To zapewne z okazji tego, że jako takie, stanowisko 'pomocnik maszynisty' ma zostać zlikwidowane.Prywaciarzy też to dotyczy?
Prywaciarzy też to dotyczy?
http://isip.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU20042122152 (http://isip.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU20042122152)
Przed chwilą sprawdzałem. Rozporządzenie jest nadal obowiązujące.
Cargo Wrocław, właśnie robi redukcję swoich pracowników. Mają odejść do połowy marca za odprawą.
Bo sobie kiepski kierunek wybrałeś. Takie 'wszystko i nic'.Niestety wyboru nie miałem bo z kolejowych tylko ten był. Kończyłem w Tarnowskich Górach i po mnie już żadnego nie otworzyli.
Właśnie kurs chciałem zrobić na własną rękę i sobie go sam sfinansować. problem w tym, że dzwoniłem, pytałem i nigdzie na warsztat nie chcą mnie przyjąć by mieć to przygotowanie (wymagają doświadczenia). Przedstawiam cały czas swoją sytuację dzwonię po całej Polsce ale póki co wszystko stoi w martwym punkcie.
Problem w tym, że właściwie żadna firma nie zatrudni Ciebie, bo "chcesz zrobić uprawnienia". Co innego, gdy wiążesz przyszłość z tą firmą...musisz niestety szukać i pytać co i jak.
Właśnie kurs chciałem zrobić na własną rękę i sobie go sam sfinansować.
Próbowałeś się zatrudnić jako tzw. wolontariusz i pracować za darmo? Może za darmo by Cię przyjęli i zdobyłbyś doświadczenie.Bo sobie kiepski kierunek wybrałeś. Takie 'wszystko i nic'.Niestety wyboru nie miałem bo z kolejowych tylko ten był. Kończyłem w Tarnowskich Górach i po mnie już żadnego nie otworzyli.Właśnie kurs chciałem zrobić na własną rękę i sobie go sam sfinansować. problem w tym, że dzwoniłem, pytałem i nigdzie na warsztat nie chcą mnie przyjąć by mieć to przygotowanie (wymagają doświadczenia). Przedstawiam cały czas swoją sytuację dzwonię po całej Polsce ale póki co wszystko stoi w martwym punkcie.
Problem w tym, że właściwie żadna firma nie zatrudni Ciebie, bo "chcesz zrobić uprawnienia". Co innego, gdy wiążesz przyszłość z tą firmą...musisz niestety szukać i pytać co i jak.
...przemiła Pani poinformowała mnie, że niestety nie mogę odbyć tego kursu, ponieważ nie mam odpowiedniego przygotowania...Witam.
Lepiej przyjąć na stanowisko pomocnika maszynisty lub warsztat kogoś, kto lubi kolejTo, czy potrafisz rozróżnić typy lokomotyw, a nawet je prowadzić dla pracodawcy nie ma znaczenia. Pokaż papier, że odbyłeś jakąkolwiek praktykę, a dopiero potem rozmawiaj.Tu nie sprawdza się niestety powiedzenie "Wystarczą chęci szczere, żebyś został oficerem".
Nigdzie.Jest w Katowicach, należy pod zakład Południowy. Natomiast nie wiem jak jest we Wrocławiu.
Uwierz mi, że bardzo dużo ;) Naprawdę bardzo chciała mi pomóc, ale no niestety przepisy zrobiły swoje....przemiła Pani poinformowała mnie, że niestety nie mogę odbyć tego kursu, ponieważ nie mam odpowiedniego przygotowania...Witam.
Tak w ogóle to nie mam pojęcia co ta "Pani" tam robi za tym telefonem.
@pachwał, Może prędzej Cię przyjmą przewoźnicy na warsztat (trochę w województwie Śląskim ich jest, Intercity, PR, DB, CTL), jeśli z góry zapowiesz, że chcesz u nich pracować na stałe (podpisanie lojalki) i sam pokryć koszty szkolenia na pomocnika, ale potrzebujesz praktyki.Próbowałem wszędzie i też odpada ;)
Ja bym jednak na miejscu pachwał'a troszkę zaczekał, aż do nowego rozporządzenia. Wtedy teoretycznie zgodnie z ustawą, jedynym wymogiem ma być wykształcenie min. zawodowe (bez określonej specjalności).Tak też zrobię bo innego wyjścia i tak nie widzę. W każdym razie dziękuję bardzo za wszystkie sugestie i odpowiedzi ;)
Jest w Katowicach, należy pod zakład Południowy. Natomiast nie wiem jak jest we Wrocławiu.Jak pisze, że nie ma to nie ma - i myśle, że mam prawo być lepiej zorientowany niż Ty. A Wrocław to nie Śląskie, tylko Dolnośląskie i tam też nic nie ma.
Zachodniopomorskie Cargo [..] Biorą nawet z przysłowiowej ulicy, nie wiem jak jest z przygotowaniem i egzaminami.
4. Twój avatar nie powinien mieć wymiarów większych niż 140 pikseli w poziomie i 160 pikseli w pionie, jego rozmiar nie może przekraczać 50 KiB.Zmień go, do tego czasu będziesz moderowany.
Witam! Mam pytanie. Jeżeli ktoś już był pomocnikiem maszynisty w latach 197x - 190x i poszedł na warsztat i teraz miałby teraz okazję wrócić do trakcji to czy znów musiałby być pomocnikiem? Czy raczej możliwe by było, że był by od razu maszynistą?
Musiałby zdać egzamin weryfikacyjny na stanowisko pomocnika maszynisty.
…czy można liczyć, że do końca roku zacznie to wszystko działać?Już się wyjaśniło. Dzisiaj instruktor pokazywał mi papiery jakie wczoraj przyszły do niego z UTK. Niestety nie miałem czasu ich przejrzeć. W każdym razie za niedługo mam dostać wersję elektroniczną i jak to się stanie zostaniecie dokładnie poinformowani co i jak (chyba, że mnie ktoś wyprzedzi ;)). Podsumowując praktycznie można już egzaminować maszynistów. Za 6 dni (29.03) w Hagansie są egzaminy bodaj na MSPT.
Jeszcze kilka dni temu, nie można było przeprowadzać egzaminów na maszynistów i sprawa nie była do końca jasna, kiedy to się zmieni. A jak pewnie wiesz mnie ten temat dość mocno interesował… ;)
Ale chociaż teraz otwiera drogę osobom z wykształceniem zasadniczym, na szczęście.To prawda, kolej zaczęła zmieniać zasady na dane stanowiska pracy, średnie już nie koniecznie jest podstawą do danego stanowiska pracy. Ciekawi mnie tylko, po co i komu zależało na podniesieniu kryterium, zawodowego. Wiadomym jest, że za takie pieniądze ze średnim wykształceniem, ludzie znajdą lepiej płatne stanowiska pracy po za koleją.
Wiadomym jest, że za takie pieniądze ze średnim wykształceniem, ludzie znajdą lepiej płatne stanowiska pracy po za koleją.Gdzie i za ile? (w przypadku pomocnika)
Gdzie i za ile? (w przypadku pomocnika)Miałem na myśli ogólny rynek pracy.