- Symulator MaSzyna -
Hyde Park => Bieżące kolejowe => Wątek zaczęty przez: Husarz w 03 Lipca 2012, 11:14:34
-
ZNLE Gliwice po sukcesie towarowego Dragona - pierwszej od kilkunastu lat nowej polskiej lokomotywy - ruszył z produkcją lokomotywy pasażerskiej. E4MSU Griffin ma być gotowy jeszcze w tym roku.
Informuje Rynek Kolejowy: http://www.rynek-kolejowy.pl/33876/Pierwsze_zdjecie_Griffina.htm
-
Generalnie zgodny z wizualizacją. Mam nadzieję, że reflektory zostaną pomalowane na szaro.
-
ZNLE Gliwice po sukcesie towarowego Dragona
??? Sukces? Wyprodukowany jeden egzemplarz..
-
Na targach Trako 2011 została podpisana umowa na 4? Dragony dla STK.
-
Na początku października br. pojawiły się niepotwierdzone informacje o złożeniu zamówienia przez spółkę STK na lokomotywy E6ACT[12] Ostatecznie kontrakt na dostawę czterech lokomotyw został zawarty 12 października 2011[13]
http://pl.wikipedia.org/wiki/E6ACT (http://pl.wikipedia.org/wiki/E6ACT)
-
No cóż. Bydgoska PESA, czy Sądecki Newag się rozwijają i to nie tylko w PL.. Więc może ZNLE Gliwice, też się rozwiną :)
Myślę, że tu chodzi o sprawdzone produkty - wiadomo, że firma dołoży kasiorę i kupią Siemensa lub Bombardiera... a boją się póki co ZNLE.
-
Polacy nie gęsi i swój język mają. Dlaczego te lokomotywy mają angielskie nazwy? Przez dłuższy czas łudziłem się, że Dragon, w tym wypadku odnosił się do rodzaju dawnego wojska (skoro jest husarz, to może pociągnęli w tę stronę i zrobili dragona).
Ale Gryffin? A co jest złego w Gryfie ja się pytam?
-
No cóż. Bydgoska PESA, czy Sądecki Newag się rozwijają i to nie tylko w PL.. Więc może ZNLE Gliwice, też się rozwiną :)
Myślę, że tu chodzi o sprawdzone produkty - wiadomo, że firma dołoży kasiorę i kupią Siemensa lub Bombardiera... a boją się póki co ZNLE.
Całkowicie się z tobą zgadzam! Może Obleśnica myśli, że jakieś egzotyczne nazwy przyciągną zagraniczną klientelę.
-
Polacy nie gęsi i swój język mają. Dlaczego te lokomotywy mają angielskie nazwy? Przez dłuższy czas łudziłem się, że Dragon, w tym wypadku odnosił się do rodzaju dawnego wojska (skoro jest husarz, to może pociągnęli w tę stronę i zrobili dragona).
Ale Gryffin? A co jest złego w Gryfie ja się pytam?
Bo na tym polega międzynarodowy rynek, że lepiej wygląda z angielskimi nazwami. Tak wiem, ten lok jest dedykowany głównie na nasze tory ale anglosaskie nazwy to udogodnienie :)
-
del
-
Pierwszego dnia berlińskich targów InnoTrans odbyła się długo oczekiwana premiera pierwszej polskiej lokomotywy wielosystemowej Griffin wyprodukowanej przez ZNLE Gliwice. Przedstawiciele producenta poinformowali, że jazdy próbne pojazdu niezbędne w procesie uzyskania homologacji w Polsce prowadzić będzie PKP Intercity.
Podaje: Rynek Kolejowy http://www.rynek-kolejowy.pl/35393/Griffin_oficjalnie_zaprezentowany.htm
-
Że tak odświeżę wątek. Jako że targi się już skończyły, cisza ogarnęła temat tejże lokomotywy. Czy ktoś wie, gdzie ten lok się podziewa? Praktycznie słuch po nim zaginął. Wnioskuje że wrócił do Gliwic ale: czy jeździ? Grzebią coś przy nim? Wypożyczyli go?
-
Po Berlinie miał jeździć w Żmigrodzie.
-
Że tak odświeżę wątek. Jako że targi się już skończyły, cisza ogarnęła temat tejże lokomotywy. Czy ktoś wie, gdzie ten lok się podziewa? Praktycznie słuch po nim zaginął. Wnioskuje że wrócił do Gliwic ale: czy jeździ? Grzebią coś przy nim? Wypożyczyli go?
Podczas postoju 24 godzinnego składu złożonego z E4MSU, 16D-009 oraz 35WE-004 we mojej miejscowości (owy skład jechał z targów InnoTrans) rozmawiałem z "opiekunami" tych składów, a zwłaszcza z opiekunem Graffina. Zapomniałem jak ten Pan miał na imię ale był w tym programie TVN Turbo o Dragonie jak opowiadał. Ale przejdźmy do rzeczy. On mówił że jego dziecko (już jego drugie bo pierwsze to Dragon) czyli Gryffin będzie teraz dopieszczany oraz będzie przechodził różne testy unijne jak i nasze wewnętrzne UTK, które mają na celu nadanie mu certyfikatu oraz zezwolenia na poruszanie się po sieci kolejowej w Polsce oraz ogólnie. Musi też zostać zarejestrowany ten lok, a to z dnia na dzień nie trwa. Więc trzeba się uzbroić w cierpliwość. Zapowiadał też że już podpisali umowę na testowanie E4MSU w składach EIC sp. PKP Intercity. Czemu EIC czy tam Expressy ? Ponieważ one przeważnie jeżdżą przez magistrale kolejowe takie jak CMK czy inne szlaki kolejowe gdzie prędkość jest powyżej 140 km/h i zaś tam na tych szlakach chcą uzyskać pełne możliwości E4MSU. Więc to nie jest tak łatwo zbudować sobie lokomotywę oraz wypuścić ją na rynek jak to robi Pesa ze swoimi wyrobami np. Ely... ZNLE (od stycznia Newag) nie pozwala sobie na taką fuszerkę jaką robi PESA i dopieszcza i poprawia swój wyrób aby był jak najbardziej dopracowany oraz żeby nie miał defektów jakie zaś PESA robi nagminnie... ;) Patrz na Dragona. Tyle czasu już minęło od jego oficjalnego pokazania a wciąż dopiero jeden egzemplarz niedawno został oddano do użytku STK Wrocław ;)
-
Griffin jest w Gliwicach, na tą chwilę testami tej lokomotywy zainteresowani są trzej przewoźnicy.
-
Griffin jest w Gliwicach, na tą chwilę testami tej lokomotywy zainteresowani są trzej przewoźnicy.
Jacy?
-
PKP Intercity, jak pisałem powyżej. Tak gdybając to możliwe STK Wrocław przygarnie oraz możliwe że Lotos. Tak według mnie. Ale na 100 pro to PKP IC.
-
Nasi Czytelnicy sfotografowali nową, czteroosiową lokomotywę Newagu Gliwice w Żmigrodzie, gdzie znajduje się tor doświadczalny Instytutu Kolejnictwa. Producent potwierdza, że pojazd rozpoczyna testy dynamiczne.
Griffin przeznaczony jest do prowadzania pociągów towarowych o masie do 3200 ton z prędkością do 140 km/h oraz pociągów pasażerskich z prędkością do 190 km/h. Najnowszy produkt Newagu Gliwice został zaprezentowany w ubiegłym roku na Berlińskich targach InnoTrans. Harmonogram testowego modelu - lokomotywa uniwersalnej, dostosowanej do prowadzenia pociągów pasażerskich i towarowych, o prędkości maksymalnej 140 km/h, jest opóźniony. Newag zakładał, że w kwietniu uda się już wprowadzić lokomotywę do eksploatacji nadzorowanej.
Tymczasem dopiero rozpoczynają się testy lokomotywy na torze doświadczalnym Instytutu Kolejnictwa w Żmigrodzie. Sfotografowali ją tam nasi Czytelnicy - Kamil Masło i Adam Kupniewski. Producent potwierdził, że elektrowóz znajduje się w Żmigrodzie na testach, wciąż czekamy jednak na aktualny harmonogram zajęć dla nowego produktu polskiego producenta.
Newag Gliwice zwrócił się już o zgodę do PKP Cargo na przeprowadzenie próbnych jazd badawczych w celu uzyskania świadectwa dopuszczenia do eksploatacji i na tę propozycję przewoźnik odpowiedział pozytywnie. Próby będą wykonywane na terenie Śląskiego Zakładu Spółki po testach w Żmigrodzie.
W tym samym czasie, gdy naszym Czytelnikom udało się "ustrzelić" Griffina, na torze w Żmigrodzie testowano także nową lokomotywę Vectron Siemensa.
Info: http://www.rynek-kolejowy.pl/44928/_Griffin_natestach_wZmigrodzie_.htm
-
Około godziny 9:00 Griffin przyjechał z wagonami IC na Grochów (od strony Michałowa). Na razie stoi na przybyciu w celu ustalenia gdzie go odstawić.
-
Kilka dni temu Griffin zawitał do Nowego Sącza celem przeprowadzenia jazdy próbnej po pętli grybowskiej.
http://youtu.be/Pk-nVkUfIxM
-
A wiadomo może którędy pojedzie Griffin na testy do Olsztyna – Nidzicy?
-
A z czym on pojedzie do Olsztyna i jaka będzie jego następna trasa?
-
To co słyszałem, to Nidzica>-<Olsztyn przez E-65.
Teraz pierwszy przecinek jest na właściwym miejscu.
Drugi przecinek zbędny, gdyż Nidzica-Olsztyn nie jest wtrąceniem.
Jeśli półpauza spełnia funkcję myślnika, to okala ją spacja.
Benek
-
Właśnie przed chwilą Griffin był u mnie na stacji w Konopkach (E65). Czyli będzie dalej jechał przez Mławę, Działdowo i na Nidzicę-Olsztyn.
Skład prowadzi niebieska siódemka PKP Cargo ale nie wiem jakie numery bo za daleko trochę było. I dwa wagony do tego, te co są na screenach rynku kolejowego.
Info z ostatniej chwili od kumpla: skład prowadziła EU07-096.
-
Przed chwilą wjechała do Stupska, EU07-096 & Gryffin i zielony wagon kl.2 i sypialny.
-
A poniżej daję linka do filmiku z przejazdu Griffina. Skład o numerze TXE 155001 relacji Warszawa Grochów - Działdowo.
Dodano: 20 Maja 2013, 12:18:39
Wiadomo może kiedy jest spodziewany powrót Griffina z testów koło Olsztyna?
-
Ktoś pisał na Facebooku że około dwóch godzin temu widziany był już w Zawierciu, jechał w stronę Katowic.
-
Dzisiaj rano opuścił Olsztyn.
-
Dziś około 15 dotarł do Gliwic via CMK.
http://rail.phototrans.eu/14,79593,0,ZNLE_E4MSU_.html