- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc doraźna => Wątek zaczęty przez: NoxU w 12 Czerwca 2012, 16:58:11
-
Witam
mam mały problem na scenerii. Jadąc EU07 po jakimś czasie jak zahamuje skład to lokomotywa później nie chce ruszyć. Pojawia się pomarańczowa lampka ("jazda na oporach zewnętrznych" czy jakoś tak) i nie wiem co dalej.
Czy włączył się jakiś hamulec a może przegrzane silniki? Pomóżcie co to może być i jak temu zaradzić :)
Pozdrawiam
Miłosz
-
Możesz zrobić screena pulpitu i manometrów?
-
Trzeba odhamować skład, jazda na oporach to rzecz normalna przy pierwszych "przekręceniach" nastawnikiem. Skład odhamuj klawiszami 7 i 9, potem 4 i 6, oczywiście jak stoisz. Z resztą odpowiedziałeś sam sobie:
jakimś czasie jak zahamuje skład to lokomotywa później nie chce ruszyć.
Czy włączył się jakiś hamulec
-
Ok jak coś to spróbuję tak zrobić. Dzięki.
PS: czy to może być spowodowane tym, że jak hamuję to nie odkręcam tej "kierownicy" na pozycję "zero"?
-
Jak nie wrócisz do pozycji "0" to po jakimś czasie może zapalić się lampka Przekaźnika nadmiarowego, przez co musisz go odblokować klawiszem "n".
-
PS: czy to może być spowodowane tym, że jak hamuję to nie odkręcam tej "kierownicy" na pozycję "zero"?
Nie. Możesz użyć hamulca nawet jak masz nastawnik jazdy w pozycji innej niż "zero". Wtedy skład hamuje, odkręcasz nastawnik na "zero", odhamujesz klawiszami 7 i 9 oraz 4 i 6 i jedziesz dalej :)
@Dominik333 - przekaźnik nadmiarowy wywala wtedy gdy podczas rozruchu nasza wskazówka w amperomierzu silników trakcyjnych osiągnie za wysoki poziom.
-
PS: czy to może być spowodowane tym, że jak hamuję to nie odkręcam tej "kierownicy" na pozycję "zero"?
Nie. Możesz użyć hamulca nawet jak masz nastawnik jazdy w pozycji innej niż "zero". Wtedy skład hamuje, odkręcasz nastawnik na "zero", odhamujesz klawiszami 7 i 9 oraz 4 i 6 i jedziesz dalej :)
Owszem, ale jak się nie pospieszy z zejściem na 0, to wybije mu nadmiarowy. Dominik333 na pewno dobrze wie, co to jest nadmiarowy i ma rację.
-
PS: czy to może być spowodowane tym, że jak hamuję to nie odkręcam tej "kierownicy" na pozycję "zero"?
Nie. Możesz użyć hamulca nawet jak masz nastawnik jazdy w pozycji innej niż "zero". Wtedy skład hamuje, odkręcasz nastawnik na "zero", odhamujesz klawiszami 7 i 9 oraz 4 i 6 i jedziesz dalej :)
Nie pisz głupot. Hamowanie i zatrzymanie składu z nastawnikiem w pozycji innej niż "0" powoduje wywalenie przekaźnika nadmiarowego. Tak jak napisał Dominik, po zadziałaniu nadmiarowego trzeba wcisnąć n.
@Dominik333 - przekaźnik nadmiarowy wywala wtedy gdy podczas rozruchu nasza wskazówka w amperomierzu silników trakcyjnych osiągnie za wysoki poziom.
Mikol, nie pisz głupot! Hamowanie na pozycji innej niż zero powoduje wzrost poboru prądu.
-
OIDP jak ongiś jeździłem w MaSzynie jeśli nie zszedłem nastawnikiem na zero to po zatrzymaniu wybijał nadmiarowy.
-
Mylicie przekaźnik nadmiarowy z wyłącznikiem ciśnieniowym.
-
Można jeszcze rozłączyć styczniki liniowe przed hamowaniem, a skręcić na zero później...
-
Nie pisz głupot. Hamowanie i zatrzymanie składu z nastawnikiem w pozycji innej niż "0" powoduje wywalenie przekaźnika nadmiarowego. Tak jak napisał Dominik, po zadziałaniu nadmiarowego trzeba wcisnąć n.
Ty nie pisz głupot. Nakręciłem filmik aby Ci udowodnić, że hamowanie i zatrzymanie składu z nastawnikiem w pozycji innej niż "0" nie powoduje wywalenia przekaźnika nadmiarowego tylko nie wiem jak go tu zamieścić.
-
Bo nie powoduje, jak wyluzujesz z nastawnikiem np. na bezoporowej to wybije.
-
A może hamujesz całym składem, a odhamowujesz tylko lokomotywę poprzez naciśnięcie klawisza 6 wtedy na manometrze w lokomotywie będzie wszystko ok, ale wagony nie zostaną odhamowane.
-
Nie pisz głupot. Hamowanie i zatrzymanie składu z nastawnikiem w pozycji innej niż "0" powoduje wywalenie przekaźnika nadmiarowego. Tak jak napisał Dominik, po zadziałaniu nadmiarowego trzeba wcisnąć n.
Ty nie pisz głupot. Nakręciłem filmik aby Ci udowodnić, że hamowanie i zatrzymanie składu z nastawnikiem w pozycji innej niż "0" nie powoduje wywalenia przekaźnika nadmiarowego tylko nie wiem jak go tu zamieścić.
Wywali jak przekroczysz dozwolony prąd nastawiony na nadmiarowym, więc wszystko zależy od sytuacji.
-
Bo nie powoduje, jak wyluzujesz z nastawnikiem np. na bezoporowej to wybije.
No właśnie. To w takim razie jeszcze pytanie, kto z Was luzuje lokomotywę w czasie hamowania?
-
kto z Was luzuje lokomotywę w czasie hamowania?
Ja, jak jest potrzeba. Co do wybicia nadmiarowego przy hamowaniu bez wyrzucenia się, szybciej od niego zadziałają styczniki rozrządu odcinające liniowe.
-
No właśnie. To w takim razie jeszcze pytanie, kto z Was luzuje lokomotywę w czasie hamowania?
W czasie hamowania się nie powinno. Dopiero jak nabije cylindry, to wtedy. Przynajmniej ja tak robię.
-
Ja czekam do czasu, gdy ciśnienie w przewodzie hamulcowym przestanie rosnąć.
-
To może wróćmy do problemu.
Mości autorze tego wątku, czy mógłbyś obdarzyć nas większą dozą informacji?
mam mały problem na scenerii.
Jakiej?
Jadąc EU07
Jaki numer ma ta EU07?
jak zahamuje skład
W jaki sposób hamujesz? Jakich klawiszy używasz? Zatrzymałeś się, czy zwolniłeś tylko?
Czy włączył się jakiś hamulec a może przegrzane silniki?
Chyba nie.
Pomóżcie co to może być i jak temu zaradzić :)
Ok, tylko pomóż nam poprzez wrzucenie tu swojego loga z przebiegu symulacji, podczas której wystąpił ten problem.
-
@NoxU - zapoznaj się z tym (http://eu07.pl/forum/index.php/topic,3022.0.html (http://eu07.pl/forum/index.php/topic,3022.0.html)) tematem.
-
Ja czekam do czasu, gdy ciśnienie w przewodzie hamulcowym przestanie rosnąć.
A nie maleć Panie mechaniku? :D