- Symulator MaSzyna -

Hyde Park => Bieżące kolejowe => Wątek zaczęty przez: Patrykos w 05 Stycznia 2012, 20:31:48

Tytuł: Kasacje taboru w 2012 roku.
Wiadomość wysłana przez: Patrykos w 05 Stycznia 2012, 20:31:48
Witam!
 Zakładam wątek w celach informacyjnych, czyli co, gdzie i jak.
Już wiadomo że status OS w Poznaniu otrzymały:

EU07 – 225
ET22 – 195
ET22 – 198
ET22 – 199
ET22 – 206
ET22 – 214
ET22 – 218
ET22 – 219
ET22 – 239
ET22 – 244
ET22 – 245
ET22 – 247
ET22 – 258
ET22 – 271
ET22 – 277
ET22 – 294
ET22 – 295
ET22 – 306
ET22 – 312
ET22 – 324
   
SM03 – 009
SM03 – 043
SM30 – 111
SM42 – 328
SM42 – 341
SM42 – 423
SM42 – 428
SM42 – 446
SM42 – 481
SM42 – 532
SM42 – 630
SM42 – 650
SM42 – 652
SM42 – 656
SM42 – 708
SM42 – 738
SM42 – 890
ST43 – 185
ST43 – 259
ST43 – 260
ST43 – 399

oraz w Szczecinie:

ET22-175
ET22-233
ET22-253
ET22-401
ET22-413
ET22-454
ET22-458
ET22-459
ET22-461
ET22-486
ET22-495
ET22-523
ET22-544
ET22-558
ET22-588

Zapowiadają się w tym roku wielkie czystki, coś ala `98, ktoś wie skąd takie a nie inne decyzje odnośnie konkretnych numerów? Część jest po modernizacji, mają nowe halogeny, 2 przewody powietrzne, szyby elektrogrzewcze, nowe styczniki i jeszcze parę elementów. Magicznym hasłem jest 32 lata lub więcej, ale są maszyny, które mają jeszcze ważne świadectwo dopuszczenia (np. 22-306). Proszę o konkretne wypowiedzi osób, które znają temat.
Tytuł: Odp: Kasacje taboru w 2012 roku.
Wiadomość wysłana przez: gruha_EU w 05 Stycznia 2012, 20:36:56
Witam!
 Zakładam wątek w celach informacyjnych, czyli co, gdzie i jak.
Już wiadomo że status OS w Poznaniu otrzymały:

EU07 – 225, ET22 – 195, ET22 – 198, ET22 – 199, ET22 – 206, ET22 – 214, ET22 – 218, ET22 – 219, ET22 – 239, ET22 – 244, ET22 – 245, ET22 – 247, ET22 – 258, ET22 – 271, ET22 – 277, ET22 – 294, ET22 – 295, ET22 – 306, ET22 – 312, ET22 – 324
   
SM03 – 009, SM03 – 043, SM30 – 111, SM42 – 328, SM42 – 341, SM42 – 423, SM42 – 428, SM42 – 446, SM42 – 481, SM42 – , 532, SM42 – 630, SM42 – 650, SM42 – 652, SM42 – 656, SM42 – 708, SM42 – 738, SM42 – 890, ST43 – 185, ST43 – 259, ST43 – 260, ST43 – 399


Już nie tyle OS co są już decyzje.
Dodatkowo do kasacji idzie SM30-65 i SP42-114 (bez kasacji fizycznej).
Tytuł: Odp: Kasacje taboru w 2012 roku.
Wiadomość wysłana przez: pioko17 w 05 Stycznia 2012, 23:03:50
oraz w Szczecinie
No nareszcie robią porządki. Niemal wszystkie wymienione tu Maszyny są od ładnych paru lat są odstawione i tylko zajmują miejsce na SPC. Dziwi mnie jednak sprawa kilku loków, bo jeszcze nie tak dawno śmigały po szlakach, chociażby 544 jest w dobrym stanie, niedawno kilka razy sfilmowałem ją z Re Mewa.
Cytuj
Magicznym hasłem jest 32 lata lub więcej
I to jest właśnie dziwne, bo wycinają wszystkie szczecińskie loki od nr 175 do 558, a pozostawiają 011, 015, 051 i 125 (nota bene świetnie sprawujące się loki, ale to w takim razie  w końcu trzymają się tej zasady +32 lat czy nie, skoro kasują będącą w podobnym stanie i młodszą 544)
Tytuł: Odp: Kasacje taboru w 2012 roku.
Wiadomość wysłana przez: 333Wojtas333 w 05 Stycznia 2012, 23:27:00
No nareszcie robią porządki. Niemal wszystkie wymienione tu Maszyny są od ładnych paru lat są odstawione i tylko zajmują miejsce na SPC. Dziwi mnie jednak sprawa kilku loków, bo jeszcze nie tak dawno śmigały po szlakach, chociażby 544 jest w dobrym stanie, niedawno kilka razy sfilmowałem ją z Re Mewa.

To samo nr 175, też często użyczany PR-om do obsługi InterREGIO, był przypadek, że nawet do TLK. Dziwi mnie jedno: dlaczego ET22 z ZT w Czerwieńsku wysłano np. do ZT Zachodniopomorskiego (notabene były w tak kiepskim stanie, że obniżono ich prędkość do 60 km/h, są też na ww. liście) zamiast zezłomować je od razu na miejscu. Nie rozumiem tej "zmiany składu złomu".
Tytuł: Odp: Kasacje taboru w 2012 roku.
Wiadomość wysłana przez: Patrykos w 05 Stycznia 2012, 23:32:29
, ale to w takim razie  w końcu trzymają się tej zasady +32 lat czy nie,
Tutaj chodzi dokładnie o 32 lata bez NG.
Tytuł: Odp: Kasacje taboru w 2012 roku.
Wiadomość wysłana przez: Phinek w 05 Stycznia 2012, 23:46:27
A wiadomo kiedy to będą chlastać?
Tytuł: Odp: Kasacje taboru w 2012 roku.
Wiadomość wysłana przez: JONIN_EZT w 06 Stycznia 2012, 00:01:58
Ja nie mogę. Tyle taboru pod żyletki? Że ST43 kasują to było przesądzone, ale tyle Helmutów? Zrobią kasacje zamiast NG to potem będą płakać, że nie ma taboru.

Ten SP42-114 (bez kasacji fikcyjnej) to co to znaczy? Że skreślona ale, odstawiona czy jak to rozumieć?
Tytuł: Odp: Kasacje taboru w 2012 roku.
Wiadomość wysłana przez: idzi1910 w 06 Stycznia 2012, 00:08:29
Jonin, tam nie ma kasacji fikcyjnej, tylko "bez kasacji fizycznej". ;)
Tytuł: Odp: Kasacje taboru w 2012 roku.
Wiadomość wysłana przez: Preki w 06 Stycznia 2012, 00:13:55
Czeremcha pozbywa się SU45-027, 030, 060, czyli najgorszych lokomotyw tej serii w tamtejszej szopie. Reszta najpewniej przeistoczy się w ST45.
Tytuł: Odp: Kasacje taboru w 2012 roku.
Wiadomość wysłana przez: szogun w 06 Stycznia 2012, 11:09:00
Tutaj chodzi dokładnie o 32 lata bez NG.
To była ta kolejna bzdura od UTK?
Tytuł: Odp: Kasacje taboru w 2012 roku.
Wiadomość wysłana przez: pioko17 w 06 Stycznia 2012, 18:36:36
Zrobią kasacje zamiast NG to potem będą płakać, że nie ma taboru.
Ale co im z tego taboru, skoro stoi nieruszany od lat na bocznicy? Jakoś do tej pory radzili sobie bez nich, więc i teraz sobie poradzą.
Tytuł: Odp: Kasacje taboru w 2012 roku.
Wiadomość wysłana przez: ZT-POZNAN w 08 Stycznia 2012, 22:04:42
a co z 22-216?
Tytuł: Odp: Kasacje taboru w 2012 roku.
Wiadomość wysłana przez: EU07-457 w 09 Stycznia 2012, 06:53:06
a co z 22-216?

Póki co OG.
Tytuł: Odp: Kasacje taboru w 2012 roku.
Wiadomość wysłana przez: ZT-POZNAN w 19 Lutego 2012, 15:19:08
Temat trochę zastygł, a koniec wielu maszyn jest bliski...

Ktoś wie jak sytuacja wygląda w innych CT?

W Łodzi do kasacji:

ET22-260
ET22-333
Tytuł: Odp: Kasacje taboru w 2012 roku.
Wiadomość wysłana przez: szczawik w 19 Lutego 2012, 15:35:58
W Łodzi to stoi kilkadziesiąt trupów, tylko na razie nic się z nimi nie robi. Ostatnio zatrudniono ochroniarza, bo złomiarze zaczęli buszować.
Tytuł: Odp: Kasacje taboru w 2012 roku.
Wiadomość wysłana przez: EU40 w 19 Lutego 2012, 19:06:37
Pomorze, ale dokładnie nie wiem w którym miejscu: SU45-101 i pozostała reszta.
Tytuł: Odp: Kasacje taboru w 2012 roku.
Wiadomość wysłana przez: EU07-483 w 19 Lutego 2012, 19:46:42
Do Lęborka to miało jechać, ale chyba jeszcze nie wyruszyło.
Tytuł: Odp: Kasacje taboru w 2012 roku.
Wiadomość wysłana przez: darek71wrc w 19 Lutego 2012, 20:06:19
Na Brochowie stoi dużo SM42 pod szopą, tam gdzie kiedyś cięli byki i siódemki.
Tytuł: Odp: Kasacje taboru w 2012 roku.
Wiadomość wysłana przez: railman w 19 Lutego 2012, 21:10:23
No i cała seria ET40 będzie skasowana
Tytuł: Odp: Kasacje taboru w 2012 roku.
Wiadomość wysłana przez: Crowman w 19 Lutego 2012, 22:03:44
Przewozy Regionalne też pozbywają się swojego taboru. W planach spółki jest zredukować park lokomotyw spalinowych o 76 sztuk. Przewozy Regionalne eksploatują 135 lokomotyw spalinowych, których średni wiek wynosi 34,8 lat. Przewoźnik wykorzystuje 28 lokomotyw SM42 (średni wiek 40,5 lat), 40 sztuk SU42 (średni wiek - 35,6 lat), 51 SU45 (średni wiek - 37,4 lat), 13 SP32 (średni wiek - 22,1 lat) oraz 3 lokomotywy manewrowe SM04 (o średnim wieku 4,8 lat). Park lokomotyw spalinowych jest przestarzały i w znacznym stopniu wyeksploatowany. Dlatego planują zredukować swój nadmiar pojazdów. Dla celów eksploatacyjnych spółka zamierza eksploatować lokomotywy SP32, SU42 oraz część lokomotyw manewrowych. Jako ciekawostkę - gdzieś słyszałem, że członek zarządu Przewozów Regionalnych określił także zapotrzebowanie na lokomotywy elektryczne na bodajże 35 pojazdów.

http://www.rynek-kolejowy.pl/22510/PR_pozbeda_sie_76_lokomotyw_spalinowych.htm (http://www.rynek-kolejowy.pl/22510/PR_pozbeda_sie_76_lokomotyw_spalinowych.htm)
Tytuł: Odp: Kasacje taboru w 2012 roku.
Wiadomość wysłana przez: MaciejM w 19 Lutego 2012, 22:06:25
Cytuj
Jako ciekawostkę - gdzieś słyszałem, że członek zarządu Przewozów Regionalnych określił także zapotrzebowanie na lokomotywy elektryczne na bodajże 35 pojazdów.
Pewnie biurokrata... swoją drogą mógłbyś podać źródło tych informacji?
Tytuł: Odp: Kasacje taboru w 2012 roku.
Wiadomość wysłana przez: REWIZOR w 19 Lutego 2012, 22:15:07
Gdzieś słyszałeś tak? Przecież to jest w artykule napisane.
Tytuł: Odp: Kasacje taboru w 2012 roku.
Wiadomość wysłana przez: darek71wrc w 20 Lutego 2012, 13:48:37
Więc tak, na Brochowie stoją:
SM42-070, 077, 107, 129, 167, 235, 308, 309,345, 346, 436, 453, 470, 617, 949, 1067.
SM31-089.
Tytuł: Odp: Kasacje taboru w 2012 roku.
Wiadomość wysłana przez: sektor 77 w 20 Lutego 2012, 15:07:36
Przewozy Regionalne też pozbywają się swojego taboru. W planach spółki jest zredukować park lokomotyw spalinowych o 76 sztuk. Przewozy Regionalne eksploatują 135 lokomotyw spalinowych, których średni wiek wynosi 34,8 lat. Przewoźnik wykorzystuje 28 lokomotyw SM42 (średni wiek 40,5 lat), 40 sztuk SU42 (średni wiek - 35,6 lat), 51 SU45 (średni wiek - 37,4 lat), 13 SP32 (średni wiek - 22,1 lat) oraz 3 lokomotywy manewrowe SM04 (o średnim wieku 4,8 lat). Park lokomotyw spalinowych jest przestarzały i w znacznym stopniu wyeksploatowany. Dlatego planują zredukować swój nadmiar pojazdów. Dla celów eksploatacyjnych spółka zamierza eksploatować lokomotywy SP32, SU42 oraz część lokomotyw manewrowych. Jako ciekawostkę - gdzieś słyszałem, że członek zarządu Przewozów Regionalnych określił także zapotrzebowanie na lokomotywy elektryczne na bodajże 35 pojazdów.

http://www.rynek-kolejowy.pl/22510/PR_pozbeda_sie_76_lokomotyw_spalinowych.htm (http://www.rynek-kolejowy.pl/22510/PR_pozbeda_sie_76_lokomotyw_spalinowych.htm)
Ten temat jest ogólnie znanym tematem likwidacji najstarszego taboru Spółki Przewozy Regionalne - gdyż większość to tabor z lat 70-tych i 80-tych , a nawet starszy.
Wybacz , ale w przypadku Twego postu - wystarczyłoby się ograniczyć do podania linku do artykułu i ewentualnie dodać "przypominam".
Tytuł: Odp: Kasacje taboru w 2012 roku.
Wiadomość wysłana przez: gruha_EU w 20 Lutego 2012, 15:48:19
W Wielkopolsce w kolejce czekają byki do numeru 585, kilka rumunów i chyba ze 4 Fiaty.
Tytuł: Odp: Kasacje taboru w 2012 roku.
Wiadomość wysłana przez: ZT-POZNAN w 21 Lutego 2012, 19:16:31
W Rybniku:

ET22-243
ET22-470
ET22-473
ET22-530 <- ktoś może potwierdzić?
ET22-538
Tytuł: Odp: Kasacje taboru w 2012 roku.
Wiadomość wysłana przez: EU07-457 w 22 Lutego 2012, 08:26:51
W Rybniku:
ET22-530 <- ktoś może potwierdzić?

530 jest na stanie CT Północny - stoi w Zajączkowie Tcz. oczekując na skreślenie.
Tytuł: Odp: Kasacje taboru w 2012 roku.
Wiadomość wysłana przez: Wokulski w 22 Lutego 2012, 17:32:44
ET22-243 już się stracił z torów na ładowniczej w Rybniku. Jutro będę szedł to spiszę które stoją, prócz 22 są tam jeszcze 2xET41 z żółtym czołem, które raczej nie ruszą.
Tytuł: Odp: Kasacje taboru w 2012 roku.
Wiadomość wysłana przez: Patrykos w 23 Lutego 2012, 17:55:46
W Rybniku:

ET22-243
ET22-470
ET22-473
ET22-530 <- ktoś może potwierdzić?
ET22-538
I pewnie 263, który stoi od dawna na tyłach lokomotywowni.
Tytuł: Odp: Kasacje taboru w 2012 roku.
Wiadomość wysłana przez: 333Wojtas333 w 25 Lutego 2012, 23:42:39
Pomorze, ale dokładnie nie wiem w którym miejscu: SU45-101 i pozostała reszta.

Wyruszyły do Lęborka.

&lc=K7HGXAUx5lsj4nC5wuJ_zPay8npKQBxfozg35N8PqnA&context=G26a409bFAAAAAAAAAAA&feature=g-all-c
Tytuł: Odp: Kasacje taboru w 2012 roku.
Wiadomość wysłana przez: sektor 77 w 26 Lutego 2012, 10:13:45
Wczoraj rozmawiałem z kolegą z Opola , który jest maszynistą i powiedział mi , że na emeryturkę (kasacja)będą przechodziły EU06 - co do sztuki. On jako mechanik zaczynający pracę na tej maszynie , sobie ją chwali i wspomina , że to bardzo dobre elektrowozy. Jednak już mają swoją historię.
Tytuł: Odp: Kasacje taboru w 2012 roku.
Wiadomość wysłana przez: wysek44 w 03 Marca 2012, 22:40:31
Do kasacji zostały zakwalifikowane cztery fiaty z Lublina:

SU45-126
SU45-021
SU45-172
SU45-173

Prawdopodobnie 1/2 marca trafiły na warszawskie Odolany. W najbliższym czasie mają być pocięte.
Tytuł: Odp: Kasacje taboru w 2012 roku.
Wiadomość wysłana przez: adamst w 03 Marca 2012, 23:15:11
Wczoraj rozmawiałem z kolegą z Opola , który jest maszynistą i powiedział mi , że na emeryturkę (kasacja)będą przechodziły EU06 - co do sztuki. On jako mechanik zaczynający pracę na tej maszynie , sobie ją chwali i wspomina , że to bardzo dobre elektrowozy. Jednak już mają swoją historię.

Czy ktoś podejmuje jakieś działania w celu zachowania egzemplarza muzealnego?
Tytuł: Odp: Kasacje taboru w 2012 roku.
Wiadomość wysłana przez: Wokulski w 03 Marca 2012, 23:17:56
I dlaczego mają kasować sprawny tabor?
Tytuł: Odp: Kasacje taboru w 2012 roku.
Wiadomość wysłana przez: MaciejM w 03 Marca 2012, 23:19:22
Cytuj
Prawdopodobnie 1/2 marca trafiły na warszawskie Odolany.
Trafiły. Pewne źródło.
Tytuł: Odp: Kasacje taboru w 2012 roku.
Wiadomość wysłana przez: AtapiCl w 03 Marca 2012, 23:22:42
I dlaczego mają kasować sprawny tabor?

Dlaczego mają trzymać złom? Stanie w krzakach też kosztuje i to sporo.
Tytuł: Odp: Kasacje taboru w 2012 roku.
Wiadomość wysłana przez: Wokulski w 03 Marca 2012, 23:29:42
Ale są czynne EU06 które dobrze sobie radzą, więc w czym tkwi problem?
Tytuł: Odp: Kasacje taboru w 2012 roku.
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 03 Marca 2012, 23:29:53
Dlaczego mają trzymać złom? Stanie w krzakach też kosztuje i to sporo.
No ok skoro to są spore  koszty  to dlaczego nie wzięli się za to wcześniej? Tylko teraz się nagle budzą.
Tytuł: Odp: Kasacje taboru w 2012 roku.
Wiadomość wysłana przez: przem710 w 04 Marca 2012, 14:00:17
Ale są czynne EU06 które dobrze sobie radzą, więc w czym tkwi problem?

Dlatego że niedługo wyjeżdżą kilometry i wypada im 3 naprawa główna. Dopóki nie wyjeżdżą kilometrów nikt ich nie skasuje. Za pewne zostaną zachowane jakieś EU06 do celów muzealnych, lecz na wszystkie 7 bym nie liczył.
Tytuł: Odp: Kasacje taboru w 2012 roku.
Wiadomość wysłana przez: Marcin S w 06 Marca 2012, 08:18:00
Do kasacji zostały zakwalifikowane cztery fiaty z Lublina:

SU45-126
SU45-021
SU45-172
SU45-173

Prawdopodobnie 1/2 marca trafiły na warszawskie Odolany. W najbliższym czasie mają być pocięte.


Te fiaty trafiły na sam zakład, czy do pobliskich złomiarzy?
Tytuł: Odp: Kasacje taboru w 2012 roku.
Wiadomość wysłana przez: MaciejM w 06 Marca 2012, 08:36:03
Do złomiarzy. Ale podobno złomiarz "chytry". ;) Nawet zdjęcia nie zrobisz.
Tytuł: Odp: Kasacje taboru w 2012 roku.
Wiadomość wysłana przez: prof_klos w 06 Marca 2012, 08:42:29
I dlaczego mają kasować sprawny tabor?

Dlaczego mają trzymać złom? Stanie w krzakach też kosztuje i to sporo.

Na złomie też da się zarobić, zwłaszcza teraz, gdy ceny poszły mocno w górę. A z niektórych wraków i tak nic już się nie zrobi. Czasem opłaca się skasować i wyjąć ewentualnie to, co się może w przyszłości nadać.
Tytuł: Odp: Kasacje taboru w 2012 roku.
Wiadomość wysłana przez: Marcin S w 06 Marca 2012, 08:57:28
Do złomiarzy. Ale podobno złomiarz "chytry". ;) Nawet zdjęcia nie zrobisz.
Owszem... :/ O interesach można z nim zapomnieć.
Tytuł: Odp: Kasacje taboru w 2012 roku.
Wiadomość wysłana przez: wysek44 w 06 Marca 2012, 14:39:53
Do złomiarzy. Ale podobno złomiarz "chytry". ;) Nawet zdjęcia nie zrobisz.

Mam fotę, na bazie której napisałem o tej sytuacji. Ale ja jej nie zrobiłem. Autora nie znam. Znalezione w sieci.
Tytuł: Odp: Kasacje taboru w 2012 roku.
Wiadomość wysłana przez: Marcin S w 07 Marca 2012, 21:38:33
Do złomiarzy. Ale podobno złomiarz "chytry". ;) Nawet zdjęcia nie zrobisz.

Mam fotę, na bazie której napisałem o tej sytuacji. Ale ja jej nie zrobiłem. Autora nie znam. Znalezione w sieci.

Więc zdjęcie zostało zapewne zrobione za czasów innych tamtejszych "rządów"...
Tytuł: Odp: Kasacje taboru w 2012 roku.
Wiadomość wysłana przez: mechatronik w 08 Marca 2012, 00:51:54
Mam fotę, na bazie której napisałem o tej sytuacji. Ale ja jej nie zrobiłem. Autora nie znam. Znalezione w sieci.
Jak możesz to pokaż zdjęcie. Bo fotek maszyn to ja widziałem kilkanaście ale nie z terenu złomu a z zewnątrz. Z terenu to nawet o opatrzeniu na nie można było zapomnieć…
Tytuł: Odp: Kasacje taboru w 2012 roku.
Wiadomość wysłana przez: wysek44 w 10 Marca 2012, 08:44:16
Mam fotę, na bazie której napisałem o tej sytuacji. Ale ja jej nie zrobiłem. Autora nie znam. Znalezione w sieci.
Jak możesz to pokaż zdjęcie. Bo fotek maszyn to ja widziałem kilkanaście ale nie z terenu złomu a z zewnątrz. Z terenu to nawet o opatrzeniu na nie można było zapomnieć…
Tytuł: Odp: Kasacje taboru w 2012 roku.
Wiadomość wysłana przez: mechatronik w 10 Marca 2012, 10:43:00
To zdjęcie nie zostało zrobione z terenu złomu a z pozostałości po jakiejś kładce nad torami. Do takich wspinaczek uciekali się miłośnicy bo z gruntu (terenu złomu) nie było opcji zrobić zdjęć.
Tytuł: Odp: Kasacje taboru w 2012 roku.
Wiadomość wysłana przez: Marcin S w 10 Marca 2012, 11:12:13
To zdjęcie nie zostało zrobione z terenu złomu a z pozostałości po jakiejś kładce nad torami. Do takich wspinaczek uciekali się miłośnicy bo z gruntu (terenu złomu) nie było opcji zrobić zdjęć.
Pragnę jedynie nadmienić, iż ta kładka już od kilku lat jest zamknięta i grozi zawaleniem. Ale jak to w Polsce bywa zamiast zarządzić rozbiórkę tej, że kładki to lepiej ją zamknąć i modlić się, aby się nie rozpadła. :/
Ech, natomiast jak patrzę na te lokomotywy to tylko części jak na wyciągnięcie ręki... :(
Tytuł: Odp: Kasacje taboru w 2012 roku.
Wiadomość wysłana przez: motonita2002 w 10 Marca 2012, 13:15:32
To zdjęcie nie zostało zrobione z terenu złomu a z pozostałości po jakiejś kładce nad torami. Do takich wspinaczek uciekali się miłośnicy bo z gruntu (terenu złomu) nie było opcji zrobić zdjęć.
Tutaj inny kadr z tego miejsca:
http://rail.phototrans.eu/14,63861,0.html
Tytuł: Odp: Kasacje taboru w 2012 roku.
Wiadomość wysłana przez: Marcin S w 10 Marca 2012, 13:47:13
To zdjęcie nie zostało zrobione z terenu złomu a z pozostałości po jakiejś kładce nad torami. Do takich wspinaczek uciekali się miłośnicy bo z gruntu (terenu złomu) nie było opcji zrobić zdjęć.
Tutaj inny kadr z tego miejsca:
http://rail.phototrans.eu/14,63861,0.html
Widać, że ktoś się wdrapał na murek.
Tytuł: Odp: Kasacje taboru w 2012 roku.
Wiadomość wysłana przez: hanys w 10 Marca 2012, 16:19:47
Kurde, mogli by z tych SU45 (tych w lepszym stanie , które i tak na złom idą) wyciągnąć różne detale z pulpitu i kabiny , i odwzorować symulator lokomotywy , tak jak zrobili EP09 dla szkolenia maszynistów spółek PKP ;)
Tytuł: Odp: Kasacje taboru w 2012 roku.
Wiadomość wysłana przez: BLAcKboY w 10 Marca 2012, 17:31:41
A po co symulator maszyny która lada rok (no bo chyba nie dzień) zniknie z torów?
Tytuł: Odp: Kasacje taboru w 2012 roku.
Wiadomość wysłana przez: hanys w 10 Marca 2012, 17:39:28
Po to, aby np. miłośnicy kolei, albo maszyniści wiekowi, którzy kiedyś jeździli na nich (a obecnie nie mogą), mogli sobie nią pół wirtualnie popykać. I powspominać to i owo?

Nie stawiamy spacji przed przecinkiem, kropką czy pytajnikiem. Poprawiłem.

Kamils
Tytuł: Odp: Kasacje taboru w 2012 roku.
Wiadomość wysłana przez: Mihau w 10 Marca 2012, 17:44:22
Po to , aby np. miłośnicy kolei , albo maszyniści z wiekowi , którzy kiedyś jeździli na nich(a obecnie nie mogą ) , mogli sobie nią pół wirtualnie popykać. I powspominać to i owo ?
Twoje uzasadnienie ma w sobie tyle sensu co sypanie ulic solą w lecie.
Tytuł: Odp: Kasacje taboru w 2012 roku.
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 10 Marca 2012, 22:21:01
To ja odpowiem tak: po to by zachować historię naszej kolei nie tylko na kartach książek, ale również jako historyczne zabytkowe pojazdy namacalny dowód, że takie maszyny były i przez wiele lat dzielnie na kolei służyły. Przeraża mnie to jak teraz nagle po latach się obudzili i tną na potęgę ile wlezie.
Tytuł: Odp: Kasacje taboru w 2012 roku.
Wiadomość wysłana przez: Marcin S w 10 Marca 2012, 22:58:12
To ja odpowiem tak: po to by zachować historię naszej kolei nie tylko na kartach książek, ale również jako historyczne zabytkowe pojazdy namacalny dowód, że takie maszyny były i przez wiele lat dzielnie na kolei służyły. Przeraża mnie to jak teraz nagle po latach się obudzili i tną na potęgę ile wlezie.
Twoja wypowiedź skłania do takiej refleksji nad tym co się teraz z koleją dzieje. Nie oszukujmy się, teraz kolej to dno. Nie mówię tu o cenach biletów, czy co półgodzinnym nowym rozkładem jazdy, chodzi o tego "ducha" Polskich kolei. Ten, że duch zaczął umierać z czasem kiedy żółte czoła lokomotyw zaczęły znikać, kiedy z każdym kolejnym rokiem przybywało 30 nowych spółek i spółeczek. Wtedy to wszystko działało, a teraz? Teraz jest więcej spółek przewozowych niż samych pasażerów. Dziś tym wszystkim rządzi banda ekonomistów niż ci co się naprawdę na tym znali. Owszem są jeszcze osoby co chcą to wszystko ratować, ale ich zdanie jest dość mało istotne przy wpływach rządzących. Górna hołota myśli, że pudrowanie, malowanie taboru na swoje barwy, modernizowanie jednostek, aby mieć każdą każdego rodzaju jest to klucz do sukcesu... Ale gdy ktoś coś spieprzy, zaczyna się piękne odbijanie piłeczki typu: "Ale to nie moja wina, to tamci z PLK'i zawinili...", "A skąd, to jakieś tam regionalne coś źle zrobili.." itd.. Oczywiście punkt widzenia zależy od punku siedzenia, jednemu się to podoba jak dziś jest. Natomiast ja tęsknie za starym dobrym PKP.
A co do tego stworzenia pulpitu to te wszystkie fiaty z ww. złomowiska będziemy mogli spotkać prędzej jako np. żyletki.. :/
Tytuł: Odp: Kasacje taboru w 2012 roku.
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 10 Marca 2012, 23:08:29
Marcin zgadzam się z Tobą jak to barachło miało nazwę PKP jakoś to było. Może nie za różowo, ale jakoś się to kulało i zbytnio za dużo nikt nie narzekał. A teraz porobili spółki i spółeczki i jest jeden wielki wyścig szczurów. Po prostu totalna paranoja. Stare dobre PKP już nie wróci niestety. Zamiast modernizować tną to boli bardzo, bo niektóre z tych loków wyglądają jeszcze całkiem całkiem i pewnie jeszcze by troszkę posłużyły. Dla mnie osobiście Ci, którzy tam siedzą na tych swoich stołkach i tak zarządzają mają po prostu złotówy w oczach i gdzieś historię. Liczy się dla nich tylko szmal.
Tytuł: Odp: Kasacje taboru w 2012 roku.
Wiadomość wysłana przez: Ra w 10 Marca 2012, 23:34:18
Marcin zgadzam się z Tobą jak to barachło miało nazwę PKP jakoś to było.
I jak jeszcze był socjalizm z centralnym planowaniem (http://pl.wikipedia.org/wiki/Gospodarka_planowa). Kolej realizowała to, co ustalili planiści. Centralnego planowania już nie ma, a socjalizm na kolei pozostał. Teraz są takie czasy, że trzeba organizować sobie klientów, bo jak nie, to zorganizuje ich sobie ktoś inny (np. koncerny motoryzacyjne albo linie lotnicze). Podział PKP na spółki (jak rozumiem) miał na celu przybliżenie tej branży do warunków rynkowych, co wychodzi póki co średnio. Docelowo powinno być tak, że jak ktoś ma pomysł i środki inwestycyjne, to powinien móc sobie kupić tabor i świadczyć usługi tak, jak to jest w transporcie drogowym. Ale póki co PLK utrzymuje kosmiczne ceny za dostęp do torów, firmy współpracujące oferują części do lokomotyw w kosmicznych cenach (porównajcie np. cenę wycieraczki do samochodu a do lokomotywy), a dopłaty do pociągów osobowych powodują, że kolejarze wykonują "zamówione usługi" bez większego zainteresowania przyciągnięciem klientów.

Przykładowo, w ubiegłym roku jechałem z przesiadką w Kutnie. Na przesiadkę jest 3 minuty, a pociąg, którym przyjechałem stanął przy innym peronie, niż stał ten, którym chciałem jechać dalej. Musiałem z ciężką walizą (~26kg) latać w szybkim tempie po schodach, bo środkiem jeszcze jechał towarowy. Jak się poskarżyłem kierowniczce pociągu, że nie powinno tak być, to odpowiedziała, że nie mają na to wpływu. To kto ma mieć wpływ na zadowolenie klientów?
Tytuł: Odp: Kasacje taboru w 2012 roku.
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 10 Marca 2012, 23:50:33
@Ra no tak klient nasz pan, jak to się dziś mawia i często tak bywa. Jednak z tą satysfakcją klienta jak już sam zauważyłeś bywa również różnie. I te spółeczki reasumując wypadają cieniutko jak na razie. Może za jakiś czas nas czymś zaskoczą, może pożyjemy zobaczymy. Jak na razie fakt zaskakują, ale sporymi cięciami taboru.
Tytuł: Odp: Kasacje taboru w 2012 roku.
Wiadomość wysłana przez: jussi19 w 15 Marca 2012, 12:07:57
Panowie, a co z serią ST43, bo z tego co słyszałem jakiś czas temu, mają one jeździć do końca 2012 roku, a potem na złom.
Tytuł: Odp: Kasacje taboru w 2012 roku.
Wiadomość wysłana przez: prof_klos w 15 Marca 2012, 23:13:01
Dużo zostaje ST43 w ruchu?
Tytuł: Odp: Kasacje taboru w 2012 roku.
Wiadomość wysłana przez: gruha_EU w 16 Marca 2012, 15:50:57
Dużo zostaje ST43 w ruchu?
W Wielkopolsce 8 czynnych i 6 na naprawach bieżących.
Tytuł: Odp: Kasacje taboru w 2012 roku.
Wiadomość wysłana przez: sektor 77 w 16 Marca 2012, 16:54:35
Prawdę mówiąc, to myślałem, że już dawno przeszły ST43 na emeryturkę. A tu proszę :)
Tytuł: Odp: Kasacje taboru w 2012 roku.
Wiadomość wysłana przez: SKP w 16 Marca 2012, 17:11:22
Mieszkam w miejscowości, gdzie Rumuny to najczęściej spotykane lokomotywy Cargowców. W 2010 roku mechanicy mówili, że od początku 2011 roku rumuny zostaną zastąpione przez SU46. Chyba pierwszy raz w historii (może trochę przesadziłem) pojawiła się wtedy na naszej stacji SU. Później się okazało, że suka była u nas tylko "przypadkowo", zawitała na naszą stację jeszcze tylko 2 razy. Można powiedzieć, że w 2011 roku było tak samo, z tym że brzmiało to bardziej prawdopodobnie, a mechanicy twierdzili, że rumuny zostaną zastąpione nie przez suki, a gagariny. ST43 nie są w najlepszym stanie (używając eufemizmu), mówi się, że są niesprawne od nowości (choć spotkałem się z kilkoma pochwałami dla tych lokomotyw), ale czy Cargo zdobędzie się na pozbycie się tych pojazdów? W 2012 roku pojawił się na naszej stacji ptyś. Czyżby faktycznie koniec Rumunów? A może to jest tak jak było w zeszłym roku z SU? Tego chyba nikt nie wie.
Tytuł: Odp: Kasacje taboru w 2012 roku.
Wiadomość wysłana przez: jussi19 w 16 Marca 2012, 22:46:35
W Wałbrzychu i Jaworzynie Śląskiej jest dużo tych lokomotyw i praktycznie każdy transport żwiru z pobliskich kamieniołomów ciągną Rumuny, dlatego ciekawi mnie co będzie z nimi dalej.
Tytuł: Odp: Kasacje taboru w 2012 roku.
Wiadomość wysłana przez: prof_klos w 17 Marca 2012, 00:13:35
Temat wycofania serii powraca jak bumerang.
Tytuł: Odp: Kasacje taboru w 2012 roku.
Wiadomość wysłana przez: ZT-POZNAN w 02 Sierpnia 2012, 18:49:09
No i zaczyna się czarna seria roku 2012 w czystkach taborowych.

z CT Śląskiego:
ET40 - 22 szt.
ST43 - 1 szt.
SM42 - 5 szt.
SM31 - 2 szt.

z CT Wielkopolskiego:
ET22 - 20szt.
EU07 - 2szt.

jestem ciekaw jak inne Zakłady Spółki pójdą za ciosem...
Tytuł: Odp: Kasacje taboru w 2012 roku.
Wiadomość wysłana przez: przem710 w 03 Sierpnia 2012, 19:58:15
Jakie numery EU07?
Tytuł: Odp: Kasacje taboru w 2012 roku.
Wiadomość wysłana przez: Janek232 w 04 Sierpnia 2012, 08:13:13
EU07-103, 120.
Tytuł: Odp: Kasacje taboru w 2012 roku.
Wiadomość wysłana przez: gruha_EU w 04 Sierpnia 2012, 09:40:05
i 225.
Tytuł: Odp: Kasacje taboru w 2012 roku.
Wiadomość wysłana przez: Patrykos w 04 Sierpnia 2012, 09:43:09
A to z tej 225 jeszcze coś zostało? Pocięli ją bodaj już w Gliwicach.
Tytuł: Odp: Kasacje taboru w 2012 roku.
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 04 Sierpnia 2012, 09:57:29
Może mi ktoś wyjaśnić dokładnie po jakiego grzyba aż tyle loków idzie do kasacji?
Tytuł: Odp: Kasacje taboru w 2012 roku.
Wiadomość wysłana przez: darek71wrc w 04 Sierpnia 2012, 10:07:24
Może mi ktoś wyjaśnić dokładnie po jakiego grzyba aż tyle loków idzie do kasacji?
Czysta ekonomia pieniężna. Jeśli naprawa loka. kosztuje więcej niż zakup tego samego egzemplarza w lepszym stanie, to nie ma się co oszukiwać. Palnik i za złom. Coś jednak dany zakład dostanie, oczywiście przy korzystnym przetargu kasacji lokomotyw. Jak to ktoś kiedyś mówił "Kasa Misiu, Kasa!".
Tytuł: Odp: Kasacje taboru w 2012 roku.
Wiadomość wysłana przez: gruha_EU w 04 Sierpnia 2012, 10:10:30
A to z tej 225 jeszcze coś zostało? Pocięli ją bodaj już w Gliwicach.

Stoi w Gliwicach.
Tytuł: Odp: Kasacje taboru w 2012 roku.
Wiadomość wysłana przez: Patrykos w 04 Sierpnia 2012, 10:12:39

Stoi w Gliwicach.
http://gigabyt.cal.pl/galeria1/eu07/1441.jpg jeszcze. ;-)
Tytuł: Odp: Kasacje taboru w 2012 roku.
Wiadomość wysłana przez: przem710 w 04 Sierpnia 2012, 11:44:59
Może mi ktoś wyjaśnić dokładnie po jakiego grzyba aż tyle loków idzie do kasacji?

Kto powiedział że te lokomotywy mają iść do kasacji. To licytacja, każdy może je kupić i ustawić chociażby w ogrodzie ;) Nie sądzisz że wszystko ma swój kres, pewne epoka już mija czas na zmiany.
Tytuł: Odp: Kasacje taboru w 2012 roku.
Wiadomość wysłana przez: Patrykos w 04 Sierpnia 2012, 11:46:12
A czym oni to zastępują?
Tytuł: Odp: Kasacje taboru w 2012 roku.
Wiadomość wysłana przez: przem710 w 04 Sierpnia 2012, 11:57:22
Cargo ma nadmiar taboru, prawda? Złomowanie kilkunastu "wraków" w żaden sposób nie wpłynie na sytuację taborową tej spółki.
Tytuł: Odp: Kasacje taboru w 2012 roku.
Wiadomość wysłana przez: ZT-POZNAN w 04 Sierpnia 2012, 12:45:27
Może mi ktoś wyjaśnić dokładnie po jakiego grzyba aż tyle loków idzie do kasacji?

Kto powiedział że te lokomotywy mają iść do kasacji. To licytacja, każdy może je kupić i ustawić chociażby w ogrodzie ;) Nie sądzisz że wszystko ma swój kres, pewne epoka już mija czas na zmiany.

Tu się trochę mylisz, umowy są tak skonstruowane iż firma/osoba, która wygra licytację musi trwale uszkodzić między innymi ostoję czy wózki, tak więc w jakimś stopniu musi być podjęty proces kasacyjny...
Tytuł: Odp: Kasacje taboru w 2012 roku.
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 04 Sierpnia 2012, 13:49:53
Nie sądzisz że wszystko ma swój kres, pewne epoka już mija czas na zmiany.
Niby tak, tylko że niektóre z nich są aż takimi rupieciami wbrew pozorom.

  Dodano: 04 Sierpnia 2012, 13:50:19
Więc nie ukrywam, że dziwi mnie takie postępowanie.
Tytuł: Odp: Kasacje taboru w 2012 roku.
Wiadomość wysłana przez: Ra w 04 Sierpnia 2012, 14:00:35
To wygląda na myślenie typu: jak zniszczymy maszyny, których na razie nie potrzebujemy, to nie kupi ich konkurencja i nie będzie nimi jeździć, zabierając nam klientów.
Tytuł: Odp: Kasacje taboru w 2012 roku.
Wiadomość wysłana przez: jageer w 07 Sierpnia 2012, 17:47:46
To wygląda na myślenie typu: jak zniszczymy maszyny, których na razie nie potrzebujemy, to nie kupi ich konkurencja i nie będzie nimi jeździć, zabierając nam klientów.

Dokładnie o to chodzi ;)
Tytuł: Odp: Kasacje taboru w 2012 roku.
Wiadomość wysłana przez: Preki w 09 Sierpnia 2012, 09:28:56
Cytuj
SM42 - 5 szt.
SM31 - 2 szt.
Przejeżdżając przez DG Ząbkowice 25 lipca widziałem skład z 3 stonkami i 2 trumnami z Łaz. Jedna ze stonek, na końcu składu, była w barwach Cargo (też jechała na złom?).
Tytuł: Odp: Kasacje taboru w 2012 roku.
Wiadomość wysłana przez: Maxiu w 09 Sierpnia 2012, 09:45:41
Raczej nie, może stoi i czeka na resztę złomowatych loków żeby je zabrać na ostatnią podróż..
Tytuł: Odp: Kasacje taboru w 2012 roku.
Wiadomość wysłana przez: Preki w 09 Sierpnia 2012, 16:42:43
Wątpię, Cargo podobno się wycofuje z eksploatacji stonek ze starszymi wózkami (Newag przerabia tylko nowsze egzemplarze na 6Dg).
Tytuł: Odp: Kasacje taboru w 2012 roku.
Wiadomość wysłana przez: Pawel205 w 09 Sierpnia 2012, 22:53:04
Cytuj
Przejeżdżając przez DG Ząbkowice 25 lipca widziałem skład z 3 stonkami i 2 trumnami z Łaz. Jedna ze stonek, na końcu składu, była w barwach Cargo (też jechała na złom?).
Wydaje mi się, że jest to związane z przeniesiem taboru z likwidowanych Łaz do Szczakowej.
Tytuł: Odp: Kasacje taboru w 2012 roku.
Wiadomość wysłana przez: Patrykos w 09 Sierpnia 2012, 22:55:44
Całkiem możliwe, Szczakowa ma mieć depo spalinowe a Czechowice elektryczne.
Tytuł: Odp: Kasacje taboru w 2012 roku.
Wiadomość wysłana przez: Pawel205 w 09 Sierpnia 2012, 22:59:26
Tak mówiono wcześniej. Ostatnio słyszałem, że Szczakowa elektrowozy też weźmie.
Tytuł: Odp: Kasacje taboru w 2012 roku.
Wiadomość wysłana przez: Ryszard-san w 14 Sierpnia 2012, 08:35:01
W tym tygodniu odbędzie się przetarg na kasację ET40 z Tarnowskich Gór, wiec długo już nie postoją.
Tytuł: Odp: Kasacje taboru w 2012 roku.
Wiadomość wysłana przez: jageer w 14 Sierpnia 2012, 09:00:54
Kraków Prokocim czeka kolejna seria na kasację. Parę byków, jakieś ET41..
Tytuł: Odp: Kasacje taboru w 2012 roku.
Wiadomość wysłana przez: Tyrystor w 14 Sierpnia 2012, 15:10:53
W tym tygodniu odbędzie się przetarg na kasację ET40 z Tarnowskich Gór, wiec długo już nie postoją.
A co z egzemplarzami 07 i 30?
Tytuł: Odp: Kasacje taboru w 2012 roku.
Wiadomość wysłana przez: ST44-003 w 14 Sierpnia 2012, 15:19:08
Kraków Prokocim czeka kolejna seria na kasację. Parę byków, jakieś ET41..
@jageer, będą to ciąć tam gdzie kasowali EU06, czy będą to gdzieś wywozić?
Tytuł: Odp: Kasacje taboru w 2012 roku.
Wiadomość wysłana przez: jageer w 14 Sierpnia 2012, 18:49:42
Kraków Prokocim czeka kolejna seria na kasację. Parę byków, jakieś ET41..
@jageer, będą to ciąć tam gdzie kasowali EU06, czy będą to gdzieś wywozić?

Nie wiem dokładnie. Ale z tego wiem co tak, bo tam firma bazuje.
Tytuł: Odp: Kasacje taboru w 2012 roku.
Wiadomość wysłana przez: dual w 14 Sierpnia 2012, 20:39:07
Cytuj
SM42 - 5 szt.
SM31 - 2 szt.
Przejeżdżając przez DG Ząbkowice 25 lipca widziałem skład z 3 stonkami i 2 trumnami z Łaz. Jedna ze stonek, na końcu składu, była w barwach Cargo (też jechała na złom?).

Były na ważeniu w Łazach. Na dniach będzie kolejny przetarg na kasacje kilku SM42, SM31 i ST44-926 w CT Śląsko-Dąbrowskim.
Tytuł: Odp: Kasacje taboru w 2012 roku.
Wiadomość wysłana przez: Pawel205 w 14 Sierpnia 2012, 23:19:49
Czyli, że wyżej wspomniane loki z Łaz idą pod palnik? Szkoda, że nie mam kiedy jechać do Łaz albo na Szczakową zobaczyć co i jak. Jeszcze całkiem nie dawno przy "garażach" i  obrotnicy stała SM31, dwie rozłączone połówki ET41 i ten Gagar z żółtym czołem - widać, że dawno nie odpalany. Będą ciąć na miejscu tzn. na Szczakowej?
Tytuł: Odp: Kasacje taboru w 2012 roku.
Wiadomość wysłana przez: dual w 15 Sierpnia 2012, 15:16:24
Będą ciąć na miejscu tzn. na Szczakowej?

Tak.
Tytuł: Odp: Kasacje taboru w 2012 roku.
Wiadomość wysłana przez: niemiec w 26 Sierpnia 2012, 00:42:24
W Czechowicach na dzień 25 sierpnia 2012 roku na złom czekają: ET41-152, ET41-186, ET41-078, ET41-123, ET41-137, ET41-049, ET22-1156, SM42-755 i ET22-893. Dodatkowo ET21-386 czeka na decyzję, co dalej. Czy naprawa, czy żyletki. Zdjęcia tutaj: http://d29-139.pl/aktualizacje/nowe/
Tytuł: Odp: Kasacje taboru w 2012 roku.
Wiadomość wysłana przez: Tyrystor w 26 Sierpnia 2012, 00:50:05
Strasznie dużo tych ET41 do cięcia idzie... Jak się prezentują statystyki eksploatacji i ich napraw?
Tytuł: Odp: Kasacje taboru w 2012 roku.
Wiadomość wysłana przez: niemiec w 26 Sierpnia 2012, 01:11:51
ET41-086 i 105 czekają na transport do Ostrowa Wielkopolskiego na naprawę. Chodzą pogłoski, że to, co zostanie z Jamników ma być zmodernizowane.
Tytuł: Odp: Kasacje taboru w 2012 roku.
Wiadomość wysłana przez: Patrykos w 26 Sierpnia 2012, 08:49:30
Niemiec, obcykałeś je na tekstury? Czy muszę tam śmigać w tym tygodniu?
Tytuł: Odp: Kasacje taboru w 2012 roku.
Wiadomość wysłana przez: niemiec w 26 Sierpnia 2012, 09:06:04
Musisz.
Tytuł: Odp: Kasacje taboru w 2012 roku.
Wiadomość wysłana przez: ZT-POZNAN w 26 Sierpnia 2012, 14:43:45
W Czechowicach na dzień 25 sierpnia 2012 roku na złom czekają: ET41-152, ET41-186, ET41-078, ET41-123, ET41-137, ET41-049, ET22-1156, SM42-755 i ET22-893. Dodatkowo ET21-386 czeka na decyzję, co dalej. Czy naprawa, czy żyletki. Zdjęcia tutaj: http://d29-139.pl/aktualizacje/nowe/

Coś z bykami poleciałeś ;-)
22-1156 | OR
22-893 | OR

więc żadne tam kasację ;-)
Tytuł: Odp: Kasacje taboru w 2012 roku.
Wiadomość wysłana przez: Patrykos w 26 Sierpnia 2012, 14:45:28
Z tymi łamańcami też nie wiadomo co dalej.
Tytuł: Odp: Kasacje taboru w 2012 roku.
Wiadomość wysłana przez: niemiec w 26 Sierpnia 2012, 14:47:45
OR? Pracownicy mówią, że cały sznurek na złom.
Tytuł: Odp: Kasacje taboru w 2012 roku.
Wiadomość wysłana przez: Patrykos w 26 Sierpnia 2012, 14:50:55
Z tymi pracownikami i ich wiarygodnością różnie bywa…Jedynie z tego co widzimy to 049 miał sprawdzaną ostoję więc może on poleci.
Tytuł: Odp: Kasacje taboru w 2012 roku.
Wiadomość wysłana przez: ZT-POZNAN w 26 Sierpnia 2012, 14:56:42
OR? Pracownicy mówią, że cały sznurek na złom.

OR - Oczekuje naprawy rewizyjnej

Mówią, więc kłamią ;-)
1156 jest z 89r. w 2004 miał R2, stosunkowo za młody byk by kasować,
893 jest z 85r. w 2003 miał R4, podobnie jak wyżej.
Tytuł: Odp: Kasacje taboru w 2012 roku.
Wiadomość wysłana przez: Tyrystor w 26 Sierpnia 2012, 15:02:28
Cytuj
Chodzą pogłoski, że to, co zostanie z Jamników ma być zmodernizowane.

Co masz konkretnie na myśli? Nie chcę pisać domysłów, bo zaraz kogoś w błąd wprowadzę.
Tytuł: Odp: Kasacje taboru w 2012 roku.
Wiadomość wysłana przez: Husarz w 26 Sierpnia 2012, 15:24:35
Cytuj
Chodzą pogłoski, że to, co zostanie z Jamników ma być zmodernizowane.

Co masz konkretnie na myśli? Nie chcę pisać domysłów, bo zaraz kogoś w błąd wprowadzę.

Już w 2002 lub 2003 roku ZNTK Oleśnica lub jakieś inne konsorcjum z tamtych rejonów przedstawiło projekt modernizacyjny ET41 na ET41M. Dawno coś o tym czytałem.
Tytuł: Odp: Kasacje taboru w 2012 roku.
Wiadomość wysłana przez: dual w 26 Sierpnia 2012, 18:40:07
Już w 2002 lub 2003 roku ZNTK Oleśnica lub jakieś inne konsorcjum z tamtych rejonów przedstawiło projekt modernizacyjny ET41 na ET41M. Dawno coś o tym czytałem.

Plany modernizacji ET41 snute były już w momencie ich produkcji.
Tytuł: Odp: Kasacje taboru w 2012 roku.
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 26 Sierpnia 2012, 19:39:00
Prawdopodobnie chodzi o taką modernizacje:
Cytuj
Za kilka miesięcy na naszych torach zobaczymy pierwszego gruntownie zmodernizowanego „jamnika” na wzór zmodernizowanych EU07, które już od dłuższego czasu jeżdżą z pociągami towarowymi.   

Będzie to prawdopodobnie poprawiona wersja wcześniejszego projektu 203Em, który w 2002 roku został zarzucony. Pierwotna modernizacja zakładała przebudowanie „składaka” na lokomotywę dwusystemową i możliwość wjazdu prawdopodobnie do Niemiec.

Aktualny projekt będzie podobny do modernizacji EU07 i jak dowiedziałem się wstępnie zmodernizowany jamnik będzie wyposażony w nową ergonomiczną kabinę, klimatyzację, nowe elektryczne sterowanie członami i nowe silniki (?).

Bardzo istotną modernizacją będzie wymiana starego elektrycznego sterowania wielokrotnego, które powodowało poważne problemy np. z rozruchem. Wymienione zostaną przejścia między członami, które były nieszczelne i powodowały bardzo poważne problemy z przeciekaniem wody do środka. 

Czekamy na wytypowaną lokomotywę, która trafi do modernizacji.
źródło http://1435.pl/modernizacja-et41/
Tytuł: Odp: Kasacje taboru w 2012 roku.
Wiadomość wysłana przez: Husarz w 26 Sierpnia 2012, 19:42:15
No tak jak mówiłem, że już to planowali w 2002 roku. Cieszy mnie to, że nie ma jakiejś wielkiej rozbieżności w modernizacji loków. Mamy już ET22-12XX, EU07-15XX. Z tego co przypuszczam będzie teraz ET41-3XX.
Tytuł: Odp: Kasacje taboru w 2012 roku.
Wiadomość wysłana przez: Patrykos w 27 Sierpnia 2012, 14:39:30
We Franowie będą złomować 20 byków i 2 siódemki, w Lublinie 3 SM03, 1 SM30, 7 SM42 i 1 SU45 a w Skarżysku 5 SM42, 1 ST43 i 3 ET22.
Tytuł: Odp: Kasacje taboru w 2012 roku.
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 27 Sierpnia 2012, 22:16:15
Wiecie co jest w tym chore? To całe myślenie typu nie dam innemu skorzystać, bo niby dlaczego? Ale sam też nie skorzystam, bo niby po co? Nie będę miał ani ja, ani konkurencja.
Tytuł: Odp: Kasacje taboru w 2012 roku.
Wiadomość wysłana przez: Patrykos w 27 Sierpnia 2012, 22:19:19
Cargo raczej nigdy nie będzie sprzedawać jakimś Bronkom albo DLA lokomotyw z prostej przyczyny – konkurencja. Chociaż takie DB potrafi sprzedać lokomotywy komuś innemu…
Tytuł: Odp: Kasacje taboru w 2012 roku.
Wiadomość wysłana przez: Patrykos w 16 Września 2012, 19:29:20
http://rail.phototrans.eu/14,71381,0.html Zaczyna się…
Tytuł: Odp: Kasacje taboru w 2012 roku.
Wiadomość wysłana przez: jageer w 17 Września 2012, 21:05:54
http://rail.phototrans.eu/14,71381,0.html Zaczyna się…

Skąd to zdjęcie jest?
Tytuł: Odp: Kasacje taboru w 2012 roku.
Wiadomość wysłana przez: matikolejarz w 17 Września 2012, 21:07:39
Jest napisane w opisie zdjęcia. To Tarnowskie Góry.

Rozi
Tytuł: Odp: Kasacje taboru w 2012 roku.
Wiadomość wysłana przez: Tyrystor w 17 Września 2012, 21:27:54
Mam nadzieję że do Października nie zdążą! Bo planuję tam pojechać ;) Tak swoją drogą dla mnie jest nie wyjaśnione dlaczego numery 07 oraz 30 nie zostały skreślone. Wie ktoś coś na ten temat?
Tytuł: Odp: Kasacje taboru w 2012 roku.
Wiadomość wysłana przez: Mechu12 w 17 Września 2012, 21:57:10
Mam nadzieję że do Października nie zdążą! Bo planuję tam pojechać ;) Tak swoją drogą dla mnie jest nie wyjaśnione dlaczego numery 07 oraz 30 nie zostały skreślone. Wie ktoś coś na ten temat?
Niedawno obiło mi się o uszy w zakładach ZNLE że jedna jednostka miała pójść na modernizacje. Jeżeli się uda to będą sprowadzane następne egzemplarze. Nie wiadomo do końca ile w tym prawdy ale zamierzenia nadal są. :)
Tytuł: Odp: Kasacje taboru w 2012 roku.
Wiadomość wysłana przez: 333Wojtas333 w 17 Września 2012, 23:16:54
Niedawno obiło mi się o uszy w zakładach ZNLE że jedna jednostka miała pójść na modernizacje. Jeżeli się uda to będą sprowadzane następne egzemplarze. Nie wiadomo do końca ile w tym prawdy ale zamierzenia nadal są. :)

Czyżby? Już zmodernizowali jeden egzemplarz 20 lat temu i co z tego wyszło?
Tytuł: Odp: Kasacje taboru w 2012 roku.
Wiadomość wysłana przez: EU07-483 w 18 Września 2012, 00:49:21
Wie ktoś coś na ten temat?
Czegoś tam brakowało (papierów) i nie załapały się w główny nurt kasacyjny. Ale co się odwlecze...
Tytuł: Odp: Kasacje taboru w 2012 roku.
Wiadomość wysłana przez: niemiec w 24 Września 2012, 21:27:10
W niedzielę ET40-20 i 36 czekali na kasację. Dziś pewnie już ich nie będzie. Poza tym udało mi się jeszcze 5 kolejnych numerów sfotografować - 04, 16, 34, 48, 59. http://d29-139.pl/aktualizacje/nowe/
Tytuł: Odp: Kasacje taboru w 2012 roku.
Wiadomość wysłana przez: Tyrystor w 26 Września 2012, 21:05:41
Wiadomo coś na temat kolejnych żywych SU45 co się z nimi stanie po wyjeżdżeniu kilometrów?