- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Poszukuję, chcę zrobić => Wątek zaczęty przez: Maszynista_94 w 19 Sierpnia 2011, 22:36:37

Tytuł: Programator tablic kierunkowych
Wiadomość wysłana przez: Maszynista_94 w 19 Sierpnia 2011, 22:36:37
Witam. Czy dałoby się zrobić, a potem być może zaimplementować programator tablic kierunkowych np. do EN57? Tak jak na tym filmie:
&feature=channel_video_title. Oczywiście z obsługą tegoż programatora. Mógłbym spróbować zrobić zdjęcie programatora, chyba, że ktoś byłby szybszy aniżeli ja. Szukałem w internecie, to nie ma zdjęć w dobrej jakości. Co byście o takim czymś sądzili? Przykładowe zdjęcie: http://www.transportszynowy.pl/eztsti.html.
Tytuł: Odp: Programator tablic kierunkowych
Wiadomość wysłana przez: Ra w 19 Sierpnia 2011, 22:46:52
Napisz program obsługi, to się zaimplementuje.
Tytuł: Odp: Programator tablic kierunkowych
Wiadomość wysłana przez: Maszynista_94 w 19 Sierpnia 2011, 22:49:15
W tym sęk, że nie potrafię. Mogę zająć się dokumentacją fotograficzną, tak jak już wcześniej napisałem.
Tytuł: Odp: Programator tablic kierunkowych
Wiadomość wysłana przez: tomekilawa w 19 Sierpnia 2011, 22:52:32
Napisz program obsługi, to się zaimplementuje.
Wystarczy instrukcja obsługi dla maszynisty, czy musi być dokładniej opisane?
Tytuł: Odp: Programator tablic kierunkowych
Wiadomość wysłana przez: MasterYoda w 21 Września 2011, 16:17:10
Co do napisania programu obsługi to może bym coś mógł załatwić tylko nie wiem jak miało by to wyglądać. Co ten program miałby obsługiwać? Bo nie do końca to rozumiem.
Tytuł: Odp: Programator tablic kierunkowych
Wiadomość wysłana przez: szczawik w 21 Września 2011, 16:25:36
Tutaj trochę informacji o programatorze SRG3100P.
Tytuł: Odp: Programator tablic kierunkowych
Wiadomość wysłana przez: mmaciek3905 w 21 Września 2011, 16:45:38
Można zrobić coś takiego jak jest w vBusie :)
http://dokumentacja.virtualbus.info/Tablice_kursowe
http://virtualbus.info/obsluga-sterownika-wyswietlaczy.php
Tytuł: Odp: Programator tablic kierunkowych
Wiadomość wysłana przez: MasterYoda w 21 Września 2011, 17:22:25
Bo jak rozumiem autorowi wątku chodziło o to żeby pociągi (w szczególności EZT) generowały "interaktywne" tablice kierunkowe. Którą będzie można zaprogramować na dowolnie wybrany kierunek. I takie pytanie: jeśli udało by się coś takiego opracować to lepiej żeby w folderach programu były do wyboru gotowe kierunki czy żeby było można sobie wklepać samemu kierunek?
Tytuł: Odp: Programator tablic kierunkowych
Wiadomość wysłana przez: mmaciek3905 w 21 Września 2011, 17:26:20
lepiej żeby w folderach programu były do wyboru gotowe kierunki czy żeby było można sobie wklepać samemu kierunek?
Osobiście uważam, że lepiej aby można było ręcznie wprowadzić nazwę stacji. Może warto dodać ankiete do tematu?
Tytuł: Odp: Programator tablic kierunkowych
Wiadomość wysłana przez: Tomaszek_Łódź w 21 Września 2011, 17:27:33
Jeśli chodzi o mnie, lepszy byłby generator w którym samemu można wklepać kierunek. Jaka jest różnica w trudności stworzenia jednej czy drugiej wersji?
Tytuł: Odp: Programator tablic kierunkowych
Wiadomość wysłana przez: Bates911 w 21 Września 2011, 17:47:48
Lepiej żeby można było samemu wklepać kierunek.
Tytuł: Odp: Programator tablic kierunkowych
Wiadomość wysłana przez: MasterYoda w 21 Września 2011, 18:27:18
Z tym wklepywaniem było by trudniej bo część klawiszy jest zajętych do MaSzyny tzn. do obsługi lokomotywy (jeśli mówimy o wklepywaniu już po uruchomieniu scenerii). A nie wiem też kiedy byśmy mieli dokonać wybotu tablicy adekwatnej do danej misji (jeśli chodzi o gotowe tablice). Co do drugiej opcji to tak myślę że najlepiej by było (tu niech się wypowie ktoś kto zna się na pliku exe) żeby to było sprzężone z exe bądź żeby było w nim zawarte i żeby to ono dokonało wyboru tablicy na nasz skład (czyli exe podczas ładowania scenerii itp ładuje także na każdy skład tablicę kierunkową). Wklepywanie było by (tak myślę) wiele trudniejsze do wykonania podczas symulacji.
Tytuł: Odp: Programator tablic kierunkowych
Wiadomość wysłana przez: youBy w 21 Września 2011, 18:34:34
Najpierw niech powstanie generator, potem się będziemy martwić połączeniem.
Tytuł: Odp: Programator tablic kierunkowych
Wiadomość wysłana przez: Ra w 21 Września 2011, 19:04:14
Nazwa miejscowości docelowej jest umieszczona w rozkładzie. Wiem, jest moda na pociągi bez rozkładów...
Tytuł: Odp: Programator tablic kierunkowych
Wiadomość wysłana przez: MasterYoda w 21 Września 2011, 19:12:37
Ja myślałem nad tym , że jak jest folder textures, dynamic itp. to można by było dodać jakiś tam folder np.: "tablice" i exe podczas ładowania pobierał by sobie akurat potrzebną tablicę. Tylko wtedy musiałby zostać jak sądze zmodyfikwany tabor.
Edycja: Jest cień szansy że będzie program do obsługi tablic. Tylko mógłby się ktoś wypowiedzieć w kwestii samych tablic. Znajomy programista powiedział mi że łatwiej będzie napisać program który będzie pobierał gotowe tablice i umieszczał je na składach. I kwestią o której mówię jest to jak te gotowe tablice wykonać? Miałby ktoś propozycje jak je wykonać (chodzi mi o pliki graficzne). Bo zrobienie zdjęć tablic do scenerii fikcyjnych jest niemożliwe. Jak to rozwiązać?
Tytuł: Odp: Programator tablic kierunkowych
Wiadomość wysłana przez: matek123 w 22 Września 2011, 16:49:43
Jest możliwe. Aparaty w rączki i w tedy zabawa w gimpie. Ewentualnie znajomy mechanik który jeździ na EN57 z wyświetlaczem "wystukiwanym". Czytałem, że są jednostki które nie mają programatorów tylko maszynista wpisuje.
Tytuł: Odp: Programator tablic kierunkowych
Wiadomość wysłana przez: MasterYoda w 22 Września 2011, 16:53:13
Więc jak by ktoś mógł porobić zdjęcia tablic to było by dobrze. Tylko nie teraz jeszcze. Muszę dokładnie się skonsultować z kolegą kiedy co i jak. @matek a gdyby co to mógłbyś załatwić żeby ten mechu wklepał nazwy fikcyjnych a Ty byś to obfocił?
Tytuł: Odp: Programator tablic kierunkowych
Wiadomość wysłana przez: Maszynista_94 w 22 Września 2011, 18:30:16
Chodziło mi o to, żeby właśnie tak jak w vBusie ręcznie wpisywać, ale nie nazwę miejscowości, ale kody dla każdej miejscowości docelowej, później to potwierdzać. Tak jak tutaj:
&feature=channel_video_title.  Gdynia Główna ma kod 48, tak u nas Alakowice mogłyby mieć kod np. 62. Tablice niekoniecznie musiałyby się na wyświetlaczu pod reflektorem wyświetlać, choć nie ukrywam byłoby miło. Chodzi mi o sam proces "wklepywania" do sterownika całej procedury.
Tytuł: Odp: Programator tablic kierunkowych
Wiadomość wysłana przez: MasterYoda w 22 Września 2011, 18:40:11
Ale widzisz ja myślałem nad tym żeby każdy skład miał tablice. A wklepywanie samemu raczej determinuje wyświetlenie tablicy w składach kierowanych przez AI. Najlepiej zrobić ankietę i wtedy wszystko będzie jaśniejsze. Ale też powiniein się wypowiedzieć ktoś z grupy twórców oraz osób bardziej obeznanych w tej dziedzinie.
Tytuł: Odp: Programator tablic kierunkowych
Wiadomość wysłana przez: matek123 w 22 Września 2011, 19:49:20
@MasterYoda Przepraszam ale mnie źle odebrałeś, chodziło mi, że ktoś mógłby tak zrobić. Niestety nie mam takich pleców na kolei, ale jak coś będzie wiadomo z postępem to nie wykluczone, że się kiedyś przejadę może do W-wy z aparatem. Mi się zdaje że elektroniczne wyświetlacze we wszystkich EN57 są identyczne.
Tytuł: Odp: Programator tablic kierunkowych
Wiadomość wysłana przez: MasterYoda w 22 Września 2011, 20:23:40
A rozumiem. Ja sie jutro będe widział z @Niebugocawem to coś pomyślimy razem. Co do wyświetlaczy na EN57 to są raczej identyczne a jeśli się różnią to w stopniu nie znacznym wręcz niezauważalnym. Jak to by się udało to można by było pomyśleć o tabliczkach na wagony IC i IR. Ale to już dalsza przyszłość.
Tytuł: Odp: Programator tablic kierunkowych
Wiadomość wysłana przez: Maszynista_94 w 22 Września 2011, 20:28:09
Zapraszam do głosowania w ankiecie.
Tytuł: Odp: Programator tablic kierunkowych
Wiadomość wysłana przez: janek32 w 22 Września 2011, 22:23:06
Można zrobić jeszcze inaczej - wyświetlacz jest ustawiany automatycznie, jeżeli kod jest podany w scenerii przy definicji składu, a jeśli nie to ustawić trzeba ręcznie. Dzięki temu możemy samemu ustawiać wyświetlacz w naszym pociągu, a jednostki prowadzone przez AI mając kod podany z góry uruchamiałyby wyświetlacz od razu po załadowaniu symulacji.

Można też rozważyć ustawianie/zmianę kodu dla AI przez event.
Tytuł: Odp: Programator tablic kierunkowych
Wiadomość wysłana przez: MasterYoda w 22 Września 2011, 22:36:44
@janek tylko zauważ że w takiej sytuacji zmodyfikowania wymagałaby część plików. Tak czy inaczej trzeba zmodyfikować tabor (modele), w szczególności EZT na których są tablice czołowe.Jeśli dodasz tablice do definicji składu to co gdy np kibla który jest domyślnie na krzyżowej będziesz chciał pojechać na l053? Tablica zostaje ze stacja która jest na scenerii krzyżowa. To się mija z celem.  A po co się bawić z tym ustawianiem jak exe będzie ustawiać te tablice to dlaczego dla naszego kibla ma tego nie zrobić. Nie to żebym był przeciwny... Po prostu im więcej kombinowania tym więcej pracy przy pisaniu programu.
Tak sobie poukładałem że program obsługi tablic musiałby znajdować podczas ładowania dokąd jadą pociągi na aktualnie uruchamianej scenerii i na podstawie tego ładowałby tablice.
Tytuł: Odp: Programator tablic kierunkowych
Wiadomość wysłana przez: janek32 w 22 Września 2011, 22:46:03
Jeśli dodasz tablice do definicji składu to co gdy np kibla który jest domyślnie na krzyżowej będziesz chciał pojechać na l053? Tablica zostaje ze stacja która jest na scenerii krzyżowa.
Źle mnie zrozumiałeś. Nie chodzi o to, żeby tablica była przypisana do konkretnej jednostki, tylko podawałoby się jej kod pod trainset jako jedną ze zmiennych (chociażby //$w, jeśli nie jest zajęta). W ten sposób na każdej scenerii można ustawić różne tablice.
Tytuł: Odp: Programator tablic kierunkowych
Wiadomość wysłana przez: MasterYoda w 22 Września 2011, 22:47:57
A rozumiem już. No ciekawe rozwiązanie. Uwzględnie je podczas rozmów i wskazówek dla programisty. A tak patrząc na ankietę. Skro idziecie w stronę tych kodów to proszę o propozycje zakodowania stacji.
Tytuł: Odp: Programator tablic kierunkowych
Wiadomość wysłana przez: Mutopompka w 23 Września 2011, 01:08:09
Ok. Wy tu piszecie o tabliczkach (wg mnie pierdoła) a proszący się nie mają porządnych materiałów na textury taboru, pomocy przy pisaniu exe/Rainsteda nie uświadczysz, modeli także, a o infrastrukturze, torowiskach i właśnie materiałach na textury ani widu, ani słychu. Ale co mi tam :)

Proszę o odpowiedź wypowiadających się tutaj/założyciela tematu na następujące pytania:
1) Jak widzisz zaimplementowaną tę funkcję? Gdzie ma być umieszczona, jaki algorytm wymyśliłeś dotyczący tej funkcji? (Programistom podałbyś "na tacy pomysł")
2) Skąd/gdzie miałby brać określone wpisy do tej tablicy? Dodatkowy "generator"???
3) Kto miałby to zrobić/napisać? (Mowa o całej koncepcji)?

Mi osobiście "to lotto", czy będę miał tablice kierunkowe, czy nie. To jest zbędny "dodatek" na razie. Skupmy się nad tym, co ulepszyć/ co potrzebują autorzy różnych dodatków, które wydaliby, ale nie mają zdjęć/textur/pomocy w dokończeniu swoich prac.
Tytuł: Odp: Programator tablic kierunkowych
Wiadomość wysłana przez: MasterYoda w 23 Września 2011, 11:43:19
Tak przemyślałem to i jest inna opcja. Nie wiem jak by miała wyglądać komunikacja exe-generator. Ale da się ten generator pominąć. Tablica na modelu musiałaby być autonomiczną przestrzenią na teksturę. Tablice mogłyby być plikami teksturowymi. Wtedy w plikach byłaby podana lokalizacja tablicy. Exe ładowałoby tą tablice na ową autonomiczną przestrzeń tak jak inne tekstury. Ale musiałoby też podczas ładowania sprawdzić stacje docelowe dla każdego z pociągów i na tej podstawie wybrać i załadować tekstury. Jednak jest też problem. Co zrobić gdy nasza służba ma dwie stacje końcowe? Tzn dojeżdzamy do stacji X a z niej dalej jedziemy do stacji Y. Ten problem mogłoby rozwiązać ładowanie dynamiczne tekstur (pomysł @Ra).
Tytuł: Odp: Programator tablic kierunkowych
Wiadomość wysłana przez: janek32 w 23 Września 2011, 11:57:40
Wtedy do tworzenia tablic można wykorzystać specjalne czcionki lub program @Paula:
http://www.kontrakt-bhp.com.pl/paul/tablica.rar
Tytuł: Odp: Programator tablic kierunkowych
Wiadomość wysłana przez: MasterYoda w 23 Września 2011, 12:53:52
Tworzenie tablic nie stwarza aż tyle problemów co opracowanie miejsca na tablice oraz wykonanie wpisów. Zmiana tablic w sytuacji gdy robimy dwie linie musiała by być wykonywana za pomocą eventu. Jednak na chwilę obecna nie jest możliwa zmiana jakiejkolwiek tekstury podczas symulacji.
Tytuł: Odp: Programator tablic kierunkowych
Wiadomość wysłana przez: chemik35 w 23 Września 2011, 18:11:07
Ja już kiedyś proponowałem, aby wykorzystać czcionki z postu powyżej na zasadzie tworzenia na czarnym tle przezroczystych napisów, a pod tym jakąś świecącą teksturę. Dałoby to efekt prześwitywania świecącej tekstury przez "dziurkowaną" czarną tablicę programatora.
Tytuł: Odp: Programator tablic kierunkowych
Wiadomość wysłana przez: MasterYoda w 26 Września 2011, 19:10:57
Jak widzę "ankietowani" idą w całkiem przeciwnym kierunku ja @janek32 i inni. Mógłbym prosić osobę która wybrała odpowiedź "ręczną wpisywaną" o opisanie mi jak by to miało wyglądać?
Tytuł: Odp: Programator tablic kierunkowych
Wiadomość wysłana przez: SKP w 26 Września 2011, 19:51:54
Wybrałem "ręczną wpisywaną", więc powiem jak ja to widzę.
Uważam, że nie jest to sprawa priorytetowa (nikt "z góry" się nie wypowiada na ten temat, gdyby było to ważne, to była by już tu duża dyskusja), ale jest to pewien krok w przód, jeśli chodzi o rozwój MaSzyny, więc czemu by nie spróbować. Jak dla mnie najlepszą opcją (choć chyba najtrudniejszą), byłoby dodanie tego do Rainsteda do zakładki Składy lub Wczytywanie. Przy EZT (i innych pojazdach z wyświetlaczami) byłoby takie pole tekstowe, tam się wpisuje co chcemy wyświetlić. Z tego co wpiszemy będzie generowany plik o rozszerzeniu .tga (opcjonalnie .dds) z odpowiednią czcionką i tłem, którym będzie nadpisywany pierwotny plik tablicy kierunkowej. Oczywiście nie wiem czy jest możliwe by coś takiego zrobić, więc dobrze by było, aby wypowiedział się ktoś kto się zna na programowaniu (ja znam się na programowaniu w stopniu "Hello World", więc raczej nie pomogę).
Tytuł: Odp: Programator tablic kierunkowych
Wiadomość wysłana przez: Proof w 26 Września 2011, 21:45:33
Bez sensu takie coś, i potem jedziesz z powrotem z tą tablicą. Myśle, że najprościej i najlepiej jest przypisać konkretna teksture tablicy do konkretnej jednostki, tylko problem jest ze zmianą na powrót, bo chyba tak podczas trwania jazdy nie można zmienić tekstury.
Tytuł: Odp: Programator tablic kierunkowych
Wiadomość wysłana przez: MasterYoda w 26 Września 2011, 21:52:01
@Proof pisałem o tym kilka postów wyżej. Jak narazie sytuacja nie pozwala na zmiane tablicy po załadowaniu symulatora. Rozwiązaniem może być generowanie dynamiczne czyli symulator nie ładuje wszystkiego na raz tylko akurat to co potrzeba w danym momencie (@Ra o tym pisał w innym wątku). Ale to jest dalsza przyszłość.
Tytuł: Odp: Programator tablic kierunkowych
Wiadomość wysłana przez: Proof w 26 Września 2011, 22:47:18
To już od biedy można na czole dać stacje końcową danego pociągu, a z tyłu na powrót, żeby chociaż z przodu było widać. Nie wiem w sumie czy warto sie za to brać bo to tylko w połowie rozwiązanie.
Tytuł: Odp: Programator tablic kierunkowych
Wiadomość wysłana przez: MasterYoda w 27 Września 2011, 07:22:58
Jak na chwilę obecną Twoje rozwiązanie jest dobre i jedyne. Nie wszystkie służby wymagają podmiany tablic. Więc te kilka które wymagają nie będą tak bardzo gryźć w oczy. Jednak najpierw trzebaby opracować jakąś testową tablicę. Każdy z osobna nic nie zrobi. Siłą MaSzymy jest współpraca...

Dodane później...
Mógłby mi ktoś podać wymiary (w pixelach) samego pola tablicy na kiblu?
Tytuł: Odp: Programator tablic kierunkowych
Wiadomość wysłana przez: matek123 w 27 Września 2011, 17:00:05
Wysokość napisu 20. Maksymalna szerokość pola wyświetlania tekstu 78. Wysokość wyświetlacza 28, szerokość 86. Wszystkie wymiary są w pikselach.
Tytuł: Odp: Programator tablic kierunkowych
Wiadomość wysłana przez: janek32 w 27 Września 2011, 20:34:11
Pomyślałem o czymś jeszcze innym - wstawić obiekt z dwoma tablicami (jedna nad drugą), tak żeby jedna nie była widoczna i w przypadku zmiany tablicy przesunąć ten obiekt. ZTCW takie rozwiązanie jest zastosowane z pozycjami nastawnika na wyświetlaczu w ET22-2000.
Tytuł: Odp: Programator tablic kierunkowych
Wiadomość wysłana przez: MasterYoda w 27 Września 2011, 21:33:11
@janek możesz szerzej opisć jak to wygląda i w jaki sposób można to zastosować do tablic?
A tak do wszystkich. Jak wygląda ładowanie tekstur? Czy one są na stałe przywiązane do modelu?
Tytuł: Odp: Programator tablic kierunkowych
Wiadomość wysłana przez: EP08_015 w 29 Września 2011, 23:36:14
A moze jako endtab? Kombinowalem z tym w en80. Endtab do blachy konca pociagu. Pozwolilo by to na kazdym z koncow umiescic druga nalozona tablice jako on. Ale trzeba by bylo przed jazda przygotowywac pliki tablic. Wtedy mamy taka sytuacje. Na stale mamy przykladowo tablice "lubliniec. Dojezdzamy tam. I na kazdym z koncow ezt wciskamy shift+T. Zaswieci nam nalozona i lekko przesunieta na zewnatrz tablice np z napisem Cz. Stradom. I wracacie z nowa tablica juz. Jedyna wada to:
reczne modyfikacje tablicy kierunkowej stalej i tej jako endtab.
mozliwosc wpisania tylko 2 miejscowosci do i z powrotem, juz trzeciej sie nie da
wykonanie w maxie 2 obiektow plane, dla kazdego z czlonow dopasowanie wymiarow i zamapowanie, export do t3d i wklepanie reczne do modelu ezt 2 obiektow; obiekt plane podstawowy (staly) i endtab2_on  endtab1_on (zmienny z shift+T).
Tytuł: Odp: Programator tablic kierunkowych
Wiadomość wysłana przez: janek32 w 04 Października 2011, 21:01:28
@janek możesz szerzej opisć jak to wygląda i w jaki sposób można to zastosować do tablic?
O ile się dobrze orientuję, to tekstura ze wszystkimi pozycjami nastawnika jest przypisana do obiektu plane umieszczonego za wyświetlaczem. W wyświetlaczu jest dziura odsłaniająca fragment obiektu.  Po wejściu na kolejną pozycję obiekt się przesuwa, aby w "dziurze" pojawił się inny fragment z odpowiednią pozycją. Więcej o tym może napisać @MKaczy.
W przypadku tablicy trzebaby wyciąć dziurę w miejscu wyświetlacza na jednostce i umieścić za nią plane z teksturą wyświetlonych dwóch kierunków, jeden pod drugim (ewentualnie jeszcze wygaszony wyświetlacz). Aby zmienić informację na tablicy należałoby przesunąć odpowiednio obiekt.

A tak do wszystkich. Jak wygląda ładowanie tekstur? Czy one są na stałe przywiązane do modelu?
Tak, każdy model ma przypisaną swoją teksturę. Rzeczy typu włączony/wyłączony reflektor są zrobione jako dwa obiekty o tych samych parametrach i nazwach (zdefiniowanych w exe, OIDP HeadLamp11 to przednia górna lampa). Jeden ma dodaną w nazwie końcówkę  _on, a drugi _off. Obiekt _on dodatkowo ma ustawiony parametr SelfIllum na True.
W przypadku wykrycia takiego nazewnictwa przy wyłączonych światłach ładowany jest obiekt z końcówką _off, a po włączeniu zastępowany przez ten z końcówką _on.
W analogiczny sposób są umieszczone lampki w kabinie (z tą różnicą, że można użyć dowolnej nazwy, którą trzeba później zdefiniować w pliku mmd).

Tak przychodzi mi na myśł, że gdyby trochę pozmieniać w EXEku, do tablic możnaby użyć też drugiej metody. Kilka obiektów z odpowiednim zakończeniem nazwy renderowanych w zależności od tego, która tablica jest potrzebna.
Tytuł: Odp: Programator tablic kierunkowych
Wiadomość wysłana przez: MasterYoda w 04 Października 2011, 21:15:21
Co do tej drugiej netody. W sumie to masz rację. Tak myślę że opcja żeby zrobić tablicę analogocznie do lamp jest najlepsza. Tylko to też zależy od osób tworzących exe. Czy chciałyby i mogłyby coś takiego w exe zmienić/dodać. A same pliki tablic. Nadaly by się te z programu do tworzenia tablic?
Tytuł: Odp: Programator tablic kierunkowych
Wiadomość wysłana przez: szogun w 04 Października 2011, 21:22:10
Kombinujecie z tym wpisywaniem itd. a gdzieś widziałem dość prostą koncepcję (która jednak wymagałaby użycia drugiego replacableskin, @Ra chyba coś robił w tym kierunku). Polegałoby to na wygenerowaniu tekstury programem i umieszczenia jej jako drugi replacableskin (trzeba by zdefiniować go we wpisie do scn). Oprócz tego konieczne byłoby przerobienie wyświetlacza kierunkowego w kiblu tak, aby był on załączany tak samo jak EndTab i przemapowanie go na drugą replacableskin. Wg. mnie byłaby to metoda najmniej inwazyjna, jednak tak jak niektórzy przedmówcy sądzę że obecnie są większe priorytety w symku.
Tytuł: Odp: Programator tablic kierunkowych
Wiadomość wysłana przez: MasterYoda w 04 Października 2011, 21:29:15
@szogun ale z tego co mówisz wynika że potrzebny by był program... Pytałem o takowy i jest możliwość napisania takowego ale jest jedno "ale". My myślimy nad tym żeby nie był potrzebny żaden obcy program. Żeby zrobić to na tym co mamy czyli exe itd. Na stronie głównej pisze że chcemy dążyć do realizmu jak największego... Tablice dodały by realizmu i poza tym taki o fajny bajer. Ale to moje zdanie.
Tytuł: Odp: Programator tablic kierunkowych
Wiadomość wysłana przez: szogun w 04 Października 2011, 21:34:16
Ten program istnieje, autorem jest chyba @Paul.
Tytuł: Odp: Programator tablic kierunkowych
Wiadomość wysłana przez: janek32 w 04 Października 2011, 21:35:59
Wtedy do tworzenia tablic można wykorzystać specjalne czcionki lub program @Paula:
http://www.kontrakt-bhp.com.pl/paul/tablica.rar
Z pierwszej strony tego wątku. Swoją drogą program powstał jak kiedyś pytałem się w dziale Test, czym można stworzyć taką tablicę, wtedy nie na potrzeby symka.

Edit:
Przykładowa tablica wygenerowana tym programem.
Tytuł: Odp: Programator tablic kierunkowych
Wiadomość wysłana przez: MasterYoda w 04 Października 2011, 21:39:09
A o ten chodzi. Zapomniałem. Wczesniej o tym pisałem żeby wygenerować potrzebne tablice. Czyli uważasz że sposób o którym ty piszesz jest łatwiejszy niż ten o którym napisał @janek?
Tytuł: Odp: Programator tablic kierunkowych
Wiadomość wysłana przez: szogun w 04 Października 2011, 21:50:32
Jeżeli tylko @Ra wcieliłby w życie drugi Replacableskin to było by to proste... Generujemy sobie bitmapę z relacją (możemy wybrać sobie kolorki, ile pikseli ma być uszkodzonych; przykłady w załączniku), wrzucamy do folderu, wpis do scn i jazda. Ba... Można by to zrobić nawet bez modyfikacji exe! Podmienić w T3D teksturę dla wyświetlacza i tylko wrzucać wygenerowaną tablicę do en57_v1, tylko póki co nie bardzo mam koncepcję jak rozwiązać problem bytności dwóch rodzajów wyświetlaczy (LED i taśmowe).
Tytuł: Odp: Programator tablic kierunkowych
Wiadomość wysłana przez: Paczkuś w 04 Października 2011, 21:51:59
1. Są pilniejsze sprawy.
2. Tablica kierunkowa to bajer, którego my nie widzimy. Fajnie, że sobie wpiszę kierunek, ale i tak będę go widział przez, góra, minutę.
3. Jeśli mielibyśmy oglądać obce składy z poprawnymi tablicami to wypadałoby, żeby one były generowane odpowiednio wcześniej. Generowanie w trakcie jazdy to prawdopodobnie niepotrzebne zamulanie.
4. Jeżeli dochodziła by możliwość modyfikacji exe to uważam, że obecnie jest to czas niemal stracony(patrz pkt 2 cz 2).
5. Panowie, czaicie się jak kot za płotem i nic więcej. Nie czekajcie na niewiadomego twórce, który wam programator sprezentuje. W EN57 wystarczy w macierzy lekko przesunąć jeden prostokąt, odpowiednio wpisać współrzędne mapowania i tworzyć obrazki za pomocą programu Paula. Już dziś możesz śmigać z EN57 z własną tablicą kierunkową*!

*max 4 na scenerię.
Tytuł: Odp: Programator tablic kierunkowych
Wiadomość wysłana przez: Ra w 05 Października 2011, 00:24:05
Jeżeli tylko @Ra wcieliłby w życie drugi Replacableskin to było by to proste...
Aktualnie obsługiwane są 4 (słownie: cztery) replacableskin. Jednak ktoś musi opracować sposób przekazywania nazw dodatkowych trzech tekstur. Jak zrobię po swojemu, to znowu nikt nie będzie tego używał, jak to się dzieje z wieloma moimi usprawnieniami. Postanowiłem robić tylko to, o co ktoś mnie konkretnie nagabuje, ma przygotowane materiały i jest gotów do testowania. Dla idei nie będę nic robił.

Wracając do tablic kierunkowych, można je zrobić na wiele sposobów.
1. Jako replacableskin, co wymaga raczej generowania tych tekstur, gdyż inaczej musiałoby być ich mnóstwo i z koniecznością powtórzenia dla każdego taboru oddzielnie. Od biedy można by je umieścić w textures, ale to nie rozwiązuje dopasowania dla danego typu pojazdu.
2. Jako wieszak w modelu. Format E3D pozwala tworzyć różne dodatkowe typy submodeli, między innymi submodel pozwalający wstawić submodel z innego pliku. Oprócz powyższego, problem jest również w określeniu nazw tych dodatkowych submodeli.
3. Jako obiekty animowane, z których jeden będzie obrócony wierzchem do przodu (jak w pragotronach). Tu też kwestia tworzenia tekstur, ale również sterowania animacjami w pojazdach (na razie jedynie drzwi i pantografy w ten sposób działają).
4. Jako generator tekstu, który będzie składał podany tekst z obiektów (prostokątów) będących literami. Nawet zacząłem jakiś wątek na ten temat, ale ogólnie nie jest to łatwe do zrobienia, jeśli ma działać zarówno na Display List jak i VBO.
5. Pewnie jeszcze by się coś znalazło...

Do rozwiązania jest też kwestia powiązania kierunku z rozkładem dla pociągu. Nie mówię już o tym, że obecnie żadna opublikowana sceneria nie jest przystosowana do jazd zgodnych z rozkładem. Możliwości jest mnóstwo. Jak dostanę konkretną i spójną propozycję zrobienia czegoś, to zrobię, albo wskażę konkretne powody, przez które dany sposób nie może być zrealizowany. Rozważaniami "fajnie by było, gdyby ktoś zrobił..." nie mam zamiaru się zajmować. Konkretne propozycje = konkretne efekty.