Numeru, ani oznaczeń PKP nie posiada i nie wiadomo czy w ogóle będzie takie mieć.
STK może również Lotos.CytujNumeru, ani oznaczeń PKP nie posiada i nie wiadomo czy w ogóle będzie takie mieć.
Nie ma takiej potrzeby.
A właśnie, do jakiego ruchu jest przeznaczona?Czy tak trudno wpisać w google frazę E6ACT ??
Moim zdaniem fajnie wiedzieć, co to za lokomotywa (mam na myśli pasażerska czy towarowa na przykład) widząc ją na szlaku.Jest to lokomotywa elektryczna przeznaczona do ruchu towarowego. Gdyby Ci google nie działało… http://www.ec-e.pl/dok/Lokomotywa_E6ACT_wer2.pdf
A właśnie, do jakiego ruchu jest przeznaczona?
Dlaczego? Moim zdaniem fajnie wiedzieć, co to za lokomotywa (mam na myśli pasażerska czy towarowa na przykład) widząc ją na szlaku.
A właśnie, do jakiego ruchu jest przeznaczona?
AC-na prąd stałyZ tym AC to miałbym pewne wątpliwości bo AC wcale nie oznacza prądu stałego (co najwyżej DC) ;). AC najprędzej odnosi się do zasilania silników trakcyjnych (trójfazowych).
Dragon uzyskał świadectwo dopuszczenia
Urząd Transportu Kolejowego wydał z dniem 30 grudnia firmie ZNLE Gliwice "Świadectwo dopuszczenia do eksploatacji pojazdu kolejowego" dla lokomotywy elektrycznej E6ACT-001 Dragon przeznaczonej do prowadzenia pociągów towarowych.
- To oznacza, że teraz może się rozpocząć eksploatacja próbna lokomotywy, która będzie przeprowadzona przez Lotos Kolej i STK Wrocław – powiedział „Rynkowi Kolejowemu” Wojciech Kochanowski, koordynator ds. projektu E6ACT z Zakładów Naprawczych Lokomotyw Elektrycznych w Gliwicach.
Dragon został stworzony przez ZNLE przy współudziale EC Engineering z Krakowa oraz Instytutu Elektrotechniki z Warszawy. Jak podaje producent, jest to pojazd dedykowany dla rynku polskiego i prowadzenia ciężkich składów towarowych, przede wszystkim z węglem, kruszywem, piaskiem czy stalą, z prędkością maksymalną do 120 km/h.
Dragon wyposażony jest w napęd asynchroniczny, mikroprocesorowy układ sterowania, system diagnostyki pokładowej z pełną informacją wizualną i modułem rejestracji danych, zasilanie przez przekształtniki zbudowane z wykorzystaniem technologii IGBT, wektorową kontrolę pracy silników i system zarządzania energią. Cechuje się także dużą siłą pociągową i budową modułową. Jak informuje producent, Dragon może prowadzić pociągi również po torach niższych kategorii. Pojazd wykazuje nacisk na oś mniejszy niż 20 ton.
Jak podaje ZNLE, na życzenie użytkownika może powstać lokomotywa dwusystemowa. Pojazd jest przystosowany do zabudowy urządzeń ERTMS i GSM-R.
Jak zapewnia producent, pojazd jest pierwszą od wielu lat polską lokomotywą, co zapewnia jej atrakcyjną cenę. Jednocześnie cechuje się wysokim współczynnikiem gotowości technicznej (0,95) oraz bogatym opcjonalnym wyposażeniem socjalnym.
A taurusy nie mają toalety przypadkiem?Nie.
Z lodówką i mikrofalą na pokładzie!To akurat Siemensy mają, lodówkę i coś na wzór piekarnika/opiekacza.
Dragon ma jeździć w STK na pociągach relacji Gniezno-Malczyce-Gniezno.Bardzo gut :D Wiadomo coś kiedy zacznie jeździć ze składami? Bo bym się w ferie na fotki wybrał...
AC najprędzej odnosi się do zasilania silników trakcyjnych (trójfazowych).
Bardzo gut :D Wiadomo coś kiedy zacznie jeździć ze składami? Bo bym się w ferie na fotki wybrał...Na razie nic nie wiem, jak coś będę wiedział to napiszę.
A teraz pytanie do znawców: dlaczego jest nastawnik jazdy i nastawnik prędkości?
Oerlikon jest już dość starym typem hamulca (według mnie) i dobrze że zastosowano coś innego.
Oerlikon jest już dość starym typem hamulca (według mnie) i dobrze że zastosowano coś innego.
Oerlikon jest już dość starym typem hamulca (według mnie) i dobrze że zastosowano coś innego.
Nie mam żadnych zastrzeżeń.Oerlikon jest już dość starym typem hamulca (według mnie) i dobrze że zastosowano coś innego.
Zapytam z ciekawości: jakie masz konkretne zastrzeżenia / uwagi do Oerlikona?
Nie mam żadnych zastrzeżeń.
Oerlikon jest już dość starym typem hamulca (według mnie) i dobrze że zastosowano coś innego.
A ja chciałbym się zapytać dlaczego ta lokomotywa się tak dziwnie nazywa,chodzi mi o oznaczenia.Nie ma już takich oznaczeń jak np. EU43Wystarczy przeczytać wątek od początku: http://eu07.pl/forum/index.php/topic,17478.msg193450.html#msg193450
Śmieszy mnie tylko hamulec dodatkowy :DNa stronie producenta można przeczytać:
Lokomotywa została wyposażona w hamulec mechaniczny tarczowy, działający na każdy zestaw oraz hamulec elektrodynamiczny. Lokomotywa została wyposażona również w hamulec postojowy sprężynowy zapewniający utrzymanie jej na pochyleniu 45 ‰.
STK może również Lotos.CytujNumeru, ani oznaczeń PKP nie posiada i nie wiadomo czy w ogóle będzie takie mieć.
Nie ma takiej potrzeby.
Słyszałem, że wkrótce ma się pojawić E6ACU, czyli uniwersalna wersja Dragona z układem osi Bo'Bo' i Vmax 160km/h. Wie ktoś coś więcej na ten temat? W internecie brak jakichkolwiek informacji...