- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc w tworzeniu => Wątek zaczęty przez: Tyrystor w 05 Lipca 2011, 08:45:03
-
Chciałem zrobić podświetlenie przyrządów do SM41, ale to jest bardziej skomplikowane niż myślałem. Wziąłem zwykłą latarkę i poświeciłem na białą ścianę, zrobiłem zdjęcie i je "przerobiłem" i tu mam problem. Jak zrobić aby tło podświetlenia było pół przezroczyste Tak jak w przypadku cieni pojazdów, szyb. Pracuję w GIMP-ie 2.0.
-
Musisz utworzyć kanał alpha dla danej tekstury. Z tego co pamiętam nie kolorujesz danego fragmentu na czarno, tylko w odcieniu szarości - w zależności od 'mocy' przezroczystości.
-
A można by prosić o "pokierowanie" mnie po opcjach? Bo tak bo zbytnio nie kumam. :-)
-
W GIMPie nie wiem jakich narzędzi użyć - ja pracuję na Photoshopie. Zasada jest podobna - przy zakładce z warstwami, poszukaj opcji - KANAŁY (będziesz mógł wybierać je jak warstwy), następnie tworzysz nowy kanał - Alfa 1. Używasz odcieni szarości w miejscu gdzie chcesz zrobić przeźroczystość. Całość zapisujesz jako TGA 32 bitowe [+ kompresja RLE]. Osobiście nie lubię zabawy z kanałem alpha - przy tworzeniu tekstury EN57 miałem z tym trochę problemów, ale to co napisałem powinno Ci raczej pomóc.
-
W GIMPie wystarczy zrobić prawoklik na teksturze, przejść do zakładki Przezroczystość i kliknąć Dodaj kanał alfa. Wtedy można chociażby zwiększyć przezroczystość gumką ze zmniejszonym kryciem.
-
Bry,
odgrzeję trochę kotleta, bo napotkałem na podobny problem.
Otóż, mam kilka tekstur którym trzeba dodać kanał alfa, ale z pliku. Mam dwa pliki, jeden tga, drugi bmp.
Czy w Gimpe jest funkcja dodaj kanał alfa z pliku jak to było w programie TGAtool?
Używałem wcześniej TGATool ale coś mi się posypało i wyskakuje błąd:
Error starting module 'Win32DPNetGame' - nie wiem o co chodzi... reinstalacja nic nie pomogła.
-
Robisz tak: wczytujesz plik tga, dodajesz maskę do warstwy (jedynej), wybierasz opcję z pobraniem wartości z kanału alpha, wklejasz zawartość pliku bmp na warstwę (nie na maskę) i gotowe.
-
Odkopuje. Nie mogę ustawić półprzezroczystości. Dla gumki < 50% nakłada pełną teksturę, dla więcej niż 50% robi pełną przezroczystość.
Mam 3 warstwy (niezmieniona tex, tex bez okien i okna). Obojętnie czy kanałami, gumką czy przezroczystością warstwy nie mogę osiągnąć półprzezroczystości. Eksportuje do .tga z RLE. GIMP 2.8.14. EXE z 15.02 i 5.04.
http://eu07.pl/userfiles/14758/priv-303e-310_1.7z
-
Domyslam sie, ze nie mozesz uzyskac polprzezroczystosci w Maszynie na modelu 303e, a nie w Gimpie przy eksporcie do TGA, bo to mi sie udalo. Parametr opacity submodelu w modelu t3d musi byc ustawiony na 0, zeby po konwersji do e3d wyswietlaly sie polprzezroczystosci, sam sie na to swego czasu "nadzialem". Po wczytaniu modelu bezposrednio z t3d, z wylaczona opcja convertmodels w eu07.ini polprzezroczystosc dziala, lecz model tekstowy wczytuje sie dlugo.
-
Tak, chodzi mi o to ze w Maszynie nie widać półprzezroczystości (tj. widać aż za bardzo/wcale tą przezroczystość :))
Czyli dla każdego modelu, trzeba by wycinać okna do osobnego submodelu..? Ogólnie to chcę pomóc w robieniu kabin lowpoly z zewnątrz, ale tego nie ogarniam.
-
Jak pisałem już na pw, tak okna muszą być osobnym submodelem renderowanym w innej fazie. Dla uniknięcia edycji modeli zewnętrznych wstawiam je do modelu wnętrza. Całemu pudłu nie można dać opacity 0 bo modele półprzezroczyste nie sortują się poprawnie i taki pojazd przykładowo znikałby za płotem z siatki. W obrębie jednego t3d można to posortować ręcznie gdy struktura nie jest wymuszona animacjami, ale tu niespecjalnie.