Jeśli w trakcie ładowania (lub po załadowaniu, podczas symulacji) pojawił się komunikat mówiący, iż program wykonał nieprawidłową operację/program przestał odpowiadać/program przestał działać/wystąpił problem z aplikacją, oznacza to, że najprawdopodobniej masz bardzo stare sterowniki do karty graficznej (najczęściej w takim wypadku w początkowych linijkach pliku log.txt znajduje się informacja: "OpenGL Version: 1.1.0"). Aby móc normalnie uruchamiać symulator pobierz (np. ze strony producenta karty graficznej) i zainstaluj nowsze sterowniki (w niektórych przypadkach konieczne jest wcześniejsze odinstalowanie posiadanych sterowników; pomocny może okazać się program DriverCleaner).
@Sawi: o to chodziło.Wybacz nie zrozumiałem Cię widocznie do końca. Myślałem, że masz na myśli to iż w kabinie B na drugim układzie wskaźnik amperomierza WN KR.2 ani drgnie. @adsim ok.
trainset rozklad et21 0.0 60.0
Jak są dwie te same lokomotywy na scn to wybiera zawsze tą drugą, czyli w tym przypadku właśnie AI jest drugie.
Jesteś zobowiązany zapoznawać się z plikami informacyjnymi umieszczanymi w paczkach z dodatkami, które pobierasz. Każde pytanie, na które odpowiedź umieszczona jest w takim pliku, nagradzane będzie 15 punktami ostrzeżenia i przenoszone na bocznicę
feedbackmode 0 // (0) 0 - wyłaczone, 1 - załaczone
Zamień na 1 i będzie.
Nie nie jest w PC11.
Piasecznica została poprawiona przez @hunter'a i sypie tylko, gdy przytrzymamy klawisz "s". Dźwięk sypania został na razie usunięty.Dzwiek sypania bedzie, jak ktos nagra.
Usunięto też sypanie piachu przy poślizgu.Sypanie piachu przy uzyciu hamowania przy poslizgu (klawisz Enter, ktory nabija do cylindrow 2 atmosfery), tak tez jest w rzeczywistosci.
Widzę parę osób jechało L053_cargo part I udało się wam przejechać? Mi wywaliło do windy... jak ruszał ET41 z gruszkami na jednej ze stacji.Przejechałem całą. Bez żadnych błędów, tylko z licznymi poślizgami.
Przejechałem całą. Bez żadnych błędów, tylko z licznymi poślizgami.Ja takoż, swoją drogą poślizgi to wisienka na torcie pt MaSzyna. Nic się nie dzieje, a tu nagle taka adrenalina :)
Zmieniono pauzowanie symulacje z klawisza ESC na Pause/Break. Może mnie ktoś poinstruować jak mam tego dokonać, kiedy w laptopie Dell nie ma takiego "knefla"?Powinien być gdzieś schowany pod innym klawiszem (Fn).
A ja znalazłem przypadkiem błąd w EU05. Błąd jest związany ze światłami.Taa? A co Ci się nie podoba? To czerwone światełko na górnym projektorze?
Taa? A co Ci się nie podoba? To czerwone światełko na górnym projektorze?Prawda ale dlaczego nie ma też czerwonego na prawym reflektorze tylko jest u góry i na lewym (siedząc w kabinie).
To było zgodne z ówczesnymi przepisami.
Bo to było zgodne z ówczesnymi przepisami. Zaraz poszperam w starym E-1.Mi się wydaje że czerwone światło było na wszystkich reflektorach a nie tylko na górnym i lewym?
Druga rzecz na jaką zwróciłem uwagę, to brak możliwości użycia piasecznicy "s" zero reakcji a powiem , że czasem by się przydała.Nie, piasecznica jest i ma się dobrze. Jedyna różnica to to, że teraz należy trzymać klawisz s żeby piaskowało, to że nie ma żadnego dźwięku nic nie znaczy, wszystko działa.
(Google translate)Do you speak English?
Zmieniono pauzowanie symulacje z klawisza ESC na Pause/Break. Może mnie ktoś poinstruować jak mam tego dokonać, kiedy w laptopie Dell nie ma takiego "knefla"?Jeśli to takie ważne, możesz spróbować użyć KM Remote.
Jeśli to takie ważne...Bez takich komentarzy, jest jakaś opcja to ma funkcjonować.
Przełącz sobie uruchamianie eu07.exe z kartą GeForce, a nie Intela...
Czasami w rainsted po wybraniu scenerii znika większość składów do prowadzenia przez gracza, ale ponowne uruchomienie naprawia ten problem. Ktoś może u siebie sprawdzić?
Przy podmianie w elektrociepłowni SM42 na TEM2 wywaliło "player train init failed". Potwierdzi ktoś?Nie potwierdzam. Edit.: Podmiana starterem.
Eh. w PC10 wszystko śmigało jak należy. Próbowałem wyłączać wszystko co się da. Internet , antywirusa... I dalej to samo ;( Już nawet zapis log.txt wyłączyłem i na ustawieniach karty grafiki dałem na Maksymalną Wydajność. I teraz jadę na bałtyku i również muli.
Przy podmianie w elektrociepłowni SM42 na TEM2 wywaliło "player train init failed". Potwierdzi ktoś?
Przy podmianie w elektrociepłowni SM42 na TEM2 wywaliło "player train init failed". Potwierdzi ktoś?Wybrana do sterowania jest TEM2-206, a sceneria uruchomiona z oryginalnego pliku z SM42.
@Winger. Tylko przy dużej ilości obiektów. FPS spada nawet do 2 albo 1. Nie jak jest FPS tak ~7 to co kilka sekund. A jak spada to non stop. Pokaz slajdów.
@Winger. Poskutkowało. Dzięki wielkie.Jakie jest więc rozwiązanie?
Witam jest problem z lokomotywą w PC2011 bałtyk>SM42-284
Na chwilę obecną zalecenie jest takie, że w pojazdach jednokabinowych nie powinno się próbować dokonywania zmian kabiny :-)
Lokomotywa 6DG też ma jedną kabinę i da się przechodzić za pomocą klawiszy home, end. Szkoda, że w innych lokomotywach jednokabinowych nie można. Przejrzałem folder z lokomotywą 6DG i wychodzi na to, że kabina została podzielona na 2 części, czyli we wpisach są 2 kabiny.Witam jest problem z lokomotywą w PC2011 bałtyk>SM42-284
A od kiedy to SM42 mają po dwie kabiny? :-)
Nie powinno się przechodzić, ale nie ma prostej możliwości zablokowania tego z poziomu symulatora.
Nie zmieniając kabiny jak zmienić oświetlenie czoła lokomotywy z drugiej strony w trakcie manewrów?Widać że nie czytałeś readme.
Obsługa tylnych reflektorów – dotyczy: SM03, SM31, SM40, SM42, SP42, TEM2, TEM2U
Ctrl + Shift + i Włączenie tylnego reflektora prawego (światło białe) -
Ctrl + i Wyłączenie tylnego reflektora prawego (światło białe) W przypadku wcześniej włączonego reflektora
Ctrl + Shift + y Włączenie tylnego reflektora lewego (światło białe) -
Ctrl + y Wyłączenie tylnego reflektora lewego (światło białe) W przypadku wcześniej włączonego reflektora
Ctrl + Shift + u Włączenie tylnego reflektora górnego (światło białe) -
Ctrl + u Wyłączenie tylnego reflektora górnego (światło białe) -
Ctrl + i Włączenie tylnego reflektora prawego (światło czerwone) W przypadku wyłączonego światła białego
Ctrl + Shift + i Wyłączenie tylnego reflektora prawego (światło czerwone) W przypadku włączonego reflektora (światło czerwone)
Ctrl + y Włączenie tylnego reflektora lewego (światło czerwone) W przypadku wyłączonego światła białego
Ctrl + Shift + y Wyłączenie tylnego reflektora lewego (światło czerwone) W przypadku włączonego reflektora (światło czerwone)
Lokomotywa 6DG też ma jedną kabinę i da się przechodzić za pomocą klawiszy home, end. Szkoda, że w innych lokomotywach jednokabinowych nie można.Lokomotywa 6dg ma dwa pełnoprawne pulpity sterownicze, podobnie jak loki dwukabinowe.
Dodatkowo, w EP05-23-hist, czyli pomarańczowa wersja EP05, kabina B ma dziwne wahania, wychyla się na łukach w przeciwną do nich stronę. W 05-23 wersja malatury Cargo jest wszystko ok.Nie potwierdzam.
Wychodzi na to że sobie nie dają rady sterowniki z dużą ilością Display List, ile masz ramu / pamięci w karcie?
A na karcie?
Nie zmieniając kabiny jak zmienić oświetlenie czoła lokomotywy z drugiej strony w trakcie manewrów?Widać że nie czytałeś readme.CytujObsługa tylnych reflektorów – dotyczy: SM03, SM31, SM40, SM42, SP42, TEM2, TEM2U
Ctrl + Shift + i Włączenie tylnego reflektora prawego (światło białe) -
Ctrl + i Wyłączenie tylnego reflektora prawego (światło białe) W przypadku wcześniej włączonego reflektora
Ctrl + Shift + y Włączenie tylnego reflektora lewego (światło białe) -
Ctrl + y Wyłączenie tylnego reflektora lewego (światło białe) W przypadku wcześniej włączonego reflektora
Ctrl + Shift + u Włączenie tylnego reflektora górnego (światło białe) -
Ctrl + u Wyłączenie tylnego reflektora górnego (światło białe) -
Ctrl + i Włączenie tylnego reflektora prawego (światło czerwone) W przypadku wyłączonego światła białego
Ctrl + Shift + i Wyłączenie tylnego reflektora prawego (światło czerwone) W przypadku włączonego reflektora (światło czerwone)
Ctrl + y Włączenie tylnego reflektora lewego (światło czerwone) W przypadku wyłączonego światła białego
Ctrl + Shift + y Wyłączenie tylnego reflektora lewego (światło czerwone) W przypadku włączonego reflektora (światło czerwone)
Łatwo tak powiedzieć, akurat ja zapoznałem się z readme i jakimś dziwnym trafem to nie pomogło.
Witam jest problem z lokomotywą w PC2011 bałtyk>SM42-284Tak wiem o tym. Wina leży po mojej stronie, gdyż nie miałem zbytnio koncepcji jak ustawić to przechodzenie za pomocą klawiszy End i Home. Obecnie mam to już poprawione zgodnie ze wskazówkami @adsim'a. Prawda jest taka, że rozplanowałem sobie robotę z ustawieniem wszystkich pozycji na trzy etapy. Wszystkie trzy pomyślnie przeszły elektrowozy, a spalinowozy i EZT są tylko po drugim. Przejdą trzeci etap i będzie git. Jednym słowem poprawione pozycje w spalinowozach i EZT będą w SP1.
Przy 'zmianie kabiny' czyli wciśnięciu end dwa razy ukazuje się zamiast widoku przez szybkę w drugą stronę taki widok jak na screenach.
Wychodzimy nagle poza kabinę i patrzymy tak jakby z silnikowej komory.
Jechałem EN57-608 na linii 61 scenariusz osobowy-3. Na odcinku z Herbów Nowych do Lublińca za każdym razem mijając rezonator na torach, czuwak musiałem wciskać dwa razy:) Po zmianie kabiny i jeździe do Częstochowy Stradom SHP w ogóle 'przestało działać' to znaczy nie reagowało na mijane rezonatory torowe. Zwykły czuwak działał normalnie.
Hmm, sprawdzimy, podobne rzeczy były już zgłaszane w fazie testów ale myślałem że problem rozwiązano.
Prawda jest taka, że rozplanowałem sobie robotę z ustawieniem wszystkich pozycji na trzy etapy. Wszystkie trzy pomyślnie przeszły elektrowozy, a spalinowozy i EZT są tylko po drugim. Przejdą trzeci etap i będzie git.Sprawa jest bardzo prosta, w pojazdach jedno kabinowych pozycja dla kabiny A i B powinna mieć jednakowy wpis w mmd. Kombinowanie z trzema etapami pracy przy tych pojazdach jest bezcelowe. SM42=jedna kabina=jeden wpis.
Nie zrozumiałeś kompletnie. Nie chodzi o trzy etapy podczas przechodzenia, tylko o to, że robotę sobie rozłożyłem na trzy etapy przy poprawianiu pozycji.Gdzie ja napisałem że chodzi mi o trzy etapy przechodzenia? Popatrz co cytowałem, ja umiem czytać ze zrozumieniem. Konkluzja jest taka: Robisz jeden pojazd od początku do końca, raz a dobrze. Etapy pośrednie nie powinny ujrzeć światła dziennego, nikogo nie obchodzi skąd wziął się Twój błąd.
Ja to już dawno zauważyłem na nowych exekach z BT. Z tego co mi Ra pisał na PW, na razie nie ma on pomysłu jak to rozwiązać. Może w jedną stronę pomogłoby zabezpieczanie się komórką pamięci, żeby 3 razy nie zbijać shp, ale w drugą stronę, pomimo eventów w torach, on rzeczywiście nie działa.Jechałem EN57-608 na linii 61 scenariusz osobowy-3. Na odcinku z Herbów Nowych do Lublińca za każdym razem mijając rezonator na torach, czuwak musiałem wciskać dwa razy:) Po zmianie kabiny i jeździe do Częstochowy Stradom SHP w ogóle 'przestało działać' to znaczy nie reagowało na mijane rezonatory torowe. Zwykły czuwak działał normalnie.Hmm, sprawdzimy, podobne rzeczy były już zgłaszane w fazie testów ale myślałem że problem rozwiązano.
Zresztą w logu zobaczysz jak wielokrotnie bez skutku próbowałem [Shift][M] naciskać i trzymać, puszczać, naciskać i trzymać i tak do znudzenia.Przed przejściem do drugiej kabiny wyłącz przetwornice i sprężarkę, zadziałał Tobie nadmiarowy sprężarek. Jeżeli nie będziesz mógł załączyć WS to naciśnij ctrl+n i następnie shift+m.
Źle myślisz. To też nie działa, bo próbowałem. Próbowałem nawet [Shift][E] mimo że 'status ok', ale też nie to. Jeśli wszystko się zapisuje do logu, to powinno tam być u mnie widoczne.
Zatem wracam na stare śmieci, do ostatniego exe opublikowanego przed całościówką.
@Bartek, a jednak ;)No to jest niezależne od nas, ważne że w solo wszystko działa.
Nie nadmieniłem, że efekt ten występuje w złączonych ze sobą dwóch EP05. Solo EP05-23-hist nie ma już tego problemu. Pierdyłka, ale jednak :)
Skoro ją odpaliłem i pojechałem, zmieniłem kabinę, pojechałem dalej i w tym czasie 2 razy owego łamańca załączałem, to chyba nie masz wątpliwości że wiem jak się uruchamia. Problem wystąpił po, bo ja wiem, trzecim lub czwartym uruchamianiu. Zresztą w logu zobaczysz jak wielokrotnie bez skutku próbowałem [Shift][M] naciskać i trzymać, puszczać, naciskać i trzymać i tak do znudzenia.U mnie identycznie, jadąc wczoraj ET21 na zwierzyńcu po zmianie kabiny za nic nie chciał włączyć się WS.
Nie ma tekstury kilku elementów dachu w ET22-1078.Na wszystkich ET22 nie ma tej tekstury.
Na wszystkich ET22 nie ma tej tekstury.Naprawdę? No to pokaż screeny każdego typu ET22 udowadniające twoją tezę.
Coś się musiało spieprzyć przy E3D, sprawdzałem T3D na repo i wszystkie odniesienia są poprawne (tabor/izolator, tabor/lacznik_dachowy).
T3D
Name: izolatory_new
Map: tabor/izolator
E3D
Name: izolatory_new
Map: tabor/aircoupler
T3D
Name: ****_wie
Map: tabor/lacznik_dachowy
E3D
Name: ****_wie
Map: tabor/aircoupler
Coś się musiało spieprzyć przy E3D, sprawdzałem T3D na repo i wszystkie odniesienia są poprawne (tabor/izolator, tabor/lacznik_dachowy).
Zapomnieli wymienić?Nie za mądry jesteś?
W bałtyk>SM42-284 przy podłączaniu platform do tzw Gagsów są niezgodne czerwone przewody-efekt wiszą w powietrzu jak na screenie.Będzie poprawione w SP1.
Mhm, myślałem, że prace nad kabiną trwały ;)Cudotwórcą nie jestem, więc z niczego kabin nie zrobię, a w painta bawił się nie będę.
a przy ładowaniu SU42 wywala "Player train init failed" (log).Ja jeszcze tak w gwoli ścisłości wspomnę o tym, że readme.html/PC2011 - NOWOŚCI wspomina iż SU42 nie ma kabiny:
SU42 jest pojazdem bez kabiny (bez możliwości prowadzenia), ze względu na brak materiałów potrzebnych na wykonanie kabiny.
I jest taka zielonkawa w niektórych miejscach.W symku są dwa kolory drutów dla sieci trakcyjnej. Jedne są czarne aluminowe, a drugie zielonkowe miedziane.
light 0 500 -200 0,643 0,643 0,643 0,875 0,875 0,875 0,435 0,557 0,749 endlight
Umístěna zvládnout 7zip? [google translate :)]
Hm, może niech to skręci na bocznię. W końcu to nie problem z PC2011. Pomęczę go na PW.
Kolega z Czech rozwiązał ten problem. Kazałem mu pobrać jeszcze raz paczkę. I pomogło. Tak mi napisał na PW. Musiało mu się coś popsuć w trakcie pobierania.Z tym błędem to i ja bonus miałem. Pobierałem paczkę po trzy razy z linków gdzie jest w jednej części. Za każdym razem pokazywało po pobraniu że nie może otworzyć jako archiwum. Dopiero po kliknięciu wprost w menadżerze pobierania FF odpaliło się rozpakowywanie.
Key pressed: [Shift]+[M]
Key pressed: [Shift]+[M]
Key pressed: [Shift]+[M]
Key pressed: [Shift]+[M]
Key pressed: [Shift]+[M]
Key pressed: [Shift]+[M]
Key pressed: [Shift]+[M]
Key pressed: [Shift]+[M]
Key pressed: [Shift]+[M]
Key pressed: [Shift]+[M]
Key pressed: [Shift]+[M]
Key pressed: [Shift]+[M]
Key pressed: [Shift]+[M]
Key pressed: [Shift]+[M]
Key pressed: [Shift]+[M]
Key pressed: [Shift]+[M]
Load time: 9.2 seconds
Key pressed: [F4]
Key pressed: [Shift]+[P]
Key pressed: [Shift]+[O]
Key pressed: [F4]
Key pressed: [Shift]+[M]
Key pressed: [Shift]+[M]
Key pressed: [Shift]+[M]
Key pressed: [Shift]+[M]
Key pressed: [Shift]+[M]
Key pressed: [Shift]+[M]
Key pressed: [Shift]+[M]
Key pressed: [Shift]+[X]
Key pressed: [Shift]+[C]
Wiem, żeby nie wyłączyć przypadkiem. Puszczałem w dobrej kolejności.
No właśnie u mnie nie ma reakcji. Mogę dać screena ale on jak dla mnie żadnym dowodem nie jest.
http://iv.pl/images/44267478657519304432.jpg
Mogę na skype poprzez udostępnienie ekranu pokazać, i podłączyć głośnik jako mikrofon, jeśli tak trudno uwierzyć w to co wyszło.
Witam mam taki problem, gdy włączam maszynę na pełno ekranowy to pojawia mi się czarny ekran z napisem "input signal out of range" dźwięk jest. Do tego jeszcze nie reagują klawisze ,shift+M,Shift+C i shift+X. Gdy wyłączę pełno ekranowy to symulator odpala, ale wspomniane klawisze nie działają nadal.
na pełno ekranowy to pojawia mi się czarny ekran z napisem "input signal out of range"Ustaw inną rozdzielczość albo inną częstotliwość odświeżania dla 1024x768. Masz monitor 4:3? Jaką masz rozdzielczość dla pulpitu?
Znalazłem błąd w l053-służba-4-night. W lokomotywie EP07-211 jest błąd w podświetleniu amperomierzy (błąd konwersji do e3d?) Proszę o sprawdzenie czy błąd występuje tylko u mnie czy jest on powszechny. Pozdrawiam.Potwierdzam. W kabinie A jest skopane podświetlenie od amperomierzy, a w B hasler + amperomierze.
Potwierdzi ktoś że GBSy mają stare wężyki?Tak, u mnie są ze starymi "wężami".
Prz okazji, chciałbym zwrócić uwagę, że te 3 party są wrzucone na bardzo trefny serwer. Prędkość pobierania to ok. 50 kB/s ;/ Może warto wrzucić to na jakiś inny serwer ... Pozdrawiam!Wszelkie mirrory są dziełem Użytkowników. Zrobili upload, podzielili się linkiem - nie było powodu, by tego nie upublicznić (poza jednym przypadkiem gdy Użytkownik dostał maila o zawieszeniu konta na 3 dni z powodu zbyt dużej ilości pobrań, o czym poinformował i link zniknął). Zalecanym źródłem jest torrent. Wszystkie inne są do dyspozycji Użytkowników wg ich własnego uznania. Jak z MaSzyną - używa ten, kto chce. Żadnego przymusu.
1. "Kocopały" z czuwakiem i SHP. W niektórych miejscach trasy po przejechaniu koło rezonatora SHP muszę 2 razy zbić czuwak SHP. W innych miejscach jest normalnie.Przyzwyczajaj się, że tak będzie. Tak samo z kiblami (3x trzeba zbić), bo każdy człon z obsadą headdriver/connected oddziałuje z rezonatorem.
I "ni chu-chu" się z tym nie da nic uczynić? Trochę to kijowo. Dziwne, że dzieje się to na konkretnych trasach i na konkretnych misjach - ba, w konkretnych miejscach...1. "Kocopały" z czuwakiem i SHP. W niektórych miejscach trasy po przejechaniu koło rezonatora SHP muszę 2 razy zbić czuwak SHP. W innych miejscach jest normalnie.Przyzwyczajaj się, że tak będzie. Tak samo z kiblami (3x trzeba zbić), bo każdy człon z obsadą headdriver/connected oddziałuje z rezonatorem.
...przed Dębicą Towarową nagle zaczyna włączać się czuwak (mimo iż ET41 wyłączona całkowicie) choć przedtem się nie włączał.Bo nie było eventu w torach. Jak masz event w torach, to każda lokomotywa która ma obsadę oddziałuje z tym eventem.
I robi się tak, że tak jakby "zapomina się" włączać czuwak (nawet przez 10-15 minut się nie włącza) - tylko się zaświeca lampka od SHP w odpowiednich miejscach. Gdy częstość rezonatorów jest mniejsza - czuwak zaczyna załączać się normalnie.Jak wciśniesz spację, bo załączy Ci się lampka shp, to czuwak liczy na nowo te 60 sekund po których ma się zapalić lampka czuwaka. Jak co chwilę zbijasz shp, bo rezonatorów jest dużo (co jest prawidłowe na SBL), to co się dziwisz, że Ci się czuwak "zapomina"? Musisz poczytać jakąś dokumentację.
Najwidoczniej nie. Tzn. i lampka CA, i SHP mogą się załączyć jednocześnie, ale skasowanie grzybkiem powoduje zerowanie obu urządzeń, niezależnie w jakiej fazie były.Aha dobra, tak też podejrzewałem po cichu. Dzięki.
contactors_off_bt: przycisk-styczniki_off mov 0.002 0 0.2
Działa na 104E_2 i 104E_3. Najwidoczniej nie. Tzn. i lampka CA, i SHP mogą się załączyć jednocześnie, ale skasowanie grzybkiem powoduje zerowanie obu urządzeń, niezależnie w jakiej fazie były.Po zapaleniu obu lampek naraz, po nacisnieciu przycisku kasowania urzadzenia zeruja sie OSOBNO - najpierw czuwak, pozniej SHP. Nie wprowadzaj w blad ;)
Nie wprowadzaj w blad ;)
Najwidoczniej nie..To słowo powinno Ci dać do myślenia :)
Jeszcze na ET41 jeden wężyk jest stary. Zdobędę screena i zapodam.Ten wężyk jest od ukrotnienia w ET41.
ustokrotnieniaUkrotnienia :)
@Sawi, na każdej scenerii nawet Td.. Załączam log.Dziwne nic tu takiego nie dostrzegam co mogłoby powodować zawieszki systemu. A jak u Ciebie wygląda sprawa ze sterownikami do karty graficznej?
Pause/Break, bo jakim innym,ESC już został wyłączony.Na paczce czystej, nie potwierdzam czynność klawiszy po wciśnięciu pause/break.
inactivepause yes
Proszę,tu jest nagrany filmik który to ukazuje : http://youtu.be/eU7qFfjNfUk (http://youtu.be/eU7qFfjNfUk)Po filmiku mam wątpliwości co do u Ciebie włączonej pauzy.
Od 6 sek.widać w lewym rogu załączoną pauzę.
Odpaliłem sobie misję Drawinowo EP09. W poprzedniej paczce pamiętam, że były liczne błędy (albo błąd wywalał przed wjazdem do Włodowic Zachodnich i zwrotnice nas skierowywały na stację towarową. Jak jakimś cudem skierował nas dobrze, to radość i tak długa nie była, bo po podczepieniu się do składu i dojechaniu do Włodowic Gł. napotykaliśmy stojący na naszym torze skład towarowy). Miałem nadzieję, że to zostanie naprawione, jednak nic się takiego nie stało. :PCóż, z tego co mogę doradzić to jechać wolniej zgodnie z ograniczeniami, czyli przepisowo. Akurat tę scenerię dość intensywnie trenowałem i wiem że zbyt szybka jazda powoduje opisaną sytuację.
Odpaliłem sobie misję Drawinowo EP09...Betatesterom i mi jakoś udało się przejechać te misje bezproblemowo. Po screenach od razu widać, że zmieniałeś składy. Może próbowałeś też przerobić EP09 na 200 km/h, jak to kilka osób na forum się chwaliło...
Cóż, z tego co mogę doradzić to jechać wolniej zgodnie z ograniczeniami, czyli przepisowo. Akurat tę scenerię dość intensywnie trenowałem i wiem że zbyt szybka jazda powoduje opisaną sytuację.
Po screenach od razu widać, że zmieniałeś składy. Może próbowałeś też przerobić EP09 na 200 km/h, jak to kilka osób na forum się chwaliło...Jechałem rozkładowo,
Inaczej AI to pojazd prowadzony przez komputerProtestuję. AI to nie pojazd. AI to algorytm, który prowadzi pojazdy.
Między AI a pojazdem jest mniej więcej taka różnica, jak między kierowcą a samochodem.Kierujący, kierowany :).
Przejechałem jeszcze raz Drawinowo. Żadnych problemów.Krzysiek pewnie dlatego, że nic nie zmieniałeś w składach.
W TEM2S środkowa oś tylnego wózka obraca się w przeciwną stronę. W TEM2US koła w pierwszym wózku nie kręcą się wcale.TEM2S i TEM2US jest na tor szeroki a nie na 1435 mm.
Czy postawienie ich na torze szerokim wyeliminowało by te błędy?W TEM2S środkowa oś tylnego wózka obraca się w przeciwną stronę. W TEM2US koła w pierwszym wózku nie kręcą się wcale.TEM2S i TEM2US jest na tor szeroki a nie na 1435 mm.
event semki_wlacz multiple 1.0 none
sem5lp_nocny
sem5wl_nocny
sem5wp_nocny
nadanim_sem5ll_nocny
sem5ll_nocny
wkd_a_nocny
wkd_b_nocny
semki_wlacz_part2
endevent
event semki_wlacz_part2 multiple 1.0 none
wkd_c_nocny
wkd_d_nocny
sem5pp_nocny
sem5pl_nocny
tosem5wl_nocny
tosem5wp_nocny
wkd_toa_nocny
semki_wlacz_part3
endevent
event semki_wlacz_part3 multiple 1.0 none
wkd_tob_nocny
tosem5wl01_nocny
tosem5wp01_nocny
endevent
Pozostaje podłączyć zdarzenie Semki_wlacz do procedury startowej.Part II
Rozpoczynamy w Sandomierzu wciskając Shift+1, odpinamy Falnsy od końca naszego składu i prowadzimy pociąg do Rafinerii. Na stacji docelowej odpinamy się, manewrujemy i zabieramy puste węglarki. Po wjeździe do Sandomierza odpinamy się od składu i zjeżdżamy na tory postojowe.
Kwestia oświetlenia dotyczy tylko pierwszych dwóch "pulmanów" za sztandarowym ciągnikiem.Podepnę się do tych dwóch "pulmanów". Czy to są te wagony z ruchomymi "wałkami" przy wózkach? Zauważyłem, że w tych wagonach z "wałkami" - owe "wałki" zachowują się jak wiązary w parowozie - zamiast się kręcić dookoła własnej osi wykonują ruchy niemal identyczne jak parowozowe wiązary - wagon wygląda jakby miał własny napęd parowy.
Czy to normalne, że po każdej zmianie np. lokomotywy za pomocą Rainsted-u i po skończeniu jazdy z nią jak chcę sobie zrobić kolejną modyfikację wyskakuje error: Access violation at address 00416DFE in module "RAINSTED.exe". Read od address 00000060.?
Witam
Problem dotyczy ET40 mianowicie:
- w wersji ET40V2A pantografy podnoszą się odwrotnie co daje taki efekt (zał. nr. 1)
W jaki sposób łączyłeś oba człony?Tak jak powinno się łączyć czyli:
node -1 0 ET40-55-A dynamic PKP\ET40_V1 ET40-55-A ET40V2A 0 headdriver 55 0 enddynamic
node -1 0 ET40-55-B dynamic PKP\ET40_V1 ET40-55-B ET40V2B 0 connected 3 0 enddynamic
Pozdrawiam :)
Witam. Problem dotyczy "l053-służba-3-night", lokomotywa EP07 - 187. Po załadowaniu misji wciskam kombinacje shift + 1. Po kilku komunikatach przez radio dostaje zezwolenie na manewry. Podjeżdżam, zgodnie z sygnałami prawie do samej stacji. ST44 przyprowadza wagony, zostawia je, po czym zjeżdża na boczny tor. Widać to na zdjęciu. Na tym misja się kończy, bo nic sie potem nie dzieje. Nie ma sygnału zezwalającego na manewry podczepienia lokomotywy do składu i kontynuowania misji. Czy Wy też tak mieliście, czy błąd występuje tylko u mnie? Dodam, że paczka pobrała się bez żadnych problemów i inne misje jak narazie działają.
WitamTak jeszcze do tego dorzucę jeszcze coś. W członie A kabina z oznaczenie B, a w członie B kabina z oznaczeniem A :). Ciekawe od kiedy tak jest heh.
Problem dotyczy ET40 mianowicie:
- w wersji ET40V2A pantografy podnoszą się odwrotnie co daje taki efekt (zał. nr. 1)
- w wersji ET40V1A wózki są jaśniejsze niż w członie B (zał. nr. 2)
- w wersji ET40V1A brakuje elementu pod pantografem co sprawia że pantograf wisi w powietrzu (zał. nr. 2)
Pozdrawiam :)
To ja w takim razie jeszcze raz zasiądę za stery i dam znać:)Nie ma co siadać za stery, będziesz stał bo kibel zatrzymuje się o dwie długości przed semaforem i nie wywołuje eventu. Po wciśnięciu F5 i F4 wejściu do kibla i przestawieniu go pod semafor, suka dostaje S2 jak nakazano w scenariuszu. Trzeba przenieść event spod semafora na tor zaraz za zwrotnicą.
Jak już robię oblot na około uformowanego składu z platform i gagsów to za każdym razem czołowo zderzam się z SU osobową. Dziwne to na tyle, że ona pewnie ma pozwolenie na jazdę, ja też na manewrowym i nie wiem z jakiej paki jeszcze na torze obok gdzie czeka na mnie skład > zielono-pomarańczowe.Potwierdzam. Mam to samo. Próbuję przejechać tę misję od dwóch dni. Kombinowałem z szybkim i wolnym wykonywaniem manewrów i ciągle to samo. Gdy robiłem to wolno, to zanim odczepiłem loka od wagonów przed oblotem wygaszało mi zezwolenie na manewry pomimo, że towarowy już odjechał w siną dal.
Potwierdzam problem z L053_misja3To, że ten drugi gagar stanął tak dziwnie moim zdaniem nie ma znaczenia.
Gagar przyprowadza skłąd, dostaje MS2, podtacza jeszcze wagoniki, rozłącza się, zmienia końcówki i odjeżdża na postojowe tory. Niestety, ja stojąc pod żeberkiem w oczekiwani una MS2 niestety ale go nie dostaję. W załączeniu screeny.
PS.
drugi gagar podstawiając wagoniki na peron drugi "zaparkował" sobie jakoś dziwnie. Zawsze dzieje się tak samo. Odpalałem kilkarazy tę misję i niestety, ale za każdym razem mam to samo.
@pasjonat_andy, postaw wagony między kupką węgla a rampą. U mnie działa.Postawiłem. Wszystko przebiegało poprawnie do momentu wyjazdu jako osobowy. Nie zdążyłem dojechać do semafora gdy wygasł mi S2 i pojawił się S1. Nagłe hamowanie i na tym koniec. Zatrzymałem sie przed semaforem i dalej już nic sie nie działo. Potrenuję jeszcze tę trasę, może w końcu mi się uda. Dam po garach przy ruszaniu i może wtedy zdążę.
WitamMiałem tak samo. Trzeba podciagac maksymalnie swoje wagony przed odczepieniem. Inaczej blokują możliwość wyjazdu dla tego składu i ten stopuje.
Jest problem w scenariuszu Całkowo Orlen. W Wilisiu skład kierowany przez AI zatrzymuje się w połowie swojego toru i blokuje mi wyjazd. Uniemożliwia to kontynuowanie scenariusza.
Na obrazkach pozycja składu AI po zatrzymaniu się.
Jeszcze tak odnośnie Twojej wypowiedzi, to przecież na screenach wyżej
Miałem tak samo. Trzeba podciagac maksymalnie swoje wagony przed odczepieniem. Inaczej blokują możliwość wyjazdu dla tego składu i ten stopuje.
201E-w, kabina A, wycieraczka na prawej szybie skutecznie zasłania semafory i wszystkie wskaźniki po prawej stronie toru.W każdym byczku wycieraczka powinna być tak jak na zdjęciu.
Wycieraczka to indywidualna sprawa każdej lokomotywy. W wiadrowym byku wystarczy przesunąć kamerę delikatnie w lewo i jest ok.A może tak z deko poprawić model na coś jak w załączniku? Parę osób byłoby wdzięcznych, a parę mnie źle nastawionych.
Gdzie się podziały szlabany na przejeździe za Jarkawkami? Są troche niżej i w bok..Najpierw pytasz, po czym sam sobie odpowiadasz dobre :). Czasami jak czytam niektóre posty z tego wątku dochodzę do wniosku, że bez wątpienia wszystkim się nie dogodzi.
@Bartek3g nie załączaj wysokiego rozruchu.Dzięki szogun, pomogło, to znaczy nie załączałem wysokiego rozruchu w niej, ale w .chk miałem ten sam prąd wpisany na rozruchu niskim i wysokim, przestawiłem tak by różnił się jeden od drugiego i teraz działa jak należy.
Mam problem z misją Manewrowo 3. Wszystko pięknie się ładuje (brak oznak błędów) aż do czasu gdy sceneria zostanie wczytana wraz z moją lokomotywą, gdy nie wyskoczy "Program MaSzyna EU07-424 przestał działać". Lokomotywę jaką podmieniłem to tylko SM42-468 na SM48-126.Nie potwierdzam. U mnie na PC2011 DDS zero wysypu.
Mam problem z misją Manewrowo 3. Wszystko pięknie się ładuje (brak oznak błędów) aż do czasu gdy sceneria zostanie wczytana wraz z moją lokomotywą, gdy nie wyskoczy "Program MaSzyna EU07-424 przestał działać". Lokomotywę jaką podmieniłem to tylko SM42-468 na SM48-126.Masz problem tylko z tą scenerią? Sprawdzałeś na innych? Próbowałeś w ogóle ponownie uruchomić manewrowo3?
Mało widoczne, ale jednak. Występuje w km 39,7 w służbie L058_cargo_part2. Jeżeli MaSzyna musi być dopracowana to w 100%.Czyli rozumiem zgłaszasz się na ochotnika do poprawienia tego tak?
Mam również problem z Całkowem_orlen (wydaje się że taka sama sytuacja jak w przypadku manewrowa) Lecz ponowne uruchomienie scenerii daje ten sam efektTzn co dokładnie się dzieje? Gdzie jakiś screen obrazujący dany problem, log itd?
W niniejszym wątku prosimy o zgłaszanie wszelkich nieprawidłowości zaobserwowanych w trakcie używania PC2011.
Prosimy pamiętać o:Wiadomości raportujące błędy, a będące nieprzydatne do ich lokalizacji/usunięcia, będą przenoszone na bocznicę.
- dokładnym opisie problemu (jaką lokomotywę uruchamiasz, na jakiej scenerii, co się dzieje);
- informacji o konfiguracji sprzętowej (procesor, pamięć karta graficzna i wersja sterowników do niej – szczególnie ta informacja jest cenna);
- pliku log.txt, umieszczonym jako załącznik do wiadomości; znajduje się on w katalogu głównym symulatora; UWAGA! Należy sprawdzić, czy w starterze Rainsted zaznaczona jest opcja Zapisywanie przebiegu symulacji w "log.txt"; znajdziesz ją w zakładce "Ustawienia"; log musi być z uruchomienia, w którym wystąpił błąd (nie generuj pliku log na innej, działającej scenerii, i w przypadku korzystania z innego taboru, tylko po to, żeby był);
- pliku $.scn, umieszczonym jako załącznik do wiadomości; znajduje się on w folderze scenery;
- ewentualnie screenie obrazującym problem (przypominamy o Regulaminowym umieszczaniu screenów).
Prosimy nie zgłaszać w wątku problemów wynikających z nieprawidłowego rozpakowania paczki, bądź własnych w niej modyfikacji!
Przed napisaniem wiadomości prosimy przeczytać plik informacyjny readme.html (http://www.eu07.pl/pliki/readme.html) i poszukać w nim rozwiązania swojego problemu.
Mam problem, z misją Bałtyk. Wczoraj i dziś wykonywałem służbę z Sm42-284 gdyż et22-256 nie jest na właściwym torze.Nie rozumiec. Podmieniales loki w starterze? W Baltyku masz misje z ET22 jak i SM48. Sa to oddzielne misje.
Dlaczego znikła w nowym PC 2011 trasa ,,linia 546"?Było już tyle razy mówione - 546 przechodzi gruntowną - nazwijmy to - rewitalizację. Jak zostanie to skończone na pewno się pokaże.
No tak podmieniałem. tyle co loki z Bałtyku do Bałtyku Zima podmieniłem sobie pociągi, i tyle dziś jak wykonywałem służbę to st44 dziś jechał tym torem co powinien stać Et22-256. a wczoraj jak wykonywałem misję tam gdzie stał sm42-284, to jechał st44 czy 45 na czołówkę.Zaraz zaraz chwila z tego co piszesz to podmieniłeś znacznie więcej niż tylko SMki. Bo niby skąd tam ST44 lub 45? Po czym za chwilę piszesz:
To tak podmieniłem w Bałtyku mam sm42-1204, a w Bałtyk_Zima jest sm42-284. i tyle sobie podmieniłem.Weź się w końcu zdecyduj co podmieniałeś. Bo ja czytając te wypowiedzi sam już nie wiem.
U mnie też się nie pojawia i wszystko działa. Cierpliwości kolego.
Mam problem, z misją Bałtyk. Wczoraj i dziś wykonywałem służbę z Sm42-284 gdyż et22-256 nie jest na właściwym torze.Nie potwierdzam. ET22-256 jest jak najbardziej na właściwym torze. Problem zapewne polega na tym iż nie wykonujesz manewrów zgodnie z opisem.
Od kiedy screeny mają końcówkę .SCN?Wiesz że nie mają, skąd taka sugestia? Właściwe byłoby odpowiedzieć że screen to obrazek zrobiony z ekranu monitora. Kolega jest początkujący, trzeba mu wytłumaczyć skoro @Sawi wykazał już tyle cierpliwości.
Mam problem z manewrowo3. Kiedy po przejeździe z beczkami odstawiam je i jade na P1 w celu 30min przerwy po 2 h nic się nie dzieje. proszę o pomoc.
(czymkolwiek by to nie było)To jest takie kółko, na którym jeździ SM31, zanurz się głęboko pod ziemię i znajdziesz coś takiego.
W lokomotywie ET21 (a konkretniej w modelu 3E2) nie działa podświetlenie manometrów i prędkościomierza. W 3E-ZEZ podświetlenie działa prawidłowo.W tamtych modelach nie ma podświetlenia, jest tylko w 3E-ZEZ. Gdybyś czytał readme to byś wiedział.
Aby jednak pojechać dalej musiałem przejść do drugiej lokomotywy (nie wypada tak szaleć po stacji bez widoczności i włączonego światła manewrowego)W readme jest opisane jak zapalać tylne światła SM03, SM31, SM40, SM42, SP42, TEM2, TEM2U. Zapalanie Ctrl+schift+i/u/y, gaszenie ctrl+i/u/y.
Jeśli robię coś źle, niedokładnie przeczytałem readme lub niechcący powielam rozpoczęty już wątek - przepraszam...
Daj do scn np. wpis:(u mnie dziala)
node -1 0 TEM2-199 dynamic PKP\TEM2_v2 TEM2-199 TEM2a 0.0 headdriver 55 0 enddynamic
node -1 0 TEM2-206 dynamic PKP\TEM2_v2 TEM2-206 TEM2a -1 connected 3 0 enddynamic
Aby jednak pojechać dalej musiałem przejść do drugiej lokomotywy (nie wypada tak szaleć po stacji bez widoczności i włączonego światła manewrowego)W readme jest opisane jak zapalać tylne światła SM03, SM31, SM40, SM42, SP42, TEM2, TEM2U. Zapalanie Ctrl+schift+i/u/y, gaszenie ctrl+i/u/y.
Jeśli robię coś źle, niedokładnie przeczytałem readme lub niechcący powielam rozpoczęty już wątek - przepraszam...
Witam i przepraszam od razu jeśli to zły dział, to mój pierwszy wpis.
Mam też problem z TEM2 próbowałem jechać nimi w trakcji podwójnej w konfiguracji gdy jedna z maszyn jest odwrócona tyłem do drugiej niestety po przestawieniu nastawnika obie lokomotywy ciągną każda w inną stronę. Pierwsza TEM2 miała sprzęgi na 55, druga TEM2 sprzęg na 3 i obsadę connected.
Pozdrawiam
Bo to jest przekaźnik nadmiarowy wentylatorów oporów rozruchowych i ma tak być.Owszem lampka powinna się gasić a nie znikać.
Ponadto, nie wiem czy tak powinno być: jak już się podepnę do stonki, przestawiam kran na odcięcie i jadę za nią jako wagon - mimo to muszę normalnie zbijać czuwak i SHP. Tak jest na prawdziwej lokomotywie?Na prawdziwej lokomotywie jest tak samo. Chyba że maszynista przestawi przełącznik który ma za plecami w pozycje jazda ciągniona. W maszynie ten przełącznik nie działa.
ET41-166 (ten co jest w misji linia53cargo1) kabina B - podwójna wskazówka amperomierza pierwszej grupy (screenshot)Poprawione na repo. Poprawka pojawi się w SP1.
Bałtyk Plaża - szlabany 25-30 metrów pod ziemią. Nie wiem jak jest w zimowym Bałtyku.Co Wy tam szukacie pod powierzchnią torów? W zimowym Bałtyku też są. Potrzebny jest ich mechanizm działania, ale mają być niewidoczne. Swoją drogą może trzeba zrobić niewidzialne modele, także semaforów?
Może nie na tej scenerii (nie jestem pewien) ale już nie raz roślinność 'wchodziła' do kabiny.Jest wiele takich miejsc gdzie takie zjawisko występuje. Przykładem jest chociażby sceneria Tarniowo.
widok w kabinie kibli mógłby być taki jak w pc 2010, czyli bardziej oddalony ,więcej widać pulpituMógł być, ale nie był. I nie jest póki co. Dostałeś prawie wszystko na tacy w tym wątku http://eu07.pl/forum/index.php/topic,9278.msg289952.html#msg289952 jedyne co musisz zrobić to jedynie uważnie się z nim zapoznać.
Ludzie ręce opadają normalnie nie raz. Ten wątek http://eu07.pl/forum/index.php/topic,21418.0.html czytałeś?Dobrze. Odhamowałem w drugim członie, przeszdłem do pierwszego podnoszę pantografy,..., włączam sprężarkę i znowu tak się dzieje
Dodano: 13 Czerwca 2012, 16:49:10
W skrócie trzyma hamulec dodatkowy zaciągnięty w poprzednim członie.
Znaczy dokładnie co? Opisz to i nagraj jakiś filmik najlepiej.Już wcześniej pisałem: gdy włączę sprężarkę lokomotywa dziwnie wyje i potem nie mogę nawet włącznika szybkiego załączyc. Niestety, filmu nie nagram
Jeszcze raz. Przechodzę do kabiny pierwszej, wszystko włączam według procedury a potem lokomotywa wyje i wszystko się wyłącza. Tylko pantografy zostają w górze. I wtedy gdy próbuję z powrotem cokolwiek uruchomic nic się nie dziejeTeż tak mam podczas przechodzenia między oknami używając kombinacji klawiszy Alt+Tab. Wtedy przeważnie muszę na nowo włączyć WS przetwornicę i sprężarkę.
Błędny trop. Nigdzie nie przechodziłemJeszcze raz. Przechodzę do kabiny pierwszej, wszystko włączam według procedury a potem lokomotywa wyje i wszystko się wyłącza. Tylko pantografy zostają w górze. I wtedy gdy próbuję z powrotem cokolwiek uruchomic nic się nie dziejeTeż tak mam podczas przechodzenia między oknami używając kombinacji klawiszy Alt+Tab. Wtedy przeważnie muszę na nowo włączyć WS przetwornicę i sprężarkę.
Ok działa. Może poprostu za szybko po sobie wciskałem Shift+x i Shift+cNastępnym razem jak tak się stanie to wyłączasz sprężarkę, przetwornicę i rozrząd i wciskasz ctrl+n. I znów się kłania nie czytanie readme.
Kurcze. Cofam co powiedziałem. Działało przez chwilę. I co ciekawe wcale nie wywala nadmiarowego. A i właśnie że bardzo dokładnie czytałem readmeTo rozwiązanie, które podałem jest sposobem na wywalenie przekaźnika nadmiarowego przetwornicy i ogrzewania. A nie nadmiarowego silników trakcyjnych.
Loga dałem wcześniej. Jak załaduje się misja to odchamowuję loka, przechodzę do drugiej kabiny, podnoszę pantografy, włącznik szybki, przetwornica, sprężarka, a potem sami wiecie co sie dzieje. Rzeczy te włączam mniej więcej po sobie chyba że np: rozglądam się po sceneriiPo co odhamowujesz lokomotywę? Jak załaduje się sceneria, to zapal manewrowe i przejdź od razu do drugiej kabiny i w tej kabinie uruchamiaj lokomotywę. Nie ma sensu odhamowywać lokomotywy z tej kabiny, z w której na początku nie jedziesz, jak kran hamulca musi zostać w pozycji odcięcia.
Prawidłowo wyłączamy wszystko: przetwornice, sprężarki, WS, pantografy, rozrząd. Przechodząc do drugiej kabiny zostawiamy lokomotywę zahamowaną hamulcem zasadniczym, tzn. dajemy np. pierwszy stopień hamowania i potem kran w "odcięcie". Ważne aby w cylindrach było powietrze. Niektórzy "zwalają" całkiem powietrze z PG poprzez przestawienie kranu w "hamowanie nagłe". Zahamowanie zasadniczym jest o tyle ważne, żeby po prostu podczas przechodzenia z kabiny do kabiny lokomotywa nie zaczęła nam się staczać - nie zawsze bowiem stoimy na płaskim. Hamulec dodatkowy pozostawiamy wyluzowany - jeśli zahamujemy dodatkowym, to z drugiej kabiny nie wyluzujemy lokomotywy.
passpack2 derailed due to too high speed
Wykoleił się wagon, na pewno jechałeś zgodnie z ograniczeniami?
Ja już miałem tak 2 razy, ale nie chciałem pisać, bo ostatnio nie śledzę forum i być może w WPC już o tym krzyczą. Też miałem w okolicach 5 km wykolejenie na exe325 oraz za anglikiem na Brzezinach po. Na exe340 nie było problemów.Kod: [Zaznacz]passpack2 derailed due to too high speed
Wykoleił się wagon, na pewno jechałeś zgodnie z ograniczeniami?
Kod: [Zaznacz]passpack2 derailed due to too high speed
Wykoleił się wagon, na pewno jechałeś zgodnie z ograniczeniami?
Daj do scn np. wpis:(u mnie dziala)
node -1 0 TEM2-199 dynamic PKP\TEM2_v2 TEM2-199 TEM2a 0.0 headdriver 55 0 enddynamic
node -1 0 TEM2-206 dynamic PKP\TEM2_v2 TEM2-206 TEM2a -1 connected 3 0 enddynamic
Zrobiłem wszystko co mogłem i nadal nie chce się odhamowaćNapisz co zrobiłeś próbując odhamować lokomotywę. Spróbuj załączyć wszystko dobrze w lokomotywie, po sprężarce odczekać chwilkę i odhamować skład klawiszami: najpierw 7 i 9, następnie 4 i 6.
To akurat nie ma wpływu na przebieg symulacji.No i?
W niniejszym wątku prosimy o zgłaszanie wszelkich nieprawidłowości zaobserwowanych w trakcie używania PC2011.
Spróbuj wejść do tej SU46 i ruszyć nią.Spróbowałem, faktycznie ruszyła. następnie musiałem ponownie dla niej włączyć AI. Przy następnej stacji znowu się zatrzymała i nie chciała ruszyć. Ponowiłem operację i tak aż do Paszek Wielkich. Dodam jeszcze że problem występuje tylko wtedy, gdy samodzielnie jadę SP42. Jeżeli od samego początku włączę jej AI, to symulacja przebiega prawidłowo.
@mikol nie przeginaj. Skoro się zrobiłeś taki chętny to popraw to proste.Znajdźcie w pliku slimson/hekt.scm słowo"unikalnanazwa148" i podmieńcie całą linijkę na:
include;slupek-hmmedium.inc;unikalnanazwa148;1161.55;4.2;4386.57;76.5057;2;6;7;end
Przy okazji zaraz naprawię lewitujący krzyż co gdzieś tam sobie stoi w polu.include;slimson/krzyz.inc;none;145.648;3.0;2372.17;-160.0;end
Dlatego skoro AI tą SU46 nie rusza wejdź do niej i spróbuj Ty nią ruszyć.Ja tak zrobiłem, ale jak dojechałem do Paszek wielkich to po sp42 nie bylo śladu.
Ja tak zrobiłem, ale jak dojechałem do Paszek wielkich to po sp42 nie bylo śladu.Wyjdź z kabiny SP, podleć do tej SU i wciśnij gdy będziesz nad nią klawisz F2. Zrób screena albo powiedz jaki napis wyświetlił się w czwartej linijce (powinno być coś podobnego do "Event Zle_sem_info").
Może nie na tej scenerii (nie jestem pewien) ale już nie raz roślinność 'wchodziła' do kabiny.
Z tym wiąże się moje pytanie:. Efekt tzw wchodzenia roślinności do kabiny jest spowodowany zbyt bliskim umieszczeniem owej roślinności obok torów.
Czy ten efekt "wchodzenia" roślinności do kabiny, może być spowodowany niepoprawnym rozpakowaniem się paczki?
"Control event: zle_a_sem_info"Ja tak zrobiłem, ale jak dojechałem do Paszek wielkich to po sp42 nie bylo śladu.Wyjdź z kabiny SP, podleć do tej SU i wciśnij gdy będziesz nad nią klawisz F2. Zrób screena albo powiedz jaki napis wyświetlił się w czwartej linijce (powinno być coś podobnego do "Event Zle_sem_info").
Witam.
Problem polega na działającej nie do końca pauzie. Gdy zastopuję symulację,wszystkie przyciski powinny zostać zablokowane,a tak dzieje się tylko z częścią z nich np: nadmiarowy,styczniki liniowe,reflektory itp. Klawisze wyłącznik szybki,czuwak,przetwornica i sprężarka pozostają dalej aktywne,już nie wspominając o tym jak przełączę program i gdzie indziej wpisuje jakiś tekst. Dzieje się tak na każdej scenerii,na każdej lokomotywie,ponowne pobranie paczki również nie pomaga.W eu07.ini cały czas widnieje linijka "inactivepause yes".
Co ja mogę robić źle?Możesz zapominać o czuwaku :P
Mam problem, w długich trasach (tam gdzie się dzieje wariactwo kabiny, że ona lekko drży) lokomotywa nagle staje. Myślałem, że to ja coś źle robię, ale chyba nie. Za każdym razem, gdy startuję na jakiejś trasie za chwile mnie hamuje do zera, abym swoją istotą czyścił tory :) (Szczególnie paskudne przy ep-09 ;) ) Co ja mogę robić źle? Dodam, że problem istnieje od początku trasy.Efekt ściany był Nam znany, ale myślałem, że już się jego pozbyliśmy. Masz na myśli np służbę na EP09 w Drawinowie?
Efekt ściany był Nam znany, ale myślałem, że już się jego pozbyliśmy. Masz na myśli np służbę na EP09 w Drawinowie?
Witam ponownie. Tak, ściana pojawia się na przykład EP09 w Darwinowie na pierwszym zakręcie. Oto log: http://pastebin.com/dabSJ0JNCzy za każdym razem się tak u Ciebie dzieje? Odnośnie loga, to nie tak go zamieszczamy. Zajrzyj do pierwszej wiadomości tego wątku.
…jeżeli ma być realistycznie, to wskaźnik musi pokazywać rzeczywiste parametry.A jakie to są te "rzeczywiste parametry" Twoim zdaniem?
…jeżeli ma być realistycznie, to wskaźnik musi pokazywać rzeczywiste parametry.
Zauważyłem dziwną przypadłość na najnowszym exe tj. wersji 355. W lokach et22_v2 prócz "rekina" wycieraczki poruszają się w ruchu pionowym wręcz "zyją własnym życiem". Moze to u mnie jest takie zjawisko. Pozdrawiam.Znamy te zjawisko.
Zauważyłem dziwną przypadłość na najnowszym exe tj. wersji 355. W lokach et22_v2 prócz "rekina" wycieraczki poruszają się w ruchu pionowym wręcz "zyją własnym życiem". Moze to u mnie jest takie zjawisko. Pozdrawiam.Nie ma to związku z PC, tylko z nowym EXE.
Problem z płynnością symulatora.@fasi89 mam pytanie odnośnie tego skakania. Czy podczas niego drgają też wózki? Jeśli tak, to winne będą sterowniki. Sprawdź to jak możesz i daj znać.
Opisy:
- Podczas jazdy dziwnie skacze FPS, z 130 potrafi spaść do 1 po czym bardzo powoli wzrastać do ok. 13 FPS, następnie znowu powraca do wyższej liczby (symulator momentami tnie się niemiłosiernie, kamera w kabinie się "gubi"[wariuje, skacze], dźwięk na sekundę, dwie również wariuje). Dzieje się to na większości scenerii (nie sprawdzałem wszystkich), oraz na różnych pojazdach.
Wersja exe 355 powoduje w krzyżowej2-pe9742, że za stacją Krzyżowa za każdym razem mam czołówkę z EZT jadącym na wstecznym. Wcześniej jednostka ekspresowo przelatuje po sąsiednim torze przez Krzyżową na czerwonym świetle. Przy takich zonkach nie powinno być w historii wersji 355 na wiki napisane, że zastępuje 325.Potwierdzam, mam to samo jak kolega djkubek. Dokładnie na wzniesieniu za Krzyżową, jednostka się cofa.
Po co załączać log? I tak mam magiczną kulę i wszystko widzę, więc nie ma takiej potrzeby.
Przed chwilą uruchomiłem Krzyżową na pe9742. Wyjazd z Krzyżowej dostajemy zanim się nie zatrzymamy, ale to nieważne. Zaraz po wyjeździe naszego pociągu, z toru obok, na S1 odjeżdża EN57. Mknie dość szybko, ale jeśli się nie ociągamy, to nas nie dogoni. Widocznie Wy przyjeżdżacie na stację trochę później, więc ten kibel zdąży Was "wyprzedzić", a później stacza się z górki. Poprawienie błędu nie będzie trudne (tzn. tego, żeby kibel się zatrzymywał na S1, staczanie się to inna sprawa...).
W charakterystykach EN57-20xx oraz EN57-IV (608) jest błąd w tabelce z pozycjami kranu hamulca. Dlatego na EXE z nowym AI kibelki te nie potrafią skutecznie zahamować (przeciągają kran na pozycję 2., co skutkuje nie wprowadzeniem do cylindrów żadnego powietrza). Należy w plikach chk zmienić:Kod: [Zaznacz]2 -1 -1 0 ElectroPneumatic
naKod: [Zaznacz]2 -1 -1 0 Pneumatic
Poświęciłem kilka godzin (...) Sprawdzałem tysiąc razy (...)
Poświęciłem kilka godzin (...) Sprawdzałem tysiąc razy (...)Niepotrzebnie, przecież w Beta napisałem co jest źle ;)
Witam zauważyłem następny problem. Na stacji w różnych mapach nocnych na odbiciach lamp które są na stacji robią się takie dziwne paski. Jest rozwiązanie tego problemu?Użyj exe 355. Twój problem powinien zniknąć.
Po co załączać log.txt? I tak mam magiczną kulę i wszystko widzę, więc nie ma takiej potrzeby.
Stałem w tym miejscu http://eu07.pl/userfiles/21495/foto-jastoje.jpg (http://eu07.pl/userfiles/21495/foto-jastoje.jpg), a dlaczego? Bo w tym miejscuhttp://eu07.pl/userfiles/21495/foto-sygnals1.jpgczeka na wjazd EP07, rogatki są zamkniętehttp://eu07.pl/userfiles/21495/foto-szlabany.jpg.Gdzie jest problem? Nie dostajesz wyjazdu, stoisz na złym torze? Wcisnąłeś po uruchomieniu SHIFT+1?
2 -1 -1 0 ElectroPneumatic
i zamieniasz na:2 -1 -1 0 Pneumatic
Następnie zapisujesz plik i cieszysz się działającą Krzyżową 2 ;)
Użyj exe 355. Twój problem powinien zniknąć.
event (p1)_s1 multiple 0 none (p1)_sem_ligh1 (p1)_sem_info_stop endeventI to należy zamienić na:
event (p1)_s4 multiple 0 none (p1)_sem_ligh4 (p1)_sem_info_vmax (p1)_sem_distinfo_v40 (p7)_os1 endevent
event (p1)_s1 multiple 0 none (p1)_sem_ligh1 (p1)_sem_info_stop (p7)_os1 endevent
event (p1)_s4 multiple 0 none (p1)_sem_ligh4 (p1)_sem_info_vmax (p1)_sem_distinfo_v40 (p7)_os2 endevent
event (p1)_s1 multiple 0 none (p1)_sem_ligh1 (p1)_sem_info_stop endevent
event (p1)_s1 multiple 0 none (p1)_sem_ligh1 (p1)_sem_info_stop (p7)_os1 endevent
trainset rozklad none3672 0.0 0.0
//$o Po uruchomieniu włączyć radio: SHIFT+1
node -1 0 SM31 dynamic pkp\sm31_v1 none 411d 0.0 headdriver 3 0 enddynamic
node -1 0 Zaes dynamic pkp\zaes_v1 406ra_gatx5 406ra 0.0 nobody 3 46 fuel enddynamic
node -1 0 Zaes dynamic pkp\zaes_v1 406ra_orlen 406ra 0.0 nobody 3 42 fuel enddynamic
node -1 0 Zaes dynamic pkp\zaes_v1 406ra_orlen 406ra 0.0 nobody 3 42 fuel enddynamic
node -1 0 Zaes dynamic pkp\zaes_v1 406ra_orlen 406ra 0.0 nobody 3 42 fuel enddynamic
node -1 0 Zaes dynamic pkp\zaes_v1 406ra_orlen 406ra 0.0 nobody 3 42 fuel enddynamic
node -1 0 Zaes dynamic pkp\zaes_v1 406ra_orlen 406ra 0.0 nobody 3 42 fuel enddynamic
node -1 0 Zaes dynamic pkp\zaes_v1 406ra_pcc3 406ra 0.0 nobody 3 42 fuel enddynamic
node -1 0 Zaes dynamic pkp\zaes_v1 406ra_pcc3 406ra 0.0 nobody 3 42 fuel enddynamic
node -1 0 Zaes dynamic pkp\zaes_v1 406ra_pcc3 406ra 0.0 nobody 3 42 fuel enddynamic
node -1 0 Zaes dynamic pkp\zaes_v1 406ra_gatx5 406ra 0.0 nobody 3 46 fuel enddynamic
node -1 0 Zaes dynamic pkp\zaes_v1 406ra_gatx5 406ra 0.0 nobody 3 46 fuel enddynamic
node -1 0 Zaes dynamic pkp\zaes_v1 406ra_orlen 406ra 0.0 nobody 3 42 fuel enddynamic
node -1 0 Zaes dynamic pkp\zaes_v1 406ra_orlen 406ra 0.0 nobody 3 42 fuel enddynamic
node -1 0 Zaes dynamic pkp\zaes_v1 406ra_orlen 406ra 0.0 nobody 3 42 fuel enddynamic
node -1 0 Zaes dynamic pkp\zaes_v1 406ra_orlen 406ra 0.0 nobody 3 42 fuel enddynamic
node -1 0 Zaes dynamic pkp\zaes_v1 406ra_orlen 406ra 0.0 nobody 3 42 fuel enddynamic
node -1 0 Zaes dynamic pkp\zaes_v1 406ra_dec7 406ra 0.0 nobody 3 42 fuel enddynamic
node -1 0 Zaes dynamic pkp\zaes_v1 406ra_gatx5 406ra 0.0 nobody 3 46 fuel enddynamic
node -1 0 Zaes dynamic pkp\zaes_v1 406ra_orlen 406ra 0.0 nobody 3 42 fuel enddynamic
node -1 0 Zaes dynamic pkp\zaes_v1 406ra_orlen 406ra 0.0 nobody 3 42 fuel enddynamic
node -1 0 Zaes dynamic pkp\zaes_v1 406ra_orlen 406ra 0.0 nobody 3 42 fuel enddynamic
node -1 0 Zaes dynamic pkp\zaes_v1 406ra_gatx2 406ra 0.0 nobody 3 42 fuel enddynamic
node -1 0 Zaes dynamic pkp\zaes_v1 406ra_dec5 406ra 0.0 nobody 3 42 fuel enddynamic
node -1 0 Zaes dynamic pkp\zaes_v1 406ra_dec7 406ra 0.0 nobody 3 42 fuel enddynamic
node -1 0 Zaes dynamic pkp\zaes_v1 406ra_zaes 406ra 0.0 nobody 3 42 fuel enddynamic
node -1 0 Zaes dynamic pkp\zaes_v1 406ra_transpol2 406ra 0.0 nobody 3 46 fuel enddynamic
node -1 0 Zaes dynamic pkp\zaes_v1 406ra_orlen 406ra 0.0 nobody 3 42 fuel enddynamic
node -1 0 Zaes dynamic pkp\zaes_v1 406ra_orlen 406ra 0.0 nobody 3 42 fuel enddynamic
node -1 0 Zaes dynamic pkp\zaes_v1 406ra_orlen 406ra 0.0 nobody 3 42 fuel enddynamic
node -1 0 Zaes dynamic pkp\zaes_v1 406ra_orlen 406ra 0.0 nobody 3 42 fuel enddynamic
node -1 0 Zaes dynamic pkp\zaes_v1 406ra_orlen 406ra 0.0 nobody 3 42 fuel enddynamic
node -1 0 Zaes dynamic pkp\zaes_v1 406ra_orlen 406ra 0.0 nobody 3 42 fuel enddynamic
node -1 0 SM40-01 dynamic pkp\sm40_v1 none sm40 -1 passenger 3 0 enddynamic
endtrainset
Stare wężyki są też w niektórych wagonach typu G.
No tym razem ja potrzebuje pomocy. Chodzi o minimalizacje symulatora w czasie jazdy. Sprawa wygląda tak : Ktoś mi przysyła wiadomość na AQQ, Chce zobaczyć kto. Minimalizuje symulator klikam na pasku AQQ i nagle symulator mi zaczyna działać normalnie, wszystko się rusza cały czas jedzie i nie mogę zobaczyć nic bo gdy zrobię to za każdym razem to i tak jak coś kliknę to dalej zaczyna jechać z widocznym paskiem zadań. Używam najnowszego exe. Da rade temu coś zdziałać?Wrzuć loga.
Tyle że log do tego nic nie ma...Czyli wina exe?
Czyli wina exe?Facepalm:/
Aplikacje pełnoekranowe w połączeniu z malymi oknami często tak mają. Musisz mieć włączony na pełnym oknie jakiś program (najlepiej notatnik bo nie obciąża systemu). Alt+tab przełączasz okno na notatnik i dopiero klikasz na pasek - sprawdzasz aqq lub przełączasz sobie piosenkę w odtwarzaczu itp. Ja tak miałem z Winampem.
Wielkie dzięki @Paczkuś. ;)Przecież ja w sumie napisałem to samo co macius5991:)
Znalazłem błąd w tylnym wózku TEM2S a mianowicie środkowa oś kręci się odwrotnie względem kierunku jazdy.Było zgłaszane i już zostało poprawione w SP1.
Kolejny problem, to jest, że nie zawszę można uruchomić dowolną lokomotywę Niby światła i inne sie włączają, to gdy próbuję uruchomić sprężarkę i przetwornicę nie słyszę ich dźwięku, po prostu symulator czasem nie reaguje na przyciski, pomimo że słychać dźwięk przełącznika zatem nie można jeździć. W czym tkwi problem? (Przyciski trzymam dłużej niż w poprzednich wersjach, ale to nie skutkuje).
We wpisie ''trainset'' masz ustawioną prędkość początkową większą od 0.
Tutaj mniej więcej się pojawiam w pędzącym pociągu.Konkretnie to w pociągu EX1601 z StA do StB, prędkość początkowa - 140 km/h. EP08-001 + 152A + 152A + 152A + WRBD + 152A + 152A.
Tutaj mniej więcej się pojawiam w pędzącym pociągu.Konkretnie to w pociągu EX1601 z StA do StB, prędkość początkowa - 140 km/h. EP08-001 + 152A + 152A + 152A + WRBD + 152A + 152A.
Teraz w Rainstedzie wybierz Drawinowo_EP07, wejdź w zakładkę "Składy" i zobacz, czy widzisz podobieństwo... Jak zamieniasz lokomotywę za pomocą edytora składów, sprawdzaj czy takiej już nie ma na scenerii. Jeśli Twój tryb pracy Rainsteda jest ustawiony na "Specjalny", pamiętaj że na liście składów do wyboru wyświetlają się również AI, których nie powinieneś uruchamiać.
Nic nie musisz zmieniać w trainset.
pamiętaj że na liście składów do wyboru wyświetlają się również AI, których nie powinieneś uruchamiać....również składy prowadzone przez AI... Proszę nie mylić kierowcy z pojazdem.
Czytałem, więc dlatego napisałem, że dłużej trzymam oba przyciski shift+m. Nie znalazłem natomiast informacji dlaczego zaraz po włączeniu symulatora nie mogę się swobodnie poruszać.Kolejny problem, to jest, że nie zawszę można uruchomić dowolną lokomotywę Niby światła i inne sie włączają, to gdy próbuję uruchomić sprężarkę i przetwornicę nie słyszę ich dźwięku, po prostu symulator czasem nie reaguje na przyciski, pomimo że słychać dźwięk przełącznika zatem nie można jeździć. W czym tkwi problem? (Przyciski trzymam dłużej niż w poprzednich wersjach, ale to nie skutkuje).
Readme kolega przeczytał? Troszkę nam się sterowanie/uruchamianie zmieniło wraz z nadejściem PC2011
Nie znalazłem natomiast informacji dlaczego zaraz po włączeniu symulatora nie mogę się swobodnie poruszać.
Jeśli chodzi o te powtarzające radio - mam czasami podobnie gdy naciskam Ctrl+Alt+Del (Menażer zadań) i przechodzę np. do przeglądarki. Dzieje się tak tylko jeśli przeskoczę w trakcie symulacji z aktualnie nadawaną rozmową do przeglądarki. U mnie po jakimś czasie samo zniknie.Wersja sterownika 6.14.11.8618
Dodano: 16 Września 2012, 22:00:31
@bimberboy32 - podaj wersję sterowników do karty graficznej.
Syrena nie pomaga :/Syrena nie zawsze pomaga. Wspominałem już o tym jakiś czas temu w wątku "Problemy z Paczką Całościową 2010":
Tylko na początku mam takie problemy, że jak uruchomieniem to mogę się tylko obracać w prawo, na zewnątrz też. Dopiero jak zjadę na pasek i później wezmę na cały ekran to wszystko śmiga. Nic mi się nie ścina. Gra idzie płynnie.
@Domio też tak nie raz mam, że przycina mi się kamera podczas poruszania myszą, wtedy pomaga chwycenie myszą górnej belki okna z symkiem i moment się odwiesza. Pamiętam jak sam się o to zapytałem w ukrytym dziale. Wyczerpującej odpowiedzi udzielił mi wówczas surgeon.
Oto jej oryginalna treść od samego jej autora:CytujMi się przycina kamera podczas poruszania myszą, jeśli uruchomię jakiś inny program przy włączonym symku. Ale to nie od najnowszego exe, tylko od dawna. Wtedy pomaga chwycenie myszą górnej belki okna z symkiem. :)Stosuj ową poradę i zobaczysz sam, że wtedy przycięcia kamerki podczas poruszania myszą nie będą stanowić problemu. Pozdrawiam.
W EP09-006 mamy błąd. Po przejechaniu przez rezonator SHP prawidłowo ma zapalić się ciągła lampka na czuwaku. I tak też się dzieje. Natomiast błąd polega na tym, że gdy normalnie jedziemy ma się zapalać lampka czuwaka, która ma również migać. Niestety lampka się nie zapala, jest tylko dźwięk "bzyczka".
Problem w tym, że jadę, głośniki puszczone nieco głośniej a tu: "Bzzzz!!" :D Idzie się trochę wystraszyć. Mam pytanie - czy ten błąd zależy od tekstury?
Gdzieś są ale tam tylko połowa podstawy dotyka ziemi.
Konkrety proszę"Gdzieś" to pojęcie mocno nieprecyzyjne. Nie śmiecimy w wątku. Krótko i węzłowato. Jak w wojsku.
Konkretne przypadki można wyeliminować, jednak sprawdzaniem i wyszukiwaniem takich problemów na szerszą skalę nie będzie się miał kto zająć. Czy Sz.Kol. chce mieć swój wkład w rozwój MaSZyny - znaleźć i poprawić tą trakcję? Doradzimy, pomożemy przy ew. problemach
Ja mam małe pytanie: w PC 2009 i 2010 nie występowała lewitacja słupów. Od czego to się stało?Występowała, musiałeś źle popatrzeć.
Oraz brakuję kawałku mostu i widać przejście pod spodem.To było zrobione celowo, by zaoszczędzić na trójkątach. Nie sądzono, że ktoś się przyczepi do tego. Także tego raczej nikt nie poprawi, a na sceneriach jest dużo tego typu szczelin.
Jeszcze przy okazji znak "przenika" przez pociąg w Całkowie na scenerii Bałtyk.Panowie, to nie są problemy z PC11. Nie rozumiecie jednej rzeczy. Problemy z PC, to takie, gdzie nie może odbyć służb. To co pokazujecie powinno być wyłapane w teście dodatków. Ponieważ scenerie są stare, a kiedyś nie zwracano uwagi na takie szczegóły, więc tak zostało. I dajcie sobie spokój z wyłapywaniem takich rzeczy. Być może kiedyś ktoś to poprawi.
Problemy z PC, to takie, gdzie nie może odbyć służb.W takim razie, nie można przejść misji l61_towarowy2, ponieważ defekt po który jedziemy na szlak ma zahamowany hamulec lokomotywy i nie zamierza go wyluzować. Brak loga niestety.