- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc w tworzeniu => Wątek zaczęty przez: JONIN_EZT w 24 Sierpnia 2011, 21:03:18
-
Witam
Już od długiego czasu siedzę w 3dsmaxie, ale dopiero od niedawna się zajmuje trasami istniejącymi. Pojawiło się parę problemów jak dokładne są skrypty made by @gfirlejczyk [Link http://eu07.pl/forum/index.php/topic,5989.0.html]
Teraz pytania:
1. Jak poradzić sobie z ułożeniem krzywej przejściowej według tego profilu o długości Ł=100m do łuku o promieniu R=730m o pochyleniu 7,13%o w górę.
{załącznik 1}
Przy wykorzystaniu skryptów, jak mam wpisać dane, żeby wybudować to poprawnie
{załącznik 2}
Wiem, że jest jeszcze poradnik @Paula, przy wykonywaniu łuku z krzywymi w ten sposób (bez uwzględnienia profilu pionowego) jest w miarę ok, ale już z uwzględnieniem tego nie mam 100% pewności czy to jest poprawny sposób.
http://www.kontrakt-bhp.com.pl/paul/projektowanie/1_luki.html
2. W profilu, profil terenu, które linie odpowiadają za prawą stronę, a które za prawą (patrząc w stronę wzrostu kilometrażu)?
Na razie na początek tyle pytań, w późniejszych pracach będę na bieżąco pytać co i jak.
Pozdrawiam
-
Ad1. Czy nie dało by rady zastosować rampę przechyłową? Jest dużo prostsza do zrobienia. Znawcą od przechyłek nie jestem ale wydaje mi się, że @Paul podał dobry sposób na zrobienie krzywej przejściowej.
Ad2. O jakie linie chodzi?
-
Co do pierwszej rzeczy, to już dałem sobie rade z tym w końcu. Dzięki za naprowadzenie z rampą przechyłkową. Metodą prób i błędów, w końcu to ogarnąłem.
Ad2, projektowane rzędne torowiska, na tym planie akurat nie ma tego przypadku, ale w przypadku kiedy mi się pojawią 2 rzędne, jedna przerywana, a jedna ciągłą. To która odpowiada za rzędną z prawej strony a która z lewej (patrząc w stronę rosnącego kilometraża)?
-
[1/2 OT]
W projekcie pochylenia powinny być wyrównane do 0,1%o, a tutaj widzę nawet takie cudo jak 3,036%o. Poza tym weź poprawki na niedokładność wykonania i osiadanie toru. W praktyce tory zawsze leżą kilka cm niżej niż na projekcie, więc myślę że dokładność skryptów jest zupełnie wystarczająca.
[EOT]
-
Ad2 - już się wyjaśniło, znalazłem bardzo ciekawą stronę o profilach podłużnych, gdzie znalazłem odpowiedź na problem
Także prace rozpoczęte, póki co początkowy efekt toru 1 linii 202.
Dzięki wielkie za wszystkie rady, w razie dalszych problemów będę pytać na bieżąco.
REWIZOR
[EDIT]
Mam teraz dosyć dziwny problem i nie wiem jak sobie z tym poradzić. Chodzi o teksture rozjazdów na pochyleniach pionowych. Czy istnieje jakiś parametr odpowiadający za pochylenie tekstury? czy trzeba jakoś z tym kombinować? W skryptach nie doszukałem się niczego co by odpowiadało za to.
-
Pod tym względem ani skrypty ani pliki inc rozjazdów nie są przystosowane.
Należało by przerobić pliki inc rozjazdu
origin (p2) (p3) (p4)
rotate 0 (p5) 0
....
rotate 0 0 0
endorigin
na coś w tym stylu: rotate (p8) (p5) (p9) i najlepiej przerobić na model na t3d.
Skrypty można bez problemu do tego dostosować. Tylko trzeba by ustalić które p odpowiadały by za przechyłki wg osi X i Y.
-
Najrozsądniej wydaje się użyć:
origin (p2) (p3) (p4)
rotate (p5) (p6) (p7)
....
rotate 0 0 0
endorigin
-
Pod tym względem ani skrypty ani pliki inc rozjazdów nie są przystosowane.
Należało by przerobić pliki inc rozjazdu
origin (p2) (p3) (p4)
rotate 0 (p5) 0
....
rotate 0 0 0
endorigin
na coś w tym stylu: rotate (p8) (p5) (p9) i najlepiej przerobić na model na t3d.
Skrypty można bez problemu do tego dostosować. Tylko trzeba by ustalić które p odpowiadały by za przechyłki wg osi X i Y.
Jeżeli chodzi o programowanie skryptów to jestem w tym zielony niestety.
Najrozsądniej wydaje się użyć:
origin (p2) (p3) (p4)
rotate (p5) (p6) (p7)
....
rotate 0 0 0
endorigin
Rozumiem, z tym spróbuję jakoś ogarnąć.
Zostaje jedna sprawa, czyli dostosowanie tego do paczki całościowej. Nie chce za bardzo mieszać w INCach, bo później wyjdą problemy z różnymi wpisami na rozjazdy przy innych trasach (tak myślę), a dublować kolejne INCe na późniejszy rozwój Maszyny to też niezbyt to pasuje.
-
Przy obecnym przegrzebaniu paczki (usunięcie jawnych rozszerzeń, prace nad uporządkowaniem katalogów) doklejenie parametrów do rozjazdów nie wydaje się być trudne. Zwłaszcza, że wszystkie obecne są (bo musiały być) na płasko, zatem kwestia doklejenia dwóch parametrów 0.0.
-
Skrypty domyślnie do inca jako piąty parametr przypisują obrót wokół osi Y. Obecnie jest tak: p1-nazwa obiektu z 3ds Max, p2, p3, p4 - pozycja, p5 - obrót wokół osi Z, p6 ... pn - parametr1 - parametrn.
Mogę zawsze zrobić wyjątek na ince rozjazdowe ale na przyszłość trzeba by pomyśleć o wszystkich innych tj. wskaźniki, semafory itd. aby powstała jakaś zasada.
Propozycja:
include;plik.inc;nazwa_inca;PosX;PosY;PosZ;RotX;RotY;RotZ;parametr1;parametr2;parametr..n;end
Tymczasem aby wstawić rozjazd pod kątem trzeba w incu ustawić odpowiednie "parametr".
Zakładając, że:
rotate (p7) (p5) (p8)
....
rotate 0 0 0
to w 3ds max trzeba kliknąć w rozjazd i następnie Object Properties a następnie poprawić wpisy.
ExportString = include;zwrp34r300jea29.inc;%;%;%;%;%;pkp\naped_jea29_1;end
na
ExportString = include;zwrp34r300jea29.inc;%;%;%;%;%;pkp\naped_jea29_1;1;2;end
pogrubione oznaczają odpowiednio obrót o osie X i Y.