- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Na warsztacie => Wątek zaczęty przez: szogun w 29 Sierpnia 2011, 20:36:09
-
Z początku był to projekt zakładający wymodelowanie jednego typu wagonu, a mianowicie 152A. Jednak po zagłębieniu się w temat okazało się że na jednym się nie skończy... Tym oto sposobem powstały:
- 152A;
- 152Aa;
- 154Aa;
- Z1;
Jeśli tylko będą fotki powstanie również 154A.
Na dzień dzisiejszy wygląda to tak... Zostało wykonane 5 tekstur (autorzy: @szogun, @Cesky Kretek, @maacius) i 3 modele. No to jedziemy...
Pierwszy screen przedstawia znany już ze starszych screenów, 152A w starym malowaniu (tekstura - @szogun, zdjęcia - @nbmx).
Na drugim screenie można zobaczyć 154Aa w starym malowaniu, jest to repaint tekstury 152A.
Screen trzeci to również 154Aa, tyle że w wersji do przewozu rowerów (tekstura i zdjęcia - @maacius).
Kolejny screen, kolejny wagon. Znana już ze screenów z tematu "Passenger Pack No.3" kuszetka (tekstura - @Cesky Kretek).
Piąty i ostatni screen z symka, wagonik Z1 (tekstura - @szogun, zdjęcia - @maacius).
Modele zostały wyposażone w lekkie wózki, kolejno
- MD524 jeżdżący pod 152A;
- 25ANa jeżdżący pod 152Aa i 154Aa;
- GP200 jeżdżący pod Z1.
Na chwilę obecną dziękuję następującym osobom za pomoc:
@Tyrystor - zdjęcia wózka GP200;
@Szociu - zdjęcia wózków 25ANa i MD524;
@EU40 - cenne uwagi dotyczące modelu.
Pozdrawiam!
-
Zestawy kołowe mogły by być bardziej zaokrąglone, podobnie jak w wózkach Patrykosa&YouBy'a, dużo zyska na tym ogólna estetyka wagonu ;)
-
Niewykluczone że będą, ale nie do tego stopnia co w "Fabryce Snów" ;p
BTW nigdzie nie jest powiedziane że modele są ukończone i nie będą wprowadzane zmiany.
I tarcze mógłbyś wywalić ze środków kół.
Pamiętam o tym...
-
I tarcze mógłbyś wywalić ze środków kół.
-
@Szogun, dałbyś radę zmienić teksturę zestawu kołowego, np. coś w ten deseń:
http://eu07.pl/forum/index.php/topic,19238.msg223393.html#msg223393 , jeśli dostarczę odpowiednie fotki?
Do moderatorów: Pomyliłem wątki, proszę o przeniesienie do http://eu07.pl/forum/index.php/topic,18467.0.html w Bugs.
-
Jeśli dostanę odpowiednie fotki to tak.
-
Masz w planach stworzenie wagonów Z2? m.in. 139A, 145A? Model wagonu sypialnego nadaje się na nałożenie na niego tekstury restauracyjnego?
-
Masz w planach stworzenie wagonów Z2? m.in. 139A, 145A?
Na razie nie.
Monobloki wykonane zgodnie z danymi z transportszynowy.prv.pl, teraz tylko potrzebne foty na tekstury (byłoby wspaniale gdyby były zrobione tak jak to zdjęcie http://zabikowo.net/eu07-424/loki/PICT0186.JPG (http://zabikowo.net/eu07-424/loki/PICT0186.JPG)). Stare zestawy kołowe miały 224 poly, te mają 1360 razem z tarczami hamulcowymi.
I tym oto sposobem każdy model będzie miał 4k poly więcej.
-
Kółka są dalej kanciaste. Profil powierzchni tocznej jest… dziwny. Nierówności na powierzchni tarczy sobie daruj — po nałożeniu tekstury nie będzie ich widać (zwłaszcza w MaSzynie). Osie przedłuż do maźnic.
Które dane z transportu szynowego brałeś?
-
Kółka są dalej kanciaste.
No i? Nikt nie ma prawa zmusić mnie do kładzenia w nie większej ilości Poly ;) Powierzchnia toczna będzie inaczej wyglądała (trzeba odpowiednio Smooth ustawić). I tak mają mało Poly jakby nie patrzeć, mają 30 segmentów a nierówności, jakby to określić... Mają przekrój trójkąta.
Które dane z transportu szynowego brałeś?
http://transportszynowy.pl/kolzestkolokreg.GIF (http://transportszynowy.pl/kolzestkolokreg.GIF)
Trochę improwizacji i mamy takie oto słitaśne kółeczka. Polycount się nie zmienił.
-
One się chyba aż za dużo tego słodkiego najadły — wydają się bardzo bardzo masywne.
-
No i? Nikt nie ma prawa zmusić mnie do kładzenia w nie większej ilości Poly ;)
Taka postawa mi się podoba, ja już tej krytyki nie mogę czytać, co byś nie zrobił to jest źle, no chyba że należysz do "bractwa kurkowego" to co innego, poklepią po pleckach, dobre słowo usłyszysz ...
Pozdrawiam, ja też coś kiedyś chciałem robić ale odechciało mi się po jednej prezentacji na forum. Jak coś robię to tylko dla siebie i dla znajomych.
-
Chodzi o to, że jak się coś robi, to żeby zrobić możliwie najlepiej. A również moim zdaniem zauważalne trójkąty wystające z kół wyglądają kiepsko.
Potem wszyscy piszą, że MaSzyna ma kiepską grafikę.
-
Jeśli dobrze rozumiem takie zabiegi czyniono by uzyskać większy FPS. Ra, czyli oficjalnie można by rzecz, że czasy kanciatych kół, brak szczegółowych modeli itd są już za nami?
-
Tak, kiedyś trójkąty były wysyłane pomiędzy procesorami każdorazowo co ramkę, co było wąskim gardłem, a zmniejszenie ilości trójkątów zauważalnie zwiększało FPS. Przy obecnym sposobie wyświetlania większość trójkątów jest trzymana w karcie graficznej. Obecnie wąskim gardłem jest zbyt duża ilość submodeli, a robienie zauważalnych kanciastości nie ma specjalnie uzasadnienia.
-
One się chyba aż za dużo tego słodkiego najadły — wydają się bardzo bardzo masywne.
Tak jest, zrobi się coś według danych z pewnego źródła a i tak niby jest źle, przestaje mnie to wszystko bawić...
-
Spokojnie, możesz pokazać przekrój tych kółek? Napisałem, że „wydają się”, a nie że są. Być może to tylko kwestia zbiegu okoliczności tekstura/oświetlenie…
-
W tym momencie nie dam rady, ale robiłem te koła dokładnie wg wymiarów:
- odległość między wewnętrznymi płaszczyznami 1,36m;
- "szerokość" koła 135mm.
Patrząc na http://transportszynowy.pl/kolpowtoczna1.html (http://transportszynowy.pl/kolpowtoczna1.html) i oglądając model w symku wychodzi na to że wszystko jest ok.
-
Po pierwsze na screenie coś wycina koła, pewnie tekstura z alfą. Po drugie pamiętać, należy, że koła zazwyczaj nie są oświetlane fleszem aparatu fotograficznego, i użyte takie na teksturę mają prawo wyglądać dziwnie.
-
Eeee jeszcze gdyby na jakikolwiek element tego wagony było użyte zdjęcie z fleszem to ok, teksturę powierzchni tocznej robiłem ręcznie a to nie zawsze wychodzi dobrze.