- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Na warsztacie => Wątek zaczęty przez: matek123 w 09 Lipca 2011, 22:15:29

Tytuł: Bh w w barwach Warmińsko-mazurskiego
Wiadomość wysłana przez: matek123 w 09 Lipca 2011, 22:15:29
Witam. Zabrałem się za tą teksturę tak na poważnie. Załączam dwa screeny przedstawiające owy wagon.  Czekam na opinię: czy mam brać się za teksturowanie dachu, czy dać sobie spokój?
Tytuł: Odp: Bh w w barwach Warmińsko-mazurskiego
Wiadomość wysłana przez: 333Wojtas333 w 09 Lipca 2011, 22:42:27
Uważam, że tył wagonu jest do poprawy, drzwi tak samo. Kolorystycznie nie pasują do reszty. A masz zdjęcia podglądowe tego wagonu?
Tytuł: Odp: Bh w w barwach Warmińsko-mazurskiego
Wiadomość wysłana przez: matek123 w 09 Lipca 2011, 22:58:29
Mam, było w paczce ze zdjęciami. Kolory postaram się dopasować.
Tytuł: Odp: Bh w w barwach Warmińsko-mazurskiego
Wiadomość wysłana przez: Cesky Kretek w 09 Lipca 2011, 23:01:42
Daj to zdjęcie z którego robiłeś teksturę, będzie łatwiej wychwycić błędy.
P.S.: Wydaje mi się, że zdjęcie z którego robiłeś teksturę, było robione pod ukosem [perspektywa].

Błędy do poprawienia masz zaznaczone w załączniku - poza nimi także tył wagonu do poprawy.
 
Tytuł: Odp: Bh w w barwach Warmińsko-mazurskiego
Wiadomość wysłana przez: adsim w 10 Lipca 2011, 00:00:28
Witam, dość słabo to wygląda: zakłamane kolory i spore odblaski (zdjęcia prawdopodobnie robione w słoneczny dzień). Poza tym mapowanie dachu może uniemożliwić prawidłowe jego oteksturowanie.
Tytuł: Odp: Bh w w barwach Warmińsko-mazurskiego
Wiadomość wysłana przez: matek123 w 10 Lipca 2011, 06:56:44
Witam. Teksturę robiłem z paczki zdjęć http://eu07.pl/userfiles/9340/foto-bonanza_warminsko-mazurskie_pr.zip autorstwa @wojtekilawa. Ukosy starałem się usunąć narzędziem perspektywy.
Tytuł: Odp: Bh w w barwach Warmińsko-mazurskiego
Wiadomość wysłana przez: szogun w 10 Lipca 2011, 13:44:54
Te zdjęcia nie nadają się dla początkującego.
Tytuł: Odp: Bh w w barwach Warmińsko-mazurskiego
Wiadomość wysłana przez: wojtekilawa w 10 Lipca 2011, 19:44:00
Myślę, że powinieneś na chwilę sobie odpuścić, a ja postaram się znów "dorwać" ten wagon - jak wcześniej obiecywałem.
Tytuł: Odp: Bh w w barwach Warmińsko-mazurskiego
Wiadomość wysłana przez: matek123 w 11 Lipca 2011, 17:23:56
Witam. Czy ta paczka zdjęć EN57 SKM W-wa http://eu07.pl/userfiles/8463/foto-EN57-1318-zdjecia_na_teksture.rar nadaje się na tekstury dla początkującego?
Tytuł: Odp: Bh w w barwach Warmińsko-mazurskiego
Wiadomość wysłana przez: MaciejM w 11 Lipca 2011, 17:33:33
Zapewne tak, bo tekstura już została zrobiona. Poza tym próbować można zawsze. :) Nie powinno Ci to sprawiać większych trudności.
Tytuł: Odp: Bh w w barwach Warmińsko-mazurskiego
Wiadomość wysłana przez: szogun w 11 Lipca 2011, 18:02:28
Nie warto dublować pracy.

Proponuję któreś z tych zdjęć:
http://eu07.pl/userfiles/8463/foto-tex_ep07-198_pkpic.rar (http://eu07.pl/userfiles/8463/foto-tex_ep07-198_pkpic.rar);
http://eu07.pl/userfiles/9629/foto-SU45-213.7z (http://eu07.pl/userfiles/9629/foto-SU45-213.7z) (co prawda czoło nie jest zbyt świetne, ale boki ok);
http://eu07.pl/userfiles/8463/priv-TEKSTURY_EU07_421_Maciej_Praga.rar (http://eu07.pl/userfiles/8463/priv-TEKSTURY_EU07_421_Maciej_Praga.rar);
http://eu07.pl/userfiles/9340/foto-ep09_027.zip (http://eu07.pl/userfiles/9340/foto-ep09_027.zip);
http://eu07.pl/userfiles/8463/foto-en57_1136_skm_trojmiasto.rar (http://eu07.pl/userfiles/8463/foto-en57_1136_skm_trojmiasto.rar).
Tytuł: Odp: Bh w w barwach Warmińsko-mazurskiego
Wiadomość wysłana przez: youBy w 11 Lipca 2011, 18:08:02
Nie warto dublować pracy.
Jeśli ktoś uczy się robić tekstury, to może brać się za rzeczy już zrobione, aby mieć jakiś poziom odniesienia. Nie oszukujmy się, wprawę nabiera się powoli. Jeśli początkujący zrobi jakąś teksturę z nowego materiału, to bardzo możliwe, że i tak będzie ją trzeba kiedyś poprawić. Również testujący będą mieli ułatwione zadanie i nie trzeba będzie po raz kolejny przechodzić przez pewne rzekome błędy, które błędami nie są, bo tak jest :)
Tytuł: Odp: Bh w w barwach Warmińsko-mazurskiego
Wiadomość wysłana przez: matek123 w 11 Lipca 2011, 18:54:40
Wziąłem się za robienie tekstury EP07-198.  Czy elementy takie jak reflektory dolne i gniazda sterowania wielokrotnego trzeba zamalować?
Tytuł: Odp: Bh w w barwach Warmińsko-mazurskiego
Wiadomość wysłana przez: szogun w 11 Lipca 2011, 20:19:56
Elementy które są wymodelowane, obowiązkowo trzeba wyretuszować z pudła lokomotywy. Są na nie osobne miejsca na mapowaniu.
Tytuł: Odp: Bh w w barwach Warmińsko-mazurskiego
Wiadomość wysłana przez: matek123 w 11 Lipca 2011, 20:28:05
Dobrze rozumiem, że w gimpie najpierw kliknąć na pobieranie koloru, potem zaznaczyć próbkowanie średniej koloru, pobrać go i po prostu pędzlem zamalować?
Tytuł: Odp: Bh w w barwach Warmińsko-mazurskiego
Wiadomość wysłana przez: szogun w 11 Lipca 2011, 20:30:10
Lepiej zastosować pędzelek i plasterek. Jak używać tych narzędzi masz pokazane tutaj, http://tutoriale.com.pl/tutoriale/59/usuwanie-zmarszczek (http://tutoriale.com.pl/tutoriale/59/usuwanie-zmarszczek), ale w przypadku retuszowania czegoś z pudła lepiej najpierw zamalować to stempelkiem i usunąć ślady po retuszu plasterkiem.
Tytuł: Odp: Bh w w barwach Warmińsko-mazurskiego
Wiadomość wysłana przez: skbart w 11 Lipca 2011, 20:30:29
Zapewne tak, bo tekstura już została zrobiona. Poza tym próbować można zawsze. :) Nie powinno Ci to sprawiać większych trudności.

A jest gdzieś do pobrania? Bo w paczce całościowej moim zdaniem nie ma.
Tytuł: Odp: Bh w w barwach Warmińsko-mazurskiego
Wiadomość wysłana przez: szogun w 11 Lipca 2011, 20:33:40
http://eu07.pl/forum/index.php/topic,19053.msg218460.html#msg218460 (http://eu07.pl/forum/index.php/topic,19053.msg218460.html#msg218460)