- Symulator MaSzyna -

Hyde Park => Bieżące kolejowe => Wątek zaczęty przez: Tyrystor w 21 Listopada 2011, 18:47:48

Tytuł: EN57AKW
Wiadomość wysłana przez: Tyrystor w 21 Listopada 2011, 18:47:48
Ładnie się prezentuje. Co sądzicie o niej?

&feature=feedu
Tytuł: Odp: EN57AKW
Wiadomość wysłana przez: szogun w 21 Listopada 2011, 20:20:31
Powiedzmy że to jedyna moderna w której całość trzyma się kupy... W porównaniu chociażby z tą szkaradą EN57AL jest niezły.
Tytuł: Odp: EN57AKW
Wiadomość wysłana przez: Sodabeer w 21 Listopada 2011, 20:22:24
Ciekawie go zmodernizowali. Najbardziej podoba mi się czoło składu :)
Tytuł: Odp: EN57AKW
Wiadomość wysłana przez: JONIN_EZT w 21 Listopada 2011, 20:32:43
Albo mi się wydaje, albo zmienili schemat malowania Wielkopolskich. Jeden z pierwszych EN57 (zwykłych) http://infokolej.pl/files/thumbs/t_en57_134.jpg. Trochę zmienione czoło i to na lepsze. No i nie ma tych bezsensownych obramowań przy oknach. Także całkowicie na plus jestem jeżeli chodzi o wygląd. Co do takich modernizacji to im więcej takich będzie tym lepiej.
Tytuł: Odp: EN57AKW
Wiadomość wysłana przez: pborowiak w 21 Listopada 2011, 20:54:06
Szczególnie ten dupny duży napis "WIELKOPOLSKA" wygląda bardzo ładnie. Moim zdaniem jak na razie jedyna ładna pod względem wizualnym moderna kibla to AKŁ.

Nie myl wielkości z papierem toaletowym.
Quark-t
Tytuł: Odp: EN57AKW
Wiadomość wysłana przez: youBy w 21 Listopada 2011, 21:08:27
Hamulce zostały wymienione na KE oraz wyznaczono nowe masy hamujące. Interesuje mnie, czy układ dźwigniowy został zmieniony.
Tytuł: Odp: EN57AKW
Wiadomość wysłana przez: Exe w 21 Listopada 2011, 21:14:08
W końcu jakiś przyzwoity kibel. :) Muszę się wybrać do Poznania i się nim przejechać bo aż sie chce takim taborem jeździć.:)
Tytuł: Odp: EN57AKW
Wiadomość wysłana przez: Quark-t w 21 Listopada 2011, 22:28:22
Szczególnie ten dupny napis "WIELKOPOLSKA" wygląda bardzo ładnie -,- Moim zdaniem jak na razie jedyna ładna pod względem wizualnym moderna kibla to AKŁ.
Kompletnie bez sensu. Wielki napis, który nic nie mówi, a wyświetlacz relacji nad oknami - bardzo widoczne miejsce...
Tytuł: Odp: EN57AKW
Wiadomość wysłana przez: pioko17 w 22 Listopada 2011, 16:09:57
Czy tego typu pantografy były kiedykolwiek wczesniej używane na polskiej sieci? Bo u nas takie pierwszy raz widzę, raczej do tej pory widywałem takie chociażby we Francji. :)

A tak swoją drogą co znaczy AK? Bo trzecia litera to województwo, a dwie pierwsze? Jakby mógł ktoś rozwinąć. :)
Tytuł: Odp: EN57AKW
Wiadomość wysłana przez: zorro9696 w 22 Listopada 2011, 16:33:40
A-asynchroniczny, KW-Koleje Wielkopolskie.
Tytuł: Odp: EN57AKW
Wiadomość wysłana przez: Mikołaj Kobryński w 22 Listopada 2011, 17:07:23
Czy tego typu pantografy były kiedykolwiek wczesniej używane na polskiej sieci? Bo u nas takie pierwszy raz widzę, raczej do tej pory widywałem takie chociażby we Francji. :)

A tak swoją drogą co znaczy AK? Bo trzecia litera to województwo, a dwie pierwsze? Jakby mógł ktoś rozwinąć. :)

Ja widziałem lokomotywy elektryczne z podobnymi pantografami w Czechach.

Widziałem zdjęcia wnętrza pociągu. O ile napęd i design jest podobny do AKM-ów, to wnętrze przypomina raczej SPOT-y.
Tytuł: Odp: EN57AKW
Wiadomość wysłana przez: Charlie89 w 22 Listopada 2011, 17:51:55
Kibel pozostanie kiblem :P Jechałem ED72A do której miałem wielkie nadzieje, które jednak szybko legły w gruzach. Na rozjazdach dalej rzuca, ciągle jest głośno a najgorsze z tego wszystkiego to te toporne guziki do otwierania drzwi montowane już w spotach. Działają kiedy chcą i jak chcą... Chwali się pneumatyczne przejścia pomiędzy członami, które zobaczymy jak długo podziałają.
Tytuł: Odp: EN57AKW
Wiadomość wysłana przez: BLAcKboY w 22 Listopada 2011, 18:45:12
Nowa twarz, nowe wnętrze, nowy dach... Te pudła mogliby jakoś obudować. W tej chwili mam jednoznaczne skojarzenia z radzieckimi elektrykami.
Tytuł: Odp: EN57AKW
Wiadomość wysłana przez: AtapiCl w 22 Listopada 2011, 20:00:26
Hamulce zostały wymienione na KE oraz wyznaczono nowe masy hamujące. Interesuje mnie, czy układ dźwigniowy został zmieniony.

Zostało po staremu. Wszystko zależy od stopnia tej modernizacji (czyli posiadania $). Np. SKM Warszawa przymierza się do naprawy rewizyjnej 14WE, w której trzeci i najdroższy wariant przewiduje (prócz oczywiście wymiany rozruchu na bezoporowy z wariantu drugiego) wymianę hamulców ze zredukowaniem układu cięgieł. Ale to wymaga też zmian w wózkach.
Tytuł: Odp: EN57AKW
Wiadomość wysłana przez: jedrzej02 w 23 Listopada 2011, 01:26:15
Prezentuje się całkiem nieźle. Sam jestem ciekawy jak będzie się nim podróżować, chociaż osobiście uważam ze EN 57 powinno raczej trafiać na złom a nie do modernizacji ale wiadomo wszystko zależy od kasy.
Tytuł: Odp: EN57AKW
Wiadomość wysłana przez: PanMechanik w 23 Listopada 2011, 14:22:21
osobiście uważam ze EN 57 powinno raczej trafiać na złom

I czym byś wtedy jeździł?
Tytuł: Odp: EN57AKW
Wiadomość wysłana przez: kacp3r w 23 Listopada 2011, 14:34:29

osobiście uważam ze EN 57 powinno raczej trafiać na złom

Jestem za modernizacją, ale bardzo sensownie przeprowadzoną i stanowiącą krok w przód.
Tytuł: Odp: EN57AKW
Wiadomość wysłana przez: Patrykos w 23 Listopada 2011, 14:40:48
hociaż osobiście uważam ze EN 57 powinno raczej trafiać na złom a nie do modernizacji ale wiadomo wszystko zależy od kasy.
Żeby coś wycofać to trzeba mieć czym zamienić. Niech modernizują, byleby rama nie była przegnita. Jestem ciekawy ile razy już była spawana. :D
Tytuł: Odp: EN57AKW
Wiadomość wysłana przez: jedrzej02 w 24 Listopada 2011, 10:50:52
Z tego co mi wiadomo EN-57 jest jednym z najstarszych tego typu jeżdżących pociągów w europie.
Jak na razie żadna z znanych mi modernizacji EN-57 nie była do końca udana, ale akurat może ta w końcu po tylu próbach przyniesie pozytywny rezultat. (Chociaż zmodernizowane EN-57 dla SKM trójmiasto było udane).


Tytuł: Odp: EN57AKW
Wiadomość wysłana przez: JONIN_EZT w 24 Listopada 2011, 12:10:31
Początkowo fakt były problemy, że elektronika siadała przy jeździe zespolonej, ale jak dotąd to trzymają się bardzo dobrze. Już nawet nie zauważam problemów ze sterowaniem drzwi, gdzie tylko pierwsze 3 człony się zamykały a drugie 3 były otwarte [częsta awaria]