- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Infrastruktura kolejowa => Wątek zaczęty przez: matek123 w 22 Maja 2012, 22:00:22
-
W jakich okolicznościach stosuje się podkłady takie jak w awatarze ma @Tomnord15? Czy w Polsce gdzieś występują?
-
W jakich okolicznościach stosuje się podkłady takie jak w awatarze ma @Tomnord15? Czy w Polsce gdzieś występują?
Tak, są to podkłady typu Y, stosowane głównie na liniach o trudnym profilu do prędkości 120 km/h. Trwają testy do prędkości 160km /h. Podobno są o wiele stabilniejsze od betonowych i drewnianych i doskonale spisują się na liniach górskich. I generalnie potrzeba ich mniej na 1 km toru. W Polsce występują na odcinku Kraków Swoszowice- Kraków Bonarka, na linii Stróże- Krościenko oraz z Wadowic do Barwałdu, miały być też zastosowane przy modernizacji linii Kłodzko- Kudowa Zdrój. Widziałem w roku 2000 w Niemczech jak kładli tor z takich podkładów na lokalnej linii w okolicach Hannoveru.
http://www.thyssenkruppgft.pl/oferta_podklady.html (http://www.thyssenkruppgft.pl/oferta_podklady.html)
-
Kraków Bieżanów - Wieliczka Kopalnia. Są to podkłady typu Y "Ypsilon" stosowane często za granicą przy ostrych łukach, a u nas sprawdza się to na tej właśnie rewitalizowanej linii. Podkłady szerzej na sieci raczej nie wystąpią szybko z racji stalowego wykonania - jak wiemy w Polsce powszechnie stosuje się izolację toków szynowych dla kontroli niezajętości torów. Na omawianej linii jednak zastosowano liczniki osi, toteż w niektórych miejscach można było takie podkłady zastosować.
-
Dziękuję.
-
Podkłady szerzej na sieci raczej nie wystąpią szybko z racji stalowego wykonania - jak wiemy w Polsce powszechnie stosuje się izolację toków szynowych dla kontroli niezajętości torów. Na omawianej linii jednak zastosowano liczniki osi, toteż w niektórych miejscach można było takie podkłady zastosować.
No i co.. przekładki izolacyjne można zastosować. Wydaje mi się, że na samej stacji w Wieliczce są typowe podkłady.
-
Przekładki nic Ci nie dadzą po jakimś czasie.
-
Przekładki nic Ci nie dadzą po jakimś czasie.
No generalnie tak, ale nie tylko takie rzeczy się zużywają. Jednak tam jak wspomniałeś liczniki osi są do "zwalniania blokady" no i cała stacja też jest w licznikach. Tylko póki co mają problem z odebraniem SRK :D
-
z Wadowic do Barwałdu
Jestem z Radoczy (niedaleko Wadowic) i jadąc z Wadowic do Krakowa nie zauważyłem tych nowatorskich podkładów, ale owszem na odcinku Kraków Swoszowice-Kraków Bonarka rzeczywiście są, jednak Wadowice-Barwałd... pierwsze słyszę.
-
Bo leżą od Barwałdu (i też chyba dopiero za głowicą stacyjną) do Kalwarii Zebrzydowskiej.
-
Bo leżą od Barwałdu (i też chyba dopiero za głowicą stacyjną) do Kalwarii Zebrzydowskiej.
Nie. Podkłady te są ułożone od miejsca zmiany prędkości szlakowej z 70 na 60 km/h (km 8,975) do pierwszego rozjazdu w Wadowicach, wcześniej jest zwykły tor stykowy na podkładach betonowych, patrząc oczywiście od strony Kalwarii. Przystanek w Barwałdzie Średnim jest w kilometrze 7,95.
-
Przekładki nic Ci nie dadzą po jakimś czasie.
No generalnie tak, ale nie tylko takie rzeczy się zużywają. Jednak tam jak wspomniałeś liczniki osi są do "zwalniania blokady" no i cała stacja też jest w licznikach.
Na Skawina - Kraków Swoszowice - Kraków Bonarka zastosowano podkłady typu Y z obwodami torowymi (SBL typu E). Budowane w tym samym czasie co na Wadowice - Barwałd, tzn. w 2006 roku (do Krakowa Bonarki trochę później). O ile mi wiadomo nie sprawiają problemów przy eksploatacji obwodów torowych.
-
Ktoś ma ochotę troszkę poteksturzyć?