- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Tabor kolejowy => Wątek zaczęty przez: przem710 w 11 Stycznia 2012, 06:30:06
-
Lokomotywa ET22-1201 (ex. 688) jest już gotowa, aktualnie przechodzi jazdy próbne.
http://www.garnek.pl/duall/19109187/et22-1201
Docelowo mam być zmodernizowanych 17 lokomotyw przez ZNLE Gliwice, zakres modernizacji podobny do EU07-1500. Czekamy na kolejne informacje.
-
Ciekawie się zapowiada, czekamy na komentarze maszynistów ;)
-
No i nareszcie widzę pozbyli się tego śmiesznego nosa z przodu co wygląda w serii ET22-20XX jak przód w BMW, ale fakt jak się ten lok sprawdzi to pożyjemy zobaczymy, oby było dobrze :).
-
Będzie się spisywał jak stare byki. Tu chyba tylko modernizowano kabinę.
-
Super, to ile jeszcze będzie wersji? Zwykłe garce, wiadra, rekin wysoki, rekin niski, zezy, zezy w wiadrach i moderny 22-2000, 201Em, 201Ek i 22-1201. Już mam dosyć byków.
-
Górny reflektor jakoś tak dziwnie wygląda w stosunku zwykłych zezów. :/
-
No z tym światłem faktycznie, dość śmiesznie, ale cóż to robią wykwalifikowani ludzie.
-
Czy już jest fota kabiny? Wygląda o niebo lepiej od ET22-2XXX, ale poczekajmy aż ktoś się tym byczkiem przejedzie i powie czy modernizacja dobrze wyszła.
-
Bardzo bym się ucieszył gdyby kabina była a'la 07-15xx. Jednak nastawnik w ręku to nastawnik w ręku. Na kazdej pozycji dajesz w silniki. A joysticki to tylko do samolotów. Do loków się nie nadają jak dla mnie. :)
-
Z zewnątrz ciekawie się zapowiada, tak jak powiedział kolega @Woku - czekamy na opinie, komentarze mechaników ;)
-
Przypuszczam, że zakres modernizacji będzie podobny do EU07-1500. Zostawiono stare pantografy i światła, natomiast widać klimatyzator. Czy ktoś może postarać się o zdjęcia kabiny?
-
Bardzo bym się ucieszył gdyby kabina była a'la 07-15xx. Jednak nastawnik w ręku to nastawnik w ręku. Na kazdej pozycji dajesz w silniki. A joysticki to tylko do samolotów. Do loków się nie nadają jak dla mnie. :)
Powiedział bym że joysticki nie nadają się do lokomotyw z rozruchem oporowym, natomiast w maszynach z rozruchem impulsowym takie rozwiązanie jest odpowiednie.
Cierpliwości, lokomotywa dopiero wyjechała na tory zdjęcie kabiny nie jest najważniejsze ;)
-
Tak, one głównie przechodzą modernizację kabiny i troszkę szaf więc nic raczej się nie zmieni. Pożyjemy, zobaczymy.
-
Pulpit maszynisty wygląda właściwie identycznie jak w EU07-15xx (dodano oczywiście dodatkowy amperomierz). Wcześniej było pisane, że pozostawią stare grzejniki. Okazuje się, że będzie zarówno klimatyzacja jak i stare grzejniki (myślę, że to rozwiązanie optymalne).
Co do jazdy na joystickach, to też myślałem kiedyś, że nie nadają się one do lokomotyw z rozruchem oporowym. Dziś twierdzę, że to kwestia wprawy. Na 201Ek z powodzeniem sprawdza się joystick do jazdy i raczej nie ma nikt z tym problemów.
-
Ale straszydło. A z numeracją to już w ogóle teraz jest taki bałagan, że szkoda gadać...
-
A z numeracją to już w ogóle teraz jest taki bałagan, że szkoda gadać...
Dokładnie. Nie mogli oni ten typ modernizacji wliczyć do numeracji 201Em i 201Ek?
-
Ja bym był bardziej za 22-15xx. W końcu odpowiada standardom ww siódemki.
-
Ja bym był bardziej za 22-15xx. W końcu odpowiada standardom ww siódemki.
Nie do końca miałem to na mysli. Zastanawia mnie po prostu, czemu jak robią modernizacje, to zamiast wykorzystywać najbliższe wolne przedziały, to tak "szaleją", w rezultacie czego mamy teraz dziurę od 1200 do 2000 [tu akurat problem tkwi w złym ponumerowaniu ET22-20xx], którą teraz będą próbowali zakleić, co z kolei spowoduje jeszcze większy bałagan, bo będą wtedy byki nie poukładane wg daty produkcji/modernizacji. ;)
Dobrze, że zreflektowali się z Newagowskimi stonkami i zmienili im z 1500 na 1200, ale te PESowskie dalej mają dziwne numery. Siódemkom zmodernizowanym też mogli spokojnie nadać 1100. A z kolei jugosławiańskim kiblom, zamiast 3000, mogli dawać spokojnie 2100. ;)
-
A może po prostu łatwiej będzie się maszynistom wymieniać bo będą wiedzieć od razu o które maszyny chodzi i przy wymianie nie będzie problemu „Stasiek, a to ty masz tego nowego byka czy starego?”. Dla mnie temat oznaczania nie podlega dyskusji, ktoś tak ustalił bo uznał za właściwe, ot co.
-
Po dzisiejszej jeździe stwierdzam, że jazda jest identyczna ja na zwykłej 22. Zmienione są tylko kabiny.
-
Witam.
Oto zdjęcie kabiny ET22-1201: http://www.garnek.pl/tomis92/19511379
-
To jest to samo, co wrzuciłem do wątku ze zdjęciami. Byłem z kolegą i stąd te zdjęcie.
-
Wiem, ale dodałem.
-
To i ja jeszcze dodam coś z dzisiaj, Komfort jazdy jest na pewno. Maszyna dobrze się spisuje po górzystym terenie...na pewno lepiej niż et22-2xxx, takie jest moje odczucie.
-
Maszyna dobrze się spisuje po górzystym terenie...na pewno lepiej niż et22-2xxx…
Zmienili coś w układzie biegowym czy zasilaniu silników trakcyjnych?
-
No Brawo! Nie ma joysticków z czego się bardzo cieszę. :)
-
Maszynista siedzi tam jak na tronie, wygodne siedzenie włożyli. I Hasler też ciekawy ;)
-
Bryła pulpitu, taka sama jak w EU07-15XX.
-
Bryła tak, w 22-12xx jest mniej przełączników i lampki CA/SHP są w innym miejscu.
-
Zastanawia mnie, czemu zostawili stary kran. Raz, że tu jakoś nie pasuje, to przecież mogli już wszystko zrobić na nowo. :)
-
Sądząc po wyglądzie, można by powiedzieć, że jednak jest fabrycznie nowy ;) Myślę, że dochodzi tutaj kwestia przyzwyczajenia/sprawdzonych rozwiązań. Zawór maszynisty FV4a towarzyszy polskiej kolei przeszło pół wieku, zaś nowoczesne sterowniki hamulcowe robią właściwie to samo, tylko że dźwigienką.
-
Dopóki nie jest potrzebne zdalne sterowanie (wagony z kabiną sterowniczą; radiowe), nie ma sensu wymieniać znanych i sprawdzonych rozwiązań na nowoczesne, ale niekoniecznie sprawdzone w trudnych warunkach.
-
Maszyna dobrze się spisuje po górzystym terenie...na pewno lepiej niż et22-2xxx…
Zmienili coś w układzie biegowym czy zasilaniu silników trakcyjnych?
Zupelnie nic, wiec nie wiem z jakiej okazji moga w gory wjezdzac.
-
Zastanawia mnie, czemu zostawili stary kran. Raz, że tu jakoś nie pasuje, to przecież mogli już wszystko zrobić na nowo. :)
Koszty kontenera pneumatycznego z IPS podniosły by koszt naprawy i zwykły kran jest mniej awaryjny.
-
Na Brochowie pojawiła się ET22-1201 Zdjęcia robione dziś. Druga ET22-1203 przejechała przez Brochów ze śląska z wahadłem samochodów.
-
Ktoś mi powie, po co tym wozom dwie mufy od grzania (druga na starym miejscu zwykłego kabla)?
-
Ktoś mi powie, po co tym wozom dwie mufy od grzania (druga na starym miejscu zwykłego kabla)?
Dla nietypowych wagonów które maja kable z różnych ston ?
-
Ktoś mi powie, po co tym wozom dwie mufy od grzania (druga na starym miejscu zwykłego kabla)?
Żeby grzać pociąg.
Dla nietypowych wagonów które maja kable z różnych ston ?
Nie ma takich wagonów.
Na wyposażeniu lokomotywy znajduje się zapewne sprzęg ogrzewania (kabel z dwoma wtykami). Podobnie jest na EU44.
-
Żeby grzać pociąg.
Dziękuję Ci Watsonie, do tego też doszedłem. ;)
Miałem na myśli, sens wprowadzania tego patentu własnie z Husarza. Statystycznie, mało realne jest zobaczenie tych wozów na pociągach osobowych. Chociaż, na kolei wszystko jest możliwe.
-
ET22-1203 wraca z pociągiem towarowym na górny śląsk. Stoi teraz na Brochowie po podmianie.
-
Żeby grzać pociąg.
Dziękuję Ci Watsonie, do tego też doszedłem. ;)
Miałem na myśli, sens wprowadzania tego patentu własnie z Husarza. Statystycznie, mało realne jest zobaczenie tych wozów na pociągach osobowych. Chociaż, na kolei wszystko jest możliwe.
A skąd wiesz? Może wynajmą je PR-om albo jakiemuś innemu przewoźnikowi, co już miało miejsce w historii tej spółki.
-
Modernizacja bardzo ładna i obiecująca. Tylko widzę , że cały czas na sześciu osiach , a wiemy , że dwudziestki dwójki często wyskakiwały na łukach , ze względu na nie dopracowanie wózków. Myślę , że tzw. kołnierze na kołach są dużo wyższe - między innymi.
-
Generalnie to moderna ma nie tyle co wyglądać, co bardziej po prostu być funkcjonalna. Jak to z tym będzie, czas pokaże.
-
Generalnie to moderna ma nie tyle co wyglądać, co bardziej po prostu być funkcjonalna. Jak to z tym będzie, czas pokaże.
No akurat tutaj poza zamontowaniem klimy i zmienionym dizajnem kabiny, i górnego reflektora nie zmieniło się nic, więc nie trzeba się długo zastanawiać żeby dojść do wniosku, że wozy będą się zachowywać na ciasnych łukach albo rozjazdach tak samo jak stare.
-
Ktoś tam wyżej twierdził ze one się świetnie w górach sprawują.
-
Dzisiaj między 9 a 11 jedna z tych nowych widziana w stacji Katowice Ligota ze składem beczek, później wyjeżdżała w stronę Tych lub Ochojca.
-
Nowy byczek w akcji.
-
ET22-1201 stoi nadal na Brochowie, mechy latają do kabiny co minutę. Może Brochów też jakiś egzemplarz dostanie na stałe.
-
Nowy byczek w akcji.
W 2:10 fajnie widać jak trzecie koło łapie poślizg
-
ET22-1201 stoi nadal na Brochowie, mechy latają do kabiny co minutę. Może Brochów też jakiś egzemplarz dostanie na stałe.
Wszystkie idą do Czechowic-dziedzic, a maszyniści muszą się zapoznać z "nowym taborem"
-
Panowie, tak trochę cichaczem, dowiedziałem się nieoficjalnie, że ET22-1201 zostaje na Brochowie. Jak będzie, czas pokaże.
-
Sprzęg ogrzewania też jest, lecz w przedziale schowany :).
-
Dzisiejsze zdjęcia ET22-1206 stojącej na Brochowie.
-
Z punktu widzenia pracy maszynisty to chyba najbardziej udana modernizacja serii ET22. Lokomotywa jest dobrze wytłumiona, także podczas jazdy w kabinie jest bardzo cicho. Pozostawienie tradycyjnych grzejników też jest in plus (w EU07-15xx podczas grzania kabiny hałas jest nie do wytrzymania). Wszystkie przełączniki są praktycznie w zasięgu ręki, oświetlenie kabiny LED-ami też jest fajnie rozwiązane. Zastosowano m.in. sygnalizację otwarcia drzwi wejściowych (na ściance za fotelem maszynisty), a także odłączanie silników trakcyjnych bez konieczności wchodzenia do szafy WN (odłączniki znajdują się w korytarzu za kabiną B).
-
Widzę, że fajnie zrobili przełącznik reflektorów. Zamiast nazewnictwa oznaczeń czoła, po prostu narysowali ikonki ;)
-
a także odłączanie silników trakcyjnych bez konieczności wchodzenia do szafy WN (odłączniki znajdują się w korytarzu za kabiną B).
Z ciekawości - robi się to na tyle często (odłącza silniki), że ergonomia rozwiązania jest nie do pomięcia?
Widzę, że fajnie zrobili przełącznik reflektorów. Zamiast nazewnictwa oznaczeń czoła, po prostu narysowali ikonki ;)
Wydaje mi się, czy nie widzę Pc2?
-
Z ciekawości - robi się to na tyle często (odłącza silniki), że ergonomia rozwiązania jest nie do pomięcia?
Może nie często, ale jak już to robisz to w myśl przepisów potrzebujesz drugiej osoby aby wejść do szafy. A w ruchu towarowym z tym może być różnie... ;-)
Wydaje mi się, czy nie widzę Pc2?
Dwa w prawo ;-)
-
Może nie często, ale jak już to robisz to w myśl przepisów potrzebujesz drugiej osoby aby wejść do szafy.
A to jasna sprawa.
Dwa w prawo ;-)
Jakość zdjęcia, czy nie zamalowali czerwonej kropki?
-
Orientuje się ktoś z jakiego byka zrobili ET22-1209?
-
Według tej stronki http://gigabyt.cal.pl/nowe.html wynikałoby, że ET22-1209 zrobili z ET22-379.
-
Według tej stronki http://gigabyt.cal.pl/nowe.html wynikałoby, że ET22-1209 zrobili z ET22-379.
Szkoda że już nie mieszkam w Gliwicach, zdjęć nowości było by kupę na tex. A co do ET22-1209 ten kto robi zdjęcia nowości, mógłby robić od razu zdjęcia tabliczki znamionowej i nie było by gdybania z jakiego loka co i jak.
-
A co do ET22-1209 ten kto robi zdjęcia nowości, mógłby robić od razu zdjęcia tabliczki znamionowej i nie było by gdybania z jakiego loka co i jak.
Nie zawsze jest to możliwe. Ja złapałem go na szlaku, i nie byłem w stanie oczytać tabliczki.
-
No nie wiem czy nie jest możliwe, jak w tym linku http://gigabyt.cal.pl/nowe.html maszyna stoi pod szopą?
-
Jakość zdjęcia, czy nie zamalowali czerwonej kropki?
Trzeba dokładnie się "wgapić" w foto... ja też właśnie szukałem PC2
-
Najnowszy wynalazek dziś na Brochowie ET22-1210
-
Czy ja dobrze widze że kabina ma zielony wystrój?
Ortografia.
ABu
-
Nie, źle widzisz.
-
Witam.
Żeby uniknąć zbędnych spekulacji lista co z czego jest:
ET22-1201 | ex 688 |
ET22-1202 | ex 719 |
ET22-1203 | ex 447 |
ET22-1204 | ex 566 |
ET22-1205 | ex 607 |
ET22-1206 | ex 440 |
ET22-1207 | ex 526 |
ET22-1208 | ex 710 |
ET22-1209 | ex 379 |
ET22-1210 | ex 474 |
ET22-1211 | ex 491 |
ET22-1212 | ex 493 |
ET22-1213 | ex 428 |
dodatkowo do naprawy zakwalifikowano jeszcze byki: 498, 499, 542 i 593
warto dodać, że 22-191 wypadła z zakresu modernizacji - stan techniczny kwalifikuje ją do fizycznej kasacji.
-
191 była przeznaczona pod konkretny numer?
-
Nie, źle widzisz.
Uszczelki z lekka krzywo nachodza, ale wazne by nie gwizdaly ;p.
-
191 była przeznaczona pod konkretny numer?
tak jako 22-1208
-
Najnowszy wynalazek, dziś na Brochowie ET22-1213
-
ET22-1217 już spawana ;) A na Czechowicach nówki ET22-1215 i 1214.
-
ET22-1216 dziś na Brochowie.
-
Ciekawostka bo przejeżdżała przez Lubin z innym składem od strony Głogowa. Pojechała w stronę Wrocka. Chyba to był 1 lub 2 października.
-
ET22-1217 obecnie już na stanie w Czechowicach Dziedzicach. Służbę rozpoczęła już bodajże 3 dni temu.
http://www.zelazneszlaki.cba.pl/gz/em/et22-12xx/et22=1217.jpg
-
Celowy odgrzew bo niestety linki Darka poznikały. Ktoś dysponuje tymi fotami?