- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Tabor kolejowy => Wątek zaczęty przez: ZT-POZNAN w 01 Września 2011, 11:46:41
-
Witam serdecznie.
Na łamach tego wątku chciałbym wymienić się informacjami na temat byków odstawionych w "krzakach". Jeżeli ktoś posiada informacje na ten temat proszę o opisanie.
Lista odstawionych byków do zapasu długotrwałego / czekające na NG
Czechowice-Dziedzice
171, 489,
Poznań Franowo
216,
Warszawa Odolany
193, 248, 293, 330, 392, 426, 690, 1012, 1042,
Tarnowskie Góry
338,
Zajączkowo Tczewskie
168, 251, 290, 327, 415, 637, 687, 1106, 1155
-
Zajączkowo Tczewskie
168, 251, 290, 327, 415, 637, 687, 1106, 1155
Informacja z początku sierpnia.
-
Wiesz może, w którym miejscu stoją te maszyny?
-
ET22-293 stoi w hali przy EP05-16, ET22-330 stoi wraz z ET22-426 stoją na przodzie szopy, 1014 stoi z tyłu.
-
1014 od kiedy stoi? Widziana w ruchu jeszcze z początku sierpnia. Jak byłem na szopie 2tyg temu też jej tam nie było.
-
W Zajączkowie stoi jeszcze 406, oraz dwa inne byki o niezidentyfikowanych numerach.
-
1014 ma przegląd rozszerzony więc narazie trochę postoi.
-
To o de mnie z Wrocka ET22
259, 342, 555, 897, 899, 929, 1091, 1131, 1148.
Parę zdjęć loków, odstawionych na boczny tor.
-
Dobrze więc się lekko powtórzę. Na Odolanach trochę tego stoi, więc przedstawiam wam listę pojazdów ET22 oraz ich przewidywaną dalszą przyszłość.
Pojazd Dalsza przyszłość Uwagi
ET22-193 Odstawiony do NG -
ET22-248 Oczekuje na kasację -
ET22-293 Oczekuje na kasacje -
ET22-330 Odstawiony do NG -
ET22-392 Zapas długotrwały Sprawny
ET22-426 Oczekuje na kasacje -
ET22-677 Zapas długotrwały Niesprawny
ET22-690 Zapas długotrwały Sprawny
ET22-771 Zapas długotrwały Sprawny
ET22-976 Oczekujący NG Sprawny
ET22-1012 Zapas długotrwały Sprawny
ET22-1042 Zapas długotrwały Niesprawny
Stan na dzień: 3.09.2011
-
Dobrze więc się lekko powtórzę. Na Odolanach trochę tego stoi, więc przedstawiam wam listę pojazdów ET22 oraz ich przewidywaną dalszą przyszłość.
Pojazd Dalsza przyszłość Uwagi
ET22-193 Odstawiony do NG -
ET22-248 Oczekuje na kasację -
ET22-293 Oczekuje na kasacje -
ET22-330 Odstawiony do NG -
ET22-392 Zapas długotrwały Sprawny
ET22-426 Oczekuje na kasacje -
ET22-677 Zapas długotrwały Niesprawny
ET22-690 Zapas długotrwały Sprawny
ET22-771 Zapas długotrwały Sprawny
ET22-976 Oczekujący NG Sprawny
ET22-1012 Zapas długotrwały Sprawny
ET22-1042 Zapas długotrwały Niesprawny
Uaktualniając trochę Twoją listę:
248 - oczekuje naprawy głównej,
293 - oczekuje naprawy głównej,
392 - oczekuje naprawy głównej,
426 - oczekuje naprawy głównej,
677 - sprawna (prowadzi pociągi, ostatnio 01.09.),
690 - oczekuje naprawy rewizyjnej,
771 - naprawa bieżąca, (771 jest z CT Wschodniego),
976 - oczekuje naprawy rewizyjnej,
1012 - oczekuje naprawy rewizyjnej,
1042 - oczekuje naprawy rewizyjnej.
-
Duże rozbieżności. Tyrystor, skąd masz tak błędne informacje?
-
@REWIZOR albo dyspozytor mnie w błąd wprowadził, albo po prostu się pomyliłem, dziś pójdę się upewnię. @Patrykos spróbuje coś wykombinować z twoją poradą :-). ET22-771 to on już tam jakiś czas stoi (zima 2011), więc to możliwe aby tyle naprawa trwała?
-
Posprzątałem, proszę abyście trzymali się tematu, mam słusznie zasypaną skrzynkę zgłoszeniami do moderacji.
-
ET22-771 to on już tam jakiś czas stoi (zima 2011), więc to możliwe aby tyle naprawa trwała?
Coś musiało się Tobie pomylić - 771 ostatnią jazdę miał 21.07.
-
Odkopuję temat, ponieważ mam złą i dobrą wiadomość dla fanów niskich numerów. Dowiedziałem się co się stanie z ET22, które zmieniły zakwaterowanie na Odolańskiej szopie otóż:
- ET22-193 idzie pod palnik
- ET22-295 idzie pod palnik
- ET22-330 przechodzi naprawę
- ET22-392 przechodzi naprawę
Część pozostałych ET22 (odstawionych do rezerwy) została przeniesiona na boczne tory z powodu remontu torowiska na tyłach szopy, byki na złom zostaną skasowane z przyczyn nadzwyczajnych - zajmują miejsce. BTW EP05-16 też na cięcie idzie :/.
[/list]
-
W Poznaniu do kasacji idzie na chwilę obecną 10 byków.
-
Odkopuję temat, ponieważ mam złą i dobrą wiadomość dla fanów niskich numerów. Dowiedziałem się co się stanie z ET22, które zmieniły zakwaterowanie na Odolańskiej szopie otóż:
- ET22-330 przechodzi naprawę
- ET22-392 przechodzi naprawę
Ani 330, ani 392 nie przechodzą naprawy. Cały czas mają niezmienny status "oczekuje naprawy głównej". Szczerze mówiąc wątpię, czy ten status kiedykolwiek się zmieni...
-
W ZNLE rozpoczęła się kolejna seria modernizacji ET22, pierwsze sztuki są już na zakładzie, dobiega końca modernizacja pierwszego byka, jest to numer 688, który będzie miał nowe oznaczenie ET22-1201.
-
Ciekawe. A jaki jest zakres tej modernizacji?
-
Ciekawe. A jaki jest zakres tej modernizacji?
Podobny jak EU07-15xx. Bez joysticków, dodana klima na dach, pulpit coś a'la EU07-15xx.
-
Ciekawe. A jaki jest zakres tej modernizacji?
Hasler elektroniczny, nagrzewnica na 95% jak na EU07, szafy dostają nowe styczniki + nowe kable, sterowanie po staremu, radiotelefon koliber, pulpit jak na EU07-15xx, klima na dachu.
-
Modernizacja ma być mniej kosztowna niż w przypadku ET22-20xx?
-
Modernizacja ma być mniej kosztowna niż w przypadku ET22-20xx?
Znacznie może nie, bardziej, dużo mniej :)
Kolejny to 719, czyli ET22-1202. Aktualnie wytypowanych jest już 17 maszyn, kolejne numery będę podawał jak nadejdzie odpowiednia pora :)
-
Z Poznania pojechały dwie maszyny (710 a drugiej nie pamiętam).
-
Z Poznania pojechały dwie maszyny (710 a drugiej nie pamiętam).
Pewnie 191. Oprócz tych maszyn w ZNLE powinny już być (nie licząc wymienionych jako 1201 i 1202) 447, 607, 566, 440 i 526.
-
Pewnie 191. Oprócz tych maszyn w ZNLE powinny już być (nie licząc wymienionych jako 1201 i 1202) 447, 607, 566, 440 i 526.
By się zgadzało :)
-
EP05-16 też na cięcie idzie :/.
Skąd Ty masz takie informacje?
-
W ZNLE rozpoczęła się kolejna seria modernizacji ET22, pierwsze sztuki są już na zakładzie, dobiega końca modernizacja pierwszego byka, jest to numer 668, który będzie miał nowe oznaczenie ET22-1201.
668 stała dziś w Zebrzydowicach podpięta do składu więc chyba numer pomyliłeś.
-
W ZNLE rozpoczęła się kolejna seria modernizacji ET22, pierwsze sztuki są już na zakładzie, dobiega końca modernizacja pierwszego byka, jest to numer 668, który będzie miał nowe oznaczenie ET22-1201.
668 stała dziś w Zebrzydowicach podpięta do składu więc chyba numer pomyliłeś.
Wg harmonogramu powinna to być 668, ale faktycznie ta maszyna prowadzi teraz poc. 483008/9. Może ktoś w takim razie się orientuje z jakiego numeru jest robiona 1201?
-
Z ET22-688. Na stronie gigabyta jest zdjęcie jak stoi na bocznicy znle. Widocznie miała zdrapany numer i tak oto z 688 zrobiła się 668. ;)
-
Mam pytanko odnośnie odstawionych ET22. Jakiś czas temu znalazłem na YT filmik przedstawiający przeciąganie przez stonkę stadka byków (bodajże 6 lub 7 sztuk). Byki te stały kilka ładnych lat, i podczas przestawiania towarzyszył im okropny odgłos zastałych łożysk. Był to jeden wielki pisk i zgrzyt, szukam tego filmu lecz nie mogę go nigdzie znaleść. Czy ktoś z Was mógł by udostępnić jeśli się na niego natknie?
-
http://www.youtube.com/watch?v=iUfPkpUWB4Y (http://www.youtube.com/watch?v=iUfPkpUWB4Y)
-
http://www.youtube.com/watch?v=iUfPkpUWB4Y (http://www.youtube.com/watch?v=iUfPkpUWB4Y)
Dziękuje. To właśnie to, czego szukałem. A wie może ktoś z Was co obecnie dzieje się z tymi bykami? Nadal trupieją? Czy już pojechały na żyletki?
-
Gwoli ścisłości, te odgłosy na filmie, to dźwięki pracy toru i tarcia obrzeży kół o boki główek szyn. Krótko mówiąc prostowanie łuków, jakże typowe dla byków ;)
-
Gwoli ścisłości, te odgłosy na filmie, to dźwięki pracy toru i tarcia obrzeży kół o boki główek szyn. Krótko mówiąc prostowanie łuków, jakże typowe dla byków ;)
Sugerowałem się tytułem filmu. Ale muszę przyznać, że ten odgłos raczej nie przypomina "prostowania łuków" jak to nazwałeś. Ja bym postawił na łożyska. Lecz nie mnie to oceniać. :) Może @Tmechatronik będzie w stanie precyzyjnie określić, skąd ten odgłos.
-
To jest normalne tarcie obrzeży kół o główkę szyny, w łuku toru. Może być tor ułożony przed rozjazdem na 1434mm ( po drogowemu -1) i stąd to tarcie obrzeża koła.
-
To są odgłosy tarcia obręczy o szyny (tak jak koledzy napisali wcześniej) + odgłosy zastanych resorów, sprężyn, nie smarowanych sworzni w układzie resorowy,(sprzęgu między wózkowego jeśli był), a te takie jakby "pierdnięcia" to odgłosy powstające przy przekręcaniu wózka na czopie skrętu, ślizgach podparcia pudła i amortyzatorach poziomych
Hasler elektroniczny, nagrzewnica na 95% jak na EU07, szafy dostają nowe styczniki + nowe kable, sterowanie po staremu, radiotelefon koliber, pulpit jak na EU07-15xx, klima na dachu.
W kabinach zostają jednak grzejniki, oświetlenie przedziału maszynowego i szaf za pomocą świetlówek, szafki NN białe diody led.
-
W kabinach zostają jednak grzejniki[...]
Może to i lepiej. W siódemkach 15xx musisz pozamykać wszystkie wloty na klimie, co by nie dmuchało zimnym powietrzem, natomiast ciepło masz tylko z kanałów przy szybach czołowych i nawiew na nogi. Poza tym strasznie głośno jest w kabinie, gdy masz załączone grzanie / klimę.