- Symulator MaSzyna -
Hyde Park => Bieżące kolejowe => Wątek zaczęty przez: Mihau w 26 Marca 2011, 09:53:51
-
http://intercity.pl/pubfile/przetargi/Warunki%20przetargu%20na%20sprzeda%C5%BC%20EU07%20PKP%20Intercity%20SA.pdf (http://intercity.pl/pubfile/przetargi/Warunki%20przetargu%20na%20sprzeda%C5%BC%20EU07%20PKP%20Intercity%20SA.pdf)
Sprzedawane lokomotywy:
EU07-009
EU07-080
EU07-082
EU07-083
EU07-089
EU07-093
EU07-162
EU07-166
Wszystkie z BZ Gdynia.
Jeśli ktoś ma wolne 100 tys. zł, to ma szanse kupić sobie siódemke:)
-
Z jednej strony - przestarzałe lub skorodowane lokomotywy, fakt, nic nie żyje wiecznie. Ale czy panowie z PKP IC zastąpią je czym innym, choćby towarowymi EuroSprinterami? Zapewne nie, bo po co rozwijać usługi dla "szarego klienta"...
-
Z jednej strony - przestarzałe lub skorodowane lokomotywy, fakt, nic nie żyje wiecznie. Ale czy panowie z PKP IC zastąpią je czym innym, choćby towarowymi EuroSprinterami? Zapewne nie, bo po co rozwijać usługi dla "szarego klienta"...
Te lokomotywy stoją w krzakach ładny kawał czasu, więc co za różnica, czy ktoś je kupi, czy - tak domniemuję - trafią pod palnik? Widocznie są zbędne we flocie IC.
-
Dodatkowo za to stanie w krzakach trzeba płacić właścicielowi torów... Więc ta decyzja choć mocno spóźniona jest jak najbardziej właściwa. Kilka siódemek ma być odkupione przez "Oleśnice" i poddane naprawie z modernizacją, ale raczej nie z tej puli...
Pod palnik trafia też 15 wagonów dotychczas gnijących na stacji Stargard Szcz. a wkrótce pewnie następne.
-
Jeśli stały na terenie zakładu taboru należącego do spółki, w tym przypadku Intercity, to nie muszą płacić. Wagony, o ile się nie mylę, już zostały pocięte, tak samo jak te z Wrocławia/Poznania.
-
Witam.
Wycięty cytat:
Do kupienia są następujące elektrowozy: EU07-047 z roku 1968 (cena wywoławcza - 126 tys. zł), EU07-078 z roku 1969 (108 tys. zł), EU07-113 z roku 1970 (90 tys. zł), EU07-133 z roku 1970 (198 tys. zł), EU07-157 z roku 1971 (90 tys. zł), EU07-186 z roku 1972 (126 tys. zł), EP07-185 z roku 1972 (144 tys. zł), EP07-187 z roku 1972 (216 tys. zł). Wszystkie lokomotywy znajdują się na terenie Zakładu Południowego PKP Intercity w Krakowie.
http://www.intercity.pl/?page=przetargi&ph_center_start=show&cmn_id=2147
Pozdrawiam.
Prosze o podpięcie pod ten temat http://eu07.pl/forum/index.php/topic,18133.msg203107.html#msg203107
-
http://eu07.pl/forum/index.php/topic,18133.msg203107.html#msg203107 - jak widać, IC powoli pozbywa się siódemek.
Scaliłem.
REWIZOR
-
Czy ktoś jest może zorientowany w jakim stanie technicznym są te lokomotywy? Zdaję sobie sprawę, że stoją już długo w krzakach ale czy byłaby techniczna możliwość uruchomienia takiej lokomotywy bez jej modernizowania? Głównie zależałoby mi na odpowiedzi co (tak mniej więcej) jest w nich do naprawy/wymiany. Silniki trakcyjne, pantografy, pneumatykę i część elektryki pomijam.
-
Chyba nie jest źle z tymi niektórymi maszynami, skoro takie na pozór kapcie jak 089 kupił pan Bronisław Plata.
-
Kupił jedną, czy jeszcze jakieś inne?
-
http://www.rail.phototrans.eu/14,56174,0.html - zapytaj.
-
Czy ktoś jest może zorientowany w jakim stanie technicznym są te lokomotywy?
Wszystkie mają status OG.
-
A co to OG?
-
A co to OG?
Oczekująca naprawy Głównej.
-
Przecież EP07-187 jest w dobrym stanie, dlaczego IC ją sprzedaje?
-
Bo to 4E i wypada jej naprawa główna. Może jest sprawna, ale swoje już przeżyła. Naprawa główna byłaby kompletnie nieopłacalnym interesem.
-
A teraz nie o sprzedawaniu a złomowaniu i to jakich wagonów. Pierwsze zdjęcie:
http://rail.phototrans.eu/14,56778,0.html (http://rail.phototrans.eu/14,56778,0.html)
Zwróćcie uwagę na pierwszą jedynkę za stonką oraz drugi wagon za siódemką. Czy te wagony nadają się do kasacji?
Jeszcze jedno zdjęcie:
http://rail.phototrans.eu/14,56779,0.html (http://rail.phototrans.eu/14,56779,0.html)
-
Zwróćcie uwagę na pierwszą jedynkę za stonką oraz drugi wagon za siódemką. Czy te wagony nadają się do kasacji?
Te 3 wagony wróciły do Warszawy. Prawdopodobnie chodziło o masę hamującą. Pociąg ten miał Vmax=20km/h
-
Wcześniej nie było tych komentarzy pod zdjęciem. A ja myślałem że PIC całkiem na łeb upadł.
-
Drugi za siódemką był kompletnie rozbebeszony, mimo naprawy głównej w 2006 roku coś widocznie mu się nieszczęśliwego przydarzyło. Wnętrze miał w standardzie IC. Natomiast wagon drugi i trzeci za stonką były nadpalone, z czego dwójka to kompletna pożoga, a jedynka była podpalona w kilku miejscach.
-
http://www.rynek-kolejowy.pl/26343/PKP_Intercity_niezle_zarobilo_na_wysluzonych_lokomotywach.htm (http://www.rynek-kolejowy.pl/26343/PKP_Intercity_niezle_zarobilo_na_wysluzonych_lokomotywach.htm)
-
Lokomotywy mogą zostać wyremontowane i np wynajęte PR do ciągnięcia Inter Regio. Strzał do własnej bramki?
-
Mogą ale nie muszą. Ciekawe jakie są plany ZNTKów na te siódemy.
-
Kolejne lokomotywy zostały wystawione na sprzedaż:
EP07-154
EU07-064, 071, 155, 160, 207
-
PKP Intercity sprzedaje lokomotywy...
... i wagony - http://www.intercity.pl/pubfile/przetargi/sprzedaz%2087%20wagonow/Warunki%20przetargu%20na%20sprzedaz%2087%20wagonow%20PKP%20Intercity.pdf (http://www.intercity.pl/pubfile/przetargi/sprzedaz%2087%20wagonow/Warunki%20przetargu%20na%20sprzedaz%2087%20wagonow%20PKP%20Intercity.pdf).
-
Tydzień? O.o Liczyłem na to, że będzie więcej czasu. Być może takich przetargów będzie więcej, wtedy będzie możliwość pooglądania wagonów z bliska (lub bardzo bliska).
-
Przecież EP07-187 jest w dobrym stanie, dlaczego IC ją sprzedaje?
Muszą się wyprzedawać bo jakiś "mądry MIŚ" wymyślił że teraz będzie Pendolino i szukają pieniędzy na pierwszą ratę. ;)
Tylko patrzeć jak 09 pójdą pod młotek.
-
Nakupują dziadostwa, za które będą płacić kasą za sprzedane polskie loki. A później będzie płacz, bo co rusz coś nie działa a to trzeba ściągać z zagranicy do naprawy, bo nasi się nie znają... Tak to jest jak się zamieni coś sprawdzonego na "japońskie" cudo napchane elektroniką.
-
Żeby to jeszcze było japońskie. A to zwykła włoszczyzna, specjaliści od makaronu, eee, szkoda gadać.
-
Nakupują dziadostwa, za które będą płacić kasą za sprzedane polskie loki. A później będzie płacz, bo co rusz coś nie działa a to trzeba ściągać z zagranicy do naprawy, bo nasi się nie znają
Podobna była akcja z wózkiem E583.002.
-
Kolejną porcję siódemek kupiły PRy :D
http://intercity.pl/pubfile/przetargi/sprzedaz%206%20EU_EP07/Rozstrzygnięcie%20przetargu%20na%20sprzedaż%206%20lokomotyw%20EU_EP07.pdf (http://intercity.pl/pubfile/przetargi/sprzedaz%206%20EU_EP07/Rozstrzygnięcie%20przetargu%20na%20sprzedaż%206%20lokomotyw%20EU_EP07.pdf)
A ponoć ni ma piniendzy...
-
Przypuszczam że dostali kasę (poza tym czytałem o przetargu na sprzedaż Fiatów i SMrodów PR), coś kiedyś czytałem że rząd miał chociaż częściowo oddłużyć spółkę, nie pamiętam tylko czy coś takiego doszło do skutku. Ciekaw jestem czy to wpłynie jakoś na sytuację PR-ów, jeżeli wszystkie te siódemy będą jeździły, to zawsze jest 6 byków mniej wypożyczanych od Cargo na składy wagonowe (tym bardziej że za byki muszą płacić Cargo, a i stawki PLK za użytkowanie torów dla loka 6-cio osiowego są większe).
-
Widać że InterCity nie żal 4E.
-
Nie żal, bo to konstrukcje w większości 40-letnie i coraz droższe w eksploatacji, wiec jeżeli Intercity ma dość lokomotyw do obsługi połączeń (których też ubywa), to nie ma się co dziwić. Nie mniej jednak szkoda mi tych szacownych maszyn, ale nowe idzie, a czy lepsze, to już czas pokaże.
-
Podobno (nie wiem czy jest to prawda) od 1 sierpnia wszystkie EP08 zdegradowano do Vmax 125km/h z powodu zbyt wysokich kosztów przeglądów...
-
powodu zbyt wysokich kosztów przeglądów...
Wydaje mi się że to jest po to żeby wydłużyć czas między PK (lokomotywy z prędkością powyżej 140km/h 24 godziny+8 godz. a lokomotywy do 140km/h chyba 72 godziny)
-
W końcu się tak stanie że EP08 będą odstawione.
-
No cóż takie jest życie panowie, póki co nic nie trwa wiecznie. Jednak nie sądzę by świnka tak szybko miała zniknąć. Pewnie dużo wody upłynie zanim to nastąpi, więc zapewne jeszcze troszkę pojeździ :).
-
W końcu się tak stanie że EP08 będą odstawione.
W końcu się tak stanie że IC ze swoimi porąbanymi działaniami padnie.
-
powodu zbyt wysokich kosztów przeglądów...
Wydaje mi się że to jest po to żeby wydłużyć czas między PK (lokomotywy z prędkością powyżej 140km/h 24 godziny+8 godz. a lokomotywy do 140km/h chyba 72 godziny)
To nie ma sensu, przecież EP08 nie jeździ pow. 140km/h.
-
Może pomyliłem prędkości:) Ale i tak chodzi o czas między PK.
-
W końcu się tak stanie że EP08 będą odstawione.
Dwie EP08 mają przeprowadzoną rewizję w Gdyni Grabówku. Prawdą jest również że EP08 będą miały zmniejszoną prędkość konstrukcyjną, cięcie kosztów.
-
Czyli po raz kolejny popisali się w pięknym stylu... Jakby nie patrzeć, na ciut bezsensowną modernę EP09 hajs mieli (nowa kabina, sprężarka i przetwornica, po prostu szok), a na utrzymanie lokomotyw już nie. Brawo IC, tylko tak dalej!
-
Jakoś nie chce mi się wierzyć, że to cięcie kosztów. Strata minimalna w skali kilku ostatnich miesięcy, czerwiec z 10mln zyskiem. Do tego 3/4 siódemek z rewizji wyjeżdża z klimatyzacją, te dziewiątki, przez ten rok rewizję przeprowadzono na prawie 800 wagonach. Jest sens obniżać takim lokomotywom prędkość z powodu braku kasy? Jeśli powodem będzie czas między PK - słusznie. Ale nie z powodu cięcia kosztów...
-
Czekam na jakieś konkrety odnośnie zakresu modernizacji. Prędkości pewnie nie podniosą. No i jestem ciekaw jaki ZPR je otrzyma. ;)
-
No wydaje mi się że PK co 24h a PK co 72 dla 15(?) lokomotyw na dłuższy okres czasu to są jednak jakieś oszczędności.. Dodatkowo jeśli lok jeździ wolniej to części będą się wolniej zużywały.
-
dla 15(?) lokomotyw
Dla dziewięciu.
-
Są to dokładnie EP08-001, 006...013.
-
Czyli po raz kolejny popisali się w pięknym stylu... Jakby nie patrzeć, na ciut bezsensowną modernę EP09 hajs mieli (nowa kabina, sprężarka i przetwornica, po prostu szok), a na utrzymanie lokomotyw już nie. Brawo IC, tylko tak dalej!
Chyba nie wiesz o czym piszesz, zarządzanie taborem to nie gra komputerowa. EP08 o prędkości 140 km/h nie daje dużych korzyści w porównaniu z EP09 czy EU44, więc po płacić dodatkowe koszty za ich utrzymanie? Częstsze przeglądy PK, do tego krótsze przebiegi pomiędzy rewizjami, to są zbędne koszta które przekładają się na niewielki zysk.
-
Chyba nie wiesz o czym piszesz, zarządzanie taborem to nie gra komputerowa. EP08 o prędkości 140 km/h nie daje dużych korzyści w porównaniu z EP09 czy EU44, więc po płacić dodatkowe koszty za ich utrzymanie? Częstsze przeglądy PK, do tego krótsze przebiegi pomiędzy rewizjami, to są zbędne koszta które przekładają się na niewielki zysk.
Ósemki były na wagę złota jeszcze 2 lata temu podczas "kryzysu dziewiątkowego", kiedy dużo EP09 zostało odstawionych z powodu napraw a Husarze dopiero dopuszczano do ruchu.
-
Może doszło do tego to, że mają trochę za mało siódemek na liniach, na których nie jeździ się powyżej 130 km/h, np. dzisiaj widziałem już w Sosnowcu na poc. TLK, który zawsze był obsługiwany przez EU07 właśnie EP08. A obserwując cały dzień stację z okna szkoły, widzę, że od ok. roku każdy pociąg 130 plus jest obsługiwany przez EP09 (również jedna TLK-a), więc takich lokomotyw mają wystarczająco dużo w ruchu (zobaczymy przez jak długo jeszcze).
-
Co do kupna 07 od IC http://www.rynek-kolejowy.pl/27008/PR_Nasze_EU07_jak_najszybciej_na_tory.htm (http://www.rynek-kolejowy.pl/27008/PR_Nasze_EU07_jak_najszybciej_na_tory.htm).
-
Huraaa. Wielki powrót Budynia:)
Swoją drogą to że siódemki od IC kupią PRy było do przewidzenia. Dziwi mnie tylko postępowanie Cargo w sprawie wypożyczania lokomotyw PRom. Jak KMom to wypożyczało siódemki. A PRy nie dość że same ledwo się na nogach trzymają to zamiast oszczędniejszych siódemek dostały ET22. Celowe działanie?
-
Jak KMom to wypożyczało siódemki.
I wypożyczają cały czas.
-
Jak KMom to wypożyczało siódemki.
I wypożyczają cały czas.
Orientujesz się może, ile ich wypożyczali, kiedy nie było jeszcze TRAXXów? A ile jest ich w chwili obecnej?
-
Nie wiem ile wypożyczali, ale wiadomo, że wszystkie były od Cargo.
-
Pierwsza siódemka dla PHU Locomotiv już gotowa, niech im dobrze służy.
http://rail.phototrans.eu/14,58244,0.html
-
Dziwi mnie tylko postępowanie Cargo w sprawie wypożyczania lokomotyw PRom. Jak KMom to wypożyczało siódemki.
KM nie mogły dostać ET22. A co do pr, to Cargo woli dać im byki, a na swoje pociągi wystawiać oszczędniejsze w eksploatacji siódemki. To chyba normalne.
-
KM nie mogły dostać ET22.
Dlatego, że byki mają zakaz wjazdu na Grochów?
-
I wypożyczają cały czas.
Na pewno? Zdaje się już wszystkie wróciły do szopy w Skarżysku i jeżdżą z towarami.
-
Dlatego, że byki mają zakaz wjazdu na Grochów?
Tak.
-
I wypożyczają cały czas.
Na pewno? Zdaje się już wszystkie wróciły do szopy w Skarżysku i jeżdżą z towarami.
Z tego co słyszałem od 1 września miały wejść w obsługę wszystkie Traxxy (wcześniej od połowy sierpnia jeździły chyba tylko dwa na wybranych pociągach), w związku z czym wynajmowane siódemki miały wrócić do Cargo.
-
Z tego co słyszałem od 1 września miały wejść w obsługę wszystkie Traxxy (wcześniej od połowy sierpnia jeździły chyba tylko dwa na wybranych pociągach), w związku z czym wynajmowane siódemki miały wrócić do Cargo.
I wróciły. Widać to choćby na tych filmach.
http://www.youtube.com/watch?v=Zk_HNmGX3-M (http://www.youtube.com/watch?v=Zk_HNmGX3-M)
http://www.youtube.com/watch?v=g5ml6zajvJI (http://www.youtube.com/watch?v=g5ml6zajvJI)
-
Mamy nadmiar lokomotyw średniej mocy. Chcielibyśmy jeździć przynajmniej 130 km/h, ale jest uregulowanie prawne mówiące o konieczności podwójnej obsady w przypadku przekroczenia tej prędkości. A my umiemy liczyć - zaznaczył Matyla.
Źródło: http://www.rynek-kolejowy.pl/31582/PKP_Intercity_pozbedzie_sie_120_EU07.htm (http://www.rynek-kolejowy.pl/31582/PKP_Intercity_pozbedzie_sie_120_EU07.htm)
Teraz od razu za dużo...
-
Scaliłem duplikat z oryginalnym wątkiem.
Winger
-
Pewnie, niech sprzedają, a w sobotę "Tatry'' poprostowały trochę łuków do Zakopanego bo nie mieli co wysłać, więc puścili 09-045.
-
Już pożyczają od Cargo siódemki.
&feature=plcp&context=C435b918VDvjVQa1PpcFNzK8871RSAjYw6iga-rzwph47iKF5XOu0%3D
-
Od PR też pożyczyli.
-
Już pożyczają od Cargo siódemki.
A skąd IC miało wytrzasnąć siódemkę w Muszynie? Od początku było zakładane, że pojedzie lokomotywa Cargo.
Pewnie, niech sprzedają, a w sobotę "Tatry'' poprostowały trochę łuków do Zakopanego bo nie mieli co wysłać, więc puścili 09-045.
Przecież EP09 nie mają żadnych 'górskich' obostrzeń, więc nie wiem o co Ci chodzi. Lokomotywa jak każda inna...
-
Odkopuję, gdyż mam coś wartego uwagi. Jest już siódemka Metchem z grupy TS Opole po naprawie głównej: http://www.kw.rail.pl/details.php?image_id=9913
Wg mnie malowanie kiepskie, barwy aż same się proszą o nazwanie je w sposób nieprzyzwoity.
-
Widzę, że zrezygnowali z żaluzji w szafie WN jak w 303E oraz z rynienek jak w EU06, zamontowali także mniejsze gniazda ukrotnienia. Jest też już druga siódemka po NG dla tego przewoźnika, z naprawy wyjedzie niedługo EU07-185.
-
Ma też wózki z 303E. Czyżby przerobili ją na coś w stylu "prawie jak 303E" :)?
-
Wiele 4E ma wózki z 303E. I odwrotnie.
-
Generalnie aż żal patrzeć.
-
Generalnie widać, że ten "cudak" ma wymieszane bebechy z jakąś 303E :P
Jak dla mnie, najbardziej ciekawie wyglądają gniazda ukrotnienia. No i ciekawe, czy wogóle działają. :D
-
A ktoś wie, czy w kabinie się coś pozmieniało czy wszystko po staremu?
-
Generalnie widać, że ten "cudak" ma wymieszane bebechy z jakąś 303E :P
Po czym wnosisz? Przecież tego nie widać na zdjęciu? Tego numeru nie znam, ale sporo niskich siódemek po stronie elektrycznej wygląda jak wysoka siódemka.
-
Uważam, że słusznie postępują sprzedając te maszyny. Te elektrowozy są od dłuższego czasu nie eksploatowane, więc tak należy zrobić. Być może inny przewoźnik je odkupi i wrócą znów na szlaki.
-
Odkopuję, gdyż mam coś wartego uwagi. Jest już siódemka Metchem z grupy TS Opole po naprawie głównej: http://www.kw.rail.pl/details.php?image_id=9913
Wg mnie malowanie kiepskie, barwy aż same się proszą o nazwanie je w sposób nieprzyzwoity.
Barwy może i racja za szczególnie się niezbyt prezentują to fakt, ale to akurat drobny szczegół. Bardziej się liczy to iż naprawili tą siódemkę dzięki czemu powraca na tory.
-
Barwy może i racja za szczególnie się niezbyt prezentują to fakt, ale to akurat drobny szczegół. Bardziej się liczy to iż naprawili tą siódemkę dzięki czemu powraca na tory.
Zgadza się. Choć z drugiej strony to malowanie przypomina mi trochę stare malowanie wagonów pasażerskich, ryflaków, bip itd. Do prowadzenia składów retro w miarę by wpasowała się siódemeczka. Tak swoją drogą to możliwe, że zobaczymy ją na składach interREGIO.
-
Bardziej się liczy to iż naprawili tą siódemkę dzięki czemu powraca na tory.
Czy ja wiem? Znowu próchno jeździ po polskich torach. Mojem skromnem zdaniem wszystkie 4E powinny zostać skasowane. Warunki pracy fatalne (hałas, brak systemu ppożarowego, cienkie szyby, strefa zgniotu na całej ramie, pękające ramy wózków) .
078 przypomina mi teraz trumnę, rozdzieloną pomiędzy podstawą a wiekiem żółtym pasem..
-
@EU40 nie pierwsze i pewnie nie ostanie. Ja tam się cieszę mimo wszystko, że jeszcze sobie troszkę po torach pośmiga. Zdecydowanie lepszy taki los niż żyletki. Przynajmniej ja tak uważam.
-
Jakoś przeszło to bez większego echa, ale Wiskol oprócz byka 201E-277 kupił również od DB elektrowóz 4E-004 (ex EU07-125). Prawdopodobnie wymaga on aktualnie drugiej naprawy główniej.
-
… kupił również od DB elektrowóz 4E-004 (ex EU07-125).
Kupił czy wydzierżawił? Z informacji jakie ja mam ta 4E była do dzierżawy. Chcieli za nią około 40tys/mc.
-
No mam info że kupił, ale ręki uciąć sobie nie dam. Być może masz bardziej wiarygodne źródło niż ja.
-
[...] Wiskol oprócz byka 201E-277 kupił również od DB elektrowóz 4E-004 (ex EU07-125).
... a miała jeździć w...Hagansie.
-
http://intercity.pl/pl/site/o-firmie/przetargi/biezace-przetargi/sprzedaz-9-lokomotyw-serii-eu/ep-07.html
EU07-068, 069, 109, 134, 139, 141, 144, 215
EP07-242
-
... a miała jeździć w...Hagansie.
Dużo rzeczy "miało być" a wyszło jak zwykle ;) Tamary z lotosu też miały być…
Co do 277 to wiem od kolegi z DB, że maszyna ma spalony jeden motor.
-
... a miała jeździć w...Hagansie.
Dużo rzeczy "miało być" a wyszło jak zwykle ;) Tamary z lotosu też miały być…
Co do 277 to wiem od kolegi z DB, że maszyna ma spalony jeden motor.
Ciekawe, ostatnio śmigała pod banderą ITL Polska w okolicach Słupska
-
... a miała jeździć w...Hagansie.
Dużo rzeczy "miało być" a wyszło jak zwykle ;) Tamary z lotosu też miały być…
Co do 277 to wiem od kolegi z DB, że maszyna ma spalony jeden motor.
Na silnik to ona już była w Gdańsku i wróciła ;-) na dzień 01.10 godz. 14 +- 20 czynna :D