- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Tabor kolejowy => Wątek zaczęty przez: Patrykos w 24 Czerwca 2011, 19:26:04
-
Witam!
Od pewnego czasu zastanawia mnie pewna rzecz związana z SN61, mianowicie jak tam jest rozwiązane sterowanie wielokrotne?
Ok, odpowiedź znalazłem w tym tekście:
Spalinowe wagony silnikowe typu SN61 w latach 60., 70. i 80. byly przeznaczone do obslugi pociagów podmiejskich i szybkich ekspresów. Zastosowano w nich elektropneumatyczne, zdalne (potrójne) urzadzenie sterownicze, umozliwiajace sterowanie z jednego stanowiska dwoma lub trzema pracujacymi wagonami silnikowymi.
-
Cytat z książki "Wagony spalinowe serii SN61":
"Sprzęg sterowania składa się z dwóch gniazd wielobiegunowych. Gniazda i wtyki mają obudowy wykonane z odlewu aluminiowego. Wewnątrz każdego wtyku znajduje się na płytce izolacyjnej odpowiednia liczba gniazdek biegunowych (...)"
Wagon jest wyposażony w sprzęg 30 biegunowy, gniazda sprzęgu są mocowane na czołownicach wagonu.
-
Dzięki @Szopa, tyle wystarczy dla zaspokojenia mojej wiedzy ;-)