- Symulator MaSzyna -
Hyde Park => Bieżące kolejowe => Wątek zaczęty przez: mac310 w 29 Czerwca 2012, 23:20:03
-
Nie mogłem znaleźć informacji na ten temat więc zaryzykowałem pytanie.
Widzę w naturze, że niektóre semafory są ustawione bezpośrednio na słupach, a niektóre równolegle do słupa na wysięgniku z prawej strony. Czy takie różne umiejscowienia świateł na słupie semafora jest uzasadnione czymś konkretnym np. wskazuje na coś lub jest stosowane w określonych okolicznościach czy po prostu jest kwestią bliżej nieokreślonego przypadku?
Jeden z dyżurnych ruchu twierdził, że światła w jednej linii ze słupem są umieszczane gdy nie ma wątpliwości co do tego jakiego toru dotyczą, a na wysięgniku z prawej są umieszczane wtedy gdy kilka semaforów jest blisko siebie i z daleka można mieć wątpliwość który dotyczy którego toru. Niby, że to umieszczenie po prawej stronie słupa ma poprawiać widoczność i jednoznaczność przypisania semafora do toru. Jakoś mnie to nie przekonuje, a instrukcja sygnalizacji nie mówi tu jasno.
-
Widoczność ma tu znaczenie. Często zdarza się tak (szczególnie na liniach zelektryfikowanych), że słupy trakcyjne zasłaniają semafor. Dlatego stosuje się specjalny wysięgnik, by poprawić widoczność wskazań semafora.
-
Czyli to czy jest na słupie czy obok słupa to zależy tylko od tego, żeby był dobrze widoczny i jednoznacznie interpretowany?
Żadnych dodatkowych znaczeń formalnych to nie ma?
-
Czyli to czy jest na słupie czy obok słupa to zależy tylko od tego, żeby był dobrze widoczny i jednoznacznie interpretowany?
Żadnych dodatkowych znaczeń formalnych to nie ma?
Tak jak Ziomal napisał, żadne tam, że są blisko, czy coś. No czasem zdarzają się 2 semki na 1 słupie...
-
No czasem zdarzają się 2 semki na 1 słupie...
Susz. Niedługo ten semafor przestanie istnieć:(