- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc w tworzeniu => Poradniki => Wątek zaczęty przez: Ra w 25 Kwietnia 2011, 02:56:49

Tytuł: [CTR] Rozkład jazdy
Wiadomość wysłana przez: Ra w 25 Kwietnia 2011, 02:56:49
Zabrałem się za analizę kodu wczytującego rozkład jazdy, więc opiszę tutaj, jak powinien być taki plik skonstruowany. W poniższym opisie przez słowo należy rozumieć ciąg znaków niezawierający białych znaków (spacja, tabulacja, nowa linia). Plik ten składa się ze słów, a podział na poszczególne wiersze jedynie zwiększa przejrzystość (mogło by być wszystko w jednej linijce). Również nie ma znaczenia ilość spacji czy szerokość kolumn (z wyjątkiem kolumny prędkości szlakowej, która może zawierać znacznik zmiany prędkości |_____|, z pięcioma podkreśleniami między kreskami pionowymi).


Przenoszę do poradników. @Stele
Tytuł: Odp: Rozkład jazdy
Wiadomość wysłana przez: adzik w 21 Maja 2011, 20:03:23
@Ra
Z całym szacunkiem dla wykonanej pracy, ale myślałeś o stworzeniu programu-parsera do tworzenia rozkładu jazdy zgodnie z interfejsem wczytywania aplikacji eu07.exe? Mógł by to być zwykły program w konsoli, gdzie za pomocą komend wprowadzalibyśmy odpowiednie dane po czym generował gotowy plik (zapewne *.txt)?
Generalnie pomogło by to uniknąć pomyłek bądź uchybień ze strony osób tworzących rozkłady.
Tytuł: Odp: Rozkład jazdy
Wiadomość wysłana przez: Ra w 21 Maja 2011, 21:41:45
Główny problem na razie polega na tym, że jedyną informacją z rozkładu, używaną przez AI, jest ostatnia podana prędkość. W związku z powyższym cała reszta nie ma większego znaczenia. Chciałbym przynajmniej zrobić tak, żeby można było podczas symulacji podejrzeć rozkład, ewentualnie czas odjazdu z najbliższej stacji. W dalszej perspektywie edytor rozkładów miałby sens. Niemniej na razie trzeba się zastanowić, czy w ogóle taka forma ma pozostać, czy nie lepiej by było zapisywać rozkład w pliku CSV, który byłby łatwiejszy do utworzenia i przetworzenia, a wizualizacja graficzna była by wtedy wtórna.
Tytuł: Odp: Rozkład jazdy
Wiadomość wysłana przez: El Mecánico w 24 Maja 2011, 21:11:21
Zapewne CSV będzie dużo lepszy, ale dobrze by było, żeby starter potrafił zrobić papierowy wydruk lub eksport do postaci gotowej. Niektórzy jednak wolą karteczkę w łapce trzymać:)
Tytuł: Odp: Rozkład jazdy
Wiadomość wysłana przez: popatrz w 29 Sierpnia 2012, 18:17:19
Główny problem na razie polega na tym, że jedyną informacją z rozkładu, używaną przez AI, jest ostatnia podana prędkość.
Czy w związku z tą zmianą:
http://rainsted.com/pl/Symulator/MaSzyna/EU07.EXE_355#2._Przypisanie_nowego_rozk.C5.82adu
 (http://rainsted.com/pl/Symulator/MaSzyna/EU07.EXE_355#2._Przypisanie_nowego_rozk.C5.82adu)
AI zaczęło interpretować np. prędkości szlakowe lub komendy na stacjach?
Tytuł: Odp: Rozkład jazdy
Wiadomość wysłana przez: Ra w 29 Sierpnia 2012, 20:03:51
Nie, w związku z tą:
http://rainsted.com/pl/Symulator/MaSzyna/EU07.EXE_212#31._Zatrzymywanie_AI_na_W4

Moja wiadomość z maja 2011 jest już nieaktualna. Na stacjach nie ma komend.
Tytuł: Odp: Rozkład jazdy
Wiadomość wysłana przez: popatrz w 30 Sierpnia 2012, 06:45:15
Super że to działa. Będę chciał zrobić poprawne sterowanie domyślnym pociągiem przez AI w Całkowo-Orlen (odpowiednią prędkość szlakową, reakcje na semafory, w4, w5, w14, w9, w27, tm), zastanowię się więc nad skorzystaniem z SRJP.
Muszę wyrobić w sobie nawyk wstecznego czytania historii Twoich zmian w poszczególnych EXE'kach ;)