- Symulator MaSzyna -
Hyde Park => Bieżące kolejowe => Wątek zaczęty przez: Mihau w 30 Stycznia 2011, 09:32:56
-
http://www.tvn24.pl/0,1691084,0,1,zderzyly-sie-dwa-pociagi-co-najmniej-10-osob-nie-zyje,wiadomosc.html (http://www.tvn24.pl/0,1691084,0,1,zderzyly-sie-dwa-pociagi-co-najmniej-10-osob-nie-zyje,wiadomosc.html)
http://www.rmf24.pl/fakty/swiat/news-katastrofa-kolejowa-w-niemczech,nId,321136 (http://www.rmf24.pl/fakty/swiat/news-katastrofa-kolejowa-w-niemczech,nId,321136)
-
Radiostopu tam nie mają? Albo czegoś w ten deseń? Dyżurni (o ile tam są) nie widzą czy linia jest zajęta, zanim wypuszczą pociąg?
-
Mnie dziwi fakt, że mając na szlakach i stacjach urządzenia PZB (pozornie najbezpieczniejsze) doszło do takiej tragedii.
-
Mnie dziwi fakt, że mając na szlakach i stacjach urządzenia PZB (pozornie najbezpieczniejsze) doszło do takiej tragedii.
Nie każdy szlak jest w to wyposażony.
-
PZB to jest chyba coś takiego jak SHP/CA. Więc wątpie, że czegoś takiego nie ma na każdym szlaku, tymbardziej że to kraj nowocześniejszy niż Polska.
-
Skoro nowocześniejszy, to dlaczego doszło do czegoś, o czym w Polsce ostatni raz słyszałem baaaaardzo dawno?
Rozi.
-
PZB to jest chyba coś takiego jak SHP/CA. Więc wątpie, że czegoś takiego nie ma na każdym szlaku, tymbardziej że to kraj nowocześniejszy niż Polska.
Za "CA" jest odpowiedzialny system Sifa, który ma każdy pojazd trakcyjny. Wszystkie linie główne (v max <160 km/h) obowiązkowo muszą być wyposarzone w system PZB. Ignorwanie polecenia "SiFa" spowoduje hamowanie tzw. sluzbowe (Betriebsbremsung), natomiast igorowanie PZB spowoduje hamowanie awaryjne (Notbremsung).
-
Skoro nowocześniejszy, to dla czego doszło do czegoś, o czym w Polsce ostatni raz słyszałem baa...aaardzo dawno?
Sam niewiem, lecz napewno u nich są stosowane nowocześniejsze technologie, więc dziwne że u nas jednak jest bezpieczniej, a u nich jednak nie.
Za "CA" jest odpowiedzialny system Sifa, który ma każdy pojazd trakcyjny. Wszystkie linie główne (v max <160 km/h) obowiązkowo muszą być wyposarzone w system PZB. Ignorwanie polecenia "SiFa" spowoduje hamowanie tzw. sluzbowe (Betriebsbremsung), natomiast igorowanie PZB spowoduje hamowanie awaryjne (Notbremsung).
Fakt, mój błąd.
-
Skoro nowocześniejszy, to dla czego doszło do czegoś, o czym w Polsce ostatni raz słyszałem baa...aaardzo dawno?
Żadna technologia nie zastąpi ludzkiego umysłu.
-
Po przeczytaniu Tomkailawy to samo mi się nasunęło. Chociaż człowiek jest częściej omylny niż maszyna. Tak mi się przy okazji tego wątku Otłoczyn przypomniał.
-
Tam to było co innego, głupi radio-stop by wszystkich uratował.
-
Zauważ, że tu też. O ile takie cuś mają.
-
Skoro nowocześniejszy, to dlaczego doszło do czegoś, o czym w Polsce ostatni raz słyszałem baaaaardzo dawno?
W Polsce doszło do tego w zeszłym roku. Tyle że przy dużo mniejszej prędkości.
Zauważ, że tu też. O ile takie cuś mają.
To już wiadomo że było to samowolne wyjechanie ze stacji, a nie błąd dyżurnego ruchu?
-
Myślę, że ten wypadek to była złośliwość rzeczy martwych, tak jak to było w katastrofie w Reptowie. http://pl.wikipedia.org/wiki/Katastrofa_kolejowa_w_Reptowie
-
Na śląsku było takie zdarzenie, ale to w Tychach, w okolicach posterunku Mąkołowiec.
-
Myślę, że ten wypadek to była złośliwość rzeczy martwych, tak jak to było w katastrofie w Reptowie.
To jest bez porównania. Reptowo jest bowiem swego rodzaju fenomenem kolejowym. Żadne instrukcje tego nie przewidziały/przewidują. Poza tym urządzenia srk nie są w stanie nawet przy awarii podać sygnału zezwalającego na zajęty tor. Stawiam na błąd dyżurnego.
-
Gdzieś napisali że 1 lokomotywa poc. towarowego miała problem ze sterowaniem i mechanik siedział w kabinie drugiej lokomotywy, nie wiem na ile to prawda.
Zamykam, czekamy do oficjalnego komunikatu.
Krzysiek626