- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Publikacje => Wątek zaczęty przez: hunter w 03 Października 2004, 17:45:12

Tytuł: Nowy Świat-Krosowo 1.0 beta.
Wiadomość wysłana przez: hunter w 03 Października 2004, 17:45:12
Pragnę zaprezentować Wam odcinek szlaku Nowy Świat-Dzierżawa.
Nazwa odcinku: Nowy Świat-Krosowo

Cały spis przystanków w tym odcinku po kolei:
Nowy Świat
Mosty
Smutna Wola
Sianowice
Kaszana
Kąty Krosowskie
Krosowo

Dworce: Nowy Świat, Krosowo
Stacje: Sianowice
Przystanki: Mosty, Smutna Wola, Kaszana, Kąty Krosowskie



Plik do pobrania: www.eu07.kolej.szczecin.pl/maszyna/ns.zip
UWAGA! Przeczytaj to:

Wymagane lokomotywy to EU07-503 i EN57-795.
Wymagana trasa to Jelitkowo-Nowy Sad

Trzeba mieć najnowsze zainstalowane poprawki w symulatorze.

Dodana paczka: W27.zip

Jeśli mamy tą paczkę zainstalowaną, musimy ją zainstalować jeszcze raz, bo w tym nowym archiwum są nowe tekstury: W27_7.bmp i W27_9.bmp .

Na razie nie ma trakcji. Ale na pewno będzie w pełnym wydaniu kompletnej trasy.

W misji z EU07 od razu mamy podniesione dwa patyki.
W misji z EN57 natomiast mamy je opuszczone i musimy otworzyć drzwi po lewej stronie.

Chętnie proszę o komentarze.
To jest testowa wersja BETA, więc w sprawie błędów proszę NIE pisać!

Jakby ktoś chętny, to niech obliczy mi, ile ten odcinek ma KM :D .....

Wspomnę, że serwer "Krasula", na którym mam konto www ma problemy z dyskiem. Często mogą być niskie transfery (nawet do 300 bajtów!). A wysyłanie pliku zajeło mi prawie 20 minut.

Pozdrawiam.
Tytuł: Nowy Świat-Krosowo 1.0 beta.
Wiadomość wysłana przez: hunter w 03 Października 2004, 19:11:57
Aha, i wspomnę, że plik W27.zip i plik zip trasy trzeba skopiować do głównego folderu MaSzyny i wypakować metodą "Wypakuj tutaj..." .

Pozdrawiam i życzę miłego jeżdżenia.
Tytuł: Nowy Świat-Krosowo 1.0 beta.
Wiadomość wysłana przez: bve2 w 03 Października 2004, 19:55:49
Cytuj
Chętnie proszę o komentarze.
To jest testowa wersja BETA, więc w sprawie błędów proszę NIE pisać!


Wersja beta jest po to chyba żeby ew.błędy wychwycić i je poprawić.Po to się takie coś upublicznia.

ok - koncepcja trasy mi się podoba - ale brakuje mi tekstury jakiegoś eu07 i  nie wiem którego.Poza tym mam zimę w tej trasie, nawet fajnie to wygląda(brak tekstury podłoża-Jelitkowo mam zainstalowane).
Tytuł: Nowy Świat-Krosowo 1.0 beta.
Wiadomość wysłana przez: hejnal w 03 Października 2004, 21:40:50
Na którejś z ostatnich stacji drzewa migały jak stroboskopy. To efekt nałożenia dwóch plane na siebie. Jak sobie z tym poradzisz to powiedz jak bo mam taki sam problem.
Tytuł: Nowy Świat-Krosowo 1.0 beta.
Wiadomość wysłana przez: hunter w 04 Października 2004, 08:07:30
Jak to?? U mnie nic na nic sie nie nakłada. Z drzewami u mnie też jest ok! :/ ...

Cytat: "admineu07"
ok - koncepcja trasy mi się podoba - ale brakuje mi tekstury jakiegoś eu07 i nie wiem którego.Poza tym mam zimę w tej trasie, nawet fajnie to wygląda(brak tekstury podłoża-Jelitkowo mam zainstalowane).


Brakuje Ci tekstury loka EU07-503 !!!
Ale podłoża na torach?? Czy jakiegoś pola? Wyraźnie jest napisane:
 
Trzeba mieć najnowsze zainstalowane poprawki w symulatorze.

Jak którąś aktualizacje się ominie, to już są błędy. I to, co jest u ciebie, może być brakiem pliku INC z folderu MC w katalogu Scenery. Sprawdź, czy masz taki plik: 4blok02.inc . On znajdował się w jakieś aktualizacji.

Jak by co, to odpal trasę na 5 sekund, wyłącz MaSzynę i wklej tu wszystko z pliku log.

Wtedy może ci jakoś to wytłumaczę, czego nie masz.

Pozdrawiam.
Tytuł: Nowy Świat-Krosowo 1.0 beta.
Wiadomość wysłana przez: hunter w 04 Października 2004, 08:17:32
Aha, i wspomnę jeszcze, że wkurza mnie to, jak ktoś nie czyta, tylko ściąga. A potem tysiąc razy jęczy, że mu nie działa. Wskazówka:

"Przed ściągnięciem przeczytaj ulotkę dołączoną osobno lub do opakowania, lub skonsultuj się z producentem i betatesterami trasy." :)

Pozdrawiam.
Tytuł: Nowy Świat-Krosowo 1.0 beta.
Wiadomość wysłana przez: EU07-457 w 04 Października 2004, 10:49:18
Trasa ogólnie bardzo fajna, nie czuje się monotonii podczas prowadzenia loka. Co chwilę jakieś ograniczenia, świetny pomysł też ze wskaźnikami W27. Jak powiesisz sieć, to będzie naprawdę super. Co mnie zaskoczyło (in plus), to bujanie lokomotywy na tej "trzydziestce". Świetnie to wymyśliłeś (bo mam nadzieję, że tak właśnie miało być).
Co do odległości, to możesz to sprawdzić np. w htv. Wg tego programu odcinek ma 23,2 km.
Tytuł: Nowy Świat-Krosowo 1.0 beta.
Wiadomość wysłana przez: Doktor M w 04 Października 2004, 11:22:56
Przejechałem własnie tą trasę EU-503 i muszę przyznać, że jedzie się bardzo przyjemnie. Może jak na mój gust trochę za często trzeba ograniczać prędkość ;).
W każdym razie, pierwsze wrażenie jak najbardziej pozytywne. Krajobraz za oknem loka urozmaicony, dużo obiektów.
Wyrazy uznania dla autora.
Tytuł: Nowy Świat-Krosowo 1.0 beta.
Wiadomość wysłana przez: hejnal w 04 Października 2004, 12:22:07
Cytat: "sq1mhv"
Jak to?? U mnie nic na nic sie nie nakłada. Z drzewami u mnie też jest ok! :/ ...

Napisz jeszcze że hejnal pisze głópoty bez sensu żeby tylko sobie posty nabić :/

Wytłumacz się więc z tego:
http://hejnalito.w.interia.pl/fotki/Krosowo/bug2.jpg
http://hejnalito.w.interia.pl/fotki/Krosowo/bug3.jpg
http://hejnalito.w.interia.pl/fotki/Krosowo/bug4.jpg
Są to trzy screeny tego samego miejsca i wyraźnie widać że są tu dwie tekstury na raz. Teoretycznie na jeden model się nie da nałożyć dwóch tesktur więc stąd moje przypuszczenie że to dwa Plane gdyż miałem taki problem w swoim modelu.

Pozatym na tym screenie:
http://hejnalito.w.interia.pl/fotki/Krosowo/bug1.jpg
na samej górze drzew widać taki pasek. Przupuszczam że to niedokładny Unwrap.

Pozatym trasa fajna.
Tytuł: Re: Nowy Świat-Krosowo 1.0 beta.
Wiadomość wysłana przez: kilczuk w 04 Października 2004, 14:19:55
Cytat: "sq1mhv"
Chętnie proszę o komentarze.
To jest testowa wersja BETA, więc w sprawie błędów proszę NIE pisać!


OK, to są komentarze :)

Przejechałem sobie wczoraj trasę EN57, za chwilkę przejadę EU07, więc może jeszcze coś dorzucę. Generalnie trasa robi na prawdę pozytywne wrażenie, mam jednak kilka uwag:

Minusy (malutkie i większe):
- perony zbytnio oddalone od toru
- brak Rp14 od kierpocia ;) (mam nadzieję, że to uwzględnisz w kolejnej wersji)
- zbyt krótkie perony
- dziwne przebiegi dróg (jest miejsce, gdzie droga asfaltowa dochodzi do poprzecznie położonej drogi gruntowej, trochę dziwnie to wygląda, ale to ostatecznie Twoja koncepcja)
- automatyczne rogatki w dziwnym miejscu (w szczerym polu lepsze byłyby chyba jedynie światła)
- przed którymś po W16 jest niepoprawnie z lewej strony szlaku jednotorowego
- bujanie na ograniczeniu (bardzo fajny pomysł, ale pociągiem rzuca jakoś nienaturalnie)
- brak przejść przez tory na stacjach (szczegół, ale zwraca uwagę)
- zbyt krótkie stacje
- wiadukt wygląda jakoś nienaturalnie
- przy jednym z po (też krótki peron :) są niezamknięte rogatki (może ograniczenie czasowe?)
- zdarzają się wskaźniki ustawione zbyt daleko od toru
- no i niemiła niespodzianka na stacji docelowej - ten tor oporowy na który wjeżdżamy jest zdecydowanie zbyt krótki

Plusy (sorry, że tak mało - jest ich na pewno więcej):
+ W8 wreszcie w odpowiedniej odległości od W9
+ dość ciekawy krajobraz

Sugestie:
- proponowałbym odsunięcie ściany lasu od torów, przed nią wstawić trochę drzewek oraz dać pod nimi trochę inne podłoże (np. piach w lasach iglastych). Warto także trochę urozmaicić teren (nasypy itp.) przy torach, aby las znajdował się na trochę innej wysokości, niż tor
- może udałoby Ci się wprowadzić losowe ograniczenia czasowe - np. uszkodzone rogatki -> ogr. do 20 km/h
- dodaj sygn. odjazdu - to ma na prawdę spore znaczenie. W przypadku ezt proponuję słownie "Gotów" lub "Odjazd" z przedziału służbowego obok kabiny, w EU07 najlepiej radiem

Mam nadzieję, że coś się przyda. Pozdrówka i gratulacje!!!
Tytuł: Nowy Świat-Krosowo 1.0 beta.
Wiadomość wysłana przez: Robson w 04 Października 2004, 14:48:41
Bardzo mi się podobają te ograniczenia prędkości.  Z tym bujaniem świetnie to wymyśliłeś. Trochę za krótkie perony, no i nie za ładne - mogłyby być takie jak ten środkowy w Pludry-Sidra. Tak jak ktoś już wcześniej wspomniał to niepotrzebne są szlabany w polu. Poza tym niepodoba mi się również tekstura trawy :/ Mam przez to cały czas wrażenie że symek mi się zacina.

Ale trasa ogólnie fajna. Dobrze zagospodarowana. Nie jest nudna. Wielki plus...
Tytuł: Nowy Świat-Krosowo 1.0 beta.
Wiadomość wysłana przez: hunter w 04 Października 2004, 15:32:35
Do Hejnał'a: To nie są objekty Plane, tylko Box :P .... Wiem. Tu jest największy wałek w trasie. Bo jeden box był klonowany i one jakoś naszły się na siebie. Na niektórych kartach graficznych tego nie widać. Bo tą trasę testowałem na dwóch komputerach. Aha, Ty nie piszesz głupot. I potwierdzam to tutaj, że nie nabijasz sobie postów.

Do Doktora M: Za często ograniczenia?? :D Na PKP też czasami tak jest!
To zrobiłem specjalnie, żebyście przypadkiem nie wyrżneli się na zakręcie :P .....

Do Kilczuka:

>Minusy (malutkie i większe):
- perony zbytnio oddalone od toru
- brak Rp14 od kierpocia ;) (mam nadzieję, że to uwzględnisz w kolejnej wersji)
- zbyt krótkie perony
- dziwne przebiegi dróg (jest miejsce, gdzie droga asfaltowa dochodzi do poprzecznie położonej drogi gruntowej, trochę dziwnie to wygląda, ale to ostatecznie Twoja koncepcja)
- automatyczne rogatki w dziwnym miejscu (w szczerym polu lepsze byłyby chyba jedynie światła)
- przed którymś po W16 jest niepoprawnie z lewej strony szlaku jednotorowego
- bujanie na ograniczeniu (bardzo fajny pomysł, ale pociągiem rzuca jakoś nienaturalnie)
- brak przejść przez tory na stacjach (szczegół, ale zwraca uwagę)
- zbyt krótkie stacje
- wiadukt wygląda jakoś nienaturalnie
- przy jednym z po (też krótki peron :) są niezamknięte rogatki (może ograniczenie czasowe?)
- zdarzają się wskaźniki ustawione zbyt daleko od toru
- no i niemiła niespodzianka na stacji docelowej - ten tor oporowy na który wjeżdżamy jest zdecydowanie zbyt krótki

Ad.1. To będe musiał poprawić, jak wyjdzie już oficjalna wersja.
Ad.2. To sie jeszcze zrobi w oficjalnej wersji.
Ad.3. Zbyt krótkie?? Na jednego EZT 100m wystarczą! Bo to nie jest taka ruchliwa linia... A na stacjach głównych jest 200-250.
Ad.4. Sama nazwa wskazuje, że ta trasa jest FIKCYJNA ;) .
Ad.5. W dziwnym? Jedynie na drogach głównych!
Ad.6. Jest po złej stronie, bo by jedna połowa wchodziła w las.
Ad.7. Nienaturalnie?? Czy chodzi ci o to, że za mocno??
Ad.8. To będzie w oficjalnej wersji.
Ad.9. Zbyt krótkie?? Dla mnie wystarczą takie.
Ad.10. Wiem. Ten wiadukt jest dziwny. To już zostawie w spokoju. A tak nawiasem to jest dobre miejsce do robienia screenów :D
Ad.11. Zbyt daleko? 900M ! Takie drogi wystarczają na prędkość szlakową 90 km/h i 70km/h.
Ad.12. Z tym torem to racja. Tam powinno być ograniczenie prędkości do 20 km/h. A najlepiej, to przerzucę zwrotnicę na inny tor ;)

Do Robson'a: Nie podobają sie ?? Taka tekstura pasuje!

Aha, i jeszcze dodam od siebie, że nie ma W4 - zrobie je w oficjalnej wersji. Oraz podniesienie i opuszczenie pługu (jak ich nie ma, to je zrobie).

Z tą trawą to też zmienie teksture, jak już tak jęczycie :P ....

Wspomnę, że zapomniałem napisać , jakie są wymagane aktualizacje symka. Od 220604 i do końca.

Pozdrawiam.
Tytuł: Nowy Świat-Krosowo 1.0 beta.
Wiadomość wysłana przez: bve2 w 04 Października 2004, 15:49:31
Z tym lokiem to faktycznie nie zauważyłem, sorki(a było napisane).
Za to jeszcze jeden bug znalazłem:Na stacji Sianowice jadąc siódemką zatrzymałem się przy peronie,wyglądam przez szybę w przeciwnym kierunku,a tam zielone światło na semaforze!Wjeżdżam na stację końcową i widzę że kibel nie startuje,mimo zezwolenia na jazdę.
Tytuł: Nowy Świat-Krosowo 1.0 beta.
Wiadomość wysłana przez: hunter w 04 Października 2004, 15:55:11
W Sianowicach jest przypisany event, gdy pociąg stoi. W Sianowicach NIE zatrzymujemy się! Tylko jedziemy dalej. Kibel nie startuje, bo nie ma przypisanej aktywacji pojazdu. Chociaż ma podany sygnał, nie pojedzie.
Tytuł: Nowy Świat-Krosowo 1.0 beta.
Wiadomość wysłana przez: prof_klos w 04 Października 2004, 16:05:41
Ciekawe otoczenie,ale perony STANOWCZO (!) za krótkie...
Tytuł: Nowy Świat-Krosowo 1.0 beta.
Wiadomość wysłana przez: hunter w 04 Października 2004, 16:07:38
To bujanie na 30km/h wymyślił mój brat FTD:
( www.trakcja.prv.pl ; www.swidwin.runowopom.glt.pl ), odległości wskaźników itd to też jego sugestie.Chciałbym Jemu oraz Wam podziękować za cenne uwagi.
Tytuł: Nowy Świat-Krosowo 1.0 beta.
Wiadomość wysłana przez: kilczuk w 04 Października 2004, 17:34:05
Cytat: "sq1mhv"
Ad.3. Zbyt krótkie?? Na jednego EZT 100m wystarczą! Bo to nie jest taka ruchliwa linia... A na stacjach głównych jest 200-250.


Serio jest aż 100m? Może podrasuj chociaż do 2xEN57 czyli 120m.

Cytat: "sq1mhv"
Ad.5. W dziwnym? Jedynie na drogach głównych!


Niby tak, ale skoro jest to jakaś linia o znaczeniu regionalnym to na PKP ciężko sobie takie cuda wyobrazić. Dobrze, jak chociaż sygnalizacja świetlno-dźwiękowa jest, a co dopiero automatyczne szlabany. Np. na "radomce" (linia nr 8 W-wa Zach. - Kraków Gł. Os.) w wielu miejscach są jedynie krzyże Św. Andrzeja i ograniczenie do 20 km/h. Jeśli chcesz zostawić rogatki - to proponuję dołożyć budkę dróżnika. Np. na tym po, gdzie peron jest między dwoma przejazdami  możesz umieścić jakąś ruinę nastawni i "ustylizować" go na zamknięty posterunek odstępowy. Chyba dwa wygaszone dwukomorowe semafory byłyby ciekawym urozmaiceniem. Jak chcesz, mogę Ci podrzucić mailem fotkę z takiego miejsca.

Cytat: "sq1mhv"
Ad.7. Nienaturalnie?? Czy chodzi ci o to, że za mocno??


Jeśli chodzi o bujanie, to każde szarpnięcie jest takie samo. Może powinno "bujnąć" raz lekko, a potem ostro?

Cytat: "sq1mhv"
Ad.9. Zbyt krótkie?? Dla mnie wystarczą takie.


Nie chodzi mi nawet o stopień komplikacji stacji, ile o odległość między semafem wjazdowym a wyjazdowym. Nie jest przypadkiem zaniżona?

Cytat: "sq1mhv"
Ad.11. Zbyt daleko? 900M ! Takie drogi wystarczają na prędkość szlakową 90 km/h i 70km/h.


Tu się nie zrozumieliśmy. Chodzi mi o to, że czasem wskaźniki odsunięte są kilka metrów  w bok od toru. Trochę za daleko IMHO.

Cytat: "sq1mhv"
Ad.12. Z tym torem to racja. Tam powinno być ograniczenie prędkości do 20 km/h. A najlepiej, to przerzucę zwrotnicę na inny tor ;)


No najlepiej. Tam nie powinno być takiego przebiegu - mógłby być to co najwyżej tor do odstawiania loków (możesz dać jakąś SM42 jako dekorację).

Jeszcze kilka uwag z kolejnej jazdy (EU07):
1. Wygląd placu na stacji początkowej - może lepiej dać trylinkę?
2. Dworzec na st. pocz. - już mi się mocno opatrzył, ale nie wiem, czy są inne modele
3. Plusik - pola tworzą fajny krajobraz, nieźle wygląda jakiś tam domek wśrod pól. Proponuję jeszcze dorzucić trochę zabudowań gospodarskich, samotne drzewka, może gdzieś malucha na polnej drodze jako obiekt statyczny...
4. Trochę mam wątpliwości co do lokalizacji osiedli. Do niektórych budynków nie ma kompletnie dojazdu, są miejsca, gdzie zabudowa jest miejska a umiejscowione są jak kolonie wiejskie.
5. Na st. docelowej semafor wyjazdowy "C" jest zdecydowanie zbyt blisko - praktycznie równo z końcem peronu. Parę, a myślę że i parenaście metrów przesunięcia zdecydowanie by pomogło.

Jeszcze 3 sugestie:
- może jakaś bocznica gdzieś?
- jeśli już muszą być takie krótkie perony, to proponuję poodsuwać W4 od końca peronu. Na wielu liniach, gdzie perony są dość krótkie W4 odsuwa się kilka-kilkanaście metrów przed peron, tak aby na tej odległości zmieścił się lok
- super sprawą byłoby uruchomienie losowo, powiedzmy 1/20 uruchomień, instrukcji, która przy wyjeździe na szlak dwutorowy powodowałaby wyświetlenie sygnału zastępczego (wyjazd na tor niewłaściwy). W pewnym miejscu tego szlaku spotkalibyśmy np. pociąg sieciowy z SM42, oczywiście na torze prawym.
Tytuł: Nowy Świat-Krosowo 1.0 beta.
Wiadomość wysłana przez: hunter w 04 Października 2004, 19:25:46
Cytat: "kilczuk"
Serio jest aż 100m? Może podrasuj chociaż do 2xEN57 czyli 120m.


Zrobię 150m.

Cytat: "kilczuk"
Jeśli chodzi o bujanie, to każde szarpnięcie jest takie samo. Może powinno "bujnąć" raz lekko, a potem ostro?


Masz rację. Taki sam kąt jest trochę wkurzający [efekt wypadania przez okno ;)]

Cytat: "kilczuk"
Nie chodzi mi nawet o stopień komplikacji stacji, ile o odległość między semafem wjazdowym a wyjazdowym. Nie jest przypadkiem zaniżona?


Jest i będe musiał zrobić wskaźnik informujący o tym.

Cytat: "kilczuk"
1. Wygląd placu na stacji początkowej - może lepiej dać trylinkę?


Najlepiej to wywale i postawie drzewka :P

Cytat: "kilczuk"
5. Na st. docelowej semafor wyjazdowy "C" jest zdecydowanie zbyt blisko - praktycznie równo z końcem peronu. Parę, a myślę że i parenaście metrów przesunięcia zdecydowanie by pomogło.


Zmienie to.

Cytat: "kilczuk"
- może jakaś bocznica gdzieś?


Będzie.

Cytat: "kilczuk"
- super sprawą byłoby uruchomienie losowo, powiedzmy 1/20 uruchomień, instrukcji, która przy wyjeździe na szlak dwutorowy powodowałaby wyświetlenie sygnału zastępczego (wyjazd na tor niewłaściwy). W pewnym miejscu tego szlaku spotkalibyśmy np. pociąg sieciowy z SM42, oczywiście na torze prawym.


Piotr, nie myl MaSzyny z Mechanikiem :P .... To jest na razie nie możliwe. Być może w nebuli to się stanie.

Pozdrawiam.
Tytuł: Nowy Świat-Krosowo 1.0 beta.
Wiadomość wysłana przez: hunter w 04 Października 2004, 19:45:37
Aha, a czy przypadkiem nie macie zwidów?? Na żadnej polnej drodze nie ma szlabanów!!
Tytuł: Nowy Świat-Krosowo 1.0 beta.
Wiadomość wysłana przez: hunter w 04 Października 2004, 21:50:58
Na razie, to przedłużyłem perony do 150m. W Smutnej Woli tego nie zrobiłem, bo tam to jest nie możliwe według mnie. To by już trzeba było przesuwać całą połowę trasy.

W Sianowicach odzieliłem bloki drogą i obok drogi jest taki las składający się z drzew. Panie Kilczuk, masz może jakieś plany otoczenia, przystanków?? Chyba będe musiał jeszcze raz sie przejechać w Mechaniku EU07 na 116km (dwie godziny) i potem sobie powspominać...

Odległości semaforów wjazdowych też są poprawione. Od tej pory nie będe publikować już wersji testowych, tylko całą, kompletną trasę.

Od czasu do czasu będe udostępniać screeny.
Jak by coś, to poinformuję, że strona o trasce z screenami została zrobiona.

Pozdrawiam.
Tytuł: Nowy Świat-Krosowo 1.0 beta.
Wiadomość wysłana przez: Jaco w 05 Października 2004, 10:05:03
Cytat: "sq1mhv"
Aha, i wspomnę jeszcze, że wkurza mnie to, jak ktoś nie czyta, tylko ściąga. A potem tysiąc razy jęczy, że mu nie działa. Wskazówka:
"Przed ściągnięciem przeczytaj ulotkę dołączoną osobno lub do opakowania, lub skonsultuj się z producentem i betatesterami trasy." :)


Nerwowy rocznik jesteś! Wyobraź sobie, że uruchomiłem tę trasę bez Twojej odpowiedzi na PW... I nie pisz tak, że ktoś jęczy itd. , jakbyś był wszechwiedzący... Każdy z różnych powodów może się potknąć.
Ale nie o tym chciałem. Trasa jest bardzo ciekawa i przemyślana. Mimo, że cienko u mnie z fps, to wrażenia z jazdy mam pozytywne. Mam parę uwag, ale koledzy wyżej już sporą ich ilość wymienili. Powodzenia w realizacji projektu!
Tytuł: Nowy Świat-Krosowo 1.0 beta.
Wiadomość wysłana przez: Jaco w 05 Października 2004, 12:48:56
Cytat: "sq1mhv"
W Sianowicach jest przypisany event, gdy pociąg stoi. W Sianowicach NIE zatrzymujemy się! Tylko jedziemy dalej.


Właśnie na tej stacji mam problem. Otóż wjeżdżając 503 torem nr 1 na sygnał S10 w stację rozjazdy mam na prosto i w efekcie ląduję pod semaforem E, który wskazuje S1. Dalej zwrotka także jest na prosto na żeberko. Dodam, że obok na lewym torze podany jest S2 na D. Wydaje mi się, że 503 po minięciu S10 powinna pojechać "na bok" i wówczas mijając S2 na semaforze D pojechać dalej. Co tu jest grane?
Tytuł: Nowy Świat-Krosowo 1.0 beta.
Wiadomość wysłana przez: hunter w 05 Października 2004, 14:01:51
Hmm..... U mnie jest OK i wjeżdża prawidłowo. Jak by coś, to daj ostatni post w dziale Aktualności i pobierz tą nieoficjalną paczkę całościową. Powinno pójść.

Pozdrawiam.
Tytuł: Nowy Świat-Krosowo 1.0 beta.
Wiadomość wysłana przez: t0mcioo w 05 Października 2004, 14:30:42
Cytat: "sq1mhv"
"Przed ściągnięciem przeczytaj ulotkę dołączoną osobno lub do opakowania, lub skonsultuj się z producentem i betatesterami trasy." :)

przeczytaj jeszcze raz swoja skazówke to może zauwarzysz ze oni wlasnie tak robia ( czytają doc. lub zadaja pytania ( ktore sa opisane w doc))
wiec moze warto bylo by zamienic słowo 'lub" na "a nastepnie"

a tak to traska zapowiada sie calkiem ciekawie - zycze powodzenia i weny przy niej

podro
Tytuł: Nowy Świat-Krosowo 1.0 beta.
Wiadomość wysłana przez: Jaco w 05 Października 2004, 14:50:40
Cytat: "sq1mhv"
Jak by coś, to daj ostatni post w dziale Aktualności i pobierz tą nieoficjalną paczkę całościową. Powinno pójść.


Problem w tym, że właśnie na 160704-unoff takie cyrki się dzieją...
Tytuł: Nowy Świat-Krosowo 1.0 beta.
Wiadomość wysłana przez: hunter w 05 Października 2004, 15:27:01
No to zapisz sie do betatesterów i tam masz świeże poprawki :P .....
W Mostach trzeba zatrzymać się i czekać, aż opuszczą się rogatki. Wtedy dopiero można odjeżdżać. W Smutnej Woli - poprawię.
Tytuł: Nowy Świat-Krosowo 1.0 beta.
Wiadomość wysłana przez: hejnal w 05 Października 2004, 15:37:05
Cytat: "Jaco"
Problem w tym, że właśnie na 160704-unoff takie cyrki się dzieją...

U mnie na tej paczce chodzi super.
Zainstaluj jeszcze raz tą wersje i pokoleji: Jelitkowo, tekstury, korsowo.
Do rozpakowania krosowa użyj WinRAR.
W archiv jest plik scenery który ma być rozpakowany do głownego folderu, oraz W27.zip Który także trzeba rozpakować do głównego folderu i to wszystko!!
Tytuł: Nowy Świat-Krosowo 1.0 beta.
Wiadomość wysłana przez: OczeQ w 05 Października 2004, 16:54:18
pomimo spełniania wszystkich warunków wywala mi tutaj:


(...)
Loading - texture: dynamic\pkp\en57\polka.tga
OK
Parameters mismatch: dynamic object en57-1132s from
pkp\en57\6bs


:((
______________________
OczeQ vel Puchacz
Tytuł: Nowy Świat-Krosowo 1.0 beta.
Wiadomość wysłana przez: uetam w 05 Października 2004, 19:01:23
Mieszales cos z wpisem do kibla?
Tytuł: Nowy Świat-Krosowo 1.0 beta.
Wiadomość wysłana przez: EU07-483 w 05 Października 2004, 19:42:45
A to czasem nie jest wina tego ze patyki są podniesione na poczatku ?? Ja usunąłem sobie "pantstate" i odpaliło bez problemów
Tytuł: Nowy Świat-Krosowo 1.0 beta.
Wiadomość wysłana przez: OczeQ w 06 Października 2004, 12:35:42
problem nie tyle rozwiązałem, co obszedłem....
wywaliłem kible ze scenerii podkładając na ich miejsca siódemki z bipami.... :P
trasa bardzo ładna, ale boję się co się stanie po ukończeniu jej z FPSami, bo w obecnym stadium mam około 14-18 fps... (dla porównania na Bochni przekraczam 40fps).
Tytuł: Re: Nowy Świat-Krosowo 1.0 beta.
Wiadomość wysłana przez: w 09 Października 2004, 18:47:19
Cytat: "sq1mhv"
Plik do pobrania: www.eu07.kolej.szczecin.pl/maszyna/ns.zip
   

Tego nieda się pobrać.
Tytuł: Re: Nowy Świat-Krosowo 1.0 beta.
Wiadomość wysłana przez: EU07-457 w 09 Października 2004, 19:59:53
Cytat: "bond1"
Tego nieda się pobrać.


Pobiera się bez problemu. Próbowałem 3 razy pod rząd i jest OK. Może spróbuj programem typu Getright czy coś w tym stylu, jeśli nie możesz inaczej.
Tytuł: Nowy Świat-Krosowo 1.0 beta.
Wiadomość wysłana przez: Maciek-34120 w 09 Października 2004, 22:10:05
U mnie tez pobiera sie dobrze i to na zwykłej przegladarce IE.
A co do traski jest fajna i przyjemnie sie jedzie. Zastanawiam sie tylko czy nie jest troche za duzo przejazdow? Niektore perony sa bardzo krótkie?
Ale takto spoko i naprawde bardzo fajnie...
Pozdrawiam
Tytuł: Nowy Świat-Krosowo 1.0 beta.
Wiadomość wysłana przez: hunter w 14 Października 2004, 12:51:32
Perony są już poprawione u mnie. Nie będe już wysyłać tej wersji, tylko dokończę ją już do kolejnej dużej stacji i będzie kolejna wersja BETA.
Tytuł: A może by tak "kleinbahn" w "Maszynie"?
Wiadomość wysłana przez: adampkp w 23 Października 2004, 16:49:45
Hej!

Rzadko pisuję na niniejsze Forum, jestem głównie obserwatorem... :) Ale trasa Kolegi zmusza mnie do komentarza.

Powiem krótko: bomba!!!

sq1mhv! Napisałeś najbardziej klimatyczną jak dotąd trasę do "Maszyny"!!! Fakt, są błędy i błędziki, poruszone we wcześniejszych postach, ale to nie tak ważne - da się przecież poprawić! Natomiast sama jazda jest naprawdę przyjemna, powiem więcej: fantastyczna! Śliczny krajobraz, niewielkie przystanki wśród pół i lasów, typowo polskie wioski i bloki...

Wiesz co Ci powiem? Największy błąd popełnisz, jeśli zelektryfikujesz swoje dzieło (już widzę opozycję ortodoksyjnych miłośników trakcji elektrycznej... :) Twoja trasa idealnie nadaje się do klimatów "ganza", trakcji parowej i spalinowej, składzików z dwoma "ryflakami" i "gagarów" z towarowymi...

Gdyby zamiast trakcji elektrycznej obok toru stanęłą typowo polska linia teletechniczna, gdyby zniknęły przejazdy kolejowe kategorii A w środku pola, a pojawiły się tylko krzyże św. Andrzeja lub ewentualnie sygnalizacja świetlna... Gdyby gdzieś pojawiły się semafory kształtowe, choćby unieważnione... Gdyby... Gdyby... Eeech...

Będzie, jak będzie! W każdym bądź razie gratuluję duszy estety! Naprawdę, gratuluję i czekam na więcej! Wróżę Ci wielką, trasopisarską przyszłość! :)))

Pozdrawiam!
Tytuł: Nowy Świat-Krosowo 1.0 beta.
Wiadomość wysłana przez: adampkp w 23 Października 2004, 21:21:49
Hej, to jeszcze ja! :)

Przejechałem sobie traskę drugi raz, tym razem już poczciwym "claytonem" z dwoma ryflaczkami... Świetna sprawa...

Mam kilka podpowiedzi:

jednak dość dziwnie wyglądają bloki poustawiane w szczerym polu. Najlepiej, żeby zostały one tylko w okolicach większych stacji. Taka architektura jest charakterystyczna dla peerelowskiego budownictwa miejskiego, tymczasem na wsi lepiej prezentowałyby się typowe postpegeerowskie szare prostokąty na dwie kondygnacje.
Zamiast czteopiętrowych bloków w polu/lesie można by poustawiać jakieś małe domki albo coś innego... wedle uznania (może jakaś szopa, może jakiś wiatrak?). Ale i bez alternatywy całość będzie wyglądać realistyczniej.

dużo tych przejazdów, dużo... Większość skrzyżowań na tej trasie podchodzi pod kategorię D. Rogatki powinny zostać przy stacjach, a jeśli stoją gdzie indziej, to powinny być przy nich strażnice. Najfajniejszy przejazd na całej trasie, ten tuż za Krosowem, gdzie tor wchodzi łukiem w prostą drogę, jest w ogóle nieoznaczony. Tam proponowałbym samoczynną sygnalizację przejazdową (kat. C).

A poza tym, powodzenia! Jak by nie było, i tak jest OK.

PS: Pięknie będzie wyglądała fenomenalna "tamara" CTL-a lub jakiś "gagar" ze sznureczkiem wagonów z drwem na trasie sq1mhv... Oj pięknie! :)
Tytuł: Nowy Świat-Krosowo 1.0 beta.
Wiadomość wysłana przez: Jaco w 23 Października 2004, 21:41:32
Cytat: "Jaco"
Cytat: "sq1mhv"
W Sianowicach jest przypisany event, gdy pociąg stoi. W Sianowicach NIE zatrzymujemy się! Tylko jedziemy dalej.


Właśnie na tej stacji mam problem. Otóż wjeżdżając 503 torem nr 1 na sygnał S10 w stację rozjazdy mam na prosto i w efekcie ląduję pod semaforem E, który wskazuje S1. Dalej zwrotka także jest na prosto na żeberko. Dodam, że obok na lewym torze podany jest S2 na D. Wydaje mi się, że 503 po minięciu S10 powinna pojechać "na bok" i wówczas mijając S2 na semaforze D pojechać dalej. Co tu jest grane?


Problem rozwiązałem po kolejnej z rzędu instalacji trasy ("wypakuj tutaj"). Dołączę się przy okazji do postów adampkp'a: Tamara i Gagarin na tej trasie byłby rewelą!!! Dobrze by było, gdyby ta trasa pozostała bez drutów.
Tytuł: Nowy Świat-Krosowo 1.0 beta.
Wiadomość wysłana przez: Adam88 w 23 Października 2004, 21:57:46
W sumie to dobrze by tak było. Zle nie myslicie to jest to, ale czy autor tej trasy ją zaelektryfikuje czy też nie to juz jego wola.
Tytuł: Nowy Świat-Krosowo 1.0 beta.
Wiadomość wysłana przez: uetam w 23 Października 2004, 22:25:58
No SN61+wagon, a zamiast tego kibelka SU42+wagon ;] i by było fajnie...
Tytuł: Nowy Świat-Krosowo 1.0 beta.
Wiadomość wysłana przez: EU07-457 w 23 Października 2004, 22:40:15
Cytat: "Jaco"
Dobrze by było, gdyby ta trasa pozostała bez drutów.


Tak, z pewnością ma ona fajny klimat jak na linię niezelektryfikowaną, ale... no właśnie, klimat zelektryfikowanej jednotorówki też jest bardzo ciekawy. Tak czy inaczej jedzie się bardzo sympatycznie.
Tytuł: Nowy Świat-Krosowo 1.0 beta.
Wiadomość wysłana przez: bve2 w 24 Października 2004, 00:50:05
Klimaty może ma fajne , ale przejedźcie się w realu trasą Jasło-Stróże.Nic tak nie wkur... jak elektrowóz jadący 40km/h.Po co to było wogóle elektryfikować ,strata kasy i tyle!Równie dobrze mogły jeździć spalinówki na całej trasie i nikomu by to nie przeszkadzało,a zaoszczędziłoby czasu na zmianę loka w Jaśle.
Tytuł: Nowy Świat-Krosowo 1.0 beta.
Wiadomość wysłana przez: Winger w 24 Października 2004, 01:30:42
E tam, klimatycznie sie tam prowadzi siodemki. Czlowiek sie co prawda nakreci kolem jak szalony, ale i nauczy sie wiecej...
Tytuł: Nowy Świat-Krosowo 1.0 beta.
Wiadomość wysłana przez: adampkp w 24 Października 2004, 11:19:13
Cytat: "admineu07"
Klimaty może ma fajne , ale przejedźcie się w realu trasą Jasło-Stróże.Nic tak nie wkur... jak elektrowóz jadący 40km/h.Po co to było wogóle elektryfikować ,strata kasy i tyle!Równie dobrze mogły jeździć spalinówki na całej trasie i nikomu by to nie przeszkadzało,a zaoszczędziłoby czasu na zmianę loka w Jaśle.


To dokładnie tak, jak na odcinku Olsztyn Główny - Korsze. Identyczna sytuacja. Prędkość niewielka, sporo ograniczeń, i do tego czasochłonna zmiana trakcji w Korszach...

Cytat: "Winger"
E tam, klimatycznie sie tam prowadzi siodemki.


...ale nie tylko... :))) A taka ładna niezelektryfkowana traska z linią teletechniczną obok wniosłaby do "Maszyny" całkiem nową jakość... Ale i tak wszystko w rękach Autora! Ja tam jestem za wstrzymaniem elektryfikacji! :)))

Pozdrawiam!
Tytuł: Nowy Świat-Krosowo 1.0 beta.
Wiadomość wysłana przez: hunter w 26 Października 2004, 13:48:51
A ja kategorycznie tego odmawiam:P

Będzie trakcja. Ale ktoś może zauważył, że obok drogi, na tym torze jest linia, która będzie odchodziła do szlaku SPALINOWEGO!! A z Krosowa też tam tor odchodzi, ale on będzie ELEKTRYCZNY i linia spalinowa będzie się kończyła na trakcji elektrycznej, zkąd przyszedł tor z Krosowa!

Mam nadzieję, że to zaimpletuję w pełnej wersji trasy. Ale teraz jest szkoła, to trochę mam za mało czasu :-/

Ja tam wole siódemki, bo fajnie się na nich jeździ i super klimat :)
Pozdrawiam.
Tytuł: Nowy Świat-Krosowo 1.0 beta.
Wiadomość wysłana przez: TruckeR w 26 Października 2004, 19:42:09
Heh, najfajnie by było rzeczywiście popylać tutaj SM42 albo Ganzem. Zwłaszcze, że ja już nimi tu jeżdżę. Zamiast EU07-503 dałem SU45 z BHP
a zamiast EN57 dałem SM42 z osobowym ;) Żebyście widzieli jakie spalinowo zrobiłem z Koltomowa to by dopiero było (wszędzie SM42, SM03, SM31 i nawet jeden Gagarin 1099 czy jakoś tak, ale ... z osobowym !).
Tytuł: Nowy Świat-Krosowo 1.0 beta.
Wiadomość wysłana przez: adampkp w 27 Października 2004, 00:30:21
Cytat: "sq1mhv"
A ja kategorycznie tego odmawiam:P


Eeeech...  :'''(


Swoją drogą, nie wiecie, czy ktoś już brał się kiedyś za modele słupów linii teletechnicznej? O ile pamiętam, w jakimś wątku było to ongiś poruszone, ale nie wiem, co z tego wynikło...

Pozdrawiam, jak by nie było, optymistycznie!
Tytuł: Nowy Świat-Krosowo 1.0 beta.
Wiadomość wysłana przez: Winger w 27 Października 2004, 02:30:34
Cytat: "adampkp"
Cytat: "sq1mhv"
A ja kategorycznie tego odmawiam:P


Eeeech...  :'''(


Ja tam nie widze problemu. Wylaczyc w eu07.ini opcje LoadTraction i mamy dowolna scenerie bez drutow.
Tytuł: Nowy Świat-Krosowo 1.0 beta.
Wiadomość wysłana przez: adampkp w 27 Października 2004, 11:50:50
Wiem, wiem, marudzę... :)

Cytat: "Winger"
Ja tam nie widze problemu. Wylaczyc w eu07.ini opcje LoadTraction i mamy dowolna scenerie bez drutow.


No zgadza się... :) Ale linii teletechnicznej już się nie załaduje opcjonalnie (niestety). A o nią głównie mi chodzi, bo to typowy element polskich szlaków niezelektryfikowanych. Skoro można posadzić trakcję, to druty telefoniczne na drewnianych słupach pewnie też.

Ponawiam więc pytanko: czy ktoś już kiedyś wymodelował takie słupy (proszę nie traktować tego jako sugestii)?

Pozdrawiam!
Tytuł: Nowy Świat-Krosowo 1.0 beta.
Wiadomość wysłana przez: hunter w 27 Października 2004, 21:06:45
Jak nie? Wystarczy tylko zrobić plik *.inc z pozycjami, specjalny SCN, w którym są tylko loki spalinowe i jazda! :P

Pozdrawiam.
Tytuł: Nowy Świat-Krosowo 1.0 beta.
Wiadomość wysłana przez: hunter w 31 Października 2004, 09:10:04
Prace nad trasą dalej trwają. Już za Krosowem zrobiłem dwa przystanki i niedługo stacja dużaa! :D

O termin nie pytać - jak wyjdzie kompletna wersja, to wyjdzie.

W międzyczasie zrobię na serwerze stronę o tej trasie i będe tam umieszczać screeny.

Pozdrawiam.
Tytuł: Nowy Świat-Krosowo 1.0 beta.
Wiadomość wysłana przez: uetam w 31 Października 2004, 10:07:40
Cytat: "sq1mhv"
Prace nad trasą dalej trwają. Już za Krosowem zrobiłem dwa przystanki i niedługo stacja dużaa! :D

O termin nie pytać - jak wyjdzie kompletna wersja, to wyjdzie.

W międzyczasie zrobię na serwerze stronę o tej trasie i będe tam umieszczać screeny.

Pozdrawiam.

Taa...tylko wiesz. Nie rob torow stacyjnych po 400 metrów na tej "dużej" stacji..
pozdrawiam
Tytuł: Nowy Świat-Krosowo 1.0 beta.
Wiadomość wysłana przez: hunter w 31 Października 2004, 19:54:51
Witam.

Na dzień dzisiejszy zarejestrowano z taśmy EU07:

Czas zarejestrowany: 0:41:26
Czas postoju: 0:05:37
Czas jazdy: 0:35:49
-----------------------------------
Przebyta droga: 38,0 km
-----------------------------------
Prędkość max: 100 km/h
Vśr (jazda+postój): 55 km/h
Vśr jazdy: 64 km/h

Czas ma 41 minut dlatego, że za Krosowem były niezamknięte rogatki i tam dalej, z tego powodu przejeżdżałem z niską prędkością (20km/h).

Jak by coś, to plik taśmy haslera jest tutaj:
www.eu07.kolej.szczecin.pl/maszyna/hasler.rar
Tytuł: Nowy Świat-Krosowo 1.0 beta.
Wiadomość wysłana przez: mar07 w 04 Listopada 2004, 11:52:14
Witam !
 Ja również chciałem podzielić się swoją opinią na temat tej trasy w paru słowach. Naprawde świetna trasa, jestem pełen uznanania dla autora. Zaryzykuję stwierdzenie, że chyba najlepsza z dotychczasowych, choć jeszcze (mam nadzieję) bez sieci. Sceneria  urozmaicna, ciekawa, bardzo przyjemnie się jedzie. Jest to trasa też chyba najlepiej wykonana pod względem merytorycznym (wreszczie właściwe odległości między wskaźnikami W8 i W9, zachowane drogi hamowania, nareszcie pojawiły się W27). Podoba mi się też pomysł z przejściem z linii dwutorowej w jednotorówkę. Nie wiem, czy w tym wypadku nie byłoby lepiej zamienić prędkości rozkładowe na tych odcinkach, ale nie jest to żaden błąd, zostawiam to w gestii autora (może jedynie wyglądałoby to trochę bardziej realnie). Zgadzam się z większością uwag przedmówców, nie będę się powtarzał. Jedno, co jeszcze mi trochę brakuje do perfekcji, to słupki hektometrowe (bardzo pomagają maszyniście w orientacji na szlaku). Domyślam się, że to pewno trochę pracy kosztuje, ale jeśli coś ma już być na ekstra, to może warto sie poswięcić.
 Jeszcze raz gratulacje i powodzenia w elektryfikacji i udoskonalaniu trasy.
Tytuł: Nowy Świat-Krosowo 1.0 beta.
Wiadomość wysłana przez: uetam w 04 Listopada 2004, 15:54:37
Ja pozwole sie niezgodzic z przedmowcami.
Najlepsza trasa pod wzglednem zgodnosci z PKP i ogolnie realizmem byla quarkmce...
Tam tez jest przejscie z linii dwutorowej do jednotorowej jakby ktos nie zauwazyl...Jest siec trakcyjna, do ktorej nie mozna miec zarzutu pod wzgledem wykonania...W quarku moznaby usunuac niezeelektryfikowana czesc trasy, po ktorej nie jezdzimy nawet ganzem, wprowadzic zupelnie nowe zadania i napewno nie znudziloby sie to nikmu...Wiem, ze jest troszke jednostajna...No ale popatrzcie na CMK....
pozdrawiam
PS. Nie twierdze ze inne trasy sa zle, slabe itp. Po prostu dla mnie najlepsza jest trasa quarka, na ktorej sie wzoruje tworzac swoje scenerie..
Tytuł: Nowy Świat-Krosowo 1.0 beta.
Wiadomość wysłana przez: Mutopompka w 04 Listopada 2004, 22:39:51
No cóż Mateuszu. Każdy z nas ma swoją ulubioną traskę. Zgadzam się, że trasa Quarka jest najlepsza pod względęm PKP oraz realizmu. Ale istnieje nie tylko sama trasa jako taka. Do tras dołącza się także Helpa jak po niej się poruszać. I tutaj muszę powiedzieć, iż 1 miejsce pod tym względem zajmuje trasa kolegi WASYLA. Ten help po prostu wymiata... I do tego dochodzą zaimplementowane dźwięki odjazdu (gwizdki) na peronach na stacjach...

Także reasumując... połączenie tras takich jak Quarka i pomysłów Wasyla (czyli help z ilustracjami manewrów oraz dżwięki odjazdów) to wg mnie ideał trasy do maszyny.
Tytuł: Nowy Świat-Krosowo 1.0 beta.
Wiadomość wysłana przez: hunter w 05 Listopada 2004, 13:29:40
Cytat: "Mutopompka"
1 miejsce pod tym względem zajmuje trasa kolegi WASYLA. Ten help po prostu wymiata... I do tego dochodzą zaimplementowane dźwięki odjazdu (gwizdki) na peronach na stacjach...


Czy Wy zaczynacie forum MSTS (mf.net.pl), gdzie zawsze ktoś się ze sobą konkuruję!? Otóż to większość rzeczy w mojej trasie jest u mnie poprawiona. W międzyczasie wrzuce gwizdki odjazdowe oraz zapowiadania. Mam nadzieję, że jak się uda, to będą kilometraże.

Na razie mam niestety za mało czasu.
Pozdrawiam.
Tytuł: Nowy Świat-Krosowo 1.0 beta.
Wiadomość wysłana przez: uetam w 05 Listopada 2004, 14:19:30
Cytat: "Mutopompka"
No cóż Mateuszu. Każdy z nas ma swoją ulubioną traskę. Zgadzam się, że trasa Quarka jest najlepsza pod względęm PKP oraz realizmu. Ale istnieje nie tylko sama trasa jako taka. Do tras dołącza się także Helpa jak po niej się poruszać. I tutaj muszę powiedzieć, iż 1 miejsce pod tym względem zajmuje trasa kolegi WASYLA. Ten help po prostu wymiata... I do tego dochodzą zaimplementowane dźwięki odjazdu (gwizdki) na peronach na stacjach...

Także reasumując... połączenie tras takich jak Quarka i pomysłów Wasyla (czyli help z ilustracjami manewrów oraz dżwięki odjazdów) to wg mnie ideał trasy do maszyny.

No tak...Tylko zauwaz że trasa quarka powstala na poczatku 2003 roku...Jest to trasa do testow(SBL 3 stawna na obu torach, na torze prawidlowym, semafory ksztaltowe, manewry AI, i wiele eventow). Mysle ze gdyby terazniejsza wersja pozwalala na wiecej FPS to Quark lub MC dorobili by helpa...
Tytuł: Nowy Świat-Krosowo 1.0 beta.
Wiadomość wysłana przez: kilczuk w 05 Listopada 2004, 14:37:10
Cytat: "sq1mhv"

W międzyczasie wrzuce gwizdki odjazdowe oraz zapowiadania.


Tylko nie same gwizdki! Rp11 nie jest równoznaczne z Rp14.
Tytuł: Nowy Świat-Krosowo 1.0 beta.
Wiadomość wysłana przez: Mutopompka w 06 Listopada 2004, 00:26:15
Do kolegi SQ1MHV: Nie mówiłem tutaj o konkurencji pomiędzy trasopisarzami. Po prostu wymieniłem traskę Quarka jako jedną z najlepszych pod względem realiów PKP. Fakt. Helpa tam nie ma jak piszę Kolega MATEUZS, ale jak już wiem dzięki niemu, że trasa powstała w 2003r., a co za tym idzie nie myśleli napewno o helpie do trasy. Po prostu wyraziłem tylko pogląd, że jakby powstawały trasy takie jak Quarkmce (dużo eventów, manewrów, pociągów) oczywiście z umiarem, bo wiadaomo - FPS, i powstałby help taki, jak zrobił Kolega WASYL to przyznasz mi chyba rację, że byłby to ideał trasy dla Maszyny?

Nie chcę tu w żaden sposób nikomu sugerować, że musi byc help itp, że musi być to, czy tamto, ale sami wiecie, że im więcej jest "roboty" jako maszynista, tym bardziej wciąga dana trasa.
Tytuł: Nowy Świat-Krosowo 1.0 beta.
Wiadomość wysłana przez: wasyl w 06 Listopada 2004, 02:22:32
Witam!!!
Mutopompka masz absolutną rację!!!

Help'a napisałem z dwóch przyczyn: dosyć skomplikowane manewry, trudne do opisania w zdaniach (potrzebne były ryciny, aby kązdy wiedział o co biega w trasie) i urozmaicenie maszyny - dodanie dosłownie "drobnostek" i szczegółów powoduje, że trasa ma w sobie coś niezwykłego i niepowtarzalnego. Przykładowo dodanie 5 nowych obiektów do trasy spowoduje, że gracz postrzegać będzie starą gre jako coś nowego, update lub coś w tym rodzaju ;). W nowo powstałej trasie sprubuje graczy zaskoczyć też czymś ciekawym - czy się uda to zobaczymy.
Trasa Quarka jest trasą bezdyskusyjnie najlepiej wykonaną i najbardziej realną - i tutaj realizm bije reszte tras i nadrabia brak helpa (który wg. mnie nie jest konieczny).
Tytuł: Nowy Świat-Krosowo 1.0 beta.
Wiadomość wysłana przez: Cesky Kretek w 06 Listopada 2004, 08:50:08
Cytat: "wasyl"
Witam!!!
(...)
Trasa Quarka jest trasą bezdyskusyjnie najlepiej wykonaną i najbardziej realną - i tutaj realizm bije reszte tras i nadrabia brak helpa (który wg. mnie nie jest konieczny).


Cytat: "Mutopompka"
Do kolegi SQ1MHV: Nie mówiłem tutaj o konkurencji pomiędzy trasopisarzami. Po prostu wymieniłem traskę Quarka jako jedną z najlepszych pod względem realiów PKP. Fakt. Helpa tam nie ma jak piszę Kolega MATEUZS, ale jak już wiem dzięki niemu, że trasa powstała w 2003r., a co za tym idzie nie myśleli napewno o helpie do trasy. Po prostu wyraziłem tylko pogląd, że jakby powstawały trasy takie jak Quarkmce (dużo eventów, manewrów, pociągów) oczywiście z umiarem, bo wiadaomo - FPS, i powstałby help taki, jak zrobił Kolega WASYL to przyznasz mi chyba rację, że byłby to ideał trasy dla Maszyny?

Nie chcę tu w żaden sposób nikomu sugerować, że musi byc help itp, że musi być to, czy tamto, ale sami wiecie, że im więcej jest "roboty" jako maszynista, tym bardziej wciąga dana trasa.


Cytat: "MatEUzs"
Cytat: "Mutopompka"
No cóż Mateuszu. Każdy z nas ma swoją ulubioną traskę. Zgadzam się, że trasa Quarka jest najlepsza pod względęm PKP oraz realizmu. Ale istnieje nie tylko sama trasa jako taka. Do tras dołącza się także Helpa jak po niej się poruszać. I tutaj muszę powiedzieć, iż 1 miejsce pod tym względem zajmuje trasa kolegi WASYLA. Ten help po prostu wymiata... I do tego dochodzą zaimplementowane dźwięki odjazdu (gwizdki) na peronach na stacjach...

Także reasumując... połączenie tras takich jak Quarka i pomysłów Wasyla (czyli help z ilustracjami manewrów oraz dżwięki odjazdów) to wg mnie ideał trasy do maszyny.

No tak...Tylko zauwaz że trasa quarka powstala na poczatku 2003 roku...Jest to trasa do testow(SBL 3 stawna na obu torach, na torze prawidlowym, semafory ksztaltowe, manewry AI, i wiele eventow). Mysle ze gdyby terazniejsza wersja pozwalala na wiecej FPS to Quark lub MC dorobili by helpa...


Cytat: "MatEUzs"
Ja pozwole sie niezgodzic z przedmowcami.
Najlepsza trasa pod wzglednem zgodnosci z PKP i ogolnie realizmem byla quarkmce...
Tam tez jest przejscie z linii dwutorowej do jednotorowej jakby ktos nie zauwazyl...Jest siec trakcyjna, do ktorej nie mozna miec zarzutu pod wzgledem wykonania...W quarku moznaby usunuac niezeelektryfikowana czesc trasy, po ktorej nie jezdzimy nawet ganzem, wprowadzic zupelnie nowe zadania i napewno nie znudziloby sie to nikmu...Wiem, ze jest troszke jednostajna...No ale popatrzcie na CMK....
pozdrawiam
PS. Nie twierdze ze inne trasy sa zle, slabe itp. Po prostu dla mnie najlepsza jest trasa quarka, na ktorej sie wzoruje tworzac swoje scenerie..


Cytat: "sq1mhv"
Czy Wy zaczynacie forum MSTS (mf.net.pl), gdzie zawsze ktoś się ze sobą konkuruję!?(...)

I tu się zgadza. To co napisał sq1mhv to się odnosi do tych cytatów.
Może ktoś przeczytać TEMAT w jakim piszecie ?? Taaak to jest "Nowy Świat-Krosowo 1.0 beta tak więc po co piszecie że ta sceneria jest lepsza ta ta gorsza i się ciąągle o coś kłócicie. Jeden lubi mniej realistyczną trasę inny bardziej i tu nie ma o co się kłócić. Zeszliście (OSTRO) z tematu, więc może najlepiej zróbcie nowy wątek albo moderatorzy o jakiś nowy dział, gdzie userzy będą wygłaszać wyższość jedenej trasy nad drugą itp.
Tytuł: Nowy Świat-Krosowo 1.0 beta.
Wiadomość wysłana przez: Doktor M w 06 Listopada 2004, 08:50:37
Poza wszystkimi powyższymi kryteriami oceny tras, ja stosuję jeszcze jedno, a mianowicie stosunek "jakości" trasy do jej wymagań w zakresie wydajności kompa.
Z mojego punktu widzenia, wygląda to tak, że trasa Quarka (oczywiście niczego jej nie uchybiając) pomimo jej realizmu i znkomitego wykonania, przegrywa w konkurencji choćby z trasą Bochnia Brzesko, Nowy Świat Krosobwo czy Jelitkowo, bo w quarku mam pokaz slajdów i to po wyłączeniu przeszkadzajek, zmianie rozdzielczości itd, a te trasy śmigają przyzwoicie...
Tytuł: Nowy Świat-Krosowo 1.0 beta.
Wiadomość wysłana przez: Winger w 06 Listopada 2004, 09:36:33
Ja sie tu wtrace odnosnie wydajnosci - sugeruje wyeliminowac nie tylko przeszkadzajki, ale tez zmniejszyc liczbe wagonow w pozostalych skladach, a najlepiej calkiem wyeliminowac sklady z ktorymi sie nie spotykamy. Zreszta mozna prosty test preprowadzic: wywalic wszystkie sklady poza siodemka i suka wraz ze skladem ktory bedziemy prowadzic.
Zobaczycie o ile skoczy FPS.
Tytuł: Nowy Świat-Krosowo 1.0 beta.
Wiadomość wysłana przez: Doktor M w 06 Listopada 2004, 18:22:28
Zastosowałem się do rady i usunąłem całą przktycznie sekcję "Inny tabor"
Pomogło. Wydajność w klatkach na sek. skoczyła z 2-4 na stacjach i 7-8 na trasie skoczyła od razu do 12-13 na stacjach i 15-25 na trasie
Tytuł: Nowy Świat-Krosowo 1.0 beta.
Wiadomość wysłana przez: hunter w 06 Listopada 2004, 20:36:19
No ale zjeżdżacie z tematu :P ....

Po prostu dajcie sobie bieg na luz i zatankujcie paliwo ;-) ..
Ja nie konkuruję z żadną trasą. Trasa Quark'a według mnie ma trochę swoich wad w realiźmie prowadzenia. Trasa jego jest trochę monotomna, eventów sporo, łyso, a FPS - u mnie prawie dochodzi do ZERA ! :-/

Ostatnio wziełem się za modelowanie ( off topic :-/ ). Skończyłem budować dworzec fikcyjny, powoli kończę nastawnię (wszystko fikcja). I oto powstanie Model Pack by Bizon © . Korzystam ze standardowych textur i nieco je przerabiam.

Dobra, wjeżdżam w temat.

Będę musiał zrobić wersję dla słabych kompów (mniej objektów, brak lasów itp.) . W tej słabszej wersji będą powywalane przesadzajki, nie będzie manewrów i rzeczy obciążające komp.

Ale coś zauważyłem dziwnego - na moim kompie STV nie chce załadować mojej trasy - wywala na błędzie "Scan line index of out range". Na tej samej wersji STV i tej samej wersji trasy Szopa Track Viewer ładuję ją bez żadnego jąkania! Co jest grane?

Będą też niespodzianki takie jak:

- przeszkody na szlaku,
- EU07 wysiadła i trzeba po nią pojechać :)
- i takie podobne.

Zakładam z góry, że teraz rzadko włażę na forum i nie mam za bardzo czasu :-/ ...

Więc wszystko się trochę opóźni (terminu nie podaję, bo go nie znam :->).
Ale mam nadzieję, że na gwiazdkę dotrzemy do Jarzyn (prezent pod choinkę :P)...

Pozdrawiam.
Tytuł: Nowy Świat-Krosowo 1.0 beta.
Wiadomość wysłana przez: Quark-t w 06 Listopada 2004, 22:47:28
Hmm.. jak o mnie piszą to się wtrącę :)
Moja trasa wogóle miała nie posmakować innego dysku niż mój :) Jest to pierwszy projekt tego typu (i jedyny jak na razie, choć drugi już na kartce, ale kol. Winger co trochę mnie odwodzi żeby czekać na nebulę...) i robiony był po to by się wprawić i później wykonać jakąś fajną trasę. Stąd wieeeele błędów (bardzo dużo z nich wyłapał i poprawił McZapkie). OLO_EU jednak mnie ponaglał i przycisnął i mój projekt się ukazał...
Z dzisiejszą moją wiedzą i doświadczeniem trasopisarskim wyglądałaby ona inaczej.

Co mogę podpowiedzieć - nie przeginać z odcinkami prostymi o ile nie są one jakąś główną magistralą, wstawiać przystanki osobowe i co mimo wszystko też wpływa na FPS - nie szaleć z terenem. W mojej trasie teren jest teksturowany również na olbrzymich połaciach których normalnie się nie widzi (no chyba że ktoś maniakalnie lata friflajem), więc lepiej zrobić po prostu ścianę i tyle.

To tyle :) (może trafiłem z tym postem jak kulą w płot ale poczułem potrzebę zmacania klawiatury :)
Tytuł: Nowy Świat-Krosowo 1.0 beta.
Wiadomość wysłana przez: Jaco w 06 Listopada 2004, 23:32:46
Cytat: "sq1mhv"
Będą też niespodzianki takie jak:
- przeszkody na szlaku,
- EU07 wysiadła i trzeba po nią pojechać :)
- i takie podobne.


Szczerze mówiąc czekałem na taki pomysł. Wiele myślałem o takim realiźmie na szlaku, ale niestety nie znam się na tym. Jestem zwolennikiem sporego zamieszania na szlaku, a nie tylko "dawaniu" 100 po prostej (oby tylko 100...). Manewry na wielu trasach są bardzo OK i brakuje tu tylko awarii maszyny lub innych tego typu zdarzeń. Zatem powodzenia!
Tytuł: Nowy Świat-Krosowo 1.0 beta.
Wiadomość wysłana przez: Doktor M w 07 Listopada 2004, 10:39:29
To prawda. Pomysł jest świetny!
Tytuł: Nowy Świat-Krosowo 1.0 beta.
Wiadomość wysłana przez: hunter w 10 Listopada 2004, 18:37:24
Wątpie w to, czy wykonam to. Ale do zrealizowania to jest łatwe.
Zadanie będzie w osobnym pliku SCN (lub będzie w jednym głównym).

Jak na razie prace stoją, bo szkoła :-/ . Stan dzisiejszy: 40km.
Pozdrawiam.