- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Poszukuję, chcę zrobić => Wątek zaczęty przez: mmaciek3905 w 24 Maja 2011, 01:17:46

Tytuł: Projekt SKM Trójmiasto - sceneria do symulatora
Wiadomość wysłana przez: mmaciek3905 w 24 Maja 2011, 01:17:46
Witam
Chciałbym przedstawić mały zarys prac, które trzeba wykonać aby powstała sceneria.
Całkowita długość linii to 160km, jednak skupie się na Trójmieście I i Trójmieście II czyli dokładnie: 43,995 km. Na trasie planowane jest wybudowanie wszystkich 28 stacji, oraz elektrowozowni w Gdyni Cisowej, szop w Wejherowie.
W związku z tym potrzebuje wszelkich możliwych materiałów:
- zdjęcia i materiały wideo, które pozwolą na stworzenie torowiska,
- mapy torowiska,
- zdjęcia obiektów na trasie,
- zdjęcia stacji oraz tablic z nazwami stacji,
- zdjęcia najważniejszych budynków znajdujących się na trasie przejazdu,
- zdjęcia do stworzenia tekstur dla pociągów EN57 SKM Trójmiasto,
- nagrania zapowiedzi z peronów, rozmowy przez radio.
Podjęte przeze mnie kroki to prośba o wykonanie materiału video z przejazdów Gdańsk Główny-Wejherowo-Gdańsk Główny. Wysłana została również prośba o udostępnienie map torowiska z pełnymi oznaczeniami; (linia 202 Gdańsk-Stargard Szczeciński PKP PLK), (linia 250 Gdańsk – Rumia SKM).
W związku z tym zwracam się z uprzejmą prośbą do osób, które czytają to ogłosznie. Jeżeli masz jakiekolwiek pojęcie o tworzeniu lub edytowaniu scenerii, pisaniu scenariuszy, modelowaniu. Jesteś z Trójmiasta lub okolic i możesz obfotografować najważniejsze obiekty na trasie SKM, skontaktuj się ze mną.
Strona internetowa projektu: Sceneria SKM Trójmiasto. (http://www.skmtrojmiasto.yoyo.pl/) – strona będzie aktualizowana w miare postępów prac.
Pozdrawiam

//Do administracji i moderatorów: Kilka osób jest na poważnie zainteresowanych stworzeniem scenerii. Posiadam również część materiałów, które mogą pomóc w wykonaniu tego projektu. Nie jest to słomiany zapał, który zgaśnie po chwili.
Odwołując się jeszcze do tematu: http://eu07.pl/forum/index.php/topic,15053.0.html . Informuję, że nie powołuje się na symulator. Nie ma żadnego powiązywania prac z oficjalnym projektem symulatora. Wszystko jest załatwiane ze stopy prywatnej.
Tytuł: Odp: Projekt SKM Trójmiasto - sceneria do symulatora
Wiadomość wysłana przez: Tyrystor w 24 Maja 2011, 07:33:58
Choć nie mieszkam w Trójmieście, ale wiem jak Ci pomóc. Jeżeli potrzebujesz zdjęcia dworców, peronów itp. możesz skontaktować się z kilkoma osobami na YouTube, którzy z radością zechcą Tobie pomóc. Wystarczy że masz konto na YT, piszesz do nich PW z prośbą o zdjęcia, filmy, dźwięki itp. i możesz czekać na odpowiedź.
Kanały tych użytkowników:
www.youtube.com/user/ronnifcb (http://www.youtube.com/user/ronnifcb)
www.youtube.com/user/kzik1 (http://www.youtube.com/user/kzik1)
www.youtube.com/user/sapercisowa (http://www.youtube.com/user/sapercisowa)
www.youtube.com/user/konkretniak91 (http://www.youtube.com/user/konkretniak91)
Jeszcze poszperam po serwisie może mi się przypomni kto mieszka w tych rejonach i dopiszę do nich link.
Tytuł: Odp: Projekt SKM Trójmiasto - sceneria do symulatora
Wiadomość wysłana przez: JONIN_EZT w 24 Maja 2011, 14:07:55
W moim podpisie znajdziesz większość rysunków wykonawczych do budowy. Fragmentów może nie być, bo to dla części dalekobieżnej jest.
Spis wszystkich łuków z parametrami, odległości między torami, profile podłużne i poprzeczne, odwodnienia, perony, wiaty itd.
Dlatego, że aktualnie rozpoczęła się modernizacja, większość danych jeszcze nie jest aktualnych.

Szczerze też się zastanawiałem nad tą linią, bo to właściwie moje tereny, gdzie się codziennie poruszam. Także możesz liczyć na pomoc.

[EDIT]
Gdzieś miałem jeszcze rysunki wykonawcze do stacji Gdańsk Śródmieście, które niebawem zacznie być budowane. Jak znajdę to podeślę.

Jeszcze zanim, zaczniemy kompletować materiały. Stacje Wzgórze Św Maksymiliana jest aktualnie w przebudowie, Gdańsk Żabianka zaraz po Wzgórzu zacznie też być remontowana, a w ostatniej fazie Gdańsk Wrzeszcz i Chylonia połączona z modernizacją E65. Pytanie na ile realny wygląd będzie Ciebie interesować?
Tytuł: Odp: Projekt SKM Trójmiasto - sceneria do symulatora
Wiadomość wysłana przez: mmaciek3905 w 24 Maja 2011, 14:15:01
@ Tyrystor, wysłałem PW do jeszcze kilku innych osób.
Linia 202 od Rumi do Gdańska Głównego zejdzie na boczny tor trochę. Z początku najelpiej będzie dokładnie wykonać 250 z Rumii do Gdańska. 202 będzie szczegółowo prowadzona do Wejherowa. Materiały i tak się przydadzą, dzięki :)
/ Nie usuniesz ich przez kolejnych kilka dni? Na początku czerwca dojdzie do mnie dysk zewnętrzny i wtedy będę mógł je sobie pobrać.
Cytuj
Szczerze też się zastanawiałem nad tą linią, bo to właściwie moje tereny, gdzie się codziennie poruszam. Także możesz liczyć na pomoc.
To świetnie, każda dodatkowa ręka się przyda :)
Cytuj
Jeszcze zanim, zaczniemy kompletować materiały. Stacje Wzgórze Św Maksymiliana jest aktualnie w przebudowie, Gdańsk Żabianka zaraz po Wzgórzu zacznie też być remontowana, a w ostatniej fazie Gdańsk Wrzeszcz i Chylonia połączona z modernizacją E65. Pytanie na ile realny wygląd będzie Ciebie interesować?
Nie ma szansy na idealne stworzenie w pełni realnej scenerii tego typu, szczególnie na tej trasy. Możemy przyjać stan torowiska na dzień wykonania przeze mnie materiału wideo z przejazdu. Z remontami stacji sobie jakoś poradzimy. Czas wykonania całej scenerii będzie dosyć długi, więc można część zmian wprowadzać na bieżąco.
Tytuł: Odp: Projekt SKM Trójmiasto - sceneria do symulatora
Wiadomość wysłana przez: JONIN_EZT w 24 Maja 2011, 14:23:58
@ Tyrystor, wysłałem PW do jeszcze kilku innych osób.
Linia 202 od Rumi do Gdańska Głównego zejdzie na boczny tor trochę. Z początku najelpiej będzie dokładnie wykonać 250 z Rumii do Gdańska. 202 będzie szczegółowo prowadzona do Wejherowa. Materiały i tak się przydadzą, dzięki :)
/ Nie usuniesz ich przez kolejnych kilka dni? Na początku czerwca dojdzie do mnie dysk zewnętrzny i wtedy będę mógł je sobie pobrać.
Cytuj
Szczerze też się zastanawiałem nad tą linią, bo to właściwie moje tereny, gdzie się codziennie poruszam. Także możesz liczyć na pomoc.
To świetnie, każda dodatkowa ręka się przyda :)

Z częścią poza Chylonią i dalej będzie już problem, bo więcej materiałów nie mam. Spróbuje popytać znajomych czy jakichś znajomości w SKMce nie mają, żeby dokumentacje podesłać.
Podpis nie zniknie, w razie czego mam jeszcze powypalane te pliki na DVD.
Tytuł: Odp: Projekt SKM Trójmiasto - sceneria do symulatora
Wiadomość wysłana przez: mmaciek3905 w 24 Maja 2011, 14:27:20
Z częścią poza Chylonią i dalej będzie już problem, bo więcej materiałów nie mam. Spróbuje popytać znajomych czy jakichś znajomości w SKMce nie mają, żeby dokumentacje podesłać.
Podpis nie zniknie, w razie czego mam jeszcze powypalane te pliki na DVD.
Jak pisałem, staram sie wyciągnąć od SKM i PLK pełne plany od Gdańska Głównego do Wejherowa. Mam nadzieję, że się uda. Jak nie to materiały wideo i to co w chwili obecnej mamy będzie musiało wystarczyć.
Tytuł: Odp: Projekt SKM Trójmiasto - sceneria do symulatora
Wiadomość wysłana przez: Krzystek60 w 24 Maja 2011, 15:23:15
Polecam filmiki na YT Sz. P. sapercisowa a większość tytułów to "okiem maszynisty" np. okiem maszynisty 54
Tytuł: Odp: Projekt SKM Trójmiasto - sceneria do symulatora
Wiadomość wysłana przez: TheArejon w 24 Maja 2011, 16:06:10
Link do mojego nagrania
, odcinek Gdynia Cisowa-Gdynia Chylonia-Gdynia Leszczynki-Gdynia Grabówek i Gdańsk Stocznia-Gdańsk Główny,nagrane z torowiska SKM. Mam nadzieję, że się przyda. Na moją pomoc też możesz liczyć, wszystko da się zrobić.
Tytuł: Odp: Projekt SKM Trójmiasto - sceneria do symulatora
Wiadomość wysłana przez: adzik w 25 Maja 2011, 22:36:33
Choć w tej chwili nie mogę zaproponować nic poza zdjęciami poglądowymi, jednak jeżeli ktoś jest chętny to możemy wspólnie wyskoczyć na jakiś "obchód" i porobić zdjęcia na tekstury. Mieszkam przy Cisowej SKM.
Tytuł: Odp: Projekt SKM Trójmiasto - sceneria do symulatora
Wiadomość wysłana przez: MaciejM w 25 Maja 2011, 22:41:33
Będę jechał 1. czerwca z Warszawy do Gdyni. Jeżeli będzie taka możliwość, to czy nagrać widok z tyłu składu? Nada się?
Tytuł: Odp: Projekt SKM Trójmiasto - sceneria do symulatora
Wiadomość wysłana przez: Ra w 25 Maja 2011, 22:44:32
Tak, tylko umyj szybę i nie przepal nieba.
Tytuł: Odp: Projekt SKM Trójmiasto - sceneria do symulatora
Wiadomość wysłana przez: mmaciek3905 w 25 Maja 2011, 23:18:02
Tak, tylko umyj szybę i nie przepal nieba.
:D
Choć w tej chwili nie mogę zaproponować nic poza zdjęciami poglądowymi, jednak jeżeli ktoś jest chętny to możemy wspólnie wyskoczyć na jakiś "obchód" i porobić zdjęcia na tekstury. Mieszkam przy Cisowej SKM.
Od połowy czerwca będziemy zbierać materiały pełną parą. W chwili obecnej umawiam się na przejazd w obie strony z rzecznikiem prasowym SKM. Przydzadzą się z pewnością materiały z elektrowozowni SKM – postaram się również zagadać z rzecznikiem aby mnie tam wpuścił. Myślę, że to jest możliwe, tymbardziej że biorę ten projekt pod swoją redakcje.
Jeżeli chodzi o wszystkie materiały od osób z trójmiasta to chcę się z każdym umówić gdzieś na szlaku i odebrać te materiały na płytce. Potem zostaną skopiowane i wysłane do innych osób, które będą trasę tworzyć.
Tytuł: Odp: Projekt SKM Trójmiasto - sceneria do symulatora
Wiadomość wysłana przez: surgeon w 26 Maja 2011, 10:13:48
Nie ma sensu wyważać otwartych drzwi. Nagranie szlaku w trójmieście (do Gdyni) już gotowe.
Tytuł: Odp: Projekt SKM Trójmiasto - sceneria do symulatora
Wiadomość wysłana przez: JONIN_EZT w 26 Maja 2011, 12:02:06
Jutro zaczynam zbierać zdjęcia. Jeżeli mi pogoda dopisze to EW58 będzie też sfotografowany (póki na modernizację nie pojechał), stoi od około 9 do 12 na bocznicy SKM w Gdyni Głównej. Jeżeli są jacyś chętni w godzinach porannych (do czego? – przyp. Quark-t) to zapraszam na PW.

Quark-t
Tytuł: Odp: Projekt SKM Trójmiasto - sceneria do symulatora
Wiadomość wysłana przez: Patrykos w 26 Maja 2011, 12:06:55
Jeżeli mi pogoda dopisze to EW58 będzie też sfocony
Pisałem o tym już w styczniu.
Tytuł: Odp: Projekt SKM Trójmiasto - sceneria do symulatora
Wiadomość wysłana przez: mmaciek3905 w 26 Maja 2011, 12:47:14
Nie ma sensu wyważać otwartych drzwi. Nagranie szlaku w trójmieście (do Gdyni) już gotowe.

Materiał się bardzo przyda w przypadku tworzenia torów dalekobieżnych, na SKM chcemy mieć bardzo dokłady materiał. Tak czy siak, pismo do SKM już wysłane.
Tytuł: Odp: Projekt SKM Trójmiasto - sceneria do symulatora
Wiadomość wysłana przez: Benek w 26 Maja 2011, 15:14:39
Tak czy siak, pismo do SKM już wysłane.
A jak uargumentowałeś?
Tytuł: Odp: Projekt SKM Trójmiasto - sceneria do symulatora
Wiadomość wysłana przez: mmaciek3905 w 26 Maja 2011, 17:07:56
A jak uargumentowałeś?
Stworzenie scenerii do symulatora, oczywiście informując, że nie jest to ofcijalny projekt twórców symulatora, jest on robiony z prywatnej stopy. W zamian za to ich logotyp i adres strony gdzieś na bilbordach przy trasie, peronach.
Tytuł: Odp: Projekt SKM Trójmiasto - sceneria do symulatora
Wiadomość wysłana przez: adzik w 30 Maja 2011, 11:02:48
Dobra, idąc z moją malutką córeczką na spacer, wziąłem aparat i porobiłem troszkę fotek – mam nadzieję że na tekstury – Cisowej SKM i jednej ze stron elektrowozowni z punktu obserwatora zewnętrznego. Później myślę o przejściu drugą stroną elektrowozowni i popstrykania fotek.

Zawarłem w paczce zdjęcia peronu SKM Cisowa (choć myślę, że tabliczkę to podejdę z b. bliska sfotografuję by była dobra jakość) ujęcie peronu, budynku przy peronie, garaże przydziałkowe, naczepę TIR'a, wieżyczkę kontrolną elektrowozowni, skrzynie transformatorowe, zabudowania elektrowozowni (część), peron służbowy. Gdyby któreś miejsce wydawałoby się niejasne czy wątpliwa jakość zdjęcia nie pozwalałaby go wykorzystać – mogę postarać się poprawić jakość – tylko zaznaczam, jest to pierwsza moja próba robienia zdjęć pod tekstury i pomimo czytania odpowiednich wątków na forum mogłem coś źle robić w praktyce.

Linki do zdjęć:
http://eu07.pl/userfiles/10620/foto-Robocze_SKM.part1.rar
http://eu07.pl/userfiles/10620/foto-Robocze_SKM.part2.rar
http://eu07.pl/userfiles/10620/foto-Robocze_SKM.part3.rar
--
Pozdrawiam!


   « Dodano: 30 Maja 2011, 13:12:37 »
Cytuj
Przydzadzą się z pewnością materiały z elektrowozowni SKM – postaram się również zagadać z rzecznikiem aby mnie tam wpuścił. Myślę, że to jest możliwe, tymbardziej że biorę ten projekt pod swoją redakcje.

Dopiero teraz zauważyłem te zdanie. Czy idziesz sam, czy jako delegacja projektu? Gdyby była potrzebna ekipa do fotografowania, to jedynie kwestia podpasowania terminu – byłbym chętny.
Tytuł: Odp: Projekt SKM Trójmiasto - sceneria do symulatora
Wiadomość wysłana przez: JONIN_EZT w 31 Maja 2011, 17:35:47
Materiały do EW58 w tym wątku. Jeszcze zostało do zrobienia czoło z 2 stron całego składu.
http://eu07.pl/forum/index.php/topic,17450.new.html#new
Pozdrawiam
Tytuł: Odp: Projekt SKM Trójmiasto - sceneria do symulatora
Wiadomość wysłana przez: MaciejM w 09 Czerwca 2011, 19:33:07
http://eu07.pl/forum/index.php/topic,17369.msg214232.html#msg214232 – takie "duperele" drobiazgi z Gdańska Głównego. :)

Krzysiek626
Tytuł: Odp: Projekt SKM Trójmiasto - sceneria do symulatora
Wiadomość wysłana przez: jageer w 11 Czerwca 2011, 19:20:23
Jeżeli chodzi o typ nastawni bocianie gniazdo,  znajdujące się na jednym ze zdjęć (SDC16221) mogę pomóc w zrobieniu modelu (mam wymiary w książce) bo widzę, że typowy budynek prefabrykowany. Problemem jest słaba znajomość bajerzenia w 3ds no i tekstury...
Tytuł: Odp: Projekt SKM Trójmiasto - sceneria do symulatora
Wiadomość wysłana przez: mmaciek3905 w 11 Czerwca 2011, 23:29:52
Dziękuje wszystkim za nadesłane materiały. Mam nadzieję, że więcej się pojawi. :) Nadal czekam na odpowiedź z SKM. Poczekam jeszcze parę dni i zadzwonie do nich w celui uzyskania jakiejkolwiek informacji.
Jeżeli chodzi o typ nastawni bocianie gniazdo,  znajdujące się na jednym ze zdjęć (SDC16221) mogę pomóc w zrobieniu modelu (mam wymiary w książce) bo widzę, że typowy budynek prefabrykowany. Problemem jest słaba znajomość bajerzenia w 3ds no i tekstury...
Obawiałem się problemów z tym budnkiem. Widzę, że niepotrzebnie :)
Tytuł: Odp: Projekt SKM Trójmiasto - sceneria do symulatora
Wiadomość wysłana przez: jageer w 27 Czerwca 2011, 13:58:13
Podsyłam linki do typowej nastawni przekaźnikowej. Jak można się domyślić, każda jedna "płyta z oknem" ma szerokość 120 cm.

EDIT: Wg zaleceń Rewizora uploaduje na "nasz" serwer.
Tytuł: Odp: Projekt SKM Trójmiasto - sceneria do symulatora
Wiadomość wysłana przez: Zenio w 27 Czerwca 2011, 14:31:19
O ja własnym oczom nie wierzę :D Projekt, o którym rozmyślałem przez parę ładnych lat w końcu doczekał się przyłożenia porządnych rączek :) Jestem z Rumi, moja mama to starszy dyżurny ruchu w Wejherowie na nast. dysponującej, postaram się pofocić trochę w Rumi i Weju (szopy i dalej tereny SKM) i mam nadzieję zebrać dobre nagrania głosowe :) (oczywiście z głosem mojej rodzicielki :> )
Tytuł: Odp: Projekt SKM Trójmiasto - sceneria do symulatora
Wiadomość wysłana przez: mmaciek3905 w 04 Sierpnia 2011, 11:31:16
Odkopując temat informuję, że nadal próbuję się ugadać z SKM w wiadomej sprawie :) Projekt nigdzie nie zniknął :)
Tytuł: Odp: Projekt SKM Trójmiasto - sceneria do symulatora
Wiadomość wysłana przez: szogun w 04 Sierpnia 2011, 11:59:39
Chodzi o plany torów? Jak tak to można je ułożyć za pomocą Rainsteda ze zdjęć satelitarnych...
Tytuł: Odp: Projekt SKM Trójmiasto - sceneria do symulatora
Wiadomość wysłana przez: mmaciek3905 w 04 Sierpnia 2011, 12:08:46
Chodzi o plany torów? Jak tak to można je ułożyć za pomocą Rainsteda ze zdjęć satelitarnych...
Dokładne plany torów z wymiarami, zaznaczonymi oznaczeniami, semaforami itd.
Tytuł: Odp: Projekt SKM Trójmiasto - sceneria do symulatora
Wiadomość wysłana przez: Krzystek60 w 04 Sierpnia 2011, 12:23:58
A układ torowy będzie nowy czy stary?
Tytuł: Odp: Projekt SKM Trójmiasto - sceneria do symulatora
Wiadomość wysłana przez: mmaciek3905 w 04 Sierpnia 2011, 22:14:32
A układ torowy będzie nowy czy stary?
Będziemy się właśnie starać zrobić nowy układ, z większością nowych peronów.
Tytuł: Odp: Projekt SKM Trójmiasto - sceneria do symulatora
Wiadomość wysłana przez: Niebugoclaw w 05 Sierpnia 2011, 17:21:02
Ja bym się z PLK-ą próbował dogadać w tej sprawie, w końcu to oni dysponują schematami. Nie widzę sensu dlaczego przewoźnik miałby posiadać dokładną dokumentację techniczną linii należącej do PLK. Nie mniej jednak nie za bardzo orientuję się jak to jest rozwiązane w Trójmieście więc nie będę bełtał.
Tytuł: Odp: Projekt SKM Trójmiasto - sceneria do symulatora
Wiadomość wysłana przez: AtapiCl w 05 Sierpnia 2011, 18:19:18
SKM w Trójmieście jest też zarządcą infrastruktury, a nie tylko przewoźnikiem. I to do SKM omawiana linia należy, a nie do PLK.
Tytuł: Odp: Projekt SKM Trójmiasto - sceneria do symulatora
Wiadomość wysłana przez: Niebugoclaw w 05 Sierpnia 2011, 20:51:50
Hmm, to czyli w samym Trójmieście tory dalekobieżne należą do PLK a podmiejskie do SKM. Ciekawe jak się z PLK-ą rozliczają :)
Tytuł: Odp: Projekt SKM Trójmiasto - sceneria do symulatora
Wiadomość wysłana przez: JONIN_EZT w 05 Sierpnia 2011, 21:12:55
Normalnie jak każdy przewoźnik według taryfy PLKi. Co do torów dalekobieżnych to wszystko jest w moim podpisie (z przetargów na modernizację 202 i 009 w tych rejonach). Aktualnie jestem na początku budowy torów według profilów z tamtych materiałów. Puki co nie mam za dużo czasu, więc to będzie mozolnie do przodu iść.
Tytuł: Odp: Projekt SKM Trójmiasto - sceneria do symulatora
Wiadomość wysłana przez: matek123 w 05 Sierpnia 2011, 22:00:59
Według mapy railmap cała linia 250, czyli od Gdańska Głównego do Rumi jest pod zarządem PKP Szybka Kolej Miejska sp. z.o.o. Prędkość szlakowa wynosi na tym odcinku 70 Km/h w obu kierunkach.
Tytuł: Odp: Projekt SKM Trójmiasto - sceneria do symulatora
Wiadomość wysłana przez: mmaciek3905 w 06 Sierpnia 2011, 21:38:40
Według mapy railmap cała linia 250, czyli od Gdańska Głównego do Rumi jest pod zarządem PKP Szybka Kolej Miejska sp. z.o.o. Prędkość szlakowa wynosi na tym odcinku 70 Km/h w obu kierunkach.
Od Gdańska Głównego do stacji Rumia idzie 250, która należy do SKM. Od Gdańska Głównego do Wejherowa idzie 202 - PLK (dalekobieżne). Pisało o tym w poprzednich wiadomościach. Chyba nawet 2 razy. Dziękuję, dobranoc.
Tytuł: Odp: Projekt SKM Trójmiasto - sceneria do symulatora
Wiadomość wysłana przez: Tyrystor w 06 Sierpnia 2011, 21:47:05
@mmaciek3905 mógłbyś wszystkie dotychczasowe informacje zgromadzić w jednym wątku tak dla szybkiego podsumowania na dzisiejszy dzień, bo jak obserwuje całą dyskusję, jest bardzo wiele powtórzeń, i czasami niektórzy się chyba gubią w tym temacie.

Tytuł: Odp: Projekt SKM Trójmiasto - sceneria do symulatora
Wiadomość wysłana przez: mmaciek3905 w 19 Sierpnia 2011, 11:20:59
Zgromadzę je jak znajdę chwilkę czasu. Dzisiaj wysłałem ponownie list do SKM. Tamten gdzieś im przepadł jak mi wiadomo od osoby z którą się kontaktuje.

Jako dowód, że prace będą trwały:
Tytuł: Odp: Projekt SKM Trójmiasto - sceneria do symulatora
Wiadomość wysłana przez: szczawik w 19 Sierpnia 2011, 22:49:10
Nie licz na to że ci odpiszą cokolwiek, choćby odmowę. Wielokrotnie w wielu sprawach pisałem pocztą, mailem i takie coś nic nie daje. Jak chcesz dokładne plany stacyjne, to idź na przykład do nastawni i zagadaj.
Tytuł: Odp: Projekt SKM Trójmiasto - sceneria do symulatora
Wiadomość wysłana przez: mmaciek3905 w 23 Sierpnia 2011, 12:05:11
Dzisiaj dzwonił do mnie Naczelnik Sekcji Eksploatacji SKM Trójmiasto, z informacji, które uzyskałem:
- jest zgoda na przejazd trasą Wejherowo (szopa) do Gdańsk Główny SKM, następnie powrót do Wejherowa, również do szopy)
- map pełnych nie ma szans na otrzymanie, udostępnią nam jakieś schematy. W tej sprawie będą się jeszcze ze mną kontaktować.
Jedyne co trzeba spełnić to:
- w pliku Readme trasy podziękowania dla SKM Trójmiasto Sp. z o.o.
- trzeba będzie porobić kilka ładnych kibli w malowaniu SKM Trójmiasto, w związku z tym mogę komuś z fotografów z 3-miasta załatwić wejście, które umożliwi fotografowanie pociągów.
- Na peronach i na bilbordach trzeba umieścić reklamy SKM Trójmiasto.
- Podziękowania na www.skmtrojmiasto.yoyo.pl
- Podziękowania na miejscach gdzie dana mapa zostanie udostępniona.
Tak mi się wydaje ale to chyba nie jest dużo w zamian za takie możliwości jakie dało SKM Trójmiasto :)

A teraz z innej beczki: Kto będzie się pisał na 100%, potrzebna każda pomoc. Scnenarzyści, projektanci torów, modelerzy i reszta. Projekt od momentu przejazdu rusza pełną parą. Proszę o wiadomości na PW :)

__________________________________________________________
ZEBRANE MATERIAŁY:
Video:
www.youtube.com/user/ronnifcb
www.youtube.com/user/kzik1
www.youtube.com/user/sapercisowa
www.youtube.com/user/konkretniak91

- L.250

Zdjęcia:
http://eu07.pl/userfiles/10620/foto-Robocze_SKM.part1.rar
http://eu07.pl/userfiles/10620/foto-Robocze_SKM.part2.rar
http://eu07.pl/userfiles/10620/foto-Robocze_SKM.part3.rar - zdjęcia peronu SKM Cisowa oraz obiekty trasowe: skrzynki
http://eu07.pl/forum/index.php/topic,17369.msg214232.html#msg214232 kasowniki, tunel. elementy stacji Gdańsk Główny
http://eu07.pl/forum/index.php/topic,17450.new.html#new - EW58
http://eu07.pl/forum/index.php/topic,18669.msg217059.html#msg217059 - nastawnia bocianie gniazdo

Mapy i inne:
http://www.przetargi.plk-sa.pl/dane/20100421/ - Przetargi Linia 202 i Linia 009
http://www.przetargi.plk-sa.pl/dane/20100429/ - Przetargi Linia 202 i Linia 009
http://www.przetargi.plk-sa.pl/dane/20100504/ - Przetargi Linia 202 i Linia 009

__________________________________________________________
Apeluję: osoby, które mogą pomóc w budowie scenerii proszone są o kontakt. Proszę również fotografów o pomoc, liczy się każdy obiekt, każda stacja. Chciałbym zdążyć ze zdjęciami przed zimą.
Tytuł: Odp: Projekt SKM Trójmiasto - sceneria do symulatora
Wiadomość wysłana przez: Krzystek60 w 31 Sierpnia 2011, 19:53:16
Witam, jestem w stanie dać materiały na ostrzeżenia na szlaku Gdynia Główna - Gdańsk Główny (nawet do Elbląga przez Malbork i do Bydgoszczy ) tyle że są to ostrzeżenia o tory dalekobieżne.
Tytuł: Odp: Projekt SKM Trójmiasto - sceneria do symulatora
Wiadomość wysłana przez: Tyrystor w 31 Sierpnia 2011, 20:17:35
Krzystek każda pomoc się liczy.
Tytuł: Odp: Projekt SKM Trójmiasto - sceneria do symulatora
Wiadomość wysłana przez: Krzystek60 w 31 Sierpnia 2011, 20:28:35
Ja wiem dlatego pisze. Ale musze wiedzieć konkretnie z jakiego okresu czasu. np. Gdy był remont między Pszczółkami i sie jeździło przez Zajączkowo, czy teraz jak jest remont Gdynia Gł - Orłowo, Sopot- Gdańsk Wrzeszcz itp.
Tytuł: Odp: Projekt SKM Trójmiasto - sceneria do symulatora
Wiadomość wysłana przez: pioko17 w 02 Września 2011, 21:49:16
Może się przydadzą informacje z tej strony?
http://semafor.prv.pl/
Zobaczyć można układ torowy, gdzie są semafory i ich układ komór. Znalezione a poszukiwane stacje to: Gdańsk: Główny, Wrzeszcz, Oliwa; Sopot; Gdynia: Orłowo, Chylonia; Rumia; Reda; Wejherowo: Śmiechowo i "główne".
Tytuł: Odp: Projekt SKM Trójmiasto - sceneria do symulatora
Wiadomość wysłana przez: Tyrystor w 03 Września 2011, 11:51:32
A czy żeby Cię "wzmocnić" była by możliwość o wysłanie próśb do osób z forum MSTS, PTT itp. Może by się zgodzili aby pomóc to by było wsparcie jak nigdy jeżeli chodzi o zdjęcia, modele, filmy i dźwięki.
Tytuł: Odp: Projekt SKM Trójmiasto - sceneria do symulatora
Wiadomość wysłana przez: REWIZOR w 03 Września 2011, 17:19:02
Najlepiej samemu się ruszyć a nie biegać z prośbami przez połowę kraju.
Tytuł: Odp: Projekt SKM Trójmiasto - sceneria do symulatora
Wiadomość wysłana przez: krzysztof3011 w 04 Września 2011, 19:21:18
Mieszkam w Wejherowie. Od października będę codziennie jeździł kolejką do Gdańska. Znajomości na kolei nie mam, ale mogę zrobić jakieś zdjęcia, pochodzić, popytać. Służę wszelką pomocą.
Tytuł: Odp: Projekt SKM Trójmiasto - sceneria do symulatora
Wiadomość wysłana przez: JONIN_EZT w 07 Września 2011, 17:53:29
Najważniejsze na teraz co można zrobić, to foty foty i jeszcze raz foty:
- krawędzie peronowej każdej stacji SKM (bez Żabianki i Wrzeszcza, bo będzie to w następnej kolejności modernizowane i zmieni się wygląd [nie wiem czy Chylonia też będzie przerabiana])
- słupy trakcyjne, stare jak i nowe (najlepiej w miejscach gdzie tory dalekobieżne są już zmodernizowane i całość jest już gotowa do jazdy)
- drzewa
- płoty
- mosty
- obiekty na stacjach [najlepiej wszystko co tam jest]
- informacje o semaforach {ile komór, jakie kolory, i oznaczenie}
- trawa
- tory z podsypką (szczególnie rozjazdy, bo takich to mamy może z 4 tekstury, krzyżowych rozjazdów jak i zwyczajnych 1:9-300 i 1:9-190)
- przejazdy (2 w Chyloni są)
- nastawnie

Modelarzy na forum mamy, tylko brakuje im materiałów do robienia.

Stronę dalekobieżną jeżeli chodzi o konstrukcyjne materiały to mam załatwione z przetargów (w moim opisie poniżej). Brakuje mi odcinka za Chylonią w stronę Wejherowa.

Ze strony SKM przydałyby się rysunki profilów torów 501 i 502, i ewentualnie info o sieci trakcyjnej, pozycje słupów, rodzaje wysięgników itp.

Materiały jak zapowiadaczki, tekstury na tabor, póki co mogą być zbierane, ale na teraz nie ma takiego zapotrzebowania.
Tytuł: Odp: Projekt SKM Trójmiasto - sceneria do symulatora
Wiadomość wysłana przez: Rma w 08 Września 2011, 00:19:36
Zgłaszałem gotowość do zrobienia zdjęć w okolicach Gdańsk Przymorze @mmaciek3905'i na gg  jednak brak odzewu z jego strony, nadal chcę pomóc. Konkrety proszę a prv lub gg.
Tytuł: Odp: Projekt SKM Trójmiasto - sceneria do symulatora
Wiadomość wysłana przez: kamil1306 w 08 Września 2011, 16:05:02
Posiadam WOSy dla tych linii z tego roku, wrzucać?
Tytuł: Odp: Projekt SKM Trójmiasto - sceneria do symulatora
Wiadomość wysłana przez: MaciejM w 08 Września 2011, 16:41:12
Tak.
Tytuł: Odp: Projekt SKM Trójmiasto - sceneria do symulatora
Wiadomość wysłana przez: krzysztof3011 w 08 Września 2011, 22:15:21
Mogę obfotografować stacje Wejherowo Śmiechowo i Wejherowo Nanice. Jak będę miał dobry nastrój to nawet Wejherowo i Redę Pieleszewo. Nie mam jednak doświadczenia w tego typu przedsięwzięciach.
Jakie są wymogi wobec zdjęcia nadającego się na teksturę? Jaka rozdzielczość, odległość od obiektu itp.
Czy mile widziane będą odręcznie narysowane ("na oko") plany stacji i okolicy torów? Jak szczegółowe mają być informacje o np. drzewach?

Proszę o udzielenie mi wszelkich wskazówek. Bardzo chciałbym pomóc.
Tytuł: Odp: Projekt SKM Trójmiasto - sceneria do symulatora
Wiadomość wysłana przez: MaciejM w 08 Września 2011, 22:25:33
http://eu07.pl/forum/index.php/topic,17785.0.html - tutaj Kolego masz wszystko opisane :)
Tytuł: Odp: Projekt SKM Trójmiasto - sceneria do symulatora
Wiadomość wysłana przez: kamil1306 w 09 Września 2011, 15:21:12
Posiadam WOSy dla tych linii z tego roku, wrzucać?
Proszę: http://eu07.pl/userfiles/8476/priv-WOSy.7z
Tytuł: Odp: Projekt SKM Trójmiasto - sceneria do symulatora
Wiadomość wysłana przez: mmaciek3905 w 11 Września 2011, 23:35:33
Miło, że znalazło się trochę chętnych do pomocy. Bardzo mnie to cieszy.

Lista stacji do obfotografowania, obok będę dodawał nicki, osób które mogą się podjąc focenia. O zgłoszenia do fotografowania proszę na PW, dodam każdego do listy kontaktów. Najlepiej jakby kilka osób przy stacji było - zawsze więcej materiałów ;) Możecie się umówić na jeden dzień jakoś na danej stacji aby zdjęcia były wykonane w tym samym czasie, przy odpowiednim nasłonecznieniu. Żeby potem nie było, że tutaj jasno a tam ciemno i jest problem. Z resztą, ważne że bedzie coś ;) Kombinujcie :)
Cytuj
Gdańsk Główny - Lorem
Gdańsk Stocznia - Lorem
Gdańsk Politechnika - Lorem
Gdańsk Wrzeszcz    - Rma, Lorem
Gdańsk Zaspa - Rma
Gdańsk Przymorze-Uniwersytet - Rma      
Gdańsk Oliwa - Rma
Gdańsk Żabianka-AWFiS - Rma   
Sopot Wyścigi -      
Sopot -      
Sopot Kamienny Potok -
Gdynia Orłowo -   
Gdynia Redłowo - JONIN_EZT   
Gdynia Wzgórze Św. Maksymiliana - JONIN_EZT      
Gdynia Główna - JONIN_EZT   
Gdynia Stocznia - JONIN_EZT   
Gdynia Grabówek -      
Gdynia Leszczynki -      
Gdynia Cisowa -      
Gdynia Cisowa Elektrowozownia -      
Rumia Janowo -      
Rumia - TheArejon      
Reda - TheArejon
Reda Pieleszewo - TheArejon, krzysztof3011   
Wejherowo Śmiechowo - kapik9, krzysztof3011
Wejherowo Nanice - kapik9, krzysztof3011
Wejherowo - kapik9
Jakiś czas temu zgłosił się do mnie user Cesky Kretek, w sprawie wykonania teksturki do kibelka. Mam nadzieję, że uda mu się coś skombinować.
Tytuł: Odp: Projekt SKM Trójmiasto - sceneria do symulatora
Wiadomość wysłana przez: JONIN_EZT w 12 Września 2011, 14:47:37
Jest jeszcze szansa sfocenia wszystko na terenie Cisowej Elektrowozowni.

Szczegóły
Cytuj
FOTO - DAY
 12-09-2011 07:24 |
 PKP SKM w Trójmieście sp. z o.o. informuje, że w dniu 24 wrzesień 2011 ( sobota) organizuje akcję pod hasłem „Foto-Day”. Zainteresowane osoby zostaną przywiezione pociągiem specjalnym SKM ze stacji Gdynia-Chylonia do stacji Elektrowozownia Gdynia-Cisowa. Następnie na terenie hali będą mogły wykonywać zdjęcia. Po sesji fotograficznej grupa zostaje odwieziona z przystanku Gdynia Cisowa-Elektrowozownia do Stacji Gdynia –Chylonia. Podróż w obie strony jest bezpłatna. PKP SKM w Trójmieście sp. z o.o. organizuje dwie takie sesje Poniżej harmonogram akcji.

 Dzień 24 wrzesień 2011 ( sobota)


 Odjazd pociągu specjalnego ze stacji Gdynia Chylonia godz. 10.00 ( I grupa )
 Przyjazd do stacji Gdynia Cisowa Elektrowozownia godz. 10.10.
 Sesja fotograficzna na hali od 10.10 do 11.30
 Odjazd pociągu z uczestnikami Foto –Day ze stacji Cisowa Elektrowozownia 11.45.( I grupa)
 Przyjazd na stację Gdynia Chylonia 11.55
 Odjazd pociągu specjalnego ze stacji Gdynia Chylonia godz. 12.00 ( II grupa )
 Przyjazd do stacji Gdynia Cisowa elektrowozownia godz. 12.10.
 Sesja fotograficzna na hali od 12.10 do 13.30
 Odjazd pociągu z uczestnikami Foto –Day ze stacji Cisowa Elektrowozownia 13.45. ( II grupa )
 Przyjazd na stację Gdynia Chylonia 13.55 .
 Powrót pustego pociągu na stację Gdynia Cisowa Elektrowozownia.
 Akcja „Foto-Day” organizowana jest na zakończenie Europejskiego Tygodnia Zrównoważonej Mobilności. Ideą akcji jest zwrócenie uwagi społeczeństwa na problemy wynikające z zatłoczenia dróg, propagowanie przyjaznych dla środowiska sposobów podróżowania oraz kształtowania racjonalnych zachowań komunikacyjnych.

Ja z góry mówię, że z przyczyn ode mnie niezależnych nie uda mi się najpewniej dotrzeć na tą imprezę.
Tytuł: Odp: Projekt SKM Trójmiasto - sceneria do symulatora
Wiadomość wysłana przez: kapik9 w 13 Września 2011, 18:16:47
Witam!
Trochę zajmuję się fotografowaniem, mam dość czasu, aby obfotografować stacje:
Wejherowo
Wejherowo Nanice
Wejherowo Śmiechowo
Tu mój kanał: http://www.youtube.com/user/kapik9
Tytuł: Odp: Projekt SKM Trójmiasto - sceneria do symulatora
Wiadomość wysłana przez: JONIN_EZT w 07 Października 2011, 22:10:21
Z racji tego, że się w końcu wziąłem za siebie i za interpretację profilów pionowych torów 1 i 2 (dalekobieżne) wyszło na początek tyle.
Kilometr trasy od 0 do 8,450. [niebieskie - proste , żółte - krzywe przejściowe, czerwone łuki] Osobiście muszę przyznać, że zanim w ogóle coś się ruszyło to była żmudna praca prób i błędów. Żeby było wszystko dobrze, to się muszę koniecznie trzymać danych nawet tych po 3 miejscu po przecinku.

Dodatkowo dla budowniczych tras szykuje program dla krzywych przejściowych, który z danych z profilu od razu wylicza parametr p lub n (przesunięcie łuku do wewnątrz) dla budowania łuku metodą @Paula.

Przede mną jeszcze około 20km do zrobienia z materiałów które posiadam.
Zwracam się cały czas dalej o pomoc w załatwieniu profilów dla torów SKM, których nadal nie posiadam.
Tytuł: Odp: Projekt SKM Trójmiasto - sceneria do symulatora
Wiadomość wysłana przez: darekocur w 13 Lutego 2012, 18:59:29
Na jakim etapie są prace, czy odgałęzienie w kierunku Zaspy Towarowej i Nowego Portu też będzie?
Tytuł: Odp: Projekt SKM Trójmiasto - sceneria do symulatora
Wiadomość wysłana przez: JONIN_EZT w 13 Lutego 2012, 21:32:52
Układ torowy aktualnie istnieje jedynie do Orłowa i jak na razie tam nie wracałem ostatnio. Zbyt mało wolnego czasu niestety. Jak załatwicie profile trasy do Nowego Portu to też się zrobi. Jak na ten czas dysponuję tylko materiałami z modernizacji E65 tylko dla dalekobieżnych. Na materiały SKMki ciągle czekam i jak na razie żadnego odzewu.
Tytuł: Odp: Projekt SKM Trójmiasto - sceneria do symulatora
Wiadomość wysłana przez: mmaciek3905 w 14 Lutego 2012, 18:50:24
Wysłałem ponowne zapytanie o plany. Dostałem od jednego usera link do strony, która może się nam przydać:

Cytuj
http://semaforek.pl/wiki/index.php/Linia_kolejowa_nr_202_Gdańsk_Główny_-_Stargard_Szczeciński (http://semaforek.pl/wiki/index.php/Linia_kolejowa_nr_202_Gdańsk_Główny_-_Stargard_Szczeciński)
http://semaforek.pl/wiki/index.php/Linia_kolejowa_nr_250_Gdańsk_Główny_-_Rumia (http://semaforek.pl/wiki/index.php/Linia_kolejowa_nr_250_Gdańsk_Główny_-_Rumia)

Poprawione linki /ShaXbee
Tytuł: Odp: Projekt SKM Trójmiasto - sceneria do symulatora
Wiadomość wysłana przez: pol102 w 16 Lutego 2012, 00:21:29
Wysłałem ponowne zapytanie o plany. Dostałem od jednego usera link do strony, która może się nam przydać:

Cytuj
http://semaforek.pl/wiki/index.php/Linia_kolejowa_nr_202_Gdańsk_Główny_-_Stargard_Szczeciński (http://semaforek.pl/wiki/index.php/Linia_kolejowa_nr_202_Gdańsk_Główny_-_Stargard_Szczeciński)
http://semaforek.pl/wiki/index.php/Linia_kolejowa_nr_250_Gdańsk_Główny_-_Rumia (http://semaforek.pl/wiki/index.php/Linia_kolejowa_nr_250_Gdańsk_Główny_-_Rumia)

Poprawione linki /ShaXbee
Zaprawdę powiadam: Daj zdjęcia na tekstury+1 wymiar danego obiektu na każdym zdjęciu, a wymodeluję.
Tytuł: Odp: Projekt SKM Trójmiasto - sceneria do symulatora
Wiadomość wysłana przez: mmaciek3905 w 19 Czerwca 2012, 18:48:00
Szukam osoby z kamerą HD z Trójmiasta. Jest zgoda na nagranie przejazdu od Wejherowa (szopa) do samego Gdańska Gł. Problemy z mapami są ponieważ jest teraz przebudowa torowiska i jest jeden wielki bajzel.

Prawdopodobnie będę musiał przekazać projekt komuś innemu. Niestety od września wylatuję z Polski na czas bliżej nie określony.
Tytuł: Odp: Projekt SKM Trójmiasto - sceneria do symulatora
Wiadomość wysłana przez: Grzegorz KK w 02 Lipca 2012, 11:30:26
Jeśli chcesz Ja chętnie sfilmuję cały odcinek tylko powiedz kiedy biore wolne i możemy działać.
Pozdrawiam.
Mój sprzęt to Sony full HD  HDR CX-115 +Velbon DF60.
Tytuł: Odp: Projekt SKM Trójmiasto - sceneria do symulatora
Wiadomość wysłana przez: Edward666 w 02 Lipca 2012, 15:10:29
Jestem z Elbląga, ale mogę dojechać, mam półprofesjonalną kamerę Sony Z1 (braciszek kręci tym wesela i teledyski), da się kręcić nawet w niedoświetleniu.
Tytuł: Odp: Projekt SKM Trójmiasto - sceneria do symulatora
Wiadomość wysłana przez: mmaciek3905 w 03 Lipca 2012, 14:52:02
Dzięki za odzew. Umówiłem się już z Grzegorz KK. Grzegorzu, pozostaniemy w kontakcie, wszystkie namiary na Ciebie mam. Najlepszy termin to będzie druga połowa lipca. Odezwę się jeszcze z dokładniejszymi danymi.
Tytuł: Odp: Projekt SKM Trójmiasto - sceneria do symulatora
Wiadomość wysłana przez: sektor 77 w 06 Lipca 2012, 17:32:47
Do tematu: Tylko zróbcie misję chociaż jedną, która będzie trwać więcej niż 2 godz. Życzę powodzenia w pracach i trzymam kciuki. Służę pomocą w nagraniach radiowych i zapowiedziach stacyjnych. Jeżeli jesteście zainteresowani to proszę o konkretne dialogi itd.
Tytuł: Odp: Projekt SKM Trójmiasto - sceneria do symulatora
Wiadomość wysłana przez: darekocur w 06 Lipca 2012, 20:23:33
Druga połowa lipca to będzie wydana trasa, Pruszcz też będzie?
Tytuł: Odp: Projekt SKM Trójmiasto - sceneria do symulatora
Wiadomość wysłana przez: Husarz w 06 Lipca 2012, 20:30:26
Oczywiście. Skończą całą trasę w 10 dni. Gratuluję.
Tytuł: Odp: Projekt SKM Trójmiasto - sceneria do symulatora
Wiadomość wysłana przez: Niebugoclaw w 06 Lipca 2012, 20:46:29
Druga połowa lipca to będzie wydana trasa, Pruszcz też będzie?
Oczywiście, oprócz tego sceneria będzie połączona z linią 202 oraz Warszawskim Węzłęm Kolejowym.
Tytuł: Odp: Projekt SKM Trójmiasto - sceneria do symulatora
Wiadomość wysłana przez: matfre96 w 06 Lipca 2012, 20:55:21
To jednak wiesz że robię także połączenie z Trójmiastem... Eh, te wycieki :D
Tytuł: Odp: Projekt SKM Trójmiasto - sceneria do symulatora
Wiadomość wysłana przez: darekocur w 07 Lipca 2012, 09:30:56
To był żart? Ciężko mi w to uwierzyć że to tak szybko wyjdzie, skoro połączona z Warszawskim Węzłem Kolejowym, zbyt piękne aby było prawdziwe, bo to by dopiero była trasa z Gdańska do Warszawy przez Tczew - Malbork - Iławę - Działdowo - Nasielsk czy przez Elbląg jadą pociągi do Warszawy z Gdańska?:)
EP07 do Warszawy z Gdyni byśmy prowadzili 7godzin, bo tak w rzeczywistości jedzie.
Przy okazji chciałem się spytać czy jest opcja "save" w maszynie albo zrobić taki wpis żeby zaczynać od momentu na którym się skończyło wcześniej?
Tytuł: Odp: Projekt SKM Trójmiasto - sceneria do symulatora
Wiadomość wysłana przez: Mihau w 07 Lipca 2012, 09:48:34
Chłopaki ogarnijcie się bo potem zacznie się spam "a kiedy wyjdzie", "skond mogem jom pobrać" itp
Tytuł: Odp: Projekt SKM Trójmiasto - sceneria do symulatora
Wiadomość wysłana przez: Rudzik w 07 Lipca 2012, 10:41:21
Cytuj
Przy okazji chciałem się spytać czy jest opcja "save" w maszynie albo zrobić taki wpis żeby zaczynać od momentu na którym się skończyło wcześniej?
Pytanie zadawane setki razy: nie.
Tytuł: Odp: Projekt SKM Trójmiasto - sceneria do symulatora
Wiadomość wysłana przez: PanMechanik w 07 Lipca 2012, 13:02:23
Przy okazji chciałem się spytać czy jest opcja "save" w maszynie albo zrobić taki wpis żeby zaczynać od momentu na którym się skończyło wcześniej?

Nie zapominaj o tym, że nie jest to gra, którą można w dowolnej chwili przerwać, zapisać i iść z kolegami pograć w piłkę. To symulator (przypominam - jeśli gdzieś Ci to umknęło) pracy maszynisty. Prowadząc pociąg w realnym świecie też (gdyby Ci się odwidziało) zatrzymał byś skład na szlaku i poszedł byś oglądać mecz? Opcja "Save" jest całkowicie bzdurna. I w tym przypadku nie może mieć miejsca. Czy misja trwa 20 minut, czy (w przyszłości) 7 godzin - nie ma, że boli - zaczynasz to jedziesz do końca.
Tytuł: Odp: Projekt SKM Trójmiasto - sceneria do symulatora
Wiadomość wysłana przez: JONIN_EZT w 07 Lipca 2012, 14:24:37
Powiedzmy sobie szczerze. Trasa Warszawa - Gdańsk nawet za 10 lat nie wyjdzie. Gdzie przy trasach 40km to już jest robota na bardzo długo, a co dopiero na 328,1km. Nie mówię tego po to żeby zniechęcić, tylko tak wyglądają realia budowania tras.
Tytuł: Odp: Projekt SKM Trójmiasto - sceneria do symulatora
Wiadomość wysłana przez: darekocur w 07 Lipca 2012, 18:29:02
Tak, tylko symulacje można zrobić w ten sposób żeby podzielić na części jeżeli np. fragment lini 202 ma więcej niż 20km to zrobić: linia 202 A) Gdańsk - Gdynia, linia 202 B) Gdynia - ...
A praca maszynisty to zupełnie inna rzecz, to służba, tutaj nie musimy siedzieć po 8 czy 12 nie wiem ile godzin dziennie maszynista pracuje w jakim systemie (nie jest dobrze dla wzroku za jednym podejściem bez przerw przed monitorem siedzieć czy stać 2 godziny).
Tytuł: Odp: Projekt SKM Trójmiasto - sceneria do symulatora
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 08 Lipca 2012, 01:30:32
@darekkocur przykładem w symku podzielenia scenariusza jest chociażby lo053_cargo_patr1 i lo053_cargo_part2. Więc takie podzielenie raczej nie stanowi problemu. Tu raczej chodzi o to, o czym wspomniał @PanMechanik:
Nie zapominaj o tym, że nie jest to gra, którą można w dowolnej chwili przerwać, zapisać i iść z kolegami pograć w piłkę. To symulator (przypominam - jeśli gdzieś Ci to umknęło) pracy maszynisty. Prowadząc pociąg w realnym świecie też (gdyby Ci się odwidziało) zatrzymał byś skład na szlaku i poszedł byś oglądać mecz? Opcja "Save" jest całkowicie bzdurna. I w tym przypadku nie może mieć miejsca. Czy misja trwa 20 minut, czy (w przyszłości) 7 godzin - nie ma, że boli - zaczynasz to jedziesz do końca.
Czyli reasumując w prawdziwym świecie maszynista wykonuje swoje służby od początku do końca. My w naszym symulatorze mamy dzięki @Ra opcje "Pause" pod klawiszem Pause Break, więc jesteśmy w lepszej sytuacji. Dzięki tej opcji możemy sobie zrobić jednak mimo wszystko przerwę.
Tytuł: Odp: Projekt SKM Trójmiasto - sceneria do symulatora
Wiadomość wysłana przez: sektor 77 w 08 Lipca 2012, 08:19:18
Powiedzmy sobie szczerze. Trasa Warszawa - Gdańsk nawet za 10 lat nie wyjdzie. Gdzie przy trasach 40km to już jest robota na bardzo długo, a co dopiero na 328,1km. Nie mówię tego po to żeby zniechęcić, tylko tak wyglądają realia budowania tras.
To prawda i popieram kolegę, co nie znaczy, żeby nie robić dłuższych scenerii. Z drugiej strony są w obecnych czasach takie monitory, które mają specjalne filtry chroniące wzrok, ale one też nie są w stu procentach skuteczne. 
Tytuł: Odp: Projekt SKM Trójmiasto - sceneria do symulatora
Wiadomość wysłana przez: JONIN_EZT w 15 Lipca 2012, 19:16:57
Witam

Generalnie są pytania o projekt. Powiem tylko tyle, projekt nie śpi i cały czas (póki mam czas) dłubię w 3DSmaxie. Niestety materiałów dotyczących profili torów 501 SKM i 502 SKM nie otrzymałem, więc będzie to trudniejsza robota niestety, (chyba że osoby które się deklarowały o załatwienie tego jednak dostaną). Bez tego tory SKM też powstaną, ale bez 100% pewności że tak w realu jest.

Zbudowany odcinek Gdynia Chylonia - Gdańsk Główny
- Rozbudowana prawie w całości tylko Gdynia Główna.

Projekt chciałem pociągnąć do Pruszcza, bo tam mi się kończą materiały i raczej dalej nie będę kontynuować. Teren i sieć trakcyjna zostanie na później. Co do sieci trakcyjnej to w temacie o warszawskim węźle, który jeden z naszych buduje się pojawiła informacja o nowych wysięgnikach, więc poczekam na ewentualną publikacje. Do tego czasu pewnie uda mi się już całą sygnalizację położyć wraz z resztą torów (patrz kolejne 3/4 miesiące).

Nadal czekam na materiały dotyczące profili torów 502 i 501.

Pozdrawiam
Tytuł: Odp: Projekt SKM Trójmiasto - sceneria do symulatora
Wiadomość wysłana przez: darekocur w 15 Lipca 2012, 22:28:43
Podziwiam, ile to czasu nad tym dziennie spędzasz albo średnio w tygodniu?
No i trudna trasa, przecież tam masa budynków w otoczeniu, jak to wszystko zrobić, ile to roboty?
Dzisiaj jechałem "odnogą" tej trasy do przystanku Stadion Expo za friko tyle że akurat ta kolejka którą jechałem (EN71 zmodernizowane, eleganckie w środku) była prowadzona po lewym torze (starym), a nie po tym remontowanym przy samym płocie, tam prędkość szlakowa jest 80km/h (do wysokości pętli autobusowej Jana z Kolna jest wskaźnik "8" w kwadracie)?
Do Nowego Portu chyba nigdy pociąg nie pojedzie, zbyt młody jestem (chociaż rocznik 81') żeby pamiętać jak za dawnych czasów miała obłożenie i podobno była rentowna, wiem że 1999 roku jeździła jeszcze ("przezroczysta") ale do kiedy to nie wiem.
Często rowerem przejeżdżam przez przystanek PKP Nowy Port tamtędy przebiega ścieżka rowerowa, konstrukcja peronu choć bardzo stara wydaje się być w dobrym stanie czego nie można powiedzieć o przeciekającym dachu, okolica nie ma gospodarza, miejsce niszczeje, budyneczek w którym zapewne była kasa biletowa też wygląda smutno...
Wiele takich w naszym kraju jeszcze miejsc (dawne firmy, przedsiębiorstwa), budzą sentyment, żal, bo kiedyś dawały pracę a dziś wywołują żal szczególnie u ludzi, którzy pamiętają więcej, żeby było w Polsce normalnie, nie byłoby sentymentów, myślelibyśmy optymistycznie o przyszłości a nie cofali się wstecz.
Z Nowego Portu do Nowego Dworu Gdańskiego pociągnąłbym fikcyjną scenerię przez (planowany tunel pod martwą Wisłą) przystanki - Wisłoujście - Stogi - Górki Zachodnie - Sobieszewo - Przegalina - Mikoszewo - Przemysław - Nowy Dwór Gdański a dalej to już wszędzie.. i szansa dla regionu Żuław na ożywienie:)
Tytuł: Odp: Projekt SKM Trójmiasto - sceneria do symulatora
Wiadomość wysłana przez: JONIN_EZT w 16 Lipca 2012, 00:47:14
Zależy jak ciężki tydzień mam i czy mnie robota przy trafie za bardzo nie denerwuje. Średnio wyjdzie jakoś po 10h w tygodniu.
Ile roboty? Ciężko powiedzieć, zacząłem w październiku zeszłego roku i nie idzie to zbyt szybko. Dorobienie do końca układu torowego (bez planów SKMki) to poleci pewnie z kilka miesięcy, wyłożenie SRK, trakcji i terenu, to pewnie z max 2 lata. Nie wiem czy dociągnę do końca z całością. Najgorsze będą obiekty na sam koniec, masa zdjęć do zrobienia i zbudowania modeli (nawet na foty ostatnio nie mam kiedy wyjść).

Z tego co wiem to te odnogi na Zaspę Towarową są zrobione oby dwie. Vmax=80km/h, podczas EURO2012 oby dwie były wykorzystywane przy Vmaxie z tego co się tam zdążyłem zainteresować.
Tytuł: Odp: Projekt SKM Trójmiasto - sceneria do symulatora
Wiadomość wysłana przez: sektor 77 w 26 Października 2012, 17:35:58
Odświeżam kotleta, gdyż jestem bardzo ciekawy na jakim etapie wyglądają pracę nad tym projektem ? Rozumiem, że to duże przedsięwzięcie ;)
Tytuł: Odp: Projekt SKM Trójmiasto - sceneria do symulatora
Wiadomość wysłana przez: mmaciek3905 w 04 Grudnia 2012, 00:45:55
Kontaktowałem się w ubiegłym tygodniu w tej sprawie z odpowiednią osobą z SKM. Dostaniemy mapy torowisk itd. ale po przebudowach. Nie warto robić czegoś co się teraz drastycznie zmienia jeżeli ma to być realne. Co nie zmienia faktu, że materiały nadal warto kolekcjonować. :)

Dla ludzi, którzy nie kojarzą podstawowych faktów. Gdy w temacie nie toczy się dyskusja od kilku miesięcy, to oznacza tylko tyle, że projekt został porzucony. Zamykam, bo były odkopy.
Benek