- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc doraźna => Tabor => Wątek zaczęty przez: Maszynista_94 w 23 Listopada 2011, 18:13:45
-
Witam. Mam problem ze zmianą kabiny na nową z EP09. Po ściągnięciu jej postępowałem wg instrukcji, lecz niestety pojawia się stara kabina. Poniżej przedstawiam wpis do lokomotywy.
node 800 0 ep09-016 dynamic pkp\ep09_v1 104e-016.dds 104e_2 0.0 headdriver 3 0 enddynamic
Czy coś robię źle?
Dlaczego nie korzystasz z działów podrzędnych w dziale "pomoc doraźna"?
- przenoszę
/ Żuk
-
Ehhh nie ma się co dziwić, bo we wpisie użyłeś starej, czyli 104e_2, a kabina korzysta z pliku 104e_3.
-
node 800 0 ep09-016 dynamic pkp\ep09_v1 104e-016.dds 104e_3 0.0 headdriver 3 0 enddynamic
Po zmianie wpisu też pojawia się stara.
-
Dodajesz lokomotywy przez wpisy tylko?
-
Hmm... nie prościej jest wybrać w Starterze Rainsted? 10 sekund roboty...
-
Nic się nie dzieje, ciągle jest stara kabina. @Macius5991, co dokłanie masz na myśli?
-
Pokaż mi Twój wpis do textures.txt.
-
Jeżeli korzystasz z najnowszego .exe, usuń pliki e3d od kabiny EP09. Powinno pomóc.
-
Spróbuj dodać przez starter i zobacz, czy też się nie pojawia nowa kabina.
-
Owszem, korzystam z najnowszego exe.
-
Spróbuj dodać przez starter i zobacz, czy też się nie pojawia nowa kabina.
Bezedura ;P @KormaK ma rację co do E3D.
Owszem, korzystam z najnowszego exe.
Więc usuń pliki o rozszerzeniu E3D z dynamic/pkp/ep09_v1.
-
Oczywiście poszło. Bardzo dziękuję za pomoc. Temat do zamknięcia.
-
Bez zakładania nowego wątku chciałbym zgłosić, że zauważyłem mały błąd w nowej kabinie EP09. Dokładnie chodzi o obwódki manowmtrów. Gdy się do nich zbliży prześwitują tory. ( zał )
-
Mój problem jest taki że po usunięciu plików .e3d, to podczas ładowania tekstury EP09 (104E_3) wywala error.
LOG: http://eu07.pl/userfiles/14745/priv-log.txt
-
1. Hebelki pantografów są zamienione
2. Nie działają przełączniki świateł
3. Kontrolki jakoś tak słabo widać
4. Lokomotywa jakoś strasznie wolno luzuje.
5. Jest błąd przy złączeniu ED jak hamuje dodatkowym robi sie tak jak by otwierał sie przelot do otmosfery (karn dodatkowy cały czas syczy) nie wiem czy to wina dźwiekó czy fizyki.
-
1. Hebelki pantografów są zamienione
Związane z modyfikacjami w najnowszym EXE.
2. Nie działają przełączniki świateł
Przełącznik działa, tylko w dziewiątkach po modernie światła są załączane w taki sposób że nie da się tego w symku odwzorować (w 6Dg ta sama historia).
3. Kontrolki jakoś tak słabo widać
Nie potwierdzam.
5. Jest błąd przy złączeniu ED jak hamuje dodatkowym robi sie tak jak by otwierał sie przelot do otmosfery (karn dodatkowy cały czas syczy) nie wiem czy to wina dźwiekó czy fizyki.
EXE.
-
Mój problem jest taki że po usunięciu plików .e3d, to podczas ładowania tekstury EP09 (104E_3) wywala error.
Z jakiego exe korzystasz? Czy tabor dodawałeś dzięki RA? I czy sprawdzałeś kabine przed usunieciem plików?
-
Pytanie bez sensu co do tego exe, bo wystarczyło zajrzeć do jego logu.
Compilation 2011-09-06, release 1.3.253.231.
Jak byk wersja 231 :).
3. Kontrolki jakoś tak słabo widać
Pokaż screen, bo co jak co, ale w to akurat mi ciężko uwierzyć.
chciałbym zgłosić, żę zauważyłem mały błąd w nowej kabinie EP09. Dokładnie chodzi o obwódki manowmtrów. Gdy się do nich zbliży prześwitują tory. ( zał )
Fakt potwierdzam umknęło to nam.
-
W pliku 104e_2.mmd trzeba zmienić nazwę modelu, ze 104e_3.t3d na 104e_2.t3d.
-
To za wiele nie da, bo tam jest przypisana w tym pliku kabina po modernizacji.
cab1model: kabina-ep09_klim-a.t3d
cab2model: kabina-ep09_klim-b.t3d
-
To nie ma związku z kabiną, wychodzi na to że nie została zmieniona definicja modelu zewnętrznego.
-
No trochę namieszałem, chodziło o to że bez tej zmiany tekstura 09-047 wczytywała się na modelu ze zmodernizowanymi reflektorami.
-
To nie ma związku z kabiną, wychodzi na to że nie została zmieniona definicja modelu zewnętrznego.
Tia jasne, a textures. txt mówi co innego panie Bartku :).
104E-047.tga=104E_2,EP09,EP09-047
-
A MMD co innego ;P Bez zmian w MMD 09-047 będzie się wczytywała na modelu z nowymi reflektorami a nie garcami.
-
Się to wie :). Musowo trzeba zmienić tam nazwę. O czym napisałeś wcześniej @idzi1910.
z:
models: 104e_3.t3d
na:
models: 104e_2t3d
Ja tylko chciałem wskazać, że textures.txt jest ok.
-
Mój problem jest taki że po usunięciu plików .e3d, to podczas ładowania tekstury EP09 (104E_3) wywala error.
Z jakiego exe korzystasz? Czy tabor dodawałeś dzięki RA? I czy sprawdzałeś kabine przed usunieciem plików?
EXE 231. Skład dodaję tylko przez starter. Paczka TGA.
-
Niestety rozwiązawszy jeden problem odkryłem kolejny. Jest to niedoleganie pantografów do sieci trakcyjnej, które wygląda tak jak na zrzucie:
-
Włącz opcję poszukiwania sieci trakcyjnej...
-
U mnie opcja ta jest włączona i też patyki nie dotykają sieci.
-
Włącz opcję poszukiwania sieci trakcyjnej...
Skopane w MMD, gdyby było wyłączone poszukiwanie badyle dźwigałyby się wyżej.
-
Jeśli tak jest, to skopiujcie sobie ustawienia patyków ze starego mmd, albo poczekajcie na poprawkę.
-
A dokladniej linijke zaczynajaca sie od pantfactors.
-
pantfactors: -3.319 3.381 4.429 0.096
-
Podczas układania plików w folderze usunąłem niechcący pliki t3d modeli 104e_2 i 104e_3. Czy mógłby ktoś podrzucić te pliki?
-
Zaraz je podrzucę. Proszę.
http://eu07.pl/userfiles/6184/priv-dynamic.7z
-
Merci.
Tylko się tenteges pogubiły tekstury wózków, pantografów (i czerwonych dynksów na dachu) i cienia.
-
Dane podesłane przez kolegę @Marconi w zupełności rozwiązują problem niestykania pantografu z siecią. Swoją drogą ciekawe, że na modelu 104e_3.mmd wszystko dolega jak należy a z identycznymi danymi w104e_2.mmd już nie. Nieważne, ważne że już wszystko działa jak należy i po przejażdżce na linii 053 muszę przyznać, że wreszcie czuć, że się prowadzi epokę, za co autorowi i ludziom z projektu serdecznie dziękuję. :)
-
Ja jeszcze tylko napiszę, bo sam się już nieźle zakręciłem, że kabinka ta jest do modeli 104e_2 i 104e_3 by nie było niedomówień :).
-
Ok.
Ja już nie marudzę naprawiłem problem z wyświetlaniem się starej kabiny. Zrobiłem to tak: Usunąłem folder ep09_v1, wypakowałem jeszcze raz ten sam folder (stara kabina), a następnie wypakowałem nową kabinę od @Rozi-ego zamieniając pliki.
-
Czyli usunąłeś pliki .e3d w okrężny sposób. :) Może starczy już dywagacji na temat rozwiązywania problemów z modelami i kabinami i pora zakończyć ten wątek konkluzją:
Aby nowa kabina działała w sposób poprawny należy:
- usunąć przed wgraniem pliku kabin wszystkie pliki z rozszerzeniem .e3d
- poprawić w pliku 104e_2.mmd pierwszą linijkę z 104e_3.t3d na 104e_2.t3d i linijkę pantfactors: -3.319 3.381 4.429 0.39 zastąpić: pantfactors: -3.319 3.381 4.429 0.096
Myślę, że temat został już wyczerpany i można go zamknąć. :)
-
Musicie mieć coś nieźle namieszane w symulatorze, bo u mnie po wypakowaniu paczki z kabinami EP09 nie ma żadnych problemów z niedoleganiem pantografów ani ze zmianą kabiny. I dodam że jak zastosowałem ten wpis- pantfactors: -3.319 3.381 4.429 0.096 to patyki były o wiele za wysoko.
-
No proszę, @Tomnord15 zarzuć screenem jeśli możesz :).
-
Tak było przed zmianą- "w pliku 104e_2.mmd trzeba zmienić nazwę modelu, ze 104e_3.t3d na 104e_2.t3d. " Wtedy pantografy podnosiły się właściwie, po zmianie już nie. Mój błąd, przepraszam za zamieszanie.