- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Poszukuję, chcę zrobić => Wątek zaczęty przez: mk1991 w 28 Stycznia 2012, 12:28:03
-
Witam.
Chciałbym pomóc popchnąć nieco prace nad ulepszeniem symulatora. Z tego co wiem, plik wykonywalny eu07.exe nie obsługuje jeszcze rozruchu impulsowego. Coraz więcej pojazdów rodzimej produkcji takowy posiada. Podejrzewam, że oprócz przystosowania exe potrzebne będzie przystosowanie plików .chk i .mmd. To jednak jest już problem mniejszej wagi. Do rozpoczęcia pracy potrzebował bym Kod Źródłowy.
Pozdrawiam.
-
Nie potrzebujesz do tego kodu źródłowego. Możesz wykonać własną symulację poza MaSzyną. Nie będziesz wtedy ograniczony strukturą fizyki. Po jej wykonaniu wystarczy, że dostarczysz kod źródłowy tej symulacji i ustalimy dalszy sposób rozwoju.
-
Poza tym do kodu mają dostęp nieliczni i to wyłącznie za zgodą administracji.
-
To akurat nie jest problem, bo grupa ta się ostatnio rozszerza.
Odnośnie samego rozruchu impulsowego — obecnie są stosowane silniki asynchroniczne, a nie rozruch impulsowy silników prądu stałego.
-
Ja tylko mogę potwierdzić. Szybciej zrobisz własną symulację rozruchu impulsowego niż odnajdziesz się w obecnym kodzie. Symulacja tego typu była zrobiona ongiś w postaci programu Test.exe:
http://eu07.pl/download/paczki/2278-test.zip.html
Program ten znajduje się w poprawkach do paczki grupy V (2002), więc pewnie na plikach z owej paczki będzie działał.
http://eu07.pl/download/calosciowe/
-
Dobrym pomysłem byłaby fizyka w postaci .dll. Funkcja dostawałaby strukturę zawierająca siłę na haku z poprzedniego pojazdu, ciśnienie PG, sterowanie i inne. Po obliczeniach zwracałaby taką samą strukturę przekazywaną do następnego pojazdu. A skład jako np. tablica tych struktur. Pozwoliłoby to,moim zdaniem, na symulację dowolnego pojazdu. Ale to chyba jeszcze odległa przyszłość...
-
Jaką będzie miało postać, to jest kwestia wtórna. I tak ktoś musi się pogłowić nad wykresami charakterystyk i innymi danymi, żeby opracować właściwy algorytm obliczania siły napędowej pojazdu.
Dobrym pomysłem było by też zrobienie eksportu T3D/E3D do Blendera i jakoś nikt się do tego nie rwie.