- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc w tworzeniu => Wątek zaczęty przez: kamil1306 w 16 Października 2011, 10:13:32

Tytuł: Jak otworzyć scn w 3DMaxie?
Wiadomość wysłana przez: kamil1306 w 16 Października 2011, 10:13:32
Jak otworzyć plik sceneri w 3DMaxie? Otwieram skrypt main.ms Scereny Designer i biorę export scn/Inc a dalej nie wiem co robić.
Tytuł: Odp: Jak otworzyć scn w 3DMaxie?
Wiadomość wysłana przez: Benek w 16 Października 2011, 10:16:37
Dostałeś zadanie dla Aplikantów?
Tytuł: Odp: Jak otworzyć scn w 3DMaxie?
Wiadomość wysłana przez: kamil1306 w 16 Października 2011, 10:19:08
Zadanie nr 1 już dawno oddałem, a drugiego jeszcze nie ma. Scenariusz chciałem stworzyć już od dłuższego czasu, przecież zadawałem pytania w wątku o eventach więc to o co się teraz pytam nie ma nic wspólnego z zadaniami aplikantów.
Tytuł: Odp: Jak otworzyć scn w 3DMaxie?
Wiadomość wysłana przez: szczawik w 16 Października 2011, 10:25:31
Eksport to wysyłanie plików z 3ds'a, Ty masz zrobić import.
Tytuł: Odp: Jak otworzyć scn w 3DMaxie?
Wiadomość wysłana przez: kamil1306 w 16 Października 2011, 10:41:17
Wiesz jak to mam zrobić. Chce otworzyć scenerię quark, ścieżkę dostępu podałem.
Tytuł: Odp: Jak otworzyć scn w 3DMaxie?
Wiadomość wysłana przez: szczawik w 16 Października 2011, 10:59:43
1.Otwórz ,,Scn importer".

2.Następnie wciśnij ,,Import SCN".
Pojawi się okienko, pytające, czy chcesz zresetować widok na standardowy. Najlepiej zrobisz klikając na ,,no".

3.W kolejnym okienku, które się otworzy, o nazwie ,,Otwieranie", szukamy folderów naszej MaSzyny.
Pamiętaj, aby w linijce ,,Pliki typu:" wybrać ,,all files"- w innym przypadku pokażą się pliki jednego typu, np .scm .
Otwieramy folder /scenery, a następnie folder z plikami konkretnej scenerii; w twoim przypadku jest to folder /quark.

4.Scenerie składają się zazwyczaj z wielu plików- w jednym są na przykład tory, w innych sieć trakcyjna. Zapewne chcesz otworzyć całą scenerię, ze wszystkimi plikami. Zaznaczasz pierwszy plik, na przykład lampy.scm, po czym klikasz otwórz. Lampy się załadują. Teraz znowu otwierasz import i postępujesz analogicznie z innymi plikami z folderu /quark.
Tytuł: Odp: Jak otworzyć scn w 3DMaxie?
Wiadomość wysłana przez: kamil1306 w 16 Października 2011, 11:15:36
Tak jeszcze się spytam. Chce otworzyć tylko tory i semafory czyli co zaimportować?

Po zmianie wersji forum na 2.0 nie działa skrypt automatycznego łączenia ostatnich wypowiedzi jednego użytkownika. Nie zwalnia to jednak z konieczności przestrzegania Regulaminu, a zwłaszcza zapisu w punkcie 12 obowiązków Użytkownika.
Proszę się do tego stosować.
/ Żuk

Edycja:
Twoja wiedza uzupełnia moją niewiedzę, dziękuję:)

- sklejono w jeden post
Tytuł: Odp: Jak otworzyć scn w 3DMaxie?
Wiadomość wysłana przez: szczawik w 16 Października 2011, 11:16:23
Jak łatwo zauważyć, większość scenerii jest poskładana z kilku plików. Miało to w zamierzeniu pomóc twórcom w modyfikacjach, pisaniach scenariuszy itp. Niestety, każdy twórca inaczej sobie porozbijał scenerie, często bez przemyślenia. Sceneria Quark pokazuje, jak scenerii nie należy rozbijać. Składa się ona z 6 plików:
hekt2.inc - zawiera słupki hekto.
lampy.scm - zawiera lampy.
lasek.scn - zawiera jakiś tam lasek.
lasy2.inc - i jeszcze jakiś lasek.
trak_q2.scm - zawiera sieć trakcyjną.
quarkmceplus2007.scm - a tu jest wciśnięta cała reszta.
Jeśli chcesz mieć tylko tory i semafory:
1.Zaimportuj wszystkie pliki.
2.Wyeksportuj całość do jednego pliku .scm.
3. Skorzystaj z narzędzia @Mariusza do poprawnego rozbijania scenerii. Narzędzie to odpowiednio podzieli scenerię.

Obecnie pracuję nad nowym katalogowaniem i układem plików .scn , mam nadzieję że zostanie to zastosowane w kolejnej PC.
Tytuł: Odp: Jak otworzyć scn w 3DMaxie?
Wiadomość wysłana przez: Benek w 16 Października 2011, 11:19:36
Tak jeszcze się spytam. Chce otworzyć tylko tory i semafory czyli co zaimportować?
Pliki z torami i semaforami.
Tytuł: Odp: Jak otworzyć scn w 3DMaxie?
Wiadomość wysłana przez: szczawik w 16 Października 2011, 11:31:42
Tak jeszcze się spytam. Chce otworzyć tylko tory i semafory czyli co zaimportować?
Pliki z torami i semaforami.
W przypadku scenerii Quark semafory i tory nie są w osobnych plikach. Trzeba działać albo na całości, albo wyodrębnić sobie takie pliki, najlepiej narzędziem wspomnianym w moim poprzednim poście.
Tytuł: Odp: Jak otworzyć scn w 3DMaxie?
Wiadomość wysłana przez: matek123 w 16 Października 2011, 13:58:57
Na Qarku sieć trakcyjna jest w dwóch plikach. W trak_q2.scm jest sieć trakcyjna na odcinkach: Wielki Kac-skwarki i na dolnej trasie. Nie wiem w którym pliku jest na odcinku Wielki Kac-Koniewice.
Tytuł: Odp: Jak otworzyć scn w 3DMaxie?
Wiadomość wysłana przez: kamil1306 w 16 Października 2011, 14:06:30
Do pisania scenariusza są tylko tory i sygnalizacja potrzebna.
Tytuł: Odp: Jak otworzyć scn w 3DMaxie?
Wiadomość wysłana przez: Quark-t w 16 Października 2011, 15:54:00
A ja tylko powiem, że poprawny import quarka bez edycji skryptów się nie uda.
Tytuł: Odp: Jak otworzyć scn w 3DMaxie?
Wiadomość wysłana przez: ISDR w 16 Października 2011, 20:38:03
A ja tylko powiem, że poprawny import quarka bez edycji skryptów się nie uda.
Co się nie importuje? Poprawię.
Tytuł: Odp: Jak otworzyć scn w 3DMaxie?
Wiadomość wysłana przez: Quark-t w 16 Października 2011, 20:48:41
Nie poprawiaj, nie ma sensu. Te parę wyjątków już nauczyłem się dodawać sam, a modyfikować skrypty na potrzeby tylko tej i akurat tej scenerii nie ma sensu :)
Tytuł: Odp: Jak otworzyć scn w 3DMaxie?
Wiadomość wysłana przez: szczawik w 16 Października 2011, 20:49:06
Właśnie się nad tym zastanawiam. W załączniku błąd wyskakujący przy ładowaniu pliku "quarkmceplus2007.scm". Prawdopodobnie błąd jest gdzieś we wpisach torów.
@Quark-t, to wyjaśnij o co chodzi.
PS. A chodzi może o zaremowane wpisy torów?
Tytuł: Odp: Jak otworzyć scn w 3DMaxie?
Wiadomość wysłana przez: ISDR w 16 Października 2011, 20:55:15
Na to jest poprawka w aktualizacjach.
Tytuł: Odp: Jak otworzyć scn w 3DMaxie?
Wiadomość wysłana przez: szczawik w 16 Października 2011, 21:02:23
Wszystko działa jak trzeba. Co powodowało błąd?
Tytuł: Odp: Jak otworzyć scn w 3DMaxie?
Wiadomość wysłana przez: Quark-t w 16 Października 2011, 22:31:10
Błędy generuje bałagan w scenerii a konkretnie stosowanie różnych wpisów - ze spacjami, bez, i coś tam jeszcze :)
Tytuł: Odp: Jak otworzyć scn w 3DMaxie?
Wiadomość wysłana przez: kamil1306 w 19 Października 2011, 20:55:13
Mam jeszcze małe pytanko, czy jak zmienię nazwę toru w 3DMax to ona będzie już w pliku scn. czy trzeba będzie od nowa eksportować plik z torami?
Tytuł: Odp: Jak otworzyć scn w 3DMaxie?
Wiadomość wysłana przez: Benek w 19 Października 2011, 20:56:17
Jak zmienisz w 3ds maxie nazwę toru, to potem musisz ten plik wyeksportować do scn.
Tytuł: Odp: Jak otworzyć scn w 3DMaxie?
Wiadomość wysłana przez: kamil1306 w 19 Października 2011, 21:00:01
Ok rozumiem tak samo będzie z semaforami jak je przypisze.
Tytuł: Odp: Jak otworzyć scn w 3DMaxie?
Wiadomość wysłana przez: Quark-t w 19 Października 2011, 21:14:52
Z czymkolwiek. Skąd plik .scn czy .scm mają wiedzieć, że coś zmieniłeś w 3dsie?
Tytuł: Odp: Jak otworzyć scn w 3DMaxie?
Wiadomość wysłana przez: Benek w 20 Października 2011, 12:46:28
1. Jak sobie podejrzeć w 3dsie węzły torów? Tzn. jak sprawdzić gdzie jest point1 i point2 toru.
2. Dlaczego jak zaznaczę odcinek toru i kliknę prawym, by przejść do Object Properties, to ten panel menu po sekundzie mi znika? Tzn. fizycznie on jest, ale go nie widać, nie mogę wtedy wybrać odpowiedniej opcji. To że on jest widzę po tym, że gdy szybko przesunę strzałkę w dół po kliknięciu prawym przyciskiem, to mam wyświetloną tylko jedną opcję z panelu, np. rotate, gdyż to mi akurat się udało złapać. Co jakiś czas panel poprawnie się wyświetla i nie znika. Ale czasem 3ds nie zaskakuje.
Tytuł: Odp: Jak otworzyć scn w 3DMaxie?
Wiadomość wysłana przez: Quark-t w 20 Października 2011, 12:59:24
ad1. http://eu07.pl/misc/edscen/start.html drugi screen
ad2. Ja to położyłem na karb sprzętu, który jest za slaby. W takim przypadku klikam ppm drugi raz.
Tytuł: Odp: Jak otworzyć scn w 3DMaxie?
Wiadomość wysłana przez: matek123 w 23 Października 2011, 08:03:00
Witam. Od wczoraj jestem szczęśliwym posiadaczem 3ds max 1012 trial. Sczenery Designer wyśmienicie importuje pliki .inc, ale przy próbie importu .scm wyskakuje błąd.
Tytuł: Odp: Jak otworzyć scn w 3DMaxie?
Wiadomość wysłana przez: szczawik w 23 Października 2011, 10:06:54
Od wczoraj jestem szczęśliwym posiadaczem 3ds max 1012 trial.
I w tym, na Twoje nieszczęście, może tkwić problem- zbyt nowa wersja 3ds maxa. Ale mogę się mylić.  A dzieje się tak przy każdym pliku .scm?
Zamień rozszerzenie jakiemuś plikowi .scm na .inc, ale jeśli błąd wynika z zawartości a nie z rozszerzenia to nic Ci to nie da.
Tytuł: Odp: Jak otworzyć scn w 3DMaxie?
Wiadomość wysłana przez: matek123 w 23 Października 2011, 11:41:40
A jaka musi być wersja, żeby skrypty działały? Żadnego .scm nie chce importować scenery designer.
Tytuł: Odp: Jak otworzyć scn w 3DMaxie?
Wiadomość wysłana przez: szczawik w 23 Października 2011, 11:51:56
Korzystam z 3ds max 8, działają na niej prawidłowo wszystkie skrypty. Z tego co wiem, równie dobrze działają na 3ds max 7. Nie wiem jak to jest z innymi wersjami.
Tytuł: Odp: Jak otworzyć scn w 3DMaxie?
Wiadomość wysłana przez: maacius w 23 Października 2011, 12:21:03
Na 3ds max 9 również działają bez problemu.
Tytuł: Odp: Jak otworzyć scn w 3DMaxie?
Wiadomość wysłana przez: ISDR w 23 Października 2011, 18:59:05
Podaj nazwę pliku jaki importujesz.
Tytuł: Odp: Jak otworzyć scn w 3DMaxie?
Wiadomość wysłana przez: matek123 w 23 Października 2011, 19:55:55
Otwierałem baltyk.scm, ale ściągnąłem 3ds max trial 8 i wszystko działa.
Tytuł: Odp: Jak otworzyć scn w 3DMaxie?
Wiadomość wysłana przez: Quark-t w 23 Października 2011, 22:28:20
Krótkie info - poprawiłem import scenerii, td ładuje się bez błędów, krótkie testy i podeślę do @ISDR update.
Tytuł: Odp: Jak otworzyć scn w 3DMaxie?
Wiadomość wysłana przez: matek123 w 30 Października 2011, 11:32:00
Witam. Czy jakoś ręcznie można zaktualizować skrypty do 3ds max7? Po zmianie czasu zerwało mi licencję trial 3ds max 8, więc ściągnąłem trial 3ds max7 i kiedy kliknę akt. skrypty wyskakuje błąd i wyświetla się pusta lista (wiem, że powinna być aktualizacja, która pozwala zaimportować quarka). Pokazują się następujący błąd: Socket Error # 10060
Connection tmed out.
Tytuł: Odp: Jak otworzyć scn w 3DMaxie?
Wiadomość wysłana przez: szogun w 30 Października 2011, 14:04:55
Nie tylko u Ciebie, zobacz czy będzie się importowało na tych z załącznika, aktualizowałem ostatnio.

Jednak to nie to, trzeba poczekać na skrypt poprawiony przez @Quarka.
Tytuł: Odp: Jak otworzyć scn w 3DMaxie?
Wiadomość wysłana przez: Quark-t w 30 Października 2011, 21:19:22
Pokazują się następujący błąd: Socket Error # 10060
Connection tmed out.
Brak aktywnego połączenia internetowego, sprawdź firewall. Albo z @ISDR'owym serwerem coś nie tak :)

wiem, że powinna być aktualizacja, która pozwala zaimportować quarka)
Aktualizacji jeszcze nie ma.
Tytuł: Odp: Jak otworzyć scn w 3DMaxie?
Wiadomość wysłana przez: matek123 w 31 Października 2011, 08:48:05
Chodziło mi o tą poprawkę, o której pisał @ISDR 16 października 2011. Udało mi się ją dzisiaj ściągnąć. Na niej można już zaimportować quarka.