- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Tabor kolejowy => Wątek zaczęty przez: dual w 04 Grudnia 2011, 14:11:03

Tytuł: ST46
Wiadomość wysłana przez: dual w 04 Grudnia 2011, 14:11:03
Mamy pierwsze skromne foto ST46-01, przydało by się jednak trochę informacji odnośnie zakresu modernizacji (głównie jaki silnik spalinowy zastosowano):

http://foto-kolej.c0.pl/details.php?image_id=519
Tytuł: Odp: ST46
Wiadomość wysłana przez: szogun w 04 Grudnia 2011, 14:23:24
W końcu, wygląda lepiej niż przypuszczałem.
Tytuł: Odp: ST46
Wiadomość wysłana przez: chemik35 w 04 Grudnia 2011, 14:34:46
No może nie wygląda tak źle, ale jednak takie ukłucie żalu w sercu jest, że i do tej serii dobrała się bezgustna ręka modernizatora (do wszystkich współczesnych modernizacji czuje taką niechęć wywołaną obrzydliwym nurtem nowoczesności - nieregularności) . Ważne żeby była ekonomiczna (chociaż nie wydaje mi się, żeby akurat ta seria wymagała jej już teraz). I czy naprawdę koniecznie niezbędne jest wymienianie tych ładnych okrągłych światełek na te telewizory? Na przykład w gagarinach światła we wiadrach wyglądają całkiem swojsko i tradycyjnie (i fajnie by było żeby i w tej serii tak postąpiono :)).
Tytuł: Odp: ST46
Wiadomość wysłana przez: Tyrystor w 04 Grudnia 2011, 14:36:01
Z jakiej lokomotywy została zmodernizowana?
Tytuł: Odp: ST46
Wiadomość wysłana przez: matek123 w 04 Grudnia 2011, 14:39:16
Z SU46.
Tytuł: Odp: ST46
Wiadomość wysłana przez: Tyrystor w 04 Grudnia 2011, 14:39:54
To wiem... ale jaki numer inwentarzowy?
Tytuł: Odp: ST46
Wiadomość wysłana przez: busid123 w 04 Grudnia 2011, 14:44:36
To wiem... ale jaki numer inwentarzowy?

Z tego co mi wiadomo to SU46-049. Ale mogę się mylić.
Tytuł: Odp: ST46
Wiadomość wysłana przez: 333Wojtas333 w 04 Grudnia 2011, 15:04:30
Z niewiadomych przyczyn nie działa mi link.
Tytuł: Odp: ST46
Wiadomość wysłana przez: szogun w 04 Grudnia 2011, 15:13:32
przydało by się jednak trochę informacji odnośnie zakresu modernizacji (głównie jaki silnik spalinowy zastosowano)
Silnik MTU 1.8MW, urządzenia umożliwiające poruszanie się w Niemczech i tyle wiadomo.
Tytuł: Odp: ST46
Wiadomość wysłana przez: Kozi w 04 Grudnia 2011, 15:58:14
Ciekawe jak wygląda w całej okazałości? Czekamy na więcej zdjęć.
Tytuł: Odp: ST46
Wiadomość wysłana przez: MaciejM w 04 Grudnia 2011, 16:08:05
Cytuj
Z tego co mi wiadomo to SU46-049. Ale mogę się mylić.
Nie mylisz się, była to 46-049.
Tytuł: Odp: ST46
Wiadomość wysłana przez: kacp3r w 04 Grudnia 2011, 17:03:38
Ja tam wole SU46 z pierwotnymi reflektorami. Telewizory nie pasują do jej płaskiego czoła :/ Ciekawe, czy ramach modernizacji do towarówki usunęli prądnicę ogrzewania?
Tytuł: Odp: ST46
Wiadomość wysłana przez: matfre96 w 04 Grudnia 2011, 17:09:45
Sądzę, że ta modernizacja będzie zrobiona na podobieństwo ST45, bo SU45 i SU46 to są bardzo podobne lokomotywy.

PS. Można poprosić zdjęcie w załącznik?
Tytuł: Odp: ST46
Wiadomość wysłana przez: byczek w 04 Grudnia 2011, 17:50:53
A wiadomo czy coś zmienili w kabinie?
Tytuł: Odp: ST46
Wiadomość wysłana przez: Tyrystor w 04 Grudnia 2011, 18:06:33
Napewno coś zmienili. Znając obecne czasy lokomotywa jest nafaszerowana elektroniką.
Tytuł: Odp: ST46
Wiadomość wysłana przez: kacp3r w 04 Grudnia 2011, 18:21:29
Zapewne kabina po modernie będzie wyglądać, jak z ST45 (Na zdjęciu z resztą już widać zarys pulpitu).
Tytuł: Odp: ST46
Wiadomość wysłana przez: zorro9696 w 04 Grudnia 2011, 18:27:02
Cytuj
PKP Cargo planuje modernizację 19 lokomotyw SU46 do roku 2015. Poza wymianą silnika spalinowozowy zostaną dostosowane do kursowania po sieci kolejowej w Niemczech. Prototyp lokomotywy ST46 stworzony przez bydgoską PESĘ ma wejść do eksploatacji w czerwcu tego toku.
Źródło:http://www.rynek-kolejowy.pl/22536/PKP_Cargo_zgermanizuje_lokomotywe_SU46.htm (http://www.rynek-kolejowy.pl/22536/PKP_Cargo_zgermanizuje_lokomotywe_SU46.htm)
Tytuł: Odp: ST46
Wiadomość wysłana przez: busid123 w 04 Grudnia 2011, 19:20:52
Ciekawe, czy ramach modernizacji do towarówki usunęli prądnicę ogrzewania?

Ogrzewanie zostało zlikwidowane.
Tytuł: Odp: ST46
Wiadomość wysłana przez: Bzyk02 w 04 Grudnia 2011, 20:06:48
Fujjj jakie brzydkie. Maszyniści znowu pewnie będą narzekać tak samo jak było z ST45. Znowu sprzęgi będą po urywane.
Tytuł: Odp: ST46
Wiadomość wysłana przez: szogun w 04 Grudnia 2011, 20:58:51
Wszyscy narzekają na tą ST46 a ona jak na możliwości Pesy wyszła przyzwoicie, w porównaniu chociażby do SM42-1601. Co lepsze, nowe życie (a co za tym idzie zmieniony design) czy palnik? Pomyślcie.
Tak BTW okazało się że wizualizacja którą kiedyś zrobiłem w 3DSie i wrzuciłem do SB na PTT okazała się trafiona :D
Tytuł: Odp: ST46
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 04 Grudnia 2011, 21:05:49
Co do palnika to niejedyna SU46, która go uniknęła, bo następna w kolejce ze spaloną jedną kabiną czeka SU46-045.
Tytuł: Odp: ST46
Wiadomość wysłana przez: Sodabeer w 04 Grudnia 2011, 21:09:49
Wymiana silnika musi nastąpić, stary już zużyty i swoje lata przeszedł. Co do odstawionych SU46 - szkoda, że ktoś kazał je pociąć i cięli.
Tytuł: Odp: ST46
Wiadomość wysłana przez: kacp3r w 04 Grudnia 2011, 21:10:56
W końcu piękno jest pojęciem względnym... Rację jednak trzeba przyznać, SU46 otrzymuje nowe życie.  Osobiście żałuję tylko, że jedna z dwóch SP47 takowej szansy nie dostała i skończyła jako żyletki, zaś druga pozostały żywot spędzi w jednym miejscu. :(
Tytuł: Odp: ST46
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 04 Grudnia 2011, 21:17:12
Co do wykonywania egzekucji na taborze mam bardzo mieszane odczucia, bo z jednej strony to trupy, które gniją i zajmują miejsce, ale z drugiej, to pojęcia nie mam czemu przed pocięciem ich np nie wyciągną z nich co się da, bo podejrzewam, że niektóre części pewnie są dobre i mogłyby przedłużyć żywot innej lokomotywy. A tak do kasacji idzie wszystko, tego nie umiem pojąć.
Tytuł: Odp: ST46
Wiadomość wysłana przez: kacp3r w 04 Grudnia 2011, 21:29:42
Jedno jest pewne. Kasacje są, będą i będzie ich więcej... Niestety złote lata na PKP już minęły, zaś znaczenie kolei w polskim transporcie powoli maleje.
Tytuł: Odp: ST46
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 04 Grudnia 2011, 21:56:23
Tak, tak samo jak jest pewne, że za czasów PKP maszyniści bardziej dbali o maszyny i podobno gdy jakaś była przeznaczona do kasacji to wyciągano z niej co się da.  Ale cóż te czasy już nie powrócą szkoda.
Tytuł: Odp: ST46
Wiadomość wysłana przez: busid123 w 05 Grudnia 2011, 07:11:58
Powiem tak, ja bardzo kocham lokomotywy, które teraz poruszają się po naszych liniach m.in. EU07, EP07, EN57 itd. Ale świat idzie do przodu trzeba się pogodzić z tym, że w końcu do nas wchodzi "stopa" elektroniki i komputerów. W inny sposób kolej nie pójdzie do przodu.
Tytuł: Odp: ST46
Wiadomość wysłana przez: KormaK w 05 Grudnia 2011, 13:36:46
Słusznie, a tak przynajmniej można wykorzystać stary tabor, który posłuży przez lata, niż marnować kasę na nowy i ciąć stary. Na RK jest napisane, że zmodernizują 19 sztuk - a co z resztą? Pojeżdżą kilka lat i też modernizacja? Jeszcze tak co do tematu SU46 - wie ktoś może, gdzie te loki w większości stacjonują?
Tak BTW okazało się że wizualizacja którą kiedyś zrobiłem w 3DSie i wrzuciłem do SB na PTT okazała się trafiona :D
Czyli mamy już kolejnego loka do Maszyny...? :P
Tytuł: Odp: ST46
Wiadomość wysłana przez: Husarz w 05 Grudnia 2011, 14:03:49
Większość stacjonuje w Olsztynie.
Tytuł: Odp: ST46
Wiadomość wysłana przez: busid123 w 05 Grudnia 2011, 14:47:31
niż marnować kasę na nowy i ciąć stary

PKP jak sama nazwa wskazuje Potniemy Każdy Pociąg. Nigdy nie zrozumiesz ich działań, może po prostu chcą dogonić prestiżem inne kraje i kupują nowe (nie zrozumcie mnie źle) obce nam wszystkim pociągi, które ich zdaniem mają być po prostu lepsze. Ja tego nigdy nie pojmę.
Tytuł: Odp: ST46
Wiadomość wysłana przez: kacp3r w 05 Grudnia 2011, 15:58:44
Jeśli wierzyć statystykom, to wykorzystanie transportu kolejowego spadło o ok. 50% od złotych czasów PKP, więc siłą rzeczy PKP musi sobie radzić z nadmiarem lokomotyw, które nie są wykorzystane i raczej nie zostaną przez kogoś kupione.
Tytuł: Odp: ST46
Wiadomość wysłana przez: youBy w 05 Grudnia 2011, 16:03:15
Większość stacjonuje w Olsztynie.
Ja bym obstawiał, że jednak znacząca większość jest w Węglińcu.

Z mojego punktu widzenia nie ma potrzeby modernizowania wszystkich. Olsztyńskie nie będą jeździć do Niemiec, zaś węglinieckie mają do obsłużenia również trasy okoliczne (krajowe).
Tytuł: Odp: ST46
Wiadomość wysłana przez: MichałŁ w 05 Grudnia 2011, 16:05:54
Ja mam takie pytanie : dlaczego MTU ? Nie można by włożyć czegoś z rodziny D49.
Tytuł: Odp: ST46
Wiadomość wysłana przez: youBy w 05 Grudnia 2011, 16:21:35
Może zadecydowały względy ekologiczne? Patrząc na stronę Kołomny, widzę, że D49 mają prędkości obrotowe w zakresie 750–1000 obr/min. Sądząc po informacjach, wymiana prądnicy głównej nie wchodzi w grę, zatem zostajemy przy 1500 obr/min.
Tytuł: Odp: ST46
Wiadomość wysłana przez: szogun w 05 Grudnia 2011, 17:59:19
Czyli mamy już kolejnego loka do Maszyny...? :P
Nie, aczkolwiek modyfikacje modelu to góra pół godziny roboty ;p
Tytuł: Odp: ST46
Wiadomość wysłana przez: kacp3r w 05 Grudnia 2011, 18:31:20
A kabina pewnie może będzie baaardzo podobna do tej z ST45. Wątpię, aby panowie konstruktorzy męczyli się z tworzeniem nowego pulpitu.
Tytuł: Odp: ST46
Wiadomość wysłana przez: szogun w 05 Grudnia 2011, 18:57:23
http://kolmatej.republika.pl/czasowy/st4601.jpg (http://kolmatej.republika.pl/czasowy/st4601.jpg) jakbym patrzył na czeską 163.
Tytuł: Odp: ST46
Wiadomość wysłana przez: Sodabeer w 05 Grudnia 2011, 18:59:09
Kołami jest bardzo podobna.
Tytuł: Odp: ST46
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 05 Grudnia 2011, 20:16:00
Jeśli wierzyć statystykom, to wykorzystanie transportu kolejowego spadło o ok. 50% od złotych czasów PKP, więc siłą rzeczy PKP musi sobie radzić z nadmiarem lokomotyw, które nie są wykorzystane i raczej nie zostaną przez kogoś kupione.
Tia takie zachowanie to nic innego jak pies ogrodnika, sam nie zje, ale innym też nie da ehhh.
Tytuł: Odp: ST46
Wiadomość wysłana przez: 333Wojtas333 w 05 Grudnia 2011, 20:21:49
A zwróciliście uwagę na nazwę przewoźnika na lokomotywie? PKP Cargo Logisitcs - jakaś nowość na rynku?
Tytuł: Odp: ST46
Wiadomość wysłana przez: szogun w 05 Grudnia 2011, 20:23:23
Teraz przy każdym malowaniu dają PKP Cargo Logistics, o ile pamiętam to miało mieć związek z prywatyzacją (?).
Tytuł: Odp: ST46
Wiadomość wysłana przez: Exe w 05 Grudnia 2011, 20:25:07
Wg mnie to przez to, że Cargo idzie teraz w Spółkę.
Tytuł: Odp: ST46
Wiadomość wysłana przez: maacius w 05 Grudnia 2011, 20:33:20
Wg mnie to przez to, że Cargo idzie teraz w Spółkę.
To znaczy? Cargo jest spółką od momentu rozłamu starego PKP.
Tytuł: Odp: ST46
Wiadomość wysłana przez: Exe w 05 Grudnia 2011, 20:42:21
Chodzi o to, że idzie w inną spółkę, nie wiem jaką.
Tytuł: Odp: ST46
Wiadomość wysłana przez: Alexej w 05 Grudnia 2011, 22:11:57
Trochę dziwne rozwiązanie z tymi drzwiami od strony mechanika. Przeszkadzały one komuś w poprzedniej wersji, czy może chodzi o lepszą szczelność kabiny?
Tytuł: Odp: ST46
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 05 Grudnia 2011, 22:18:13
Teraz przy każdym malowaniu dają PKP Cargo Logistics, o ile pamiętam to miało mieć związek z prywatyzacją (?).
Nie tyle z prywatyzacją, co bardziej z utrzymaniem i remontami taboru:
Z początkiem października br. rozpoczęła działalność spółka PKP CARGO Tabor Pomorski sp. z o.o. z siedzibą w Tczewie. To jedenasta i jednocześnie największa ze spółek wchodzących w skład Dywizji Utrzymanie w ramach grupy PKP CARGO LOGISTICS.
Spółka PKP CARGO Tabor Pomorski, w 100 proc. należąca do PKP CARGO S.A., utworzona została na bazie istniejących sekcji utrzymania i napraw wagonów towarowych w Gdyni, Tczewie i Olsztynie oraz sekcji utrzymania i napraw lokomotyw w Tczewie, i Olsztynie, wchodzących do tej pory w skład Pomorskiego Zakładu PKP CARGO.

Zatrudnienie spółki wynosi 463 osoby i jest największe ze wszystkich spółek PKP CARGO Wagon i PKP CARGO Tabor, tworzących Dywizję Utrzymanie grupy PKP CARGO LOGISTICS, czyli pion zajmujący się remontami taboru w ramach grupy.
Źródło http://www.pkp.pl/node/4501
A co do prywatyzacji, to jej podobno przewidywany okres jest na połowę 2012 roku.
Wiceminister infrastruktury Andrzej Massel powiedział PAP, że prywatyzacja PKP Cargo jest możliwa w pierwszej połowie 2012 r. Massel zastrzegł jednak, że jeśli sytuacja gospodarcza będzie zła, to prywatyzacja może być wstrzymana

- Obserwujemy sytuację na światowych rynkach i jeśli nie będzie ona odpowiednia, to wstrzymamy prywatyzację PKP Cargo" - powiedział Massel. "Na razie jednak nic na to nie wskazuje - dodał.
Źródło http://www.rp.pl/artykul/706254,731630.html[/code]
Tytuł: Odp: ST46
Wiadomość wysłana przez: Rudzik w 06 Grudnia 2011, 20:43:23
Sorry Vinetou, ale tej lokomotywy nie zrobię jak będę kończył model SU46... Możecie po mnie jechać jak chcecie, od zacofanych, sentymentalnych MK, mam to w nosie, ale zabiłbym kolesia, co podjął decyzję o "takiej" ich modernizacji... Zniszczyć to beton potrafi wszystko. Jakby tylko silnika nie mogli zmienić, a resztę zostawić.
Nawet nie włączam innych linków po obejrzeniu pierwszego zdjęcia. Modlę się tylko, żeby jakieś SU zostawili przy życiu.
Tytuł: Odp: ST46
Wiadomość wysłana przez: youBy w 06 Grudnia 2011, 20:57:43
Usuwanie wiader to normalna kolej rzeczy. Światła halogenowe nie potrzebują takiej dużej, wystającej osłony.
Tytuł: Odp: ST46
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 07 Grudnia 2011, 08:02:43
@Kacu tak to już jest i tego się nie przeskoczy. Przeważnie jak jest jakaś modernizacja to nie omija to reflektorów. Według mnie tak jak pisałem wcześniej, plus jej jest taki, że przynajmniej ta SU46 otrzymała nowe życie i nie wygląda aż tak tragicznie już nie przesadzaj :).
Tytuł: Odp: ST46
Wiadomość wysłana przez: matfre96 w 07 Grudnia 2011, 14:31:13
To teraz mam SUkę z Rekinem. Ogólnie to te światła wyglądają dużo lepiej niż w ST45.
Tytuł: Odp: ST46
Wiadomość wysłana przez: Exe w 16 Grudnia 2011, 21:46:58
Dziś ST46-01 wyjechała na szlak na testy. Foto z dziś. Godz 16:30 - 17:00.
Tytuł: Odp: ST46
Wiadomość wysłana przez: szogun w 16 Grudnia 2011, 21:49:22
Nie dojrzałeś co tam nowego w kabinie? Pulpit chyba będzie się różnił od tego z ST45, w niej to nawet przez szybę widać - http://www.railpictures.net/images/d1/0/5/1/1051.1259497680.jpg (http://www.railpictures.net/images/d1/0/5/1/1051.1259497680.jpg)
Tytuł: Odp: ST46
Wiadomość wysłana przez: Exe w 16 Grudnia 2011, 21:51:56
Próbowałem wejść do kabiny, ale powiedzieli ze nie ma czasu bo zaraz wyjazd a stać nie mogą bo remontują teraz perony, ale dostrzegłem, że kabina będzie coś w stylu EU07A.
Tytuł: Odp: ST46
Wiadomość wysłana przez: Sodabeer w 16 Grudnia 2011, 21:53:13
@Exe - zdjęcie zostało wykonane na stacji Bydgoszcz Główna?
Tytuł: Odp: ST46
Wiadomość wysłana przez: Exe w 16 Grudnia 2011, 21:53:39
Tak.
Tytuł: Odp: ST46
Wiadomość wysłana przez: szogun w 03 Stycznia 2012, 21:07:49
Poszli po bandzie.
Tytuł: Odp: ST46
Wiadomość wysłana przez: matfre96 w 03 Stycznia 2012, 21:22:55
Te manometry po prawej mogły by być po lewej od prędkościomierza. Jakoś tam tak pusto. Czy tam widzę fotel taki jak w kiblach Kolei Mazowieckich?
Tytuł: Odp: ST46
Wiadomość wysłana przez: Maszynista2308 w 03 Stycznia 2012, 21:31:00
Ułożenie pulpitu podobne jak w EU07A.
Tytuł: Odp: ST46
Wiadomość wysłana przez: mechatronik w 03 Stycznia 2012, 21:31:38
Te manometry po prawej mogły by być po lewej od prędkościomierza.
Właśnie tak jak zrobili jest dobrze. Mądrze też, że zrobili szybkościomierz po środku a nie jak w M62M po lewej stronie. Co do mano to jak miałbyś je po lewej to nie odczytałbyś należycie wskazań (błąd paralaksy). A to, że jest pusto… kogo to obchodzi? To ma być jak najbardziej przyjazne maszyniście a nie ładne. Jedynie lampki SHP/CA bym umieścił po jednej, z lewej i prawej strony szybkościomierza a przycisk kasowania SHP/CA bliżej nastawnika jazdy.
Tytuł: Odp: ST46
Wiadomość wysłana przez: szogun w 03 Stycznia 2012, 21:33:19
http://www.youtube.com/watch?v=L2d6FOmmjiA (http://www.youtube.com/watch?v=L2d6FOmmjiA)
Tytuł: Odp: ST46
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 03 Stycznia 2012, 21:38:20
Poszli po bandzie.
No fakt poszli, bo ten zielony przypomina mi mój ubiór z Agaty heh. Koszula flanelowa zielona z domieszką czarnych pasków, spodnie zielone z logiem Agaty i kamizelka tak jest też jest zielona oczywiście z logiem he he. A tak poza tym nie wygląda według mnie ta kabinka aż tak źle. Mogło być pewnie gorzej.
Tytuł: Odp: ST46
Wiadomość wysłana przez: Bzyk02 w 03 Stycznia 2012, 21:39:49
Powiem krótko o mój Boże.
Tytuł: Odp: ST46
Wiadomość wysłana przez: Exe w 03 Stycznia 2012, 21:46:15
Mi się bardzo podoba ta kabina. Tu nie chodzi o jak najlepszy wygląd a o wygode pracy jak opisał to @tmechatronik. :)

[OT:  Ta muzyczka perfekcyjnie pasuje do tej kabinki. ;D EOT]
Tytuł: Odp: ST46
Wiadomość wysłana przez: kacp3r w 03 Stycznia 2012, 22:02:04
Prostota, bez udziwnień. Co prawda w stosunku do pierwotnego pulpitu obecny razi pustką xD
Tytuł: Odp: ST46
Wiadomość wysłana przez: Quark-t w 03 Stycznia 2012, 22:17:06
[1/2 OT] Porównaj sobie płytki z elektroniką telewizorów sprzed 30 lat i obecnych. Też będzie raziło pustką a robią praktycznie to samo. Tutaj nie może być inaczej, jak zamiast koła nastawnika i kranu masz dwa małe joysticki a wszystkie amperomierze i obrotomierze "scalone" w jeden wyświetlacz. Przycisków tyle ile trzeba. Mieli powstawiać atrapy?
Tytuł: Odp: ST46
Wiadomość wysłana przez: MaciejM w 03 Stycznia 2012, 23:44:53
Ale fakt, fotel żywcem wyjęty z KaeMowskiego kibla :D
Tytuł: Odp: ST46
Wiadomość wysłana przez: Tyrystor w 04 Stycznia 2012, 07:13:04
Mnie zastanawia dlaczego lok ma fotel ze wzorem tapicerki KM-u.
Tytuł: Odp: ST46
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 04 Stycznia 2012, 12:49:00
E tam nie macie nad czym debatować serio heh. Kabina jest jaka jest i tyle. Nasze opinie na jej temat i tak pewnie w niej nic nie zmienią to pewne. Są gusta i guściki.
Tytuł: Odp: ST46
Wiadomość wysłana przez: mechatronik w 04 Stycznia 2012, 12:54:29
Mnie zastanawia dlaczego lok ma fotel ze wzorem tapicerki KM-u.
Gdzie tam masz tapicerkę KM-u? Jest trochę podobna ale nie ta sama…
Tytuł: Odp: ST46
Wiadomość wysłana przez: Tyrystor w 04 Stycznia 2012, 14:35:41
Cytuj
Gdzie tam masz tapicerkę KM-u? Jest trochę podobna ale nie ta sama…
Tak na pierwszy rzut oka można się pomylić.
Tytuł: Odp: ST46
Wiadomość wysłana przez: klimczok_mk w 04 Stycznia 2012, 16:13:13
Ona ma tylko taki sam wzór i te kwadraciki na oparciu.  A tak poza tym brak jest loga KM.
Tytuł: Odp: ST46
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 04 Stycznia 2012, 16:21:56
A teraz mi odp jakie to ma znaczenie jaki ten fotel ma wzór? Co jak będzie w czarne paski to lokomotywa nie ruszy, bo nie jest zielony z takim a takim logiem? Zrobili kabinę taka a nie inną. Zastosowali w niej rozwiązania jakie się im podobały. Pięknie to pisał @Quark:
[1/2 OT] Porównaj sobie płytki z elektroniką telewizorów sprzed 30 lat i obecnych. Też będzie raziło pustką a robią praktycznie to samo. Tutaj nie może być inaczej, jak zamiast koła nastawnika i kranu masz dwa małe joysticki a wszystkie amperomierze i obrotomierze "scalone" w jeden wyświetlacz. Przycisków tyle ile trzeba. Mieli powstawiać atrapy?
A czy fotek taki i owaki, czy się podoba czy nie nie ma to zapewne żadnego wpływu na jazdę.
Tytuł: Odp: ST46
Wiadomość wysłana przez: klimczok_mk w 04 Stycznia 2012, 16:24:44
Jaki fotel tam będzie to bez różnicy. Ale rozchodziło się że ta w kabinie ST46 jest taka sama jak z KM. A mi chodziło o to że ta w kabinach KM ma logo a na tej  z ST46 nie ma. Ale to bez różnicy jaki tak jest fotel.
Tytuł: Odp: ST46
Wiadomość wysłana przez: Krzystek60 w 04 Stycznia 2012, 16:25:21
Fotel różni się tylko logiem. Poza tym to jest "wersja" pesy więc nie ma co niepotrzebnie sie rozpędzać na temat fotela. Mają, zainstalowali (może usunęli logo KM-u o ile tam było).

Edit: Ktoś uprzedził. Można na bok.
Tytuł: Odp: ST46
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 04 Stycznia 2012, 16:28:29
Jaki fotel tam będzie to bez różnicy. Ale rozchodziło się że ta w kabinie ST46 jest taka sama jak z KM. A mi chodziło o to że ta w kabinach KM ma logo a na tej  z ST46 nie ma. Ale to bez różnicy jaki tak jest fotel.
I widzisz sam sobie odpowiedziałeś, tak jest jest nie ma to znaczenia, liczy się tylko komfort przede wszystkim jazdy i urządzenia w miarę proste w obsłudze oraz funkcjonalne, reszta to już nic innego jak detale.
Tytuł: Odp: ST46
Wiadomość wysłana przez: kacp3r w 04 Stycznia 2012, 20:40:55
Taka kabina powinna być łatwiejsza do stworzenia jej wirtualnej wersji dla naszego symulatora :)
Tytuł: Odp: ST46
Wiadomość wysłana przez: Phinek w 05 Stycznia 2012, 11:46:45
...Co do mano to jak miałbyś je po lewej to nie odczytałbyś należycie wskazań (błąd paralaksy)....

Z tego co ja widzę na zdjęciu to błąd paralaksy jest właśnie teraz całkiem spory. Mano są praktycznie bokiem do maszynisty.
Tytuł: Odp: ST46
Wiadomość wysłana przez: wilqu94 w 24 Stycznia 2012, 23:03:49
Film z udziałem ST46-01:

Widać, że już w normalnej służbie. ; D
Od razu uprzedzam, że filmik nie jest mojego autorstwa.
Tytuł: Odp: ST46
Wiadomość wysłana przez: bredix w 24 Stycznia 2012, 23:59:58
Z tego co się orientuję jest to jazda próbna z Bydgoszczy prawdopodobnie do Laskowic Pomorskich lub Terespola Pomorskiego.
Tytuł: Odp: ST46
Wiadomość wysłana przez: Sebzio361 w 25 Stycznia 2012, 14:48:56
Film z udziałem ST46-01:

Widać, że już w normalnej służbie. ; D
Od razu uprzedzam, że filmik nie jest mojego autorstwa.
Filmik jest mój :-)
Z tego co się orientuję to ST46-01 jechała wczoraj (24.01.2012) do Terespola Pomorskiego.
Dzisiaj (26.01.2012) jechała ST46-01 z ET22 i jednym wagonem do Terespola Pomorskiego:
Tytuł: Odp: ST46
Wiadomość wysłana przez: zdenek w 31 Stycznia 2012, 18:42:51
Znalazłem na youtube filmik z ST46. Lok w całej okazałosci razem z wnętrzem kabiny. Mam nadzieję, że autor nie będzie zły. Oto link:


Autor pewnie nie, ale moderator tak - stawiaj spacje po znakach interpunkcyjnych i pilnuj pisowni.
Quark-t
Tytuł: Odp: ST46
Wiadomość wysłana przez: Rudzik w 10 Lipca 2012, 21:31:40
Odgrzewam stary temat - ma ktoś jak najdokładniejsze zdjęcia tej lokomotywy od boku? Bo muszę widzieć dokładnie nowy układ żaluzji z obu stron i przesunięcie prawych drzwi, zdjęcie baterii i zbiornika powietrza. I jeszcze bardzo bym prosił, jakby się dało dach, bo tam też widzę sporo zmian względem SU. Za wszelakie zdjęcia będę niezmiernie wdzięczny;)

BTW, na tekstury też się przydadzą bardzo;)
Tytuł: Odp: ST46
Wiadomość wysłana przez: PanTraxx w 25 Lipca 2012, 15:04:27
Czy to pomoże? W każdym razie zawsze dobre chęci :).
Tytuł: Odp: ST46
Wiadomość wysłana przez: Szycha441 w 08 Sierpnia 2012, 13:09:40
Myślałem, że w tym roku zobaczymy ST46-02, lecz niestety na rok 2012 zaplanowano wykonanie tylko jednej modernizacji lok. SU46 na ST46. Także trzeba czekać nadal... Szkoda, bo lok bardzo ciekawy.
Tytuł: Odp: ST46
Wiadomość wysłana przez: Bzyk02 w 08 Sierpnia 2012, 16:15:13
PESA fuj. To już bym wolał żeby Gdynia zrobiła moderne chociaż dali by jakieś ładne zielone malowanie  .
Tytuł: Odp: ST46
Wiadomość wysłana przez: SKP w 08 Sierpnia 2012, 16:17:47
Wg Ciebie wyznacznikiem jakości napraw/modernizacji dokonywanych przez zakłady jest kolor malowania?
Tytuł: Odp: ST46
Wiadomość wysłana przez: Bzyk02 w 08 Sierpnia 2012, 16:19:39
Nie tylko malowanie ale chodzi mi o ogólny wygląd maszyny no nie oszukujmy się ale PESA nie postarała się :/ Bynajmniej mi się nie podoba.
Tytuł: Odp: ST46
Wiadomość wysłana przez: hanys w 08 Sierpnia 2012, 16:33:51
Przecież dużo z wyglądu zewnętrznego w tej maszynie nie zmienili. Oprócz reflektorów i innego układu wentylacji na bocznych ścianach lokomotywy oraz dodanie pudła z klimą. A resztę to we środku lokomotywy się przerabia. . . Nawet po NG mogli by zmienić reflektory czy dodać klimatyzację. Przecież w zasadzie samo pudło jest te same. Więc o co masz pretensje panie Bzyk02 ? No chyba że jestem ślepy to mi wskaż co w bryle ogólnej tej maszynie zmienili.?
Tytuł: Odp: ST46
Wiadomość wysłana przez: Rudzik w 08 Sierpnia 2012, 16:55:33
Ścięli troszkę dach nad kabiną;p
A tak na poważnie - dali tej maszynie nowe życie. Co z tego, że jako SU by jeździła, jakby za rok się coś zepsuło, odstawili by ją na 2-3 lata i najprawdopodobniej z racji wieku poszła by na żyletki.
Tytuł: Odp: ST46
Wiadomość wysłana przez: hanys w 08 Sierpnia 2012, 16:59:47
Ja jestem za modernizacją. W Czechach czy Niemczech to u nich jest to normalną sprawą. Jeżeli są a nie inne czasy a na lokomotywę czeka NG to oni wolą od razu ją zmodernizować aby służyła na kolejne naście lat. A poza tym  moim zdaniem wolą w modernizację wkomponować przeróżne dodatki tej lokomotywie, chodzi o różne GPSy czy inne przyrządy, które stare loki nie posiadają a ich ładowanie w stary tabor nie ma sensu wrzucać. 
Tytuł: Odp: ST46
Wiadomość wysłana przez: Szycha441 w 15 Lipca 2014, 11:54:45
Czy Cargo ostatecznie odstąpiło od dalszej modernizacji SU46 na ST46?
Tytuł: Odp: ST46
Wiadomość wysłana przez: dodulec w 15 Lipca 2014, 12:07:01
Obecnie skończyły się modernizacje i nikt o tym nie mówi. Przynajmniej wg umowy.
Tytuł: Odp: ST46
Wiadomość wysłana przez: Szycha441 w 15 Lipca 2014, 13:35:38
Czytałem gdzieś, lecz nie pamiętam już gdzie, iż PESA miała docelowo zmodernizować 15 lub nawet 20 sztuk SU46 do standardu ST. Jednak skoro PKP Cargo wystarczy jedna sztuka tej moderny, to pewnie nie ma zapotrzebowania na więcej lub lok się okazał mało użyteczny. Teraz się modernizuje SM42 i SM48 w szalonym tempie. Widocznie to jest priorytet w spalinowo-towarowej flocie w/w przewoźnika.
Tytuł: Odp: ST46
Wiadomość wysłana przez: hanys w 15 Lipca 2014, 15:29:45
Po co modernizować kilka typów lokomotyw, jak można modernizować dwa typy, ale za to w większej ilości, co się równa z mniejszym kosztem eksploatacji a nawet modernizacji. Zapewne Newag dał opcje, że im więcej tym jakiś upust da. Do przewoźnika jest to zachęta, a do producenta robota. :-)
Tytuł: Odp: ST46
Wiadomość wysłana przez: Szycha441 w 15 Lipca 2014, 23:52:50
A jaki był sens modernizacji tego jednego egzemplarza? Testowo? SU46 to miał być taki króliczek doświadczalny? Chcieli chyba sprawdzić czy można pokładać nadzieję w takiej modernizacji w przyszłości. Wnioski chyba nie były pozytywne. Jednak plany moderny na pewno są gdzieś w sejfie, i kto wie czy ktoś za parę lat stamtąd ich nie wyciągnie i nie zacznie się era TURBO-SUK. No tak @hanys, masz całkowitą rację i trudno się z Tobą nie zgodzić. Dla przewoźnika każdy zaoszczędzony grosz jest na wagę złota, a producent i tak swoje zarobi.
Tytuł: Odp: ST46
Wiadomość wysłana przez: Rudzik w 16 Lipca 2014, 22:27:06
A nie czasem wyparcie przez niemieckie lokomotywy w transporcie składów do Horki i Görlitz? (Bo ST w Węglińcu jest - widziałem jak manewrowała 21 czerwca:) ) Na torach stacyjnych stały same BR232 a Suki mokły w deszczu pod lokomotywownią. Niemcy wpuścili swoje lokomotywy do Polski, to ST stała się mało potrzebna. Osobówki też nie poprowadzi, bo nie ma ogrzewania (czas jesień-zima-wiosna). Przynajmniej takie jest moje zdanie.
Tytuł: Odp: ST46
Wiadomość wysłana przez: Szycha441 w 16 Lipca 2014, 23:11:51
Niestety nie wiem jak wygląda ruch w Węglińcu i tym się sugerować nie mogę. Patrzyłem raczej na aspekty czysto techniczno-eksploatacyjne. Ale skoro jest tak jak mówisz, to pewnie wspomniana sytuacja także miała wpływ na zaprzestanie dalszych działań modernizacyjnych. BTW. Dobrze się ta lokomotywa sprawdza w ruchu?