- Symulator MaSzyna -

Hyde Park => Bieżące kolejowe => Wątek zaczęty przez: Preki w 04 Września 2011, 14:46:31

Tytuł: Akumulatorowe SM42 na Grochowie?
Wiadomość wysłana przez: Preki w 04 Września 2011, 14:46:31
W "Nowych Sygnałach" nr 12/2000 jest zamieszczony artykuł o pierwszym roku pracy całopociągowej hali wagonowej na warszawskim Grochowie. I zastanawia mnie poniższe:
Cytuj
Manewry zapewniają lokomotywy SM42 dostosowane do napędu elektrycznego, dzięki czemu hali nie zanieczyszczają spaliny, mniejszy jest też hałas.
Jak powszechnie wiadomo, eksperyment z EPA42 nie wypalił, zatem w jaki sposób te stonki korzystają z owego "napędu elektrycznego"? Widziałem na Grochowie część lokomotyw tej serii z żółtymi tablicami numerowymi, czy to są właśnie te SM42?
Tytuł: Odp: Akumulatorowe SM42 na Grochowie?
Wiadomość wysłana przez: Tyrystor w 04 Września 2011, 15:02:28
Możliwe że PKP InterCity opracowało nowy projekt i prywatnie zmodernizowało sobie kilka egzemplarzy, które być może mają nowsze rozwiązania konstrukcyjne.
Tytuł: Odp: Akumulatorowe SM42 na Grochowie?
Wiadomość wysłana przez: matek123 w 04 Września 2011, 15:26:49
Witam. One są hybrydowe. Mają zamontowane mocniejsze akumulatory niż zwykłe stonki. Na silniku spalinowym jadą z wagonami przed halę. Przełączają ją w taki tryb, że prąd z akumulatora płynie bezpośrednio na silniki trakcyjne, wjeżdżają na halę na akumulatorach, potem wyjeżdżają z niej i przełączają ją na tryb w którym prądnica jest napędzana przez silnik spalinowy.
Tytuł: Odp: Akumulatorowe SM42 na Grochowie?
Wiadomość wysłana przez: Preki w 04 Września 2011, 17:12:09
Możliwe że PKP InterCity opracowało nowy projekt i prywatnie zmodernizowało sobie kilka egzemplarzy, które być może mają nowsze rozwiązania konstrukcyjne.
Prędzej by zmodernizowali całą lokomotywę. W 2000 roku nie istniało nawet PKP IC, a sama hala przez krótki okres czasu należała do MT Warszawa.

@Matek123. Dzięki za odpowiedź, ale mam jeszcze jedno pytanie - na jakie napięcie są akumulatory oraz ile czasu (i z jaką VMax) mogą jechać na trybie elektrycznym?
Tytuł: Odp: Akumulatorowe SM42 na Grochowie?
Wiadomość wysłana przez: mannek w 04 Września 2011, 19:13:12
Tak jasne... na Grochowie SM-ki co jeżdżą w dużej większości mają wyłączoną jazdę na bateriach... Teraz SM-ki wjeżdżają na silniku... a prędkość jest niewielka...
Tytuł: Odp: Akumulatorowe SM42 na Grochowie?
Wiadomość wysłana przez: MaciejM w 04 Września 2011, 20:59:16
Cytuj
MT Warszawa
Mała dygresja, mógłby mi ktoś wyjaśnić ten skrót?
Tytuł: Odp: Akumulatorowe SM42 na Grochowie?
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 04 Września 2011, 21:13:41
Wujek google podpowiada, że to podobno skrót od Mieszkaniowe Targi.
http://targirednet.pl/index,,miasto,warszawa
Tytuł: Odp: Akumulatorowe SM42 na Grochowie?
Wiadomość wysłana przez: Tyrystor w 04 Września 2011, 21:21:19
Cytuj
Mieszkaniowe Targi.
Jakoś po "polskiemu" to brzmi.
Tytuł: Odp: Akumulatorowe SM42 na Grochowie?
Wiadomość wysłana przez: EU07-483 w 04 Września 2011, 22:35:22
Prędkość szalu nie robi, a voltów wystarczy aby wyciągnąć z hali skład kilkunastu wagonów.

Swego czasu, akumulatorowe traktory można było poznać po żółtych oznaczeniach serii i numeru (zarówno w malowaniu oryginalnym jak i IC), oraz większej skrzyni na akumulatory.
Tytuł: Odp: Akumulatorowe SM42 na Grochowie?
Wiadomość wysłana przez: Preki w 05 Września 2011, 17:34:51
Cytuj
MT Warszawa
Mała dygresja, mógłby mi ktoś wyjaśnić ten skrót?
MT oznaczało w latach 1997-2001 "Zakład Taboru".
Tytuł: Odp: Akumulatorowe SM42 na Grochowie?
Wiadomość wysłana przez: EU40 w 05 Września 2011, 19:33:54
SM42 wjeżdżają na HCP na napędzie elektrycznym i biada temu, który uruchomi silnik spalinowy.
Zasada ta jest przestrzegana przez maszynistów, zresztą słusznie.
Dzieje się tak od lat i od czasu do czasu zdarzy się, że któraś nie da rady i trzeba na środku hali załączyć silnik spalinowy.
Poza spalinami SM42 zostawia za sobą kupę niechlujnego mazistego oleju, który potwornie brudzi podtorze na hali, które często i systematycznie jest czyszczone.
Tytuł: Odp: Akumulatorowe SM42 na Grochowie?
Wiadomość wysłana przez: Tyrystor w 05 Września 2011, 19:37:35
Poza spalinami SM42 zostawia za sobą kupę niechlujnego mazistego oleju
Dlaczego tak się dzieje?
Tytuł: Odp: Akumulatorowe SM42 na Grochowie?
Wiadomość wysłana przez: EU07-483 w 05 Września 2011, 19:46:18
Bo to wiekowa konstrukcja, silniki mają swoje lata i nie są już idealnie szczelne.
Tytuł: Odp: Akumulatorowe SM42 na Grochowie?
Wiadomość wysłana przez: Interesant w 08 Września 2011, 09:02:54
SM42 wjeżdżają na HCP na napędzie elektrycznym i biada temu, który uruchomi silnik spalinowy.
Zasada ta jest przestrzegana przez maszynistów, zresztą słusznie.
Dzieje się tak od lat i od czasu do czasu zdarzy się, że któraś nie da rady i trzeba na środku hali załączyć silnik spalinowy.
Poza spalinami SM42 zostawia za sobą kupę niechlujnego mazistego oleju, który potwornie brudzi podtorze na hali, które często i systematycznie jest czyszczone.
Jeżeli SM42 Ma kilka wagonów na haku, to mechanicy jeszcze stosują się do wytycznych o jeździe na baterii.
Gorzej jak na haku ma zestaw wagonów z dwóch pociągów i wtedy mechanik przed wjazdem do hali informuje obsługę, aby włączyć wentylację, bo nie jest w stanie wciągnąć.