- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc w tworzeniu => Wątek zaczęty przez: Driver24 w 20 Marca 2012, 09:27:59

Tytuł: Eventy - eventlaunchery a klawisze
Wiadomość wysłana przez: Driver24 w 20 Marca 2012, 09:27:59
Bry,
a nie można by było coś takiego zrobić by przypisywać wywołanie eventu przez np: shift+1 do toru, ale w tym sensie by działało tylko do eventu przypisanego do danego toru, następnie stojąc na następnym torze wywołać inny event także przez naciśnięcie shift+1 ? Wtedy moglibyśmy jedną kombinacją (np: shift+1 to wywołanie radia, odpowiedź przez radio itp) wywoływać przeróżne zdarzenia, na różnych torach.

Chyba to jakoś z sensem napisałem :P
Tytuł: Odp: Eventy - eventlaunchery a klawisze
Wiadomość wysłana przez: Ra w 20 Marca 2012, 09:39:19
Ale po co, skoro możesz umieścić eventlauncher w dowolnym miejscu, z promieniem działania do 2km?
Tytuł: Odp: Eventy - eventlaunchery a klawisze
Wiadomość wysłana przez: Driver24 w 20 Marca 2012, 09:48:53
A promień można zmniejszyć np: do 500m?
Czyli eventlauncher działa w momencie jak wjadę w jego obręb działania?
Tytuł: Odp: Eventy - eventlaunchery a klawisze
Wiadomość wysłana przez: Benek w 20 Marca 2012, 09:53:28
Tak, można manipulować promieniem:
node -1 0 (p1) eventlauncher (p2) (p3) (p4) 5.0 t 0 (p1)+ (p1)- end Tutaj przykład kodu zwrotnicy z promieniem 5 metrów.

  Dodano: 20 Marca 2012, 09:54:00
Czyli eventlauncher działa w momencie jak wjadę w jego obręb działania?
Tak.
Tytuł: Odp: Eventy - eventlaunchery a klawisze
Wiadomość wysłana przez: Driver24 w 20 Marca 2012, 10:05:42
(http://eu07.pl/userfiles/1467/foto-a.JPG)

Na obrazu mamy taką sytuację:
W punkcie 1 startuję ze scenerią. Naciskam shift+1 i odpalam radyjko i zaczynam bełkotać z nastawnią.
Podjeżdżam do punktu 2 i naciskam shift+1 [?]  by kontynuować  rozmowę z nastawnią o pozwolenie wjazdu na szlak.

Czyli jak napisać eventy do takiego scenariusza by użyć dwa razy shift+1?
Tytuł: Odp: Eventy - eventlaunchery a klawisze
Wiadomość wysłana przez: Benek w 20 Marca 2012, 10:13:17
Możesz do tego wszystkiego użyć tylko jednego klawisza, np. t (małe te). Robisz to tak:
node -1 0 cokolwiek1 eventlauncher x1 y1 z1 r1 t 0 okreg1 none end
event okreg1 multiple 0 none ... endevent

node -1 0 cokolwiek2 eventlauncher x2 y2 z2 r2 t 0 okreg2 none end
event okreg2 multiple 0 none ... endevent
Przy czym x,y,z to współrzędne środka obszaru o promieniu r.

  Dodano: 20 Marca 2012, 10:14:06
Czyli jak napisać eventy do takiego scenariusza by użyć dwa razy shift+1?
Shift+1 można użyć tylko raz. Można to ominąć w sposób jaki opisałem to wyżej.
Tytuł: Odp: Eventy - eventlaunchery a klawisze
Wiadomość wysłana przez: Ra w 20 Marca 2012, 10:22:02
Shift+1 można użyć tylko raz. Można to ominąć w sposób jaki opisałem to wyżej.
Jeśli będzie eventlauncher zamiast keyctrl, to można wiele razy.
Tytuł: Odp: Eventy - eventlaunchery a klawisze
Wiadomość wysłana przez: Benek w 20 Marca 2012, 10:22:44
A jaki kod ma taka kombinacja?
Tytuł: Odp: Eventy - eventlaunchery a klawisze
Wiadomość wysłana przez: Paczkuś w 20 Marca 2012, 10:37:18
Jak ja robiłem takie myki to np. jeszcze  Szogun* nie był zarejestrowany na forum ;) Tylko, że ja często używałem literki A. Bo jak zatrąbiłem to coś mi tam się wyświetliło(np wjazd). Tak możnaby zmodyfikować niestrzeżone przejazdy, że jak nie zatrąbisz to nie zatrzymasz samochodów.
*tak dla przykładu.
Tytuł: Odp: Eventy - eventlaunchery a klawisze
Wiadomość wysłana przez: Ra w 20 Marca 2012, 10:47:12
A jaki kod ma taka kombinacja?
Jakoś tak:
node -1 0 cokolwiek eventlauncher x y z r 1 0 wykonaj none end
Tytuł: Odp: Eventy - eventlaunchery a klawisze
Wiadomość wysłana przez: Driver24 w 20 Marca 2012, 11:00:57
Hmmm... coś nie trybie...

Jak używamy KeyCtrl01 to przez shift+1 odpalimy eventa ale tylko raz.
Natomiast z eventlauncherem to będzie tak: eventlauncher01   ??

@Benek a gdzie się definiuje ten klawisz?
Tytuł: Odp: Eventy - eventlaunchery a klawisze
Wiadomość wysłana przez: Quark-t w 20 Marca 2012, 11:21:56
@Benek a gdzie się definiuje ten klawisz?
W kodzie: (o to Ci chodzi?)
Możesz do tego wszystkiego użyć tylko jednego klawisza, np. t (małe te). Robisz to tak:
Cytuj
node -1 0 cokolwiek1 eventlauncher x1 y1 z1 r1 t 0 okreg1 none end
event okreg1 multiple 0 none ... endevent

Wydzielę później tę dyskusję do osobnego wątku do "Pomocy w tworzeniu".
Tytuł: Odp: Eventy - eventlaunchery a klawisze
Wiadomość wysłana przez: Benek w 20 Marca 2012, 11:22:54
@Benek a gdzie się definiuje ten klawisz?
Cytuj
node -1 0 cokolwiek eventlauncher x y z r 1 0 wykonaj none end
To jest wg Ra shift+1, ta 1.
Cytuj
node -1 0 cokolwiek1 eventlauncher x1 y1 z1 r1 t 0 okreg1 none end
Tutaj masz małe t.
Ale jakbyś dał tak:
Cytuj
node -1 0 cokolwiek1 eventlauncher x1 y1 z1 r1 t 0 okreg1 okreg2 end
To małe t wywoła zdarzenie okreg1, a duże t (z shiftem) wywoła okreg2.

Czyli klawisz definiujesz po promieniu, który oznacza obszar oddziaływania eventlauchera. Można jeszcze inaczej. Dajesz coś takiego:
node -1 0 wyjazd_ozimek eventlauncher 1.0 1.0 1.0 -1 none 0951 wyjazd_ozimek1 none end

event wyjazd_ozimek1 multiple 0.0 none
Ozimek_zwr03-
Test_b2_s10
przejazd_ozimek1_zamykaj
endevent
Event wywoła Ci się o 9:51 niezależnie od miejsca w którym się znajdujesz na scenerii.
Tytuł: Odp: Eventy - eventlaunchery a klawisze
Wiadomość wysłana przez: Driver24 w 20 Marca 2012, 11:29:32
Ach.. nie zauważyłem...  Dzięki Quark.

A można zamiast t dodać w to miejsce KeyCtrl01? To może wtedy będzie działało w różnych eventach shift+1.
No chyba że zrobimy jakiś standard i np: połączenie radiowe to będzie r.

Dzięki @Benek za wytłumaczenie.
Tytuł: Odp: Eventy - eventlaunchery a klawisze
Wiadomość wysłana przez: Quark-t w 20 Marca 2012, 11:34:07
A można zamiast t dodać w to miejsce KeyCtrl01? To może wtedy będzie działało w różnych eventach shift+1.
Nie, bo w eventlauncherze masz po prostu klawisz. Ale mam inną sugestię/pytanie do @Ra: czy byłaby możliwość zmiany klawisza na jego kod ASCII/dziesiętny? Wtedy mamy dostępną całą klawiaturę i więcej.
Cytuj
No chyba że zrobimy jakiś standard i np: połączenie radiowe to będzie r.
To przestawisz nastawnik kierunkowy :)
Tytuł: Odp: Eventy - eventlaunchery a klawisze
Wiadomość wysłana przez: Benek w 20 Marca 2012, 11:37:21
Cytuj
No chyba że zrobimy jakiś standard i np: połączenie radiowe to będzie r.
To przestawisz nastawnik kierunkowy :)
Tak, chyba że zamienimy w eventlaucherze zdarzenia miejscami. Wtedy Shift+r odpali radio i nic innego.
Tytuł: Odp: Eventy - eventlaunchery a klawisze
Wiadomość wysłana przez: Quark-t w 20 Marca 2012, 11:39:23
Jeszcze raz powtarzam pytanie do @Ra, żeby nie umknęło - czy jest możliwość zamiany klawisza jawnie (t) na jego kod ASCII/dziesiętny?
Tytuł: Odp: Eventy - eventlaunchery a klawisze
Wiadomość wysłana przez: Ra w 20 Marca 2012, 11:42:56
Cytuj
node -1 0 cokolwiek eventlauncher x y z r 1 0 wykonaj none end
To jest wg Ra shift+1, ta 1.
Hm, tak jest bez [Shift]. Na upartego powinno być tak:
node -1 0 cokolwiek eventlauncher x y z r 1 0 1-bez-shift 1-ze-shift end
A KeyCtrl01 to chyba taka tymczasowa proteza, bo nie działały globalne eventlaunchery.

czy byłaby możliwość zmiany klawisza na jego kod ASCII/dziesiętny? Wtedy mamy dostępną całą klawiaturę i więcej.
Właśnie tak zrobiłem przed chwilą, ale to nie ASCII, tylko dziesiętny kod klawisza. Dla liter i cyfr pokrywa się z ASCII.