- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Bieżące Symulatorowe => Wątek zaczęty przez: roobinsoon w 29 Czerwca 2012, 23:22:12
-
Witam:). Jaka jest roznica miedzy odcieciem a napelnianiem podczas jazdy ze skladem? Zauwazylem, ze przyspieszenie jest znacznie lepsze na napelnianiu. Czy to znaczy, ze jesli kran hamulca jest ustawiony na odcieciu to sklad hamuje w jakis sposob?
-
Odcięcie - brak sterowania hamulcem ze strony kranu, na którym jest załączone. Stosowane jest przy jeździe w kabinie, która jest wyłączona, a także w trakcji ukrotnionej / popychu.
-
Jeśli prowadzisz skład to kran hamulca MUSI być na pozycji "jazda"(num 4). Odciecie stosujemy gdy jedziemy na doprzęgu wtedy maszynista w pierwszej maszynie obsługuje kran. Napełnianie czyli tzw "falę" stosujemy podczas odluźniania składu.
-
@roobinsoon zapomniałeś o wujaszku Google http://www.transportszynowy.pl/lokehamowanie.php
-
Juz kumam. Wolalem zapytac "kumpli" niz wujka.
-
Sawi, a czytałeś jakie bzdury są zamieszczone na tej stronie? Zwróć uwagę na opis pozycji zaworu FV4a..Już kilka razy interweniowałem e-mailowo, bo to nie pierwszy ,,byk". Rezultat - groch o ścianę.
Napełnianie czyli tzw "falę" stosujemy podczas odluźniania składu.
Niekoniecznie. W pozycji ,,jazda" napełnia się przewód główny hamulcowy ciśnieniem o wartości 0,5 MPa, no chyba, że nastawimy na regulatorze inną wartość. Napełnianie uderzeniowe powoduje przepływ ciśnienia o większej wartości niż w kanaliku nastawionym w pozycji ,,jazda". Napełnianie przewodu głównego może również nastąpić w innych pozycjach. Np zastosowaliśmy hamowanie służbowe pełne, upuszczając 0,2 MPa z przewodu głównego hamulcowego. Następnie przestawiliśmy rączkę zaworu w I-szy stopień hamowania. Wówczas mamy do czynienia z odhamowaniem stopniowym, a więc napełnianiem przewodu głównego hamulcowego z wartości 0,3 MPa do wartości 0,46 MPa (w zależności od nastawienia regulatora ciśnienia).
-
http://trakcja.rail.pl/readarticle.php?article_id=17 - polecam sie zapoznac. ;)
-
Sawi, a czytałeś jakie bzdury są zamieszczone na tej stronie? Zwróć uwagę na opis pozycji zaworu FV4a..Już kilka razy interweniowałem e-mailowo, bo to nie pierwszy ,,byk". Rezultat - groch o ścianę.
Napełnianie czyli tzw "falę" stosujemy podczas odluźniania składu.
Niekoniecznie...
Zobacz jaki mas przelot na jeździe a jaki na napełnianiu.
-
Nie rozmawiamy o przelocie, tylko o ,,napełnianiu" ;)
A tak w ogóle, Koleje Austriackie mają całkowicie zablokowane napełnianie uderzeniowe.
-
Fakt masz rację.
Jak napełnia się pusty skład to też daje się w napełnianie choć niczego się nie luzuje.
A wiesz może dlaczego Austrii mają zablokowane uderzeniowe ? Bo raczej towarowy skład na jeździe to byś w 10min nie napełnił na jeździe.
-
Hmm..to pewnie kwestia taboru. Inaczej obsługuje się hamulec na ES64U4 inaczej na EU07, w której mamy prastare FV4a, które w pozycji ,,jazdy" nie ma siły i trzeba pomagać uderzeniowym. Zespoły hamulcowe Knorra są niezawodne i być może większe problemy mają z pojawieniem się wysokiego ciśnienia. Zresztą, co tu ukrywać: na FV4a, obsługując krótki pociąg zahamuj pełnym i daj dźwignię w jazdę. Efekt taki sam, jakbyś dał uderzeniowe (chodzi mi oczywiście o pojawienie się wyższego ciśnienia w przewodzie głównym hamulcowym.