- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc w tworzeniu => Wątek zaczęty przez: dymus w 07 Maja 2011, 17:58:35

Tytuł: Tory w dużej odległości od środka układu współrzędnych
Wiadomość wysłana przez: dymus w 07 Maja 2011, 17:58:35
Mam problem dotyczący rozwoju pewnej scenerii, zauważyłem u siebie coś takiego, że około 100 – 110km od środka układu współrzędnych tory równoległe zaczynają się rozchodzić i 'wężykować', dobrze ustawione zwrotnice i tory pomiędzy nimi zaczynają się rozchodzić, przez co średnio to wygląda i też może powodować nulltrack'i. Trasa jest robiona w 3ds.
Czy ktoś ma jakieś pomysły/propozycje jak to zrobić/przerobić żeby było dobrze?
Tytuł: Odp: Tory w dużej odległości od środka układu współrzędnych
Wiadomość wysłana przez: Quark-t w 08 Maja 2011, 23:18:54
Wyrównaj tory do współrzędnych o mniejszej ilości liczb po przecinku, i połącz flexami z "pierwotną" częscią. Na drugim screenie to coś za blisko są te zwrotnice, żeby nie było takiego "zygzaka".
Tytuł: Odp: Tory w dużej odległości od środka układu współrzędnych
Wiadomość wysłana przez: youBy w 11 Maja 2011, 21:34:15
To niewiele da. 3ds operuje na liczbach o zbyt małej precyzji, żeby tory równoległe były dalej równoległe.
Tytuł: Odp: Tory w dużej odległości od środka układu współrzędnych
Wiadomość wysłana przez: AtapiCl w 12 Maja 2011, 19:18:33
Cytuj
3ds operuje na liczbach o zbyt małej precyzji

Z tego samego powodu przesuwanie torów w 3dsie też nie jest wskazane. Masowe przesuwanie całych odcinków może spowodować wysyp sporej ilości nulltracków na łączeniach. Ale to tak na marginesie.
Tytuł: Odp: Tory w dużej odległości od środka układu współrzędnych
Wiadomość wysłana przez: dymus w 12 Maja 2011, 19:39:26
Wyrównaj tory do współrzędnych o mniejszej ilości liczb po przecinku, i połącz flexami z "pierwotną" częscią. Na drugim screenie to coś za blisko są te zwrotnice, żeby nie było takiego "zygzaka".
Tak jak napisał wyżej @youBy metoda nieskuteczna, tory nadal krzywe.

Z tego samego powodu przesuwanie torów w 3dsie też nie jest wskazane. Masowe przesuwanie całych odcinków może spowodować wysyp sporej ilości nulltracków na łączeniach. Ale to tak na marginesie.
Na trzy takie masowe przesunięcia, jakie zrobiłem, nie było odcinka na którym by jakiś nulltrack niewystąpił.

Natomiast wpadłem na pomysł użycia funkcji origin, pierwotnie pochodzącej ze starej trasy o nazwie 'Testowo'. Jak na razie jest to najlepsza metoda.
Tytuł: Odp: Tory w dużej odległości od środka układu współrzędnych
Wiadomość wysłana przez: AtapiCl w 12 Maja 2011, 19:47:29
Cytuj
może spowodować

Ale nie musi. Do tego dochodzi kwestia wersji 3ds (doświadczenie pokazało, że może się tak zdarzyć na 3dsm7).
Tytuł: Odp: Tory w dużej odległości od środka układu współrzędnych
Wiadomość wysłana przez: ISDR w 12 Maja 2011, 21:59:52
Do tego dochodzi kwestia wersji 3ds (doświadczenie pokazało, że może się tak zdarzyć na 3dsm7).
Na L61-L144 właśnie w tej wersji 3dsmaxa przy przesunięciu o 23 km stworzyło mi ok. 30 nulltracków.