie, jak się okazało Nissan do setki rozpędził się w 3 sekundy z włączoną opcją "Start" . Na samych zakrętach Nissan pojechał o 14 km/h szybciej od Jaguara pomimo tego ze XKR-S wchodzi w zakręty chyba najlepiej jak kiedykolwiek widziałem. Jest to przykład, że często nie liczą się tylko konie pod maską... Być może jest to tak, że Jaguar bardzo rzadko skupia się na prędkości lecz na " Dizajnie " i nie ma takiego doświadczenia w prędkości jak Nissan. Taka jest moja skromna opinia po obejrzeniu tych dwóch samochodów w jednym z odcinków Top Geara. ;)
-
Ze wszystkich projektów w dziejach polskiej motoryzacji, na pierwszym miejscu plasuje Beskida. To byłby niesamowity krok naprzód, no ale powstało Cinquecento.
-
Czytałem że syrena sport została odbudowana przez jakiegoś fanatyka.
Widziałem, rekonstrukcja niezbyt wierna, ale i tak dobrze, ze powstają takie inicjatywy. Choć tutaj http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewtopic.php?t=14095 (http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewtopic.php?t=14095) jest prawdziwa bomba - odnaleziono prototyp tzw "syreny 607" - powszechnie uznawany za zniszczony komisyjnie po testach. Jest to nawet cenniejsza (historycznie) rzecz od syreny sport - bo syreny sport zachowała się dokumentacja fotograficzna - a "607" znana jest bodajże z dwóch kiepskiej jakości zdjęć.
Jak widać stare szopy i garaże wciąż kryją zaskakujące rzeczy :)
-
http://www.zlomnik.pl/index.php/2012/03/11/fura-na-niedziele-fiat-126p-coz-za-nie-pewnosc/ Kaszlak z napędem na przód.
-
U mnie w na osiedlu znajduje się samochód ze znaczkiem Fiata, ale nie wiem czy to jest Fiat,zdjęcie w załączniku i dodaje jeszcze Wołgę.
-
To Fiat Barchetta. Podobny do modelu Coupe, powstało mało sztuk. A Wołga to GAZ-21, czyli postrach dzieci w ZSRR.
-
Co do wcześniej wspomnianej wołgi ja pamiętam ją jako tego typu wozik http://pu.i.wp.pl/k,MTAwNjYzODMsNDYwMTAwNTc=,f,czarna_wolga_01.jpg
-
A Wołga to GAZ-21, czyli postrach dzieci w ZSRR.
Co do wcześniej wspomnianej wołgi ja pamiętam ją jako tego typu wozik http://pu.i.wp.pl/k,MTAwNjYzODMsNDYwMTAwNTc=,f,czarna_wolga_01.jpg
Ja tez pamiętam ten wozik i to właśnie on był postrachem dzieci w ZSRR i nie tylko tam bo w Polsce również , a nie tutaj wyżej wymieniony Wołga GAZ-21.
-
Ten wozik nie był tylko postrachem dzieci z ZSRR, bo opowieści o czarnej wołdze pamiętam do dziś. Mama nie raz do mnie mówiła za bajtla, jak będziesz niegrzeczny, to przyjedzie po Ciebie czarna wołga i Cię porwie.
-
Co do wcześniej wspomnianej wołgi ja pamiętam ją jako tego typu wozik http://pu.i.wp.pl/k,MTAwNjYzODMsNDYwMTAwNTc=,f,czarna_wolga_01.jpg
To jest GAZ-24 czyli następca serii 21 (GAZ-22 to kombi, GAZ-23 miał silnik od GAZa-13 Czajka)
A tutaj historia o Czarnej Wołdze
http://pl.wikipedia.org/wiki/Czarna_wo%C5%82ga
Czarna wołga – miejska legenda rozpowszechniana w Polsce głównie w latach 60. i 70. XX wieku, mówiąca o kursującej po mieście czarnej limuzynie marki Wołga M-21 (później M-24), którą rzekomo porywano dzieci.
-
W sprawie "Wszędołaza" to mogę powiedzieć, że jest to niewypał - za słaby silnik. Musi się nieźle nagotować, aby w ogóle ruszyć.
-
Zapominasz, że ten pojazd posiadał gumowe gąsienice do jazdy terenowej, a nie do długotrwałej jazdy po szosie.